درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 15:16   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15721صفحه نخست » یکشنبه، 23 بهمن 1401 - 17:11
ویلیام وایت، روزنامه نگاری که دو رئیس جمهوری آمریکا به خانه اش رفتند
ویلیام وایت، روزنامه نگاری که دو رئیس جمهوری آمریکا به خانه اش رفتند تا نظرخواهی کنند ـ نگاهی به کارها و نظرات وایت
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ویلیام آلن وایت William Allen White مردی که 55 سال روزنامه نگاری کرد و تئودور روزولت و فرانکلین دی روزولت برای کسب نظر از او به خانه اش می رفتند دهم فوریه 1868 (21 بهمن ماه) به دنیا آمد و 76 سال عُمر کرد.


    ویلیام وایت کار روزنامه نگاری را از 21 سالگی در روزنامه «کانزاس سیتی ستار» آغاز کرد و خبرنگار میز رویدادهای شهر بود. چند سال بعد و پس از کسب مهارت تصمیم گرفت که مجله نگار شود زیراکه در مجله شتاب در کار نیست و می توان مطالب را کامل و مفصل و پس از انجام تحقیقات لازم نوشت. یک روز در روزنامه ها، آگهی فروش مجله Emporia را دید که قبلا شنیده بود ناشر آن پیر شده و قصد بازنشسته شدن دارد.

 

مجله را به 3 هزار دلار (پول آن زمان) خریداری کرد و مدیر و سردبیر آن شد ـ سردبیری که بیش از نیمی از مطالب مجله را خودش تهیه می کرد و می نوشت. نوشته های او توأم با نظردهی بود. نظرات او که در مقالات مجله منعکس می شد مورد توجه «تئودور روزولت» رئیس جمهوری وقت قرارگرفت که تلاش می کرد آمریکا از انزوا خارج و وارد باشگاه قدرت های وقت شود و مقالات ویلیام وایت راهنمای او بودند.

 

همین امر باعث شد که تصمیم بگیرد به خانه وایت برود و رو در رو با او تبادل نظر کند. «تئودور روزولت» گفته بود که روزنامه نگاران مستقل و اندیشمند، مشاوران بدون هزینه برای همه هستند، و باید قدردان آنان بود. [در آمریکا رفتن رئیس جمهوری به خانه روزنامه نگار امری عادی است. اوباما هم به خانه جورج ویل رفت. جورج ویل یک روزنامه نگار محافظه کار است و اوباما از حزب دمکرات].


    به رغم جو وقت، ویلیام وایت در مقالاتش «وودرو ویلسون» رئیس جمهوری آمریکا در دهه دوم قرن 20 را به ورود به جنگ جهانی اول تشویق کرد و نوشت که ورود به این جنگ مساوی است با ورود به میدان سیاست جهانی که افق تازه ای را به روی آمریکا باز می کند. وودرو ویلسون آمریکارا در سال 1917 وارد جنگ جهانی اول کرد که قدرت شد. ویلیام وایت هم در عوض برای او بیوگرافی نوشت. این بیوگرافی به گونه ای انشاء شده است که مشوق دیگران باشد تا به راهی بروند که وودرو رفت.

 

وایت که توجه مردم بویژه دانشگاهیان را به آن بیوگرافی دید، برای کلوین کولیج رئیس جمهوری دهه سوم قرن 20 آمریکا هم بیوگرافی نوشت و به روزنامه نگاران توصیه کرد که ضمن کار خود از نوشتن مجموعه داستان کوتاه درباره آنچه را که دیده اند و بیوگرافی افراد موثر و خاطره دار غفلت نکنند که درس است برای دیگران و این کار از روزنامه نگاری هم جدا نیست. وایت ـ خود نیز 8 مجموعه داستان نوشت و منتشر ساخت و جایزه بُرد. وایت به رغم مشغله مجله داری، 5 بیوگرافی و 9 کتاب غیر داستانی دیگر هم نوشته است. وی عنوان بیوگرافی وودرو ویلسون را «وودرو ویلسون: مرد زمان خود که تکلیف یک شهروند و وظیفه یک رئیس کشوررا به انجام رسانید» قرار داده است.


     وقتی که نوبت به «فرانکلین دی روزولت» رسید، ویلیام وایت در مقالات خود و به سبک و گرامر روزنامه نگاری از کارهای او که آمریکا را از رکود اقتصادی خارج و با ورود به جنگ جهانی دوم در آستانه ابرقدرت شدن قرار داد تمجید و اورا به ادامه آن تشویق و راهنمایی می کرد و فرانکلین روزولت برای مشورت حضوری به خانه ویلیام وایت رفت. او این عقیده خودرا با فرانکلین دی روزولت در میان گذاشت که با اهرم اقتصاد می توان در جهان تغییر ایجاد کرد و گفت که آمریکا باید کاری کند که پس از جنگ، کنترل امور مالی جهان را به دست گیرد [که چنین شده است].


    آخرین تألیف «ویلیام وایت» اتوبیوگرافی (سرگذشت خود او) است. در این کتاب نظرات جالبی را در زمینه روزنامه نگاری و ... مطرح کرده و به روزنامه نگاران توصیه کرده است که توجه بیشتری به اخبار محلی (شهری) کنند، روشنگر باشند، آنچه را که ببینند بنویسند، با فساد مبارزه و از حق دفاع کنند و به موازات کسب اخبار ِ روز، از آنانکه که به سفر می روند بخواهند تا شرح مشاهدات خودرا بگویند تا منتشر کنند و از بازنشستگان خاطرات آنان را. او نوشته است که بهشت جای روزنامه نگاران واقعی و مردمدوست است. وی در جایی از اتوبیوگرافی خود نوشته است که ثروتمند واقعی کسی است که احساس بی نیازی کند. عشق به پیشه، فرد پیر و فرتوت نمی کند زیراکه گذشت زمان حس نمی کند.

 

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد