درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 02:18   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15710صفحه نخست » روابط عمومی الکترونیک و هوش مصنوعیسه شنبه، 21 بهمن 1393 - 11:22
شبکه اجتماعی و رسانه اجتماعی در روابط عمومی
بحث دیده شدن بحث بسیار مهمی است. اگر ما بهترین تولیدات را داشته باشیم اما نتوانیم آن را خوب توزیع کنیم در واقع هیچ کاری انجام نداده ایم. مهم این است که ما بتوانیم دیده شویم و از آن مهمتر اینکه ما بتوانیم تاثیرگذاری داشته باشیم.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  این سوال که شبکه اجتماعی و رسانه اجتماعی چیست؟ چه تفاوتی با هم دارند و چه نسبتی با روابط عمومی مدرن پیدا می کنند را در این نوشتار مورد مطالعه قرار می دهیم.


پیش از صحبت کردن درباره شبکه های اجتماعی باید دانست که این عبارت دو وجه دارد. یک وجه آنها شبکه های اجتماعی فیزیکی است. یعنی ما می توانیم شبکه های اجتماعی را خارج از اینترنت بسازیم. بیاییم و بگوییم که ما در استان تهران یک شبکه اجتماعی داریم و در استان دیگری شبکه اجتماعی دیگری داریم. اما موضوعی که در این ارائه مد نظر است، شبکه های اجتماعی مجازی است که در اینترنت وجود دارد. شبکه های اجتماعی مجازی به آن دسته از فناوری هایی گفته می شود که در محیط اینترنت و با استفاده از فناوری های وب 2.0 امکان برقراری ارتباط افقی را میان اعضای همسو و با علایق مشترک را فراهم می کند.


ارتباط افقی به ارتباطی می گویند که از بالا به پایین نیست و کسی بر دیگری برتری ندارد و همه در یک سطح دیده می شوند. این فناوری ها مبتنی بر خرد جمعی بوده و به اشتراک گذاری اطلاعات و دانش و تعامل ویژگی برجسته آن است.


اما ویژگی عمده شبکه های اجتماعی گروه سازی است. ما در شبکه های اجتماعی می توانیم یک گروه را برای خودمان داشته باشیم و آن گروه را تا همیشه حفظ کنیم تا در مواقع ضروری از آن گروه استفاده کنیم. حال این استفاده ممکن است برای یک کمپین یا نظرسنجی باشد و یا حرکتی رسانه ای را به دنبال داشته باشد.


ویژگی دیگر تولید محتوای جمعی است. نمی دانم که چقدر از دوستان در شبکه های اجتماعی هستند اما به طور مثال اگر بخواهیم شبکه اجتماعی را مثال بزنیم که فیلتر نباشد در شبکه اجتماعی گوگل پلاس یک نفر محتوایی را تولید می کند. نفر بعدی هم می تواند نظر بدهد و هم می تواند با به اشتراک گذاری مجدد آن فرصت این را داشته باشد که یادداشتی بالای آن مطلب بنویسد و نظر خودش را راجع به آن مطلب بدهد و آن مطلب را کاملتر کند. به این تولید محتوای جمعی می گویند. یعنی دیگر فقط یک نفر تولید محتوا نمی کند. تعداد افراد زیادی در کار تولید یک محتوا دست دارند. سفارشی سازی اطلاعات بحث دیگری است که در رسانه های اجتماعی پر رنگ است.


ما در رسانه های اجتماعی به این عقیده پایبندیم که اطلاعات دارد سفارشی سازی می شود. به طور مثال بنده جزو یک شبکه اجتماعی هستم. همه شبکه اجتماعی که تحت اختیار بنده نیست و همه آن را نمی توانم مطالعه کنم من بخش هایی از آن شبکه اجتماعی را انتخاب می کنم که بیشتر مورد علاقه من است. موضوعاتی را انتخاب می کنم و عضو صفحات و گروه هایی می شوم که بیشتر مورد علاقه من است. راجع به آن مطالب و موضوعات بیشتر می توانم مطالعه کنم. ویژگی دیگر این است که امکان پیاده سازی روی پلتفروم های دیگری وجود دارد. مثلا یک شبکه اجتماعی هم روی کامپیوترهای شخصی اجرا می شود و هم روی لپ تاپ و موبایل. پلت فرم های زیادی نیز وجود دارند که موجب سهولت دسترسی می شوند.


از دیگر ویژگی های وب 2.0 غیر از مشارکت برای تولید محتوا که پیشتر عنوان شد به اشتراک گذاری فایل ها است. در رسانه های اجتماعی این بحث وجود دارد که مخاطبان امروزه به اندازه ای آزادی دارند که خودشان می توانند بیشتر از رسانه های بزرگ دنیا مطلبی را به دیده شدن برسانند.


مدیریت پدیداری در شبکه های اجتماعی
این بحث دیده شدن بحث بسیار مهمی است. اگر ما بهترین تولیدات را داشته باشیم اما نتوانیم آن را خوب توزیع کنیم در واقع هیچ کاری انجام نداده ایم. مهم این است که ما بتوانیم دیده شویم و از آن مهمتر اینکه ما بتوانیم تاثیرگذاری داشته باشیم. یک مثال معروفی در این قضیه وجود دارد. یک ویدئویی هست که دو تا بچه کوچک، یکی انگشت دیگری را گاز می گیرد. این ویدئو خارجی است و نام آن «Charlee Bit Me»است. اگر در گوگل آن را جستجو کنید می توانید آن را ببینید. این ویدئو بیش از صدها میلیون بار در اینترنت دیده شده است. با اینکه یک ویدئوی خیلی ساده است و یک بچه کوچکی انگشت دیگری را گاز می گیرد و اول گریه می کند و آنوقت بچه دیگر می خندد و نفرات دیگری دوباره آن ویدئو را بازی کردند. یعنی مثلا دو مرد عرب دوباره آمده اند و ادای آن دو بچه را در آورده اند. دو تا خواهر کره ای هم دوباره ادای این ویدئو را در آورده اند. این ویدئو بیش از صدها میلیون بار دیده شده است در حالیکه شبکه های بزرگ تلویزیونی دنیا مثل بی بی سی و سی ان ان این اندازه بیننده ندارند. یعنی یک نفر می تواند در فضای مجازی ویدئویی تولید کند که بدون آن هزینه های گزاف بتواند ویژگی های لازم را داشته باشد و بتواند شما را به دیده شدن برساند.


ویژگی دیگر وب 2.0 تعاملی تر شدن و کاربر پسندتر شدن محتوا است. اگر روزنامه ای مطلبی تولید می کند، طبیعتا این یک ارتباط یکطرفه است و مخاطب اعتماد کمتری می کند تا اینکه یک ارتباط دو طرف در شبکه اجتماعی ایجاد شود و شما یک نفر را بیشتر بشناسید و این ارتباط مدام بیشتر می شود.


رسانه های اجتماعی
در اینترنت طیف گسترده تری را نسبت به شبکه های اجتماعی در بر می گیرند. رسانه های اجتماعی اعم از شبکه های اجتماعی هستند. رسانه های اجتماعی وبلاگ ها را نیز شامل می شوند. وبلاگ ها در دوره ای طرفدار زیادی داشتند و ما حدود 12 الی 15 سال پیش رتبه سوم وبلاگ نویسی را در دنیا داشتیم. یعنی وبلاگ نویسی فارسی رتبه سوم دنیا را داشت و هنوز هم جزو ده کشور برتر هستیم. از این نظر که آنقدر تولید محتوا در وبلاگستان فارسی زیاد است. چت کردن هم یکی دیگر از رسانه های اجتماعی است. انواع مختلف دیگری از رسانه اجتماعی وجود دارند که عبارتند از:


1. انجمن ها
2. اتاق های گفتگو
3. میکروبلاگ ها
4. کامیونیتی های محتوایی
5. وبلاگ ها
6. ...
برجستگی شبکه های اجتماعی نسبت به وبلاگ ها
اما اتفاقی که در شبکه های اجتماعی افتاده است این بوده که شبکه های اجتماعی خواسته اند همه این ها را در کنار هم داشته باشند. یک شبکه اجتماعی آمد و امکان سرویس وبلاگ، چت، ایمیل و سایر موارد را در شبکه خودش فعال کرد. او توانست جهشی در ارتباطات مجازی ایجاد کند.


استفاده از شبکه های مجازی به چه صورت است؟
بخش عمده ای از بهره گیری سازمان ها و شرکت های بزرگ از شبکه های اجتماعی در راستای برندینگ برای سازمان، شرکت، کالا، خدمات و با محصولات آنها مورد بهره برداری می گیرد. اینکه ما بتوانیم برند خودمان را از طریق شبکه های اجتماعی با هزینه پایین و سطح اعتماد بالا در جامعه جا بیاندازیم.


بر اساس نمودار تحقیقاتی موسسه «شبکه های اجتماعی امروز، 71.8 درصد شرکت ها و سازمان های بزرگ جهان، در برندینگ خود از شبکه های اجتماعی بهره می گیرند.
• 70.5 درصد روابط عمومی های شرکت های بزرگ برای تبادل اطلاعات شرکت و سازمان خود
• 65.8 درصد از آنها برای امور جاری روابط عمومی
• 56.6 درصد برای تفهیم مخاطبان نسبت به منافعی از سازمان
• 59.4 درصد برای هدایت مخاطبان در شبکه های اجتماعی به سوی منافع و اهداف سازمان
• 38.4 درصد برای جلب همکاری مخاطبان
• 32.2 درصد برای ارتباطات درون سازمانی
• 25.8 درصد برای پشتیبانی استراتژی های بخش فروش  از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.


اما کاربرد رسانه های اجتماعی برای روابط عمومی ها چیست؟

رسانه های اجتماعی سه کاربرد عمده برای روابط عمومی دارد:
1. بردسازی و اطلاع رسانی: اینکه بتوانیم برند خودمان را معروف کنیم و در جامعه عرضه نماییم و باعث فروش، اعتماد و آینده بهتری شویم. باید بتوانیم اطلاع رسانی هایی 24 ساعته داشته باشیم و هر لحظه ای که مخاطب طلب کند که به سایت ما بیاید بتواند به آن سر بزند.


2. افزایش ترافیک سایت: این افزایش ترافیک باعث بالا رفتن در رتبه های گوگل می شود و بدون هزینه های تبلیغات می توانیم مشتریان بیشتری داشته باشیم.


3. نظارت: ما می توانیم نیازهای مخاطبان خودمان را راحت تر درک کنیم و بدون واسطه و از زبان خودشان اشکالات مان را راحت تر بشنویم. ضعف ها و قوت های خودمان را بشناسیم و به فرصت ها و تهدیدهایی که در محیط است بهتر واقف شویم.


اینکه چه میزان از شبکه های اجتماعی صرف تبلیغات جهانی شده است. آمار متعلق به سه ماهه سال 2012 نسبت به سال 2011 این را می گوید که ما در سه ماهه اول با افزایش حجم تبلیغات در آن سال روبرو بوده ایم. این آمار را در ذیل مشاهده می کند:


• نمایش اینترنتی در آن سال 7.2 درصد
• رادیو 6.6 درصد
• سینما 5.9 درصد
• تبلیغات محیطی 4.7 درصد
• و تبلیغات تلویزیونی 3.1 درصد افزایش پیدا کرده اند.


بنابراین رسانه های اجتماعی و به طور خاص شبکه های اجتماعی محلی هستند که نه فقط به دلیل جنبه های تبلیغاتی بلکه به دلیل جایگاهی که برای مخاطبان دارند برای روابط عمومی ها نیز از اهمیت بسزایی برخوردارند و استفاده هوشمندانه از این فضاها به رشد روابط عمومی می انجامد.

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد