درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 17:21   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15496صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 6 بهمن 1393 - 22:09
«ارتباطات ریسک» از زبان حسن بشیر
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر بشیر با بیان اینکه ارتباطات ریسک ارتباطی است که باید در حوزه ارتباطات مؤثر مورد توجه قرار گیرد، گفت: ریسک حالتی است که اگر فرد یا جامعه در مورد آن بیش از اندازه حساسیت نشان دهد، به بحران تبدیل می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  دکتر بشیر با بیان اینکه ارتباطات ریسک ارتباطی است که باید در حوزه ارتباطات مؤثر مورد توجه قرار گیرد، گفت: ریسک حالتی است که اگر فرد یا جامعه در مورد آن بیش از اندازه حساسیت نشان دهد، به بحران تبدیل می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر حسن بشیر در سخنرانی با موضوع «ارتباطات ریسک؛ مدیریت معنا و رفتار ارتباطی» در هشتمین دوره کنفرانس توانمندسازی منابع انسانی با تمرکز بر نظام تایید صلاحیت و شایستگی منابع انسانی، ضمن تشریح رابطه ارتباطات ریسک، مدیریت ریسک و مدیریت بحران، و تفاوت میان آنها، گفت: ریسک وضعیتی است که پیش از بحران باید مورد توجه قرار گیرد.

دانشیار دانشگاه امام صادق (ع) افزود: در حقیقت، ریسک، درک حساسیت‌های خطر در شرایط مختلف است. این وضعیت به شدت با نظریه اضطراب / عدم قطعیت گادیکانست بستگی دارد که ارتباطات را زمانی امکان‌پذیر می‌داند که در آستانه اضطراب / عدم قطعیت قرار گیرد. اگر اضطراب بیش از اندازه باشد یا عدم قطعیت در حد فراتر از معمول و متعارف برای هر فرد ایجاد شود، اصولاً هیچ ارتباطی برقرار نمی‌شود.

وی افزود: ریسک نیز، حالتی است که اگر فرد یا جامعه در مورد آن بیش از اندازه حساسیت نشان دهد، به بحران تبدیل می‌شود و از حالت ریسک خارج می‌شود و اگر کمتر از اندازه معقول مورد توجه قرار دهد، اصولاً به آن به عنوان ریسک فکر نخواهد کرد و در این صورت آن حالت می‌تواند به تدریج به بحران تبدیل شود.

به گفته دکتر بشیر، ارتباطات ریسک ارتباطی است که از منظر دیگر باید در حوزه ارتباطات مؤثر مورد توجه قرار داد. ارتباطات مؤثر ارتباطی است که باید نتیجه‌بخش و در حقیقت بازخورد مناسب را در پی داشته باشد. به همین دلیل باید در این رابطه موضوع «معنا» و «اشتراک معنا» بین مخاطبان و منابع تامین پیام ایجاد شود تا نوعی از «مدیریت معنا» در میان هر دو برای درک مناسب ریسک و حالت‌های مختلف آن ایجاد شود.

وی همچنین در اشاره به پنج مرحله مهم ایجاد ارتباطات مؤثر در حوزه ریسک، از اطمینان‌سازی (با کاهش اضطراب)، قطعیت‌سازی (با عدم تردید)، آستانه‌سازی (حرکت در آستانه اضطراب / عدم قطعیت)، اشتراک معنا (ایجاد اشتراک معنایی) و مدیریت معنا (مدیریت ارتباطی ریسک) نام برد.

دکتر بشیر، در ادامه وضعیت پرونده هسته‌ای را از منظر ریسک مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با منطق و عقلانیت و انسان‌مداری تا کنون تلاش کرده است با ادبیات دینی- انسانی و حرکت در آستانه ارتباطات متکی به ایجاد حداقل اضطراب و حداکثر قطعیت مناسب با طرح فتوای تحریم تسلیحات هسته‌ای، اجازه دادن به بازرسان آژانس برای بازدید از سایت‌های هسته‌ای و تلاش در ادامه مذاکرات معقول تا تحقق اهداف مطلوب، وضعیتی از مدیریت معنا در سطح ملی و بین‌المللی و جهانی ایجاد کند که از طرفی هویت و عزت نظام اسلامی و مردم مسلمان ایران حفظ شود و هم جهان کنونی از اهداف مسالمت‌آمیز ایران در این زمینه آگاه شود که برخورداری از این دانش و تکنولوژی حق مسلّم همه کشورها است.

استاد ارتباطات بین‌الملل خاطرنشان کرد: علیرغم منطق و عقلانیتی که ایران در مذاکرات خود نشان می‌دهد، اما غرب به ویژه آمریکا در تلاش است که درجه اضطراب جهانی در مورد برنامه هسته‌ای ایران را تصعید و وضعیت عدم قطعیت در این زمینه را افزایش دهد تا از سویی نتوان به نتایج قطعی در مذاکرات دست پیدا کرد و از طرف دیگر ایران، منطقه و حتی جهان در شرایط ریسک نزدیک به وضعیت بحران بسر برد تا نتوان به اهداف توسعه در سطح ملی و بین‌المللی دست یافت.

وی تاکید کرد : این وضعیت ریسک - بحران که به ویژه برخی از کشورهای غربی درگیر در مذاکرات هسته‌ای به دنبال آن هستند، قطعا نمی‌تواند به مدت طولانی ادامه یابد چون نگهداری جهان در این وضعیت بیش از آن که به ملت بزرگ ایران لطمه وارد سازد، وضعیت جهانی و منطقه‌ای را به ریسک‌ها و بحران‌های گوناگون خواهد کشاند که وضعیت برد - برد در سه سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد و در آن صورت غرب باید مسئولیت وضعیت جدید را بطور کامل پذیرا باشد و تاوان آن را بدهد.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد