درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 - 07:25   

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب یک

ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد

  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


ادامه ادامه مطلب دو

کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟

  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌ یا روابط عمومی؟

  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر عامل بانک رفاه کارگران در نشست شورای معاونان تأکید کرد: آمادگی این بانک برای تحقق شعار سال
  بانک رفاه کارگران گزارش تسهیلات پرداختی در سال گذشته را تشریح کرد: سهم زوج های جوان از تسهیلات ازدواج 47 هزار فقره
  مدیر عامل بانک رفاه کارگران در نشست مجازی با کارکنان مدیریت شعب خوزستان: در شرایط کنونی، برگزاری جلسات آنلاین جزء برنامه های اصلی این بانک است
  رسانه های برتر دنیا در سال 2021
  توسط شورای هماهنگی روابط عمومی کرمان؛ جشنواره "چراغ روشن رابطه" برگزار می شود
  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!
  تجربیات آستانه‌ای
  مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت: تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه نورد گرم 2 است
  تاکید رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ بر توسعه روش های ارتباطی روابط عمومی با بهره گیری از شبکه های نوین اجتماعی
  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15670صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 17 بهمن 1393 - 20:42
آشنایی با مرکز ترویج مسئولیت و حاکمیت شرکتی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مرکز ترویج مسئولیت و حاکمیت شرکتی موسسه ای است غیر دولتی، غیر انتفاعی که با هدف ترویج مفهوم حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی شرکت ها تسهیل فضای کسب و کار مسئولانه در سال 1385 تشکیل شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مرکز ترویج مسئولیت و حاکمیت شرکتی موسسه ای است غیر دولتی، غیر انتفاعی که با هدف ترویج مفهوم حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی شرکت ها تسهیل فضای کسب و کار مسئولانه در سال 1385 تشکیل شده است.

مرکز ترویج مسئولیت و حاکمیت شرکتی این مرکز به عنوان اولین موسسه ایرانی به عضویت معاهده جهانی سازمان ملل UN Global Compact و شبکه مسئولیت اجتماعی شرکتی GPN360 درآمده است.

این مرکز هم اکنون نایب رییس کمیته ایرانی استاندارد ایزو ۲۶۰۰۰ در کشور می باشد. این مرکز تا کنون همکاری های بین المللی را با موسسه گزارش دهی جهانی GRI، انجمن حاکمیت شرکتی پاکستان، انجمن حاکمیت شرکتی ترکیه ، انجمن مسئولیت شرکتی ترکیه ، موسسه Reinvest کوزوو و موسسه مالی بین المللی IFC داشته است. این مرکز هم اکنون نماینده موسسه the CSR-Company از اعضای تدوین کننده کمیته راهبری استاندارد ایزو ۲۶۰۰۰ می باشد. این مرکز همچنین، از سوی موسسه Global Reporting Initiative جهت عضویت درکمیته بررسی و اصلاح چهارچوب گزارش دهی پایدار G3 موسسه گزارش دهی جهانی دعوت به همکاری شد. همچنین این مرکز از اعضای کمیته حمایت کننده منشور زمین (ECI) می‌باشد.

این مرکز به منظور ترویج مفهوم حاکمیت شرکتی با تمامی بازیگران چون سازمانها و وزارتخانه های دولتی ، دانشگاه ها ، تشکل های صنعتی و صنفی، بنگاه های اقتصادی و سازمان های بین المللی وارد همکاری متقابل شده است. این مرکز به منظور ترویج موضوعات حاکمیت و مسئولیت شرکتی در طول سالهای گذشته فعالیتهای تحقیقاتی، آموزشی و مشاوره ای را در این راستا انجام داده است که می توان به برگزاری چندین کارگاه اموزشی، برگزاری نمایشگاه مسئولیت اجتماعی شرکتی در تهران، تشکیل کارگروه حاکمیت شرکتی، انتشار گزارش کشوری حاکمیت شرکتی، انتشار گزارش ضرورتهای سیاستگذاری حکومت در ترویج مسئولیت شرکتی، انتشار گزارش کشوری مسئولیت اجتماعی شرکتی، انتشار پژوهشنامه مسئولیت اجتماعی شرکتی ، برگزاری میزگرد بررسی دستور العمل نظام راهبری شرکتی، تشکیل یک گروه کاری و آشنایی با تجربیات ترکیه و پاکستان و همکاری منطقه ای با ترکیه، پاکستان و موسسات بین المللی در زمینه حاکمیت و مسئولیت شرکتی، ارایه خدمات مشاوره تدوین استراتژی های مسئولیت اجتماعی شرکتی برای شرکتهای همراه اول، تام ایران خودرو، بیمه ایران ، شرکت او. ام .و و توربین سازی مپنا و تعریف و تدوین کمپین های مسئولیت اجتماعی شرکتی اشاره کرد.

چشم انداز و ماموریت
این مرکز به دنبال آن است که محیط کسب و کار کشور به سمتی حرکت کند که بازیگران کلیدی آن میان بنگاه های اقتصادی مسئول و بنگاههای افتصادی که مسئولانه عمل نمی کنند تفاوت و تمایز قایل شود.
بهبود محیط کسب و کار مسئولیت پذیر در ایران
افزایش آگاهی و فراهم کردن منابع مفید برای توسعه کسب و کار مسئولیت پذیر از طریق همکاری با همه ذی نفعان مرتبط

تاریخچه مرکز
این مرکز در سال ۸۳ به صورت غیر رسمی با فعالیت افرادی چون علیرضا امیدوار، بیژن خواجه پور، ماهیده ایمانی، ندا نظمی، ابراهیم جعفریانی و سلمه جلایر آغاز به کار کرد و از سال ۱۳۸۵ به صورت رسمی فعالیت خود را ادامه داد و فعالیت هایی را با همکاری برنامه عمران سازمان ملل، مرکز تحقیقات استراتژیک، شرکت های تام ایران خودرو، تتراپک و مراکز دانشگاهی انجام داد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رنج مضاعف رسانه های محلی از مصائب فضای مجازی


  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!


  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


  اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی صنعتی برگزار می شود


  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی


  مدیرکل روابط‌عمومی استانداری سمنان: عقب‌ماندگی‌های حوزه روابط عمومی در سمنان جبران شود


  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


  رسانه های برتر دنیا در سال 2021


  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400