درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 23:34   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15576صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 11 بهمن 1393 - 16:02
جشنواره نفت و رسانه از منظر یک خبرنگار: عملکرد روابط‌ عمومی وزارت نفت قابل قدردانی است
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کامران نرجه، همزمانی جشنواره نفت و رسانه با برگزاری کارگاه های آموزشی خبرنگاران را سبب به روز شدن اطلاعات آنها و درج صحیح اطلاعات حوزه نفت در رسانه‌ها دانست و گفت: از این منظر نیز عملکرد روابط‌ عمومی وزارت نفت قابل قدردانی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کامران نرجه، همزمانی جشنواره نفت و رسانه با برگزاری کارگاه های آموزشی خبرنگاران را سبب به روز شدن اطلاعات آنها و درج صحیح اطلاعات حوزه نفت در رسانه‌ها دانست و گفت: از این منظر نیز عملکرد روابط‌ عمومی وزارت نفت قابل قدردانی است.

 

به گزارش شارا از شانا، کامران نرجه بیش از ٢٥ سال خبرنگار اقتصادی روزنامه اطلاعات است، وی همزمان از سال ٩٢ به عنوان خبرنگار و پژوهشگر اخبار اقتصادی در رادیو فرهنگ نیز در حال فعالیت است.

 

تالیف مجموعه کتب بازارشناسی کشورهای اسلامی و تدریس دوره‌های پودمانی کوتاه‌مدت ارتباطات در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از دیگر فعالیتهای ایشان است.

 

وی به عنوان برگزیده سه دوره پیاپی جشنواره ترافیک و رسانه، برگزیده ٢ دوره پیاپی جشنواره بازرگانی و رسانه و برگزیده دو دوره پیاپی جشنواره حمل و نقل و رسانه، درباره ضرورت برگزاری جشنواره نفت و رسانه این گونه صحبت کرد:

 

جشنواره‌های رسانه‌ای یکی از الگوهای به نسبت تازه برای توسعه روابط سازمانی با بنگاههای رسانه‌ای و ترغیب آنها به انتقال هرچه بیشتر و بهتر محتوای اطلاعاتی مدنظر سازمانهاست که سابقه اجرای این قبیل جشنواره‌ها در ایران به حدود یک دهه پیش باز می‌گردد.

 

این مدل ارتباطی اگر چه در دوره‌ای که تعداد رسانه‌ها محدود و اطلاعات آنها از موضوعهای تخصصی ناچیز بود، کارایی مطلوبی داشت و منجر به ترغیب رسانه برای پرداختن به یک موضوع ویژه و بررسی ابعاد آن برای مخاطبان عام و خاص می‌شد، اما در سالهای اخیر با افزایش رسانه‌ها و تفکیک آنها به رسانه‌های عام و تخصصی، از کارایی برگزاری جشنواره‌ها کاسته شده‌ است و قدرت انگیزشی خود را تاحدودی از دست داده‌اند.

 

اعتقاد دارم ارزیابی رسانه‌های عام و تخصصی در یک ترازو و انتخاب معیار واحد برای سنجش آنها که فضای فراوانی در پردازش یک موضوع تخصصی دارند، با آنها که دارای محدودیتهای فیزیکی و محتوایی در پرداختن به همان موضوع هستند، چندان مطلوب و عادلانه نیست.

 

بنابراین اغلب جشنواره‌های رسانه‌ای که در سالهای اخیر در ادبیات سازمانهای ارتباطی باب شده‌اند، از این نکته غافل می‌مانند که نمی‌توان فضای رسانه‌ها را برای پرداختن به یک موضوع واحد برابر فرض کرد و عملکرد آنها را نسبت به یکدیگر سنجید.

 

با وجود این مشکل، هرگز نمی‌توان ادعا کرد که جشنواره‌های رسانه‌ای و از جمله جشنواره نفت و رسانه در ترغیب مطبوعات و خبرگزاریها به اطلاع‌رسانی پیرامون یک موضوع ویژه بی‌تاثیر هستند.

 

این قبیل جشنواره‌ها حتی به صورت مقطعی و سطحی (و نه به شکل ماندگار و عمقی) خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای را به پردازش محتوای اطلاعاتی مدنظر روابط‌عمومی‌ها تشویق می‌کنند که همین اندازه توفیق ارتباطی از منظر مدیریت سازمانی، خالی از لطف نیست.

 

بنابراین تصور می‌کنم با در نظر گرفتن فضای مشوش اخبار اقتصادی، پراکندگی مطالب و حوزه توزیع اطلاعات و همچنین تنوع فراوان رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و الکترونیکی در جامعه، تداوم برگزاری این قبیل جشنواره‌ها (هرچند خالی از نقص نیست)، اما بی‌فایده نیز نخواهد بود و حداقل در مقطع زمانی خاص برخی رسانه‌ها را که کمتر فرصت و ظرفیت پردازش محتوای اقتصاد نفتی را دارند، به این حوزه جلب می‌کند.

 

از طرف دیگر همزمانی جشنواره امسال با برگزاری کارگاههای آموزشی خبرنگاران، می‌تواند سبب به روز شدن اطلاعات آنها و درج صحیح اطلاعات حوزه نفت در رسانه‌ها شود که از این منظر نیز عملکرد روابط‌عمومی وزارت نفت قابل قدردانی است.

 

وی در باره تاثیر این جشنواره در افزایش کیفیت مطالبی که در حوزه صنعت نفت منتشر می‌شوند، تاکید کرد: همانطور که اشاره کردم، شاید خود جشنواره به تنهایی قدرت کافی برای افزایش کیفی مطالب رسانه‌ای را نداشته‌باشد و حتی در مواردی سبب تعجیل و سهل‌انگاری خبرنگاران و یا ورود آنها به موضوعات سطحی و فاقد ارزش شود. اما آنچه که بهبود کیفی محتوای رسانه‌ای در آینده را تضمین می‌کند.

 

خبرنگار روزنامه اطلاعات ادامه داد: همزمانی برپایی این جشنواره با کارگاه آموزشی خبرنگاران و آشنایی آنها با اصطلاحات و تعابیر فنی در این حوزه است. همچنین اگر کیفیت مطالب موردنظر جشنواره بر کمیت آنها در رسانه‌ها ارجحیت یابد، به طور حتم این انتظار برآورده می شود.؛ به عبارت دیگر باید اولویت انتخاب آثار رسانه‌ای در جشنواره تنها کیفیت علمی آنها باشد، نه کمیت انتشار آنها. در این صورت شاهد تاثیرگذاری جشنواره بر افزایش کیفیت مطالب رسانه‌ای خواهیم بود.

 

خبرنگار روزنامه اطلاعات در پاسخ به سوالی در باره لزوم تداوم برگزاری این جشنواره اظهار کرد: نه به عنوان یک منتقد، بلکه به عنوان یک پیشنهاددهنده، ضرورت برگزاری این جشنواره را به شکل فعلی که تمام رسانه‌ها، از خبرگزاری و مطبوعات و سایتهای الکترونیکی در کنار هم و با یک معیار مورد سنجش واقع می‌شوند، چندان مفید نمی‌بینم. بلکه اعتقاد دارم اگر بین رسانه‌های عام و خاص تمایزی ایجاد شود و ظرفیتها و محدودیتهای هریک در پرداختن به موضوع نفت مورد توجه قرار گیرد، شاید ادامه برگزاری این جشنواره به همین سیاق سالانه مطلوب‌تر است.

 

مهمتر این که باید رسانه‌ها را ترغیب کرد تا در جشنواره به نوآوری و مقالات علمی روی آورند.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد