درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 22:46   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15761صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 26 بهمن 1393 - 18:10
[رویه های سال 2015] تجارت و رویه مشتری برای سال 2015
نوشته: دیون چانگ - «همه برای حضور در اتاق ریاست از جای خود بر می‌خیزند». مطابق با گفته دیون چانگ، تحلیلگر معروف رویه‌های موجود در آفریقای جنوبی، چاپ شده در لیست اختصاصی رویه‌های اقتصادی سال 2015، رویه‌های عملگرایی اجتماعی و تاکید بر راهکارهای دیجیتال برای نوآوری در سطح بازار عمده سبب تمایز این سال می‌شوند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


«همه برای حضور در اتاق ریاست از جای خود بر می‌خیزند».
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مطابق با گفته دیون چانگ، تحلیلگر معروف رویه‌های موجود در آفریقای جنوبی، چاپ شده در لیست اختصاصی رویه‌های اقتصادی سال 2015، رویه‌های عملگرایی اجتماعی و تاکید بر راهکارهای دیجیتال برای نوآوری در سطح بازار عمده سبب تمایز این سال می‌شوند.


1- شهروندان فعال در آفریقای جنوبی- جمله معروف «ما می‌توانیم»
ساکنین آفریقای جنوبی که از کمبود خدمات ارائه شده انحصاری و شرکتی دولتی خسته شده‌اند، خود دست به کار شده اند. پارخورست، در ژوهانسبورگ، یکی از اولین بخش‌هایی بود که صاحب پهنای باند سرعت بالای فیبر به فیبر شد، و این کار از طریق شرکت نوپای فعال در استلنبوش انجام شد.


و سپس، نوبت به حماسه امر خطیر اخذ عوارض لکترونیک رسید. ساکنین آفریقای جنوبی درباره اخذ عوارض به صورت الکترونیک صحبت کرده و آن را نپذیرفتند، درباره آن به گفتگو نشستند و بحث کردند، و سپس به ائتلاف اخذ عوارض در منطقه اعتراض کردند، و از این اعتراض به صورت مردمی حمایت شد.


«خصوصی‌سازی» برای شهروندانی که به دنبال جایگزین برای خدمات پستی، الکتریسیته یا سایر موارد هستند، یک اصطلاح تجاری تکراری است. اجرای خصوصی‌سازی که دیگر یک ایده نو در سطح کشور نیست، امری که شامل انتقال واقعی دارایی‌های دولتی به تمام مردم می‌باشد، نه تنها فقط یک راهکار سازنده برای رفع ناامیدی و هراس مردم نمی‌باشد، بلکه تا حد زیادی به ایجاد حسی واقعی از مشارکت و حضور اقتصادی کمک می‌کند.

2- تجارت شماره 2.0 رسانه اجتماعی، راهی اجتماعی برای خرید
اصطلاح شبکه شماره 2.0 در اولین کنفرانس شبکه شماره 2.0 استفاده شد که در سال 2004 برگزار شد، اصطلاحی که نسل جدیدی از رشد فناوری و طرح شبکه را تعریف می‌نماید. تجارت در فضای رسانه اجتماعی، تکامل و رشد رسانه اجتماعی است- نسل بعد خرید آنلاین-شامل نقاط داغ بسیاری متشکل از اینستاگرام و پینترست است که در سال گذشته به کمپین «یک قهوه را توئیت کن» استارباکس و هشتگ آمازون کارت آمازون (Amazon's#amazoncart) اضافه شدند.


پینترست که در حال تکامل و ورود به کاتالوگ خرید است، سال گذشته به صف تجارت الکترونیک در فضای رسانه اجتماعی وارد شد و این کار را با معرفی ویژگی ریچ پین (گزینه‌های حاوی اطلاعات بسیار) خود انجام داد. این کار، برندها و خرده‌فروشان را قادر می‌سازد تا در کسب و کار از فراداد‌هایی همانند نرخ و قیمت بلادرنگ، دسترسی به موجودی و لینک خرید خود استفاده کنند و تصاویری را برای تبدیل این گزینه‌ها و پین‌ها استفاده کنند که اینگونه خریدها را کاربرپسندتر می سازد. در زیر مجموعه پین‌ها موارد زیر قرار دارند: پین مکان، مقالات، محصول، رسید و فیلم، پین‌های محصول شامل اطلاع‌رسانی بلادرنگ قیمت، موجود بودن و محل خرید.


در ایسنتاگرام، کورالات (ابزار بازاریابی و ارزیابی ویژه شبکه تصویری) همانند برنامه کاربردی دوست دارم بخرم (like2buy) معرفی و عرضه شده است، که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به صورت مستقیم و بی‌واسطه از طریق پست اینستاگرام از برندهای به ثبت رسیده خرید نمایند.

3- کلیک کن و تحویل بگیر. بیاور و برو
تحقیق و بررسی انجام شده توسط شرکت ?Which، شرکتی که به بررسی محصولات و خدمات می‌پردازد، نشان داد که شصت درصد از افرادی که به صورت آنلاین خرید کرده‌اند، در تحویل خریدشان مشکل داشته‌اند. کلیک کن و تحویل بگیر. یک راهکار مناسب برای خرید آنلاین روشی است که به مشتری این گزینه را می‌دهد تا آنچه را که خریده است در نقطه‌ای تحویل بگیرد که برایش آسان‌تر است، مثلاً مراکز خرید یا پمپ‌های بنزین‌.


در آمریکا، آمازون در مراکز خرید خود، کمدها و محافظی را برای فرآیند کلیک کن و تحویل بگیر تعبیه کرده است. مرکز فروش ماکرو، پیشگام در زمینه کلیک کن و تحویل بگیر در آفریقای جنوبی، سال قبل با سایت ساسول توافق کرد که در سطح کشور برای شبکه پیشخوان گسترده ساسول، دسترسی به این امکان را فراهم نماید.


همچنین ماکرو در حال فراهم آوردن دسترسی به سایر سایت ها می‌باشد تا روی آنها گزینه کلیک کن و تحویل بگیر را فعال نماید. ماکرو با استفاده از تکنولوژی ‌هایی که پیش از این در سایر بازارها به اثبات رسیده و قابلا اطمینان هستند، ترتیب نصب کمدهایی را در اماکنی نظیر رستوران‌های فست فود، پارکینگ‌های ادارات و فروشگاه‌های خود را داده است (برای این کار یک کد به تلفن همراه مشتری ارسال می‌شود که برای باز کردن در کمد، این کد الزامی است).

4- وای‌فای- نیازی جدید در زنجیره نیازی ماسلو
زنجیره نیازی ماسلو، در این زنجیره اکثر نیازهای پایه با نظم نوین جهانی تطابق داده شده‌اند. در حال حاضر وای‌فای یکی از مدعیان جدی نیازهای پایه است. چون در جهانی مرتبط به هم زندگی می‌کنیم، وقتی که مردم تلفن هوشمند ندارند یا نمی‌تواند به شبکه وایرلس دسترسی داشته باشند، احساس آسیب‌پذیری می‌کنند.


اما نیاز به وای فای چقدر جدی است؟ سال گذشته برخی از ساکنین لندن، ناخواسته قراردادی را مبنی بر دسترسی رایگان آنها به وای فای در ازای تحویل دادن اولین فرزندشان امضا کردند. در طی یک آزمایش و بررسی، هات اسپات وای‌فای رایگان و بدون رمز در نقطه‌ای شلوغ از لندن قرار داده و امکان اتصال به اینترنت فراهم شد تا بررسی شود که چه کسانی طعمه «بند هیرود» و سایر دزدی‌ها در زمینه فناوری اطلاعات می‌شوند. «بند هیرود» در شرایط و ضوابط دستیابی به وای فای گنجانده شد. در توافق برای دسترسی به وای‌فای، کاربران مجبور بودند که قید فرزند اول خود را زده و با بند مذکور توافق کنند. شش نفر روی گزینه «موافق هستم» کلیک کردند.


اگر وای فای رایگان در اختیار مردم قرار دهید، ممکن است که آنها مشتاقانه فرزند اولشان را به شما بدهند، و با خوشحالی به شما وفاداری (به شکل فزآینده نادر) خود را هدیه می‌دهند.

5- رستوران‌های غذاهای سرسری و سریع سهم بازار فست فود را به خود اختصا خواهند داد.
رستوران غذاهای سرسری و سریع هنوز غریبه و ناملموس می‌باشند، اما به سرعت در حال باز کردن جای خود در بازار هستند. در آمریکا، تقریباً تعداد رستوران‌های فست فود هفت برابر غذاخوری‌های سرسرسی و سریع است، اما هر دو مقوله به افزایش 9.3 میلیارد دلار در فروش سه سال گذشته خود دست یافته‌اند.


غذاخوری های سرسری و سریع که جایگاهی بین رستوران های فست فود و رستوران های غذاخوری سرسری را در اختیار دارند، مفهومی است که به سرعت در حال رشد است. این نوع از غذاخوری که ترکیبی از هر دو مفهوم مذکور است، سرویس گیشه را ارائه می کند و غذاهای سفارشی تر، تازه تر، و غذای با کیفیت تری را در مقایسه با رستوران های سرویس دهی سریع، و در محیطی جالب و جذاب ارائه می دهند.


برندهایی نظیر بریان مکزیکی چیپوتل، نان پانرا، بریان مکزیکی کدوبا و باجا فِرِش، رستوران‌های برتر ارائه دهنده غذاهای سرسری و سریع به شمار می‌روند.


با افزایش رفت و آمد به رستوران‌های سرسری و سریع، که در پنج سال پیاپی نسبت به افزایش رفت و آمد به سایر مقوله‌های رستورانی بیشتر بوده است، برندهای ارائه دهنده سرویس سریع نظیر مک دونالد، سابوی و کی اف سی با تهدید بزرگ رستوران‌های برتر غاهای سرسری و سریع رو برو شده‌اند.


6- تکنولوژی پوششی «خیاط کامپیوتری می‌شود».
در سال 2014 تکنولوژی پوششی کار خود را آغاز کرده است، اما در سال 2015 اشتیاق به این مد از تکنولوژی شکوفا خواهد شد. در زمینه تکنولوژی پوششی هم، مد و سبک کار خود را کرد، و این کار با جواهرآلات «هوشمند» در هفته مد نیورک در سال گذشته صورت گرفت که در آن زیورآلات جدیدی نظیر حلقه آبکاری شده با طلای 18 عیار رونمایی شد که با سنگ‌های تقریباً قیمیتی تزیین شده بود، انگشتری که به تلفن هوشمند متصل می‌شود و کاربر را نسبت به هرگونه هشداری آگاه می‌کند.


اما تکنولوژی پوششی جایگاهی فراتر از عینک و جواهرآلات هوشمند دارد، و وارد عرصه پوشاک و منسوجات نیز خواهد شد.


«شرکت ها در حال ساخت گجت‌هایی هستند که به بدن شما متصل می‌شود. آماندا پارکز، مهندس تولید استودیو اسکینتراکتیو، می‌گوید که در واقع این گونه گجت‌ها دیگر نوآوری به شمار نمی‌روند. او لباسی را طراحی کرد که در آن از مواد پیزوالکتریکی استفاده شده تا این که از حرکات بدن فردی که لباس را بر تن دارد الکتریسیته تولید نماید. سپس انرژی تولید شده در باطری ذخیره می‌شود که می‌توان برای شارژ دستگاه از آن استفاده نمود. صنعت ورزش نیز یکی از پیشگامان استفاده از فناوری نانو در منسوجات بوده است تا از این طریق بر عملکرد ورزشکاران نظارت داشته باشد. سال 2015 شاهد خواهد بود که این تکنولوژی از لابراتوارها و آزمایشگاه ها به خیابان‌ها می‌آید.

7- فرسودگی دیجیتال. بحران موبایل
تحقیقات اخیر دریافته است که ما زمانی بیش از مدت زمان خواب مان را به گوشی‌های تلفن همراه مان اختصاص می‌دهیم (به صورت میانگین، هشت ساعت و 41 دقیقه در شبانه روز). رویه اتصال دائمی گوشی تلفن همراه به اینترنت و سبک زندگی این چنینی، در حال تشدید بحران موبایل است. این مسئله سبب اشتغال مداوم ذهن به چندین فعالیت و کار دائمی آن می‌شود.


واکنش معمول و جدید ما به هر گونه زمان آزادی این است که به فضای سایبری شیرجه بزنیم. دیگر کسی ساده و راحت به فضا زل نمی‌زند. اعتیاد دیجیتال به یک تهدید جدید برای سلامت منجر می‌شود که رسماً در برخی از کشورها به ثبت رسیده است.


اعتیاد دیجیتال ذهن‌های ما را بیش فعال نگه می‌دارد. وقتی که به تلفن همراه خود مشغول هستید، به صورت تونلی و مستقیم به تلفن همراه خود نگاه می‌کنید: این کار همانند شیرجه به سوراخ خرگوش سایبری است. این کار نه تنها مرزهای بین کار و بازی را در می‌نوردد، بلکه آگاهی ما نسبت به جهان فیزیکی پیرامون مان را کاهش می‌دهد. پس از مدتی طولانی سرگرمی در فضای دیجیتال، وقتی که به محیط فیزیکی خود بازمی‌گردیم، می‌بینیم که هنوز تمام زندگی باید به صورت آفلاین انجام شود.


زندگی به شکلی که گفته شد بدین معناست که ما در واقع دو برابر سخت‌تر کار می‌کنیم، بنابراین در پایان سال، شما 12 ماه کار نکرده‌اید بلکه الزاماً 24 ماه در این سال مشغول به کار بوده‌اید.

8- بنشین، بایست و حرکت کن. فعالیت فرز و چابک در محیط کار
با وجود حجم بالای تکنولوژی‌ای که برای ارتباط و کار مورد استفاده قرار می‌گیرد، مفهومی که مطابق با آن نیروی کار باید در پشت میزی در اداره ای بنشیند و کار کند روز به روز در حال تغییر است.


فعالیت همراه با چالاکی، محیط و فضای منطعف کاری را می‌سازد که به تولید و کارآیی بیشتر منتهی می‌شود. از طریق ایجاد محیط‌های کاری متفاوت در یک اداره، پرسنل از این آزادی برخوردار خواهند شد تا هرکجا و در هر زمانی که مایل‌اند کار کنند.


برخورداری نیروی کار از آزادی و اختیار برای انتخاب‌های شخصی سبب افزایش خلاقیت و تفکر با نشاط و اندیشه‌ای نو می‌شود. تحرک و جریان سبب خلق ایده‌ها و رویکردهای جدید می‌شود، ارتباط را بهبود بخشیده و تولید را در بخش‌های مختلف افزایش داده و تقویت می‌کند. گوگل و آنلیور از محیط کاری همراه با چالاکی و تحرک استفاده کرده‌اند که حاوی نتایج قابل توجهی در کارآیی و تولید بوده است.


«همه برای حضور در اتاق ریاست برمی‌خیزند». هیچکس نمی‌تواند خیلی راحت و آسوده باشد و همه به میزان کافی آگاه هستند که پیش از ترک اتاق رئیس، بر تعیین یک هدف متمرکز باشند. جلسات بدون صندلی، به حداکثر سی دقیقه مفید محدود می‌شوند که پس از آن هر کس جلسه را با طرح کاری خاصی ترک می‌کند.

9- پزشکان دیجیتال می‌شوند. مراقتب‌های بهداشتی شماره 3.
نظارت از راه دور بر بیمار- رویه‌ای که از طریق تکنولوژی پوششی مرتبط و میسر شده است- و انتظار می‌رود که صنعت مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را متحول کند. شرکت سیسکو، یک شرکت چندملیتی فعال در زمنیه فناوری، سال گذشته در ژوهانسبورگ خدمات نظارت از راه دور بر بیمار را از طریق طرح دنیای آینده من معرفی نمود.


سیستمی که از طریق آن کلینیک ماهواره‌ای در یک منطقه دور از طریق پرسنل پرستاری اداره می‌شود، و قادر است تا با شبکه‌ای از پزشکان پیرامون بیمارانی مشورت کند که درد یا ناراحتی داشته و پرستاران نمی‌توانند آنها را درمان کنند یا این که به معاینات بیشتری نیاز است. نشانه‌های حیاتی بیماری روی سیستم اشتراک ابری بارگذاری می‌شوند، سیستمی که دکتر بصورت بلادرنگ از طریق وب کم به آن دسترسی دارد و به او این امکان را می‌دهد تا با بیمار و پرستار صحبت کند.


در ماه مارس سال 2015، برنامه پزشک 24 ساعته من در آفریقای جنوبی معرفی خواهد شد، یک سرویس آنلاین بومی‌ که امکان تماس با پزشک را به شما می‌دهد تا از این طریق، پزشک میزان جدیت ناراحتی و مشکل شما را از طریق مشاوره از راه دور تعیین نماید.


برای فعالان حرفه‌ای مراقبت‌های بهداشتی و سلامت، برنامه‌ای کاربردی برای بحث درباره مشکلات پزشکی را در سطحی کلی نشان می‌دهد، برنامه‌ای که پیش از این در آفریقای جنوبی خدمات ارزشمندی را ارائه داده است و پزشکان مناطق روستایی را با مراکز شهری مرتبط ساخته است.


10- پرنده یا هواپیما؟کدامیک؟! نه، فقط یک نوعی دیگر از پهباد است.
از تحویل پیتزا تا نجات زندگی افراد، آسمان گستره‌ی فناوری پهباد است. پهباد آمبولانس یک ابزار پزشکی همه فن حریف است که می‌توانند به صورت خودکار به موقعیت اورژانسی رفته و برای راهنمایی مردم جهت انجام امور غیرفنی و نجات زندگی مورد استفاده قرار گیرد.


در حال حاضر، یک سرویس پیک سریع در چین در حال تست پهبادهای با تکنولوژی سطح بالا است که می‌توانند بسته‌ها را در مناطق دور تحویل دهند. پهبادها از طریق سیستم هدایت داخلی، می‌توانند به هرجایی بروند که وسایل نقلیه امکان رفتن به آن را ندارند. آمازون هم قول داده است که در سال 2016 سرویس تحویل از طریق پهباد را ارائه خواهد داد.

هشدار متنی از طریق 123آر‌اف
سال گذشته، سازمان هوایی شهری آفریقای جنوبی (SACAA) به دلیل استفاده بدون مجوز از پهبادها برای مقاصد اقتصادی جریمه و تعطیل شد، اما تحول پهبادی توقف‌ناپذیر است.


پیش از این از پهبادها در آفریقای جنوبی برای تهیه فیلم‌های اقتصادی و عملیات ضدسرقت زیاد مورد استفاده قرار گرفته‌اند. شهر کیپ تاون طرح‌هایی برای آزمایش پهبادهایی را در اختیار دارد که برای نظارت بر زمین خواری، جرایم، مناطق متروک و مشکوک برای انبار مس‌های به سرقت رفته، آتش سوزی کلبه ها و انبارها و بلایا و فجایا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.


یک شرکت واقع در پروتریا در حال ساخت پهبادی است که می‌تواند گاز آشک آور و گلوله های لاستیکی آتش زا را در تظاهرات بر سر معترضین بریزد. طبق خبر منتشر شده، یک شرکت معدنی که نام آن ذکر نشده است، 25 واحد از پهباد مذکور را سفارش داده است.

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد