درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 29 شهریور 1398 - 04:22   

انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان

  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


ادامه ادامه مطلب یک

20 کنفرانس جالب بازاریابی  در سال 2020

  20 کنفرانس جالب بازاریابی در سال 2020


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور

  انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور


ادامه ادامه مطلب سه

بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد

  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گرایش فزاینده کودکان و نوجوانان آلمان در استفاده از اینترنت
  تعاون آنلاین/ رئالیسم تعاون‌گرایی
  احساسات، کاپیتالیسم و رسانه جمعی
  خبرنگار زن افغان برنده جایزه "پر آنگر" شد
  مدیر روابط عمومی هیئت والیبال شهرستان ورامین منصوب شد
  ضرورت بهبود وضعیت اطلاع رسانی در لرستان
  آخرین خبر/2/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود
  آخرین خبر/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود
  مدیرکل روابط عمومی شهرداری مشهد: روابط عمومی باید تعریف مشخص و واضحی داشته باشد
  "نه" بزرگ ۸ بنگاه جهانی روابط عمومی به دولت هنگ کنگ
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15843صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 4 اسفند 1393 - 14:53
آشنایی با سایت الکسا
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- الکسا یک وب سایت بین‌المللی برای رتبه بندی سایت‌ها و وبلاگ‌ها است که آمارهایی از رفتار‌های کاربران و نحوه ورود به سایت‌ها، تعداد بازدید کنندگان و صفحات باز شده را به‌دست می‌آورد و با آن‌ها به رتبه بندی سایت‌ها می‌پردازد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- الکسا یک وب سایت بین‌المللی برای رتبه بندی سایت‌ها و وبلاگ‌ها است که آمارهایی از رفتار‌های کاربران و نحوه ورود به سایت‌ها، تعداد بازدید کنندگان و صفحات باز شده را به‌دست می‌آورد و با آن‌ها به رتبه بندی سایت‌ها می‌پردازد.

این سرویس با در نظر گرفتن معیارهای محاسباتی و آماری، سایت‌های مختلف را رتبه‌بندی می‌کند. هرچه رتبه یک وب‌سایت نزدیک‌تر به عدد ۱ باشد، نشان‌دهنده محبوبیت و بازدید بیشتر از این سایت است و بسیاری از کاربران، برای تخمین بازدید سایت‌ها و یا جذب تبلیغات از آمارهای این سایت استفاده می‌کنند.

الکسا از طریق نوارابزارهای خود که بر روی مرورگرهای وب نصب می‌شود، اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کند و براساس آن‌ها ترافیک احتمالی وب‌سایت‌های مختلف را محاسبه می‌کند. البته الکسا در کنار این نوارابزار‌ها با استفاده از افزونه‌های مرورگرهای مختلف که الکسا را در دل خود جای داده‌اند، امکان جمع آوری اطلاعات کاربر‌ها برای وب سایت را فراهم کرده است.[در واقع الکسا تنها از نوار ابزار خودش گزارش می‌گیرد]

وب سایت الکسا که در سال ۱۹۹۶ توسط دو کارآفرین وب به نام‌های Brewster Kahle و Bruce Gilliat تاسیس شد، برای مدیران وب سایت‌ها امکانات فراوانی به صورت رایگان نظیر نمایش تعداد بازدید کننده، بازدید کل، لینک‌های سایت در صفحات و سایت‌های دیگر، میانگین زمان حضور و تعداد صفحاتی بازدیدی هر کاربر، ورودی از موتورهای جستجو و همچنین رتبه جهانی و کشوری سایت‌ها قائل شده است.

زمان به روز رسانی رتبه بندی الکسا معمولا روزانه است. همچنین آمار مربوط به تعداد لینک‌ها را معمولا هر ۱۵ روز یکبار، به روز می‌کند.

این وب سایت که هم اکنون یکی از زیرمجموعه‌های آمازون است در سال ۱۹۹۹ با ارزش ۲۵۰ میلیون دلار آمریکا توسط آمازون خریداری شد.

آمازون، الکسا را برخلاف آنچه که در ابتدا بود به موتور جستجو هوشمند تبدیل کرد، همچنین در اوایل سال ۲۰۰۲ الکسا به همکاری با گوگل روی آورد و در سال ژانویه ۲۰۰۳ نیز با شرکت Open Directory Project قرارداد همکاری بست.

در سال ۲۰۰۶ آمازون نتایج جستجو در الکسا را از طریق گوگل به نمایش گذاشت. در دسامبر ۲۰۰۶ بخش جستجوی عکس الکسا راه‌اندازی شد.

در نهایت در سال ۲۰۰۸ الکسا اعلام کرد باتوجه به اینکه موتور جستجو این سایت مناسب نبوده است سرویس را قطع خواهد کرد که این اتفاق در سال ۲۰۰۹ رخ داد و از این پس تیم شرکت به طور تخصصی به رتبه بندی سایت‌ها اقدام کرده است.

در حال حاضر نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای دیگر نیز از الکسا برای کسب اطلاعات اولیه در باره وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود.

 

وب‌گاه رسمی: alexa
همشهری آنلاین
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه می توان روابط عمومی را توصیف کرد?


  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


  ترکیبی از مهارت های جدید و قدیمی که متخصصین روابط عمومی باید بر آن تسلط داشته باشند


  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


  کارگاه آموزشی روابط عمومی الکترونیک در رباط کریم برگزار شد


  عضو شورای اسلامی شهر فردیس: روابط عمومی شهرداری باید از انتشار سلیقه ای اخبار بپرهیزد


  دبیری شورای اطلاع رسانی استان کرمان از استانداری به ارشاد انتقال داده شد


  تحمیل نیرو به شهرداری رشت، اینبار به بهانه تغییر در مدیریت روابط عمومی شورا


  عملکرد روابط عمومی های استان با برگزاری جشنواره روابط عمومی ها سنجش می شود


  معاون فرماندار ملایر: خبرنویسی یکی از ابزارهای بسیار مهم برای اطلاع رسانی روابط عمومی ها محسوب می شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران