درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 11:54   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15530صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 8 بهمن 1393 - 16:14
نقش آموزشی روابط عمومی در خانواده ها
روابط عمومی تنها نهاد سازمان است که ارتباطات کاملی با تمام مخاطبان سازمان در درون و بیرون سازمان برقرار می کند و از این حیث نقش می تواند نقش بی بدیلی در آموزش بازی کند. ورود به جامعه دانایی بنیان قرن بیست و یکم، چالش های فراوانی را در مقابل سازمان ها و کارکنان قرار داده است. یکی از مهمترین این چالش ها بحث آموزش مادام العمری است که هر شخص باید در یک فرآیند مشخص آن را تجربه کند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی تنها نهاد سازمان است که ارتباطات کاملی با تمام مخاطبان سازمان در درون و بیرون سازمان برقرار می کند و از این حیث نقش می تواند نقش بی بدیلی در آموزش بازی کند.


ورود به جامعه دانایی بنیان قرن بیست و یکم، چالش های فراوانی را در مقابل سازمان ها و کارکنان قرار داده است. یکی از مهمترین این چالش ها بحث آموزش مادام العمری است که هر شخص باید در یک فرآیند مشخص آن را تجربه کند.


در واقع بسیاری از سازمان ها امروز برای نیروی انسانی خود، آموزش را در برنامه اصلی خود قرار داده اند. اما بیشتر سازمان ها برای آموزش مخاطبان سازمان خود کاری نمی کنند و این بدین معناست که بخشی از کارایی سازمان کاهش می یابد.


اگرچه شاید نتوان به طور مستقیم تمام آموزش های سازمان را بر عهده نهاد روابط عمومی گذاشت، اما بخش های مشخصی از این آموزش های مادام العمر هستند که می توانند توسط روابط عمومی ها انجام شوند.


باز باید تاکید کنم که مراد از این آموزش، آموزش های آکادمیک و دوره های بازآموزی نیستند. بلکه طیفی از آموزش ها را در بر می گیرند که می توانند به شدت بر بهره وری کارکنان اثر بگذارند و در عین حال نیازمند هیچ جایگاه خاصی برای آموزش و جمع کردن مخاطبان درون و برون سازمانی نیستند.


آموزش های روابط خانوادگی
روابط عمومی تنها نهاد ارتباطی است که می تواند مقوله ارتباط انسانی را مورد توجه قرار دهد. فرض کنید که کارکنان یک سازمان پس از یک کار طاقت فرسای روزانه به منزل می روند و طبیعتا نیازمند آرامش و آسایشی هستند که باید از جانب خانواده دریافت کنند. اما این آرامش هیچ وقت برای آنها تامین نمی شود، چراکه به دلیل ماهیت زندگی های امروزی کمتر به خستگی طرف مقابل توجه می شود و یافتن زمانی برای آرامش می تواند گاهی برای یک کارمند، تبدیل به آرزو شود.


روابط عمومی باید فکر کند که نیروی انسانی که در طول حضور خود به دلیل خلاءهای ارتباطی نتواند آرامش بگیرد، قطعا در محیط کار نیز آن بی نظمی و هرج و مرج را به کارکنان و محیط کاری تحمیل می کند. بنابراین باید با توجه به مناسبت هایی که برای روابط عمومی وجود دارد، یک سری آموزش های از راه دور تدارک دید که به بهبود روابط آنها کمک کند. لازم نیست که حتما آموزش دهنده خود کارشناس روابط عمومی باشد، بلکه گاهی می توان از یک روانشناس برای این امر کمک گرفت و محتوای تولید شده را در قالب دی وی دی فیلم یا مالتی مدیا در اختیار کارکنان قرار داد.


برای کسب اطمینان از ملاحظه این دی وی دی می توانید مسابقه ای نیز تدارک ببینید و به کسانی که بیشترین اهتمام را در یادگیری و به کار بردن اصول مطرح شده در ارتباطات انسانی کرده اند، جوایزی اهدا کنید.


آموزش های سواد رسانه ای
مقوله سواد رسانه ای امروزه در تمام دنیا مورد توجه روابط عمومی ها و نهادهای آموزشی قرار دارد. متاسفانه این خلاء در کشور ما محسوس است و ما هنوز هیچ برنامه مدون و مشخصی برای سواد رسانه ای نداریم. در کشورهای پیشرفته دنیا نظیر بریتانیا، همانطور که برای رانندگی کردن باید گواهینامه رانندگی گرفت، برای استفاده از رسانه نیز ابتدا باید سواد رسانه ای بدست آورد و این سواد از طریق آموزش های درسی در دوران کودکی به افراد داده می شود.


کسی که در این برنامه های آموزشی شرکت می کند می آموزد رسانه ها را از هم تمیز می دهد و می داند که تبلیغات از چه جنسی است و نباید به آن اعتماد نمود. بدین شکل وقتی که یک کودک تبلیغات می بیند، می داند که احتمال دارد دروغ باشد، و زمانی که به شبکه های ماهواره ای نگاه می کند، مواظب این است که مبادا در جریان یک ایدئولوژی قرار بگیرد و در رفتار و اخلاقش تاثیر بگذارد. اگر حتی این نکته را خود او درک نکنند، پدر و مادر سعی می کنند این موارد را در خانه تقلیل دهند.


در نتیجه مشاهده خواهیم کرد که بسیاری از اثرات مخرب ماهواره ها و ابزارهای ارتباطی مدرن تخفیف پیدا خواهند کرد. و با کاسته شدن از این آثار کارکنان سازمان می توانند آرامش بیشتری را در زندگی مشترک، زندگی خانوادگی و زندگی فامیلی بدست آورد.


آموزش های دینی
در کشور ما مسائل دینی یکی از محورهای فعالیت روابط عمومی است. اما این نکته را باید در نظر داشته باشیم که ما سواد دینی نداریم.


موضوعات اخلاقی به طور مشخص می توانند برای روابط عمومیبه عنوان یک هدف تعیین شوند که بخواهند از طریق دین کارکنان خودشان را به سمت اخلاق گرایی هدایت کنند.


در این حوزه معمولا باید سعی شود که روش های سنتی را کنار گذاشت و از روش های جدیدی برای نمایش ارزش های اخلاقی استفاده کرد. به عنوان مثال گاهی اوقات یک کلیپ 100 ثانیه ای می تواند تاثیری به مراتب بیشتر از 10 ساعت سخنرانی داشته باشد.


استفاده از شخصیت های هنری با محتواهای تهیه شده توسط عالمان دینی می تواند تلفیقی زیبا از دین و هنر را به وجود بیاورد که بهترین راه نمایش اخلاق دین است.


آموزش شیوه های درس خواندن
تحصیل فرزندان کارکنان در بسیاری از خانواده ها بیشترین دغدغه را برای کارکنان ایجاد می کند. گاهی اوقات پدران و مادرانی که به کار خود می پردازند، به دلیل اینکه فرزندانشان آن اندازه در تحصیل موفق نیستند، انگیزه خود را برای کار بیشتر از دست می دهند.


بالعکس پدر و مادرانی که فرزندانی درسخوان دارند، سعی می کنند که شرایطی ایده آل را برای آنها از همه نظر ایجاد کنند. روابط عمومی باید سعی کند که از این شرایط تحصیلی آگاه باشد. در بسیاری از سازمان ها برای پیروزی های تحصیلی فرزندان کارکنان جوایز و هدایایی در نظر گرفته می شوند. اما این باید بخشی از برنامه ترویج تحصیلات باشد. روابط عمومی در سازمان ها باید سعی کنند که با استفاده از یک سری مواد آموزشی برای آموزش نحوه درس خواندن، مهارت های رفع استرس در زمان امتحانات و بویژه در سال حساس و حیاتی کنکور، به کیفیت آموزشی دانش آموزان و دانشجویان کمک کند.


همچنین می توانید در همین زمینه از رویدادسازی استفاده کنید. دانشجویان برتر دانشگاه ها را دعوت کنید تا به دانش آموزان و دانشجویان کنکوری توصیه هایی را بدهند. یا حداقل راهکارها را به آنها بیاموزید.


جمع بندی
شاید دخول در همه حوزه ها برای روابط عمومی با توجه به گستره فعالیت هایی که در دست دارد، مقدور و صحیح نباشد. اما برای بخشی از فعالیت هایی که می توان انجام داد، هیچ بخشی جز روابط عمومی وجود ندارد و در صورتی که به این امر اهتمام نورزد، گاهی نتیجه کارهای دیگرش نیز تخریب می شود.


روابط عمومی باید برونسپاری را در این گونه فعالیت ها در راس العین خود قرار داده و سعی به انجام فعالیت هایی که در آنها تخصص ندارد، نکند.


نویسنده: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  رسانه سمی


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد