درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 22:58   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15750صفحه نخست » مدیریت روابط عمومییکشنبه، 26 بهمن 1393 - 12:20
انتخاب مدیر روابط عمومی، مهم و تاثیرگذار
جواد قاسمی عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی - دریک‌کلام، می‌توان گفت بخش اصلی این فرآیندها از همان انتخاب درست و هوشمندانه‌ی مدیر روابط‌عمومی آغازمی‌شود. موضوعی‌که متاسفانه در برخی از سازمان‌ها با وجود حساسیت و اهمیت فراوان، آن‌گونه که باید و شاید، موردتوجه واقع نمی‌شود
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگر تعریف مدیریت را « انجام کار به‌وسیله‌ی دیگران» و یا «علم و هنر اداره‌ی منطقی منابع انسانی و مادی در راه رسیدن به اهداف سازمان» درنظر بگیریم و مسوولیت مدیریت ارتباطات سازمان را به روابط‌عمومی محول‌کنیم، در نتیجه فعالیتی حساس و تاثیرگذار را به فرد یا گروهی واگذارکرده‌ایم تا با استفاده از راهکارهای تخصصی، سازمان را در جهت دست‌یابی به اهداف خود یاری نمایند. در این فرآیند، سازمان می‌تواند با قرارگرفتن در مسیر و بستر مناسب ارتباطی که روابط‌عمومی مهیا می‌کند، ماموریت‏ های خود را به‌صورت کامل‌تری انجام دهد.

با این اوصاف، همواره این پرسش مطرح است که روابط‌‏عمومی مورد انتظار باید چه ویژگی ‏ها و خصوصیا‏تی داشته باشد؟
بدیهی است درعرصه‌ی عمل، قبل از هرچیز، ابتدا انتخاب فردی توانمند و مطلع از دانش ارتباطات، اقدامی اساسی و تاثیرگذار خواهد بود. سپس مشخص‌نمودن اهداف و سیاست‏ های ارتباطی همسو و هم‌راستا با سیاست ‏های کلان سازمان، اولویت بعدی را به‌خود اختصاص خواهد داد. تهیه و تنظیم برنامه‌‏های کوتاه‌‏مدت و میان‌مدت با زمان‏بندی مشخص، اولویت سوم است. در این شرایط انتخاب افرادی که باید با کمک مدیر روابط‏‌عمومی، این مسوولیت مهم و حساس را عهده‌دار شوند، موضوع مهم دیگری است که نباید به آن بی‌‏توجه بود. همان‌گونه که حمایت مدیران ارشد سازمان از حوزه‌ی ارتباطات و روابط‌‏عمومی مقوله‌‏ی دیگری است که نباید از نظر ‏دور بماند.

از آن‌جایی که کار با افکارعمومی و پاسخ‌گویی به مطالبات مخاطبان سازمان نیز از پیچیدگی خاصی برخورداراست، ارتباط حرفه‌‏ای و تخصصی روابط‌‏عمومی با ذینفعان متنوع سازمان، اهمیت بسیار دارد. اگر این رویکردها دقیق، منطقی و فراگیر باشد، سازمان راه رشد و تعالی را اصولی‌تر طی می ‏کند. در غیراین‌صورت، موقعیت اجتماعی سازمان تضعیف شده و به‌تدریج از چرخه‌‌ی رقابت با رقبا و پاسخگویی حرفه‌ای و اقناعی به مخاطبان، دورمی‌‏شود و حمایت و پشتیبانی ذینفعان خود را نیز کم‌کم از دست می ‏دهد.

دریک‌کلام، می‌توان گفت بخش اصلی این فرآیندها از همان انتخاب درست و هوشمندانه‌ی مدیر روابط‌عمومی آغازمی‌شود. موضوعی‌که متاسفانه در برخی از سازمان‌ها با وجود حساسیت و اهمیت فراوان، آن‌گونه که باید و شاید، موردتوجه واقع نمی‌شود و درنتیجه، به قول ضرب‌المثل معروف:

خشت اول گر نهد معمار،کج تا ثریا می‌رود دیوار،کج!

منبع: تبیان

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد