درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:40   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15674صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیجمعه، 17 بهمن 1393 - 22:07
[رویه های سال 2015] برد در مسابقه بازاریابی
نوشته: جوهانا مک دوول - «رسانه اجتماعی مشتریان گریزانتری را خلق کرده است که کوتاه مدت را فقط می‌بینند». در حالی‌که اصول پایه همیشه یکسان باقی خواند ماند، سال 2015 «شکست مرزبندی‌ها»، «بازاریابی سریع» و تجزیه و پیوند مجدد تبلیغاتی را با خود به ارمغان خواهد آورد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «رسانه اجتماعی مشتریان گریزانتری را خلق کرده است که کوتاه مدت را فقط می‌بینند».


در حالی‌که اصول پایه همیشه یکسان باقی خواند ماند، سال 2015 «شکست مرزبندی‌ها»، «بازاریابی سریع» و تجزیه و پیوند مجدد تبلیغاتی را با خود به ارمغان خواهد آورد.

1) مشتریان هر چه بیشتر و بیشتر در فرآیند بازاریابی مشارکت خواهند داشت تا قدرت و تاثیر خود را باز هم بر برندها القا نمایند. شفافیت به ابزاری مهم برای بازاریابی بدل خواهد شد- و فرصت برندها برای برتری در این زمینه حائز اهمیت خواهد بود. این بدین معناست که برندها دیگر از خبرهای کارکردی حاضر و آماده استفاده نمی‌کنند، بلکه آنها تصویری دقیق، صحیح و بلادرنگ از آنچه که برای مشتریان انجام می‌دهند را در هر مقطع زمانی ارائه می‌کنند.


2) اشتراک‌پذیری. موفقیت‌های کمپین از طریق میزانی که آنها توسط مشتریان به اشتراک گذاشته می‌شوند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. این امر به عاملی کلیدی در فضای رسانه اجتماعی تبدیل خواهد شد که بیشتر از هر زمان دیگری تاثیر و قدرت دارد، عاملی که از چندین ابزار ارزیابی مهم برخوردار است و شرکت‌ها و مشتریان برای ارزیابی موفقیت کمپین به آنها نیاز دارند.


3) مسئولین ارشد بازاریابی به مسئولین ارشد ساده‌سازی ارشد تبدیل می‌شوند. ماهیتاً در صورت پیچیدگی محیط و فضای کار، کمپین‌ها هم پیچیده می‌شوند، متعاقباً شرکت ها از طریق ایجاد ساختارهای هرچه عمودی‌تر به این موضوع پاسخ می‌دهند که به نوبه خود به پیچیدگی بیشتری منتهی می‌شود. مسئولین ارشد بازاریابی در صورتی که می‌خواهند موفق شوند، باید «شکستن مرزبندی‌ها» را به اولویت اصلی خود بدل سازند تا تضمین نمایند که برندهای شرکت، هم در داخل و هم خارج از شرکت به شکل شفاف و مشخص مطرح، درک و شناخته می‌شوند. ارتباطات داخلی بخشی حیاتی و مهم از «شکستن مرزبندی‌ها» خواهد بود.


4) قابلیت خرید. بازاریابان دیجیتال، تمامی صحنه‌های نمایش را از پیش می‌شناسند، مثلاً صحنه کامپیوتر، تلفن‌های هوشمند و تلفن‌های معمولی، تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال خیابانی، و بوردهای تبلیغاتی هوشمند و همچین صحنه نمایش تلویزیون سنتی، همه باید قابل خرید باشند. با ارتباط و قابلیت دسترسی بیشتر به روش‌های قابل اعتماد انجام خرید و فروش، انجام دادو ستد و تراکنش‌ از صحنه‌های مذکور فراگیرتر می‌شوند.


5) تجزیه و ترکیب تبلیغاتی. این رویه پیش از این در خارج از کشور صورت گرفته است که یکی از گزینه های آنان تجزیه است. تجزیه یعنی انتشار مفهوم خلاق و کار تولیدی به صورتی که شرکت، مفهومی خلاق را تولید می‌کند، و با ارتباط مستقیم مشتری (بازاریاب) با شرکت‌های تولیدی، محتوای مذکور منتشر و پخش می‌شود.
این کار در طی چندین سال در تبلیغات چاپی صورت گرفته است و در حال انتقال به مطالب تبلیغاتی رسانه‌ای و همچنین گاهاً در مطالب تبلیغاتی منتشر شده نظیر تبلیغات تلویزیونی و رادیویی نیز صورت گرفته است. برخلاف پیچیدگی و دشواری تولید تبلیغات تلویزیونی اما بازهم پیداست که تولید آگهی تبلیغاتی یکی از گزینه‌های شرکت‌ها باقی خواهد ماند. برای سایرین از دست دادن محتمل درآمد می‌تواند تاثیری مهم در بر داشته باشد (افزایش قیمت از گذشته بخشی از درآمد شرکت بوده است).


6) محتوای مختصر و مفید. مشتریانی که از نظر زمانی در مضیغه هستند، و مردمی که نسبت به تجارت از سطح آگاهی خوبی برخوردارند.-ایمیل‌های طولانی کمتر و کمتری را می‌نویسند و ارتباط کوتاه و محتوای مختصر و مفید مورد استفاده قرار خواهد گرفت- شکلک‌های اینترنتی پیش از این در سطحی گسترده توسط کاربران باتجربه صحنه دیجیتال مورد استفاده قرار گرفته است. این روند ادامه و افزایش خواهد یافت.


7) جستجوی استعداد. در تمام دنیا، شرکت‌ها و بازاریابان در پی «برترین» استعدادهای بازاریابی و تبلیغات خواهند بود. امروزه، آنها در حال رقابت با کانال‌های دیجیتالی نظیر فیسبوک و گوگل هستند تا خدمات تکنولوژی‌های بازاریابی را تضمین و تامین نمایند- آنهایی که درکی بالا از فناوری دارند قادر خواهند بود تا از دانش خود برای پیشبرد و اجرای استراتژی بازاریابی استفاده کنند.


8) آژانس‌های رسانه‌ای رشد یافته و برتری می‌یابند. از گذشته، کار طراحی و خرید تبلیغات برای مشتریان بر عهده آژانس‌های رسانه‌ای بوده است. آنها ایفای این نقش مهم را ادامه خواهند داد اما با افزایش دانش و دسترسی به رویه‌های مشتریان و داده بسیار زیاد، آژانس‌ها بسیار قوی‌تر و خلاق‌تر خواهند شد، و به عنوان یک همکار استراتژیک مهم برای بازاریابان، اهمیت بالایی خواهند یافت. امر مذکور در آمریکا بسیار فراگیر است و پیش بینی می‌کنم که آژانس‌های رسانه‌ای در منطقه ما هم به این رویه گام بگذارند و برای مشتریان از نظر اهمیت، جایگاه بالاتری را پیدا کنند.


9) «برندگان در زمینه بازاریابی چالاک مهارت بالایی خواهند داشت». «رسانه اجتماعی مشتریان گریزان تری را ایجاد کرده است که فقط به کوتاه مدت می‌اندیشند. ». این امر بدین معناست که بازاریابان باید «لایک‌ها»، «مطالب به اشتراک گذاشته شده» و «توئیت‌ها» و همچنین کلیک‌های ورودی را دنبال کنند که داده فوری اما نه الزاماً مفید را در بر دارد. بازاریابانی که این داده را انتخاب، مدیریت و هر چه سریع‌تر با استراتژی‌های بازاریابی خود اقتباس می‌دهند برای برد در مسابقه بازاریابی از بخت بیشتری خواهند داشت.


10) توان‌های تدارکاتی افزایش خواهد یافت. تمهیدات تدارکاتی بازاریابان در سطح شرکت‌ها از طریق سطوح بالاتری از مسئولیت‌پذیری، دوام اقتصادی و شفافیت به صورت فزآیند تقویت خواهد شد. تمهیدات تدارکاتی رویکرد محافظه‌کارانه آنها را حفظ می‌کند اما ماهرتر می‌شوند و هرگونه مانع را در زنجیره تدارکاتی حذف خواهند نمود. بعلاوه، آنها در تولید بازدهی و عملیات بهتر در همکاری با آژانس‌ها و شرکت‌ها وارد همکاری و تعامل می‌شوند، و این فقط شامل دستمزد یا قرارداد نخواهد بود.

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد