درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 20:03   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15686صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 19 بهمن 1393 - 14:40
[رویه‌های سال 2015] تبلیغات در فضای تلفن همراه، غول رسانه‌ای سال 2015 خواهد بود
نوشته: اندرو کرامر -  به شکلی جالب هزینه برای آگهی در فضای تلفن همراه در سال 2015 بیشتر از هزینه آگهی‌های چاپی خواهد بود و انتظار می‌رود که در سال 2018 تلفن همراه تقریباً 40 درصد از کل هزینه صرف شده برای آگهی‌های پولی را در انگلستان به خود اختصاص دهد، با این تخمین که تلفن همراه تقریباً 30 درصد از هزینه تبلیغات دیجیتال را در این سال به خود اختصاص داده، لذا این رقم تا سال 2016 تقریباً نیمی از کل هزینه‌ها را به خود اختصاص خواهد داد.
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

«هیچ شکی ندارم که سال 2015 همه چیز آسان‌تر خواهد بود».

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  تبلیغات در فضای تلفن همراه در سال 2014 به خوبی جا افتاده است. پیشاپیش که به سال 2015 نگاه می‌کنم، با در نظر گرفتن موفقیت‌های روزافزون و تکرار تجارت انجام شده توسط برندهای برتری که اگر بخواهم نام ببرم، همانند ام‌تی‌ان، ووداکام، ناندوس، کی‌اف‌سی، اسایبی، کوکاکولا، دیاستیوی، سامسونگ، مایکروسافت و آنلیور، می توانم رویه های بیشتری از دستیافت‌های مثبت از بازگشت سرمایه در شبکه و فضای اجتماعی تلفن همراه را ببینم.


تبلیغات در فضای شبکه اجتماعی تلفن همراه از نظر زمانی، میزان جذب مشتری، و سطح آگاهی ارائه شده در مقایسه با آنچه از مسیرهای تبلیغاتی دیگر انجام می‌شود کارآیی و تاثیرگذاری بالاتری داشته است و این امر به اثبات رسیده است. برای برندهای تجارت به مشتری، تلفن همراه که پیش از این کانالی مجزا برای تبلیغات بود به ایفاگر نقشی گسست‌ناپذیر در آمیزه بازاریابی بدل شده است. رویه های مشتری و مدل‌های تجاری به سرعت ظهور و تکامل یافته و با گام‌های بلندی در فناوری تلفن همراه به پیش می‌روند. به عنوان بازاریاب، باید برای آنچه در این صنعت انتظار آن می‌رود پیش بینی نموده و آماده باشید، این امر به شما کمک می‌کند تا از طرح بازاریابی فضای تلفن همراه و استراتژی محتوا محور آماده برای کشور خود در آینده برخوردار باشید.


 به شکلی جالب هزینه برای آگهی در فضای تلفن همراه در سال 2015 بیشتر از هزینه آگهی‌های چاپی خواهد بود و انتظار می‌رود که در سال 2018 تلفن همراه تقریباً 40 درصد از کل هزینه صرف شده برای آگهی‌های پولی را در انگلستان به خود اختصاص دهد، با این تخمین که تلفن همراه تقریباً 30 درصد از هزینه تبلیغات دیجیتال را در این سال به خود اختصاص داده، لذا این رقم تا سال 2016 تقریباً نیمی از کل هزینه‌ها را به خود اختصاص خواهد داد.

برای سال 2015، رویه‌های زیر را پیش بینی می‌کنم:

رویه شماره 1: دیدن اما باور نکردن
تبلیغات در فضای شبکه اجتماعی تلفن همراه همچنان فرصت‌های استثنایی را برای برندها فراهم می‌نماید تا به مخاطبان هدف خود رسیده و آنها را جذب نمایند. اما با این حال سهم بزرگی از بازاریابی، رسانه و تبلیغات باقی می‌ماند که کاملاً از قابلیت تاثیرگذار و کم هزینه این سکو غافل می‌ماند. برندها و بازاریابان بسیاری در دام تفکرات سنتی می‌افتند چرا که آنها «پیش از این کارآیی داشته‌اند» و در نتیجه برای ارتقای مجموعه خود زمانی صرف نمی‌کنند و از این راه فعالیت‌هایی جهت دستیابی به رویه‌های مشتریان و جذب آنها را انجام نخواهند داد. بدلیل بدل شدن تبلیغات در فضای تلفن همراه به یک رویه و هنجار برای بسیاری از برندهای محلی، در سال 2015 هم برای تعداد بسیار بیشتری از برندهای حاضر در زنجیره و چرخه تجارت، تبلیغات در فضای تلفن همراه به یک هنجار و رویه بدل خواهد گردید، رویه‌ای با محتوای ویژه و بلادرنگ که به عاملی ضروری در بازاریابی دیجیتال و استراتژی‌های محتوامحور تبدیل خواهد شد.

رویه شماره 2: مقطع حساسِ رسانه غنی
گرچه رسانه غنی پیش از این هم موجود بوده است، به نظر من همچنان یکی از رویه‌های تبلیغاتی در تلفن همراه در سال 2015 خواهد بود. انتظار دارم که عاملین تبلیغات به سمت کمپین‌ها، محتوا و خلاقیتی گام بردارند که به آنها در ترویج مصرف محتوای غنی مرتبط، خوب و جذاب کمک می‌کند، مواردی شامل کلیپ‌های ویدئویی، تصاویر و دانلود موزیک. آگهی‌های متمرکز بر رسانه غنی به جذب مشتریان بیشتر و خلق ارزش‌های بیشتری منتهی می‌شود که برای مشتری قابل درک هستند و این خود عامل پیش برنده و تاثیرگذار در ورای تولید آگاهی‌ای است که پیش از هر چیزی به ذهن مشتریان تجارت‌های برتر خطور می‌کند.

رویه شماره 3: فروش از طریق عرضه تبلیغاتی بی‌اهمیت می‌شود.
فروش تاکتیکی و پراکنده خوب است و شکی در این باره وجود ندارد. اما وقتی که برندها با بی‌میلی به مشتریان در تمام مدت کالا یا خدمات می‌فروشند، ریسک تبدیل شدن به عاملی بی اهمیت، پوچ و یا مشکل‌ساز را به جان می‌خرند. در نتیجه آنها به کار خود ادامه می‌دهند اما دیگر نادیده گرفته شده و از چرخه اهمیت خارج می‌شوند. جهت خودداری از فرسودگی تبلیغاتی، طرح محتوایی شما باید ترکیبی متوازن از فروش، محتوای غنی، مکانیسم‌های جذب نظیر نظرسنجی، رقابت و چت زنده و همچنین افزایش ارزش بدون زنجیره‌های پیوستی باشد.
از مشتریان خود بپرسید چه می‌خواهند، چه موقع آن را می‌خواهند و کاری کنید که آنها حس کنند که درباره محتوایی که دریافت کرده اند می‌خواهند چیزی بگویند. مهمتر از همه این که تلفن همراه فضایی را جهت ایجاد انجمنی جذاب برای سیر بلندمدت در اختیار شما قرار می‌دهد.

رویه شماره 4: تلفن همراه- ابزار کمک آموزشی
تلفن همراه، یادگیری در هر کحا و هر زمان را میسر می‌سازد. با تغییرات سریع در دنیا، شاهد خواهیم بود که فناوری، سرعت یادگیری، مخابره، مشارکت اجتماعی، ارتباط و خرید را در دانش آموزان به بالاترین میزان ممکن می‌رساند. یادگیری از طریق تلفن همراه انعکاسی از جهانی است که در آن زندگی می‌کنیم. ما در دوره تحقق بکارگیری امکانات فناوری توسط تعلیم و تربیت در مرتبط سازی محتوا و دسترسی‌پذیری برای همگان زندگی می‌کنیم. با آگاهی به این مسئله که تعداد زیادی از بازاریابان فعال در فضای تلفن همراه به دنبال بکارگیری این فناوری در سیستم آموزشی خود هستند، پیش بینی می‌کنم که این رویه در تعداد بالایی از برندها و طرح‌های سال 2015 صورت گیرد.

رویه شماره 5: تلفن همراه- دروازه سیاسی برای جوانان
در سال 2014، همه شاهد بودیم که چگونه احزاب سیاسی به تقویت مشارکت و حضور در فضای شبکه اجتماعی تلفن همراه پرداختند، کاری که از طریق ایجاد برنامه‌های کاربردی اختصاصی جدید روی مکسیت صورت گرفت تا مشارکت در انتخابات، بُعد جدیدی به خود گیرد. شکی ندارم که در آینده، شاهد خواهیم بود که احزاب و جناح‌های سیاسی به شکلی خاص در فضای شبکه های اجتماعی تلفن همراه به عنوان یکی از فضاهای حساس، و همچنین از نظر دستیابی به رأی نسل جوان، کمپین‌های قوی و اثرگذاری را بر پا می‌کنند.


بیاید صادق باشیم، سال 2014 سالی سخت و پردردسر بود. «هیچ شکی ندارم که در سال 2015 همه چیز آسان‌تر خواهد بود». به دلیل روند کند سودآفرینی و دوام اقتصادی پایین، بودجه‌های تبلیغاتی و بازرایابی همچنان زیر ذره بین بوده و کاهش خواهند یافت. بر این باورم که صرفه اقتصادی/ زمانی و همچنین بازگشت سرمایه بیشتر از طریق تبلیغات در فضای شبکه اجتماعی تلفن همراه، برای بازاریابان و عاملین تبلیغاتی آسایش و وفاداری مورد انتظار و مطبوع را به ارمغان خواهد آورد.

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد