درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 - 13:14   

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب یک

ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد

  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


ادامه ادامه مطلب دو

کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟

  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌ یا روابط عمومی؟

  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تجربیات آستانه‌ای
  مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت: تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه نورد گرم 2 است
  تاکید رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ بر توسعه روش های ارتباطی روابط عمومی با بهره گیری از شبکه های نوین اجتماعی
  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰
  با سواد رسانه ای رویکرد جدیدی جایگزین فیلترینگ می شود
  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی
  قش نوآوری در برنامه‌های وفاداری/ نمونه‌هایی از برنامه‌های مبتکرانه در حوزه وفاداری مشتری
  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟
  اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی صنعتی برگزار می شود
  استاندار کرمان: اصول صحت، دقت و جامع بودن اخبار را به طور کامل رعایت کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15807صفحه نخست » ادامه مطلب دوپنجشنبه، 30 بهمن 1393 - 02:47
اهمیت پژوهش در مسوولیت اجتماعی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها یا CSR که در زمره مفاهیم اخلاق کسب‌وکار مطرح می‌شود، موضوع حساسیت‌برانگیز سال‌های اخیر بوده است.
  


 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها یا CSR که در زمره مفاهیم اخلاق کسب‌وکار مطرح می‌شود، موضوع حساسیت‌برانگیز سال‌های اخیر بوده است. این در حالی است که فعالان اجتماعی به لزوم و اهمیت ترویج فرهنگ مسوولیت اجتماعی فردی یا ISR پیش از هرگونه انتظاری از شرکت‌ها نسبت به عمل به مسوولیت اجتماعی خود اشاره می‌کنند. صاحبنظران نیز پژوهش را یک موضوع دارای اولویت در مسوولیت اجتماعی دانسته و از اهمیت تخصیص منابع مالی امور خیریه در ایران به فعالیت‌های پژوهشی سخن می‌گویند.

سومین همایش بین‌المللی مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها دوشنبه گذشته به مناسبت روز جهانی سرطان کودک توسط موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان(محک) و با حمایت‌ مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد. این همایش با محوریت توسعه پایدار و با حضور رئیس و مدیر داخلی برنامه جهانی گلوبال کامپکت سازمان ملل، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی، رئیس اتاق بازرگانی ایران، اساتید و صاحب‌نظران و اعضای هیات امنا و هیات‌مدیره محک برگزار شد.

 

در این همایش بنیانگذار موسسه خیریه محک پایداری را یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک پروژه مسوولیت اجتماعی (CSR) دانست و گفت: گاهی کمک‌های بسیاری صورت می‌گیرد، اما با توجه به اینکه عوامل پایداری برای این هدف در نظر گرفته نمی‌شود، این عمل با هدررفتن منابع همراه خواهد بود.

 

سعیده قدس با اشاره به دو دیدگاه موجود در رابطه با مفهوم مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها گفت: یک دیدگاه پروژه CSR را بسیار پرفایده و آن را تضمینی برای یک تجارت سالم می‌داند. این دیدگاه می‌گوید پروژه‌ای که با مفهوم مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها همراه باشد، مردم محلی و جوانان بیشتری را جهت همکاری جذب خواهد کرد. همچنین مفهوم مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها در رشد تحقیقات و توسعه (R & D) می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 

وی با اشاره به دیدگاه دیگر موجود در این موضوع، گفت: دیدگاهی در مخالفت با این دیدگاه وجود دارد و می‌گوید یک واحد اقتصادی تنها مسوولیت تولید سود را دارد و اگر این سودآوری را به‌طور سالم انجام دهد، به دلیل کارآفرینی و تحویل سرویس‌ها و تولید محصولات سالم، مسوولیت اجتماعی خود را به خودی خود انجام می‌دهد. اما وارد شدن یک شرکت به پروژه CSR، به عبارتی حیطه‌ای که به آن مربوط نیست یک بار اضافی را بر دوش آن شرکت می‌گذرد.

 

همچنین چنانچه آن شرکت نتواند مسوولیتش را در قبال آن پروژه انجام دهد بدنامی‌اش را به همراه خواهد داشت. وی با توضیح اینکه موسسه خیریه محک چه نقشی می‌تواند در ترویج مفهوم مسوولیت اجتماعی داشته باشد، گفت: موسسات خیریه باید به دنبال ارزش‌های مشترک باشند. ما به‌طور عموم باید عوامل تشویق‌کننده‌ای را برای بخش خصوصی طراحی و سپس به سراغ شرکت‌ها رفته و این مزایا را برایشان بازگو کنیم که البته مشارکت در نوع تفکر از جمله این مزایا است.

 

وی با تفکیک عمل خیر از مسوولیت اجتماعی، گفت: مسوولیت اجتماعی نسبت به یک عمل خیرخواهانه حرکت عمیق‌تری را به سوی پایداری خواهد داشت. همچنین یک واحد تجاری با انجام عمل خیرخواهانه به تدریج ارتقا پیدا می‌کند و به سطح دیگری از شهرت و اهمیت می‌رسد.

 

قدس در ادامه با بیان اینکه پیش از پروژه مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها، جامعه نیازمند ترویج مفهوم مسوولیت اجتماعی فردی است، گفت: وقتی در ایران هنوز فرهنگ مسوولیت اجتماعی شخصی فراگیر نشده و همچنان رفتارهای طلبکارانه داریم، نمی‌توانیم انتظار رسیدن به جامعه‌ای را داشته باشیم که شرکت‌ها و بنگاه‌ها درآن مسوولیت اجتماعی خود را انجام دهند، از این‌رو جامعه، نیازمند آن است که ابتدا فرهنگ عمومی مسوولیت‌های اجتماعی شخصی در آن آموزش داده شود.

 

قدس با بیان اینکه یکی از اهداف دیگر این موسسه جلوگیری از ضرر و موانع است، گفت: بسیاری از واحدهای تجاری و تولیدی محصولاتی دارند که درصورت استفاده نادرست و ناآگاهانه می‌توانند مضر باشند. وی بالا بردن سطح آگاهی مصرف‌کننده‌ها را یکی دیگر از اهداف موسسات خیریه دانست، زیرا از نظر او چنین اطلاعاتی اگر از زبان یک موسسه مردم‌نهاد مطرح شود، تاثیرگذاری بالاتری خواهد داشت.

 

در ادامه این نشست، شهیندخت خوارزمی، استاد دانشگاه با بیان اینکه پژوهش یک موضوع دارای اولویت در مسوولیت اجتماعی است، گفت: در حال حاضر در نقطه‌ای قرار داریم که نیاز شدیدی به همگرایی دو جریان فرهنگ نیکوکاری و مسوولیت اجتماعی وجود دارد و البته پژوهش موضوع راهبردی مشترک این دو جریان است. خوارزمی با اشاره به اینکه مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها جایی شکل می‌گیرد که قانون در آنجا پایان یابد، گفت: قانون کسب‌وکار نباید هیچ نقشی راجع‌به مسوولیت اجتماعی داشته باشد. وی همچنین تصریح کرد: موضوع مسوولیت اجتماعی نباید به مدیران تحمیل شود بلکه باید به‌صورت داوطلبانه از سوی یک مدیر انجام شود و تنها آن زمان است که موضوع مسوولیت اجتماعی اثربخشی خود را خواهد داشت.


Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/861833/#ixzz3S8YqJlmK
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


  فراخوان دفتر روابط‌عمومی وزارت نیرو برای جذب نیروی انسانی متخصص


  رنج مضاعف رسانه های محلی از مصائب فضای مجازی


  انتصاب مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای عالی انقلاب فرهنگی


  بهترین دوربین موبایل‌ در جهان کدام‌اند؟


  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


  قدرت مثبت کارکنان سفیر


  رئیس کل بیمه مرکزی در جمع مدیران روابط عمومی صنعت بیمه: بیان دستاوردهای صنعت بیمه به تقویت گفتمان مردمی منتهی می‌شود


  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


  گزارش برگزاری نشست هم اندیشی روسای ادارات اطلاع رسانی و روابط عمومی استان های وزارت آموزش و پرورش


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400