درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 فروردین 1396 - 21:02   

نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز

  نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز


ادامه ادامه مطلب یک

پیامک های عید نوروز و روابط عمومی

  پیامک های عید نوروز و روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

درباره مراسم نوروز سال 401 پیش از میلاد

  درباره مراسم نوروز سال 401 پیش از میلاد


ادامه ادامه مطلب سه

تاریخچـه هفـت سیـن از گذشتـه تا به امـروز

  تاریخچـه هفـت سیـن از گذشتـه تا به امـروز


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شکست روزافزون رسانه های چاپی در سطح جهان به دلیل برنیاوردن نیاز مخاطبان قرن 21
  هکرهای ترک اپل را تهدید کردند اطلاعات 600 میلیون کاربر را پاک می‌کنند
  انجمن جهانی روزنامه نگاران پارسی نگار
  اپل: نفوذ سیا به آی‌فون و مک‌بوک به آسانی ممکن نیست
  دیدگاه مدیران و مسئولان/ اهمیت و جایگاه روابط عمومی/ بخش دوم
  پی‌آمدهای مخرب گسترش شبکه‌های اجتماعی
  ابراز نگرانی مکارم شیرازی از "آسیب‌های فضای مجازی"
  10 میان وعده غذایی مفید با 100 کالری
   مسئول روابط عمومی اوقاف استان قم: از رسانه‌های فعال در انتشار اخبار طرح آرامش بهاری تقدیر می‌شود
  دیدگاه مدیران و مسئولان/ روابط عمومی/ بخش اول
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15807صفحه نخست » ادامه مطلب دوپنجشنبه، 30 بهمن 1393 - 02:47
اهمیت پژوهش در مسوولیت اجتماعی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها یا CSR که در زمره مفاهیم اخلاق کسب‌وکار مطرح می‌شود، موضوع حساسیت‌برانگیز سال‌های اخیر بوده است.
  


 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها یا CSR که در زمره مفاهیم اخلاق کسب‌وکار مطرح می‌شود، موضوع حساسیت‌برانگیز سال‌های اخیر بوده است. این در حالی است که فعالان اجتماعی به لزوم و اهمیت ترویج فرهنگ مسوولیت اجتماعی فردی یا ISR پیش از هرگونه انتظاری از شرکت‌ها نسبت به عمل به مسوولیت اجتماعی خود اشاره می‌کنند. صاحبنظران نیز پژوهش را یک موضوع دارای اولویت در مسوولیت اجتماعی دانسته و از اهمیت تخصیص منابع مالی امور خیریه در ایران به فعالیت‌های پژوهشی سخن می‌گویند.

سومین همایش بین‌المللی مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها دوشنبه گذشته به مناسبت روز جهانی سرطان کودک توسط موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان(محک) و با حمایت‌ مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد. این همایش با محوریت توسعه پایدار و با حضور رئیس و مدیر داخلی برنامه جهانی گلوبال کامپکت سازمان ملل، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی، رئیس اتاق بازرگانی ایران، اساتید و صاحب‌نظران و اعضای هیات امنا و هیات‌مدیره محک برگزار شد.

 

در این همایش بنیانگذار موسسه خیریه محک پایداری را یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک پروژه مسوولیت اجتماعی (CSR) دانست و گفت: گاهی کمک‌های بسیاری صورت می‌گیرد، اما با توجه به اینکه عوامل پایداری برای این هدف در نظر گرفته نمی‌شود، این عمل با هدررفتن منابع همراه خواهد بود.

 

سعیده قدس با اشاره به دو دیدگاه موجود در رابطه با مفهوم مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها گفت: یک دیدگاه پروژه CSR را بسیار پرفایده و آن را تضمینی برای یک تجارت سالم می‌داند. این دیدگاه می‌گوید پروژه‌ای که با مفهوم مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها همراه باشد، مردم محلی و جوانان بیشتری را جهت همکاری جذب خواهد کرد. همچنین مفهوم مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها در رشد تحقیقات و توسعه (R & D) می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 

وی با اشاره به دیدگاه دیگر موجود در این موضوع، گفت: دیدگاهی در مخالفت با این دیدگاه وجود دارد و می‌گوید یک واحد اقتصادی تنها مسوولیت تولید سود را دارد و اگر این سودآوری را به‌طور سالم انجام دهد، به دلیل کارآفرینی و تحویل سرویس‌ها و تولید محصولات سالم، مسوولیت اجتماعی خود را به خودی خود انجام می‌دهد. اما وارد شدن یک شرکت به پروژه CSR، به عبارتی حیطه‌ای که به آن مربوط نیست یک بار اضافی را بر دوش آن شرکت می‌گذرد.

 

همچنین چنانچه آن شرکت نتواند مسوولیتش را در قبال آن پروژه انجام دهد بدنامی‌اش را به همراه خواهد داشت. وی با توضیح اینکه موسسه خیریه محک چه نقشی می‌تواند در ترویج مفهوم مسوولیت اجتماعی داشته باشد، گفت: موسسات خیریه باید به دنبال ارزش‌های مشترک باشند. ما به‌طور عموم باید عوامل تشویق‌کننده‌ای را برای بخش خصوصی طراحی و سپس به سراغ شرکت‌ها رفته و این مزایا را برایشان بازگو کنیم که البته مشارکت در نوع تفکر از جمله این مزایا است.

 

وی با تفکیک عمل خیر از مسوولیت اجتماعی، گفت: مسوولیت اجتماعی نسبت به یک عمل خیرخواهانه حرکت عمیق‌تری را به سوی پایداری خواهد داشت. همچنین یک واحد تجاری با انجام عمل خیرخواهانه به تدریج ارتقا پیدا می‌کند و به سطح دیگری از شهرت و اهمیت می‌رسد.

 

قدس در ادامه با بیان اینکه پیش از پروژه مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها، جامعه نیازمند ترویج مفهوم مسوولیت اجتماعی فردی است، گفت: وقتی در ایران هنوز فرهنگ مسوولیت اجتماعی شخصی فراگیر نشده و همچنان رفتارهای طلبکارانه داریم، نمی‌توانیم انتظار رسیدن به جامعه‌ای را داشته باشیم که شرکت‌ها و بنگاه‌ها درآن مسوولیت اجتماعی خود را انجام دهند، از این‌رو جامعه، نیازمند آن است که ابتدا فرهنگ عمومی مسوولیت‌های اجتماعی شخصی در آن آموزش داده شود.

 

قدس با بیان اینکه یکی از اهداف دیگر این موسسه جلوگیری از ضرر و موانع است، گفت: بسیاری از واحدهای تجاری و تولیدی محصولاتی دارند که درصورت استفاده نادرست و ناآگاهانه می‌توانند مضر باشند. وی بالا بردن سطح آگاهی مصرف‌کننده‌ها را یکی دیگر از اهداف موسسات خیریه دانست، زیرا از نظر او چنین اطلاعاتی اگر از زبان یک موسسه مردم‌نهاد مطرح شود، تاثیرگذاری بالاتری خواهد داشت.

 

در ادامه این نشست، شهیندخت خوارزمی، استاد دانشگاه با بیان اینکه پژوهش یک موضوع دارای اولویت در مسوولیت اجتماعی است، گفت: در حال حاضر در نقطه‌ای قرار داریم که نیاز شدیدی به همگرایی دو جریان فرهنگ نیکوکاری و مسوولیت اجتماعی وجود دارد و البته پژوهش موضوع راهبردی مشترک این دو جریان است. خوارزمی با اشاره به اینکه مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها جایی شکل می‌گیرد که قانون در آنجا پایان یابد، گفت: قانون کسب‌وکار نباید هیچ نقشی راجع‌به مسوولیت اجتماعی داشته باشد. وی همچنین تصریح کرد: موضوع مسوولیت اجتماعی نباید به مدیران تحمیل شود بلکه باید به‌صورت داوطلبانه از سوی یک مدیر انجام شود و تنها آن زمان است که موضوع مسوولیت اجتماعی اثربخشی خود را خواهد داشت.


Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/861833/#ixzz3S8YqJlmK
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  شکست روزافزون رسانه های چاپی در سطح جهان به دلیل برنیاوردن نیاز مخاطبان قرن 21


  انجمن جهانی روزنامه نگاران پارسی نگار


  اپل: نفوذ سیا به آی‌فون و مک‌بوک به آسانی ممکن نیست


  هکرهای ترک اپل را تهدید کردند اطلاعات 600 میلیون کاربر را پاک می‌کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله دومین همایش ملی زن و روابط‌عمومی