درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 13:15   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15606صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیدوشنبه، 13 بهمن 1393 - 04:17
تفریح در دولت روحانی چقدر گران شد؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آنچه که در آمارهای بانک مرکزی دیده می‌شود، نوسانات بی‌نظم و متفاوت نرخ تورم در حوزه تفریح و امور فرهنگی است که در دوران فعالیت دولت یازدهم از ابتدای کار این دولت تا به‌حال به ثبت رسیده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آنچه که در آمارهای بانک مرکزی دیده می‌شود، نوسانات بی‌نظم و متفاوت نرخ تورم در حوزه تفریح و امور فرهنگی است که در دوران فعالیت دولت یازدهم از ابتدای کار این دولت تا به‌حال به ثبت رسیده است.

 

یکی از شاخص‌هایی که هر ساله در قالب نماگر اقتصادی از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی است که به کلام ساده‌تر، تورم در هر بخش را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصاد نیوز، از جمله این شاخص‌ها که شاید ارتباط ملموسی با زندگی روزمره مردم دارد، شاخص تفریح و امور فرهنگی است که در واقع میزان تورمی که در این بخش بوده را نشان می‌دهد.

نگاهی به آمارهای منتشر شده در حوزه تورم بخش‌های مختلف نشان می‌دهد که در فصل ابتدایی کار دولت یازدهم، میزان تورم در بخش تفریح (پاییز 92 نسبت به تابستان 92)، 28.4 درصد بوده است. این شاخص مدتی بعد و در زمستان سال قبل، به 16.3 درصد رسیده بود که کاهش فاحش 12.1 درصدی را نشان می‌دهد.

این کاهش تورم در حقیقت به معنای خوابیدن تب تورم در بخش تفریح است که شاید بتوان اینطور تفسیر کرد که افزایش قیمت در بخش تفریح، کمتر بوده است.

در عین حال، نرخ تورم در حوزه تفریح در فصل‌های بعدی کار دولت، روند افزایشی متوسطی را در پیش گرفت. نکته‌ مهم این است که نرخ تورم از زمستان سال گذشته تا امروز، روند کاهشی را در پیش گرفته است. اما تورم تفریح، روند متفاوتی از شاخص کل تورم را در پیش گرفت. یعنی شاخص کل تورم به سمت کاهش و تورم در حوزه تفریح به سمت افزایش در حرکت بوده است.

در این میان، نرخ تورم از زمستان سال قبل به سمت نزولی حرکت کرد تا در بهار امسال، به 16.2 درصد(نسبت به فصل مشابه سال گذشته) و در تابستان امسال روی عدد 14.6 درصد بایستد. با این حال، نرخ تورم در حوزه تفریح در این مدت، به سمت افزایش در حرکت بود. در این میان، به نظر می‌رسید که با کاهش شاخص کل تورم، میزان تورم تفریح نیز کاهش یابد اما روند متفاوت‌تری به ثبت رسیده است.

نگاهی به نمودار نوسانات تورم تفریح در دولت روحانی نشان از نوسانات پراکنده در این حوزه دارد که بسیاری از کارشناسان آن را به عنوان نبود برنامه در دولت یازدهم برای حوزه تفریح مردم، می‌دانند. در عین حال، برخی معتقدند که باید میزان تورم در بخش تفریح و امور فرهنگی را شاخصی برای نشان دادن میزان استفاده مردم از تفریح و سهولت در دسترسی آن دانست. اگر چنین تحلیلی را درست بدانیم، میزان تفریح در جامعه ( بر اساس شاخص تورم تفریح) می‌تواند کمتر شده باشد، چرا که دسترسی به تفریح، با قیمت‌های بیشتری روبرو شده است. این در حالیست که از نگاه خیلی از کارشناسان تفریح یکی از مولفه‌های مهم در سلامت روانی جامعه است.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد