درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 - 12:14   

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب یک

ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد

  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


ادامه ادامه مطلب دو

کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟

  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌ یا روابط عمومی؟

  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تجربیات آستانه‌ای
  مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت: تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه نورد گرم 2 است
  تاکید رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ بر توسعه روش های ارتباطی روابط عمومی با بهره گیری از شبکه های نوین اجتماعی
  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰
  با سواد رسانه ای رویکرد جدیدی جایگزین فیلترینگ می شود
  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی
  قش نوآوری در برنامه‌های وفاداری/ نمونه‌هایی از برنامه‌های مبتکرانه در حوزه وفاداری مشتری
  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟
  اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی صنعتی برگزار می شود
  استاندار کرمان: اصول صحت، دقت و جامع بودن اخبار را به طور کامل رعایت کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15491صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 6 بهمن 1393 - 19:33
طرح ‏تکریم مردم ‏و ‏جلب‏ رضایت ‏ارباب ‏رجوع ‏در نظام اداری
شورای‌ عالی‌ اداری‌ در نودمین‌ جلسة‌ مورخ‌ 25/1/1381 بنا به‌ پیشنهاد سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور به‌ منظور تکریم‌ و جلب‌ رضایت‌ مردم‌ و ارباب‌رجوع‌ نسبت‌ به‌ عملکرد واحدهای‌ اجرایی‌ کشور تصویب‌ نمود، کلیة‌ وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات‌ و شرکت‌های‌ دولتی‌، شرکت‌ها و مؤسساتی‌ که‌ شمول‌ قانون‌ بر آنها مستلزم‌ ذکر یا تصریح‌ نام‌ هستند، از جمله‌ نیروی‌ انتظامی‌، شهرداری‌ تهران‌ و سایر شهرداری‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های‌ بیمه‌، همچنین‌ مؤسسات‌ و نهادهای‌ عمومی‌ غیردولتی‌ و نهادهای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ که‌ از بودجة‌ عمومی‌ دولت‌ استفاده‌ می‌کنند نسبت‌ به‌ انجام‌ موارد زیر اقدام‌ نمایند.
  

مصوبه شماره 18540/13.ط‌ مورخ ۱۰/۲/۱۳۸۱ موضوع طرح ‏تکریم مردم ‏و ‏جلب‏ رضایت ‏ارباب ‏رجوع ‏در نظام اداری


شورای‌ عالی‌ اداری‌ در نودمین‌ جلسة‌ مورخ‌ 25/1/1381 بنا به‌ پیشنهاد سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور به‌ منظور تکریم‌ و جلب‌ رضایت‌ مردم‌ و ارباب‌رجوع‌ نسبت‌ به‌ عملکرد واحدهای‌ اجرایی‌ کشور تصویب‌ نمود، کلیة‌ وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات‌ و شرکت‌های‌ دولتی‌، شرکت‌ها و مؤسساتی‌ که‌ شمول‌ قانون‌ بر آنها مستلزم‌ ذکر یا تصریح‌ نام‌ هستند، از جمله‌ نیروی‌ انتظامی‌، شهرداری‌ تهران‌ و سایر شهرداری‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های‌ بیمه‌، همچنین‌ مؤسسات‌ و نهادهای‌ عمومی‌ غیردولتی‌ و نهادهای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ که‌ از بودجة‌ عمومی‌ دولت‌ استفاده‌ می‌کنند نسبت‌ به‌ انجام‌ موارد زیر اقدام‌ نمایند.
شفاف‌ و مستندسازی‌ نحوة‌ ارائة‌ خدمات‌ به‌ ارباب‌رجوع‌:


مادة‌ 1ـ کلیة‌ مدیران‌، رؤسا و مسئولین‌ واحدهای‌ ستادی‌ و اجرایی‌ دستگاه‌های‌ موضوع‌ این‌ مصوبه‌ (واحدهای‌ دارای‌ ارباب‌رجوع‌ مستقر در مرکز، استان‌، شهرستان‌ و بخش‌ و...) مکلفند، جهت‌ شفاف‌سازی‌ نحوة‌ ارائة‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ حداکثر تا تاریخ‌ 1/7/1381، اطلاعات‌ لازم‌ در خصوص‌ خدمات‌ قابل‌ ارائه‌ به‌ ارباب‌رجوع‌ را به‌ نحوی‌ که‌ حاوی‌ موارد زیر باشد، مستند کرده‌ و در اختیار مراجعین‌ قرار دهند:
ـ نوع‌ خدمات‌ قابل‌ ارائه‌ به‌ ارباب‌رجوع‌
ـ مقررات‌ مورد عمل‌ و مراحل‌ انجام‌ کار
ـ مدت‌زمان‌ انجام‌ کار
ـ مدارک‌ مورد نیاز و فرم‌های‌ مورد عمل‌
ـ عنوان‌ واحد، محل‌ استقرار، نام‌ متصدی‌ انجام‌ کار و تعیین‌ اوقات‌ مراجعه‌
ـ نوع‌ فن‌آوری‌ مورد استفاده‌
تبصره :‌ رؤسای‌ واحدهای‌ اجرایی‌ در مرکز و استان‌ موظفند یک‌ نسخه‌ از اطلاعات‌ و مکتوبات‌ ارائه‌شده‌ به‌ مردم‌ را حسب‌ مورد به‌ دبیرخانة‌ شورای‌ تحول‌ اداری‌ دستگاه‌ متبوع‌ در مرکز یا کمیسیون‌های‌ تحول‌ اداری‌ مربوط‌ در استان‌ ارسال‌ نمایند.
اطلاع‌رسانی‌ از نحوة‌ ارائة‌ خدمات‌ به‌ مردم‌:


مادة‌ 2 ـ کلیة‌ اطلاعات‌ مذکور در مادة‌ یک‌ باید به‌ ترتیب‌ اولویت‌ و از طُرُق‌ ذیل‌ به‌ اطلاع‌ عموم‌ مردم‌ و مخاطبین‌ برسد:
ـ نصب‌ در تابلوی‌ راهنما در مبادی‌ ورودی‌ و در معرض‌ دید مراجعین‌
ـ تهیة‌ بروشور و توزیع‌ بین‌ ارباب‌رجوع‌ و مخاطبین‌
ـ نصب‌ نام‌ و نام‌خانوادگی‌، عوامل‌ متصدی‌ انجام‌ کار، پست‌ سازمانی‌ و رئوس‌ وظایف‌ اصلی‌ کارکنان‌ در محل‌ استقرار آنان‌
ـ راه‌اندازی‌ خط‌ تلفن‌ گویا برای‌ راهنمایی‌ مردم‌ حداکثر ظرف‌ «7» ماه‌ از تاریخ‌ ابلاغ‌ مصوبه‌


مادة‌ 3 ـ دستگاه‌های‌ مشمول‌ این‌ مصوبه‌ مکلفند نسبت‌ به‌ تهیة‌ کتاب‌ راهنمای‌ مراجعین‌ و ایجاد سایت‌ اینترنتی‌ جهت‌ اطلاع‌رسانی‌ در خصوص‌ خدمات‌ قابل‌ ارائة‌ دستگاه‌های‌ اجرایی‌ به‌ مردم‌ و ارباب‌رجوع‌ بر اساس‌ بخشنامه‌های‌ سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور اقدام‌ نمایند.
تدوین‌ منشور اخلاقی‌ سازمان‌ در ارتباط‌ با مردم‌:


مادة‌ 4 ـ دستگاه‌های‌ مشمول‌ این‌ مصوبه‌ موظفند نسبت‌ به‌ تهیه‌ و تدوین‌ منشور اخلاقی‌ سازمان‌ متبوع‌ مشتمل‌ بر موارد ذیل‌ با توجه‌ به‌ مبانی‌ اعتقادی‌ و اخلاقی‌ برای‌ تثبیت‌ رفتارهای‌ مناسب‌ شغلی‌ مورد انتظار جهت‌ ارج‌ نهادن‌ و احترام‌ به‌ مردم‌ اقدام‌ نمایند:
الف‌ ـ نظم‌ و آمادگی‌ برای‌ ارائه‌ خدمات‌ به‌ مردم‌، وقت‌شناسی‌، نظم‌ و آراستگی‌ لباس و ...
ب‌ ـ رعایت‌ ادب‌ و نزاکت‌، عدالت‌ و انصاف‌ درارائه‌ خدمات‌ خوب‌ به‌ مردم‌، همکاری‌ و خوش‌برخوردی‌.
ج‌ ـ آمادگی‌ برای‌ ارائه‌ اطلاعات‌ و توضیحات‌ کافی‌ در هنگام‌ مورد نیاز به‌ خدمت‌گیرندگان‌.
د ـ وجود تمایلات‌ مثبت‌ به‌ کار، متناسب‌ با نوع‌ کار و فعالیتها.
هـ ـ برای‌ احترام‌ به‌ ارباب‌رجوع‌ کلیة‌ واحدهای‌ اجرایی‌ موظفند فضای‌ مناسب‌ اداری‌ برای‌ حضور ارباب‌رجوع‌ اختصاص‌ دهند و امکانات‌ و تسهیلات‌ لازم‌ را برای‌ آسایش‌ و استقرار آنان‌ فراهم‌ نمایند.
و ـ تمامی‌ واحدها مکلفند نام‌ و نام‌ خانوادگی‌ عوامل‌ متصدی‌ انجام‌ کار، پست‌ سازمانی‌ و فهرست‌ اصلی‌ وظایف‌ کارکنان‌ خود را در محل‌ استقرار آنان‌ به‌ نحو مناسب‌ و قابل‌ رؤیت‌ برای‌ مراجعان‌ نصب‌ نمایند.
ز ـ واحدهای‌ اجرایی‌ موظفند به‌منظور کاهش‌ ارتباط‌ کارکنان‌ و ارباب‌رجوع‌ و نیز رعایت‌ شأن‌ مردم‌ نسبت‌ به‌ ایجاد گیشه‌های‌ خدماتی‌ بر اساس‌ مصوبة‌ شمارة‌ 5051/دش‌/1 مورخ‌ 20/5/1375 شورایعالی‌ اداری‌ اقدام‌ نمایند.
بهبود و اصلاح‌ روش‌های‌ ارائة‌ خدمات‌ به‌ مردم‌:


مادة‌ 5 ـ رؤسای‌ هر یک‌ از واحدهای‌ اجرایی‌ موظفند حداکثر تا تاریخ‌
1/7/1381 روش‌های‌ مورد عمل‌ خود را با رعایت‌ قوانین‌ و مقررات‌ مربوط‌ و با کسب‌ نظر از متصدیان‌ ارائة‌ خدمات‌ و خدمت‌گیرندگان‌، اصلاح‌ و ضمن‌ اجرا، یک‌ نسخه‌ از روش‌ اصلاح‌شده‌ را برای‌ کمیسیون‌ تحول‌ اداری‌ دستگاه‌ مربوط‌ در استان‌ ارسال‌ دارند.
تبصره‌: کمیسیون‌ تحول‌ اداری‌ دستگاه‌ در استان‌ حداکثر ظرف‌ «2» ماه‌ از زمان‌ وصول‌ پیشنهادها از بین‌ روش‌های‌ اصلاح‌شده‌، بهترین‌ روش‌ را حسب‌ مورد برای‌ شورا یا کمیسیون‌ تحول‌ اداری‌ دستگاه‌ متبوع‌ ارسال‌ خواهد نمود.


مادة‌ 6 ـ شورا یا کمیسیون‌ تحول‌ اداری‌ دستگاه‌ موظف‌ است‌، روش‌های‌ اصلاح‌شدة‌ پیشنهادی‌ را مجدداً بررسی‌ و ممیزی‌ نموده‌ و بهترین‌ روش‌ قابل‌ تسرّی‌ را انتخاب‌ نموده‌ و پس‌ از تطبیق‌ با قوانین‌ و مقررات‌ و بهسازی‌ آنها، جهت‌ اجراء به‌ کلیة‌ واحدهای‌ استانی‌ و شهرستانی‌ و... تابعه‌ ابلاغ‌ نماید.
تبصره‌: دستگاه‌هایی‌ که‌ فاقد شورا یا کمیسیون‌ تحول‌ اداری‌ می‌باشند، بررسی‌های‌ فوق‌الذکر توسط‌ واحدهای‌ تخصصی‌ مربوط‌ انجام‌ خواهد شد.


مادة‌ 7 ـ سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور موظف‌ است‌ برای‌ آشنایی‌ مدیران‌، رؤسا، عوامل‌ و متصدیان‌ واحدهای‌ اجرایی‌، دستورالعمل‌ نحوه‌ مستندسازی‌ و اصلاح‌ روشهای‌ انجام‌ کار و شیوه‌های‌ اطلاع‌رسانی‌ ارائه‌ خدمات‌ را به‌ روش‌ ساده‌ ظرف‌ مدت‌ 45 روز تهیه‌ و تنظیم‌ و در اختیار دستگاهها قرار دهد.
تبصره‌: مرکز آموزش‌ مدیریت‌ دولتی‌ و واحدهای‌ آموزشی‌ دستگاههای‌ اجرایی‌ موظفند، آموزشهای‌ لازم‌ را براساس‌ دستورالعمل‌های‌ مربوط‌ حداکثر در 12 ساعت‌ به‌ مدیران‌، روسأ، عوامل‌ و متصدیان‌ واحدهای‌ مشمول‌ که‌ متقاضی‌ آموزش‌ هستند، ارائه‌ نمایند.


نظرسنجی‌ از مردم‌:
ماده‌ 8 ـ واحدهای‌ اجرایی‌ موظفند هنگام‌ ورود ارباب‌رجوع‌، برگ‌ نظرسنجی‌ در اختیار وی‌ قرار دهند و نظر ارباب‌رجوع‌ را درخصوص‌ نحوه‌ گردش‌ کار، همچنین‌ تطبیق‌ یا عدم‌ تطبیق‌ آن‌ با اطلاعات‌ اعلام‌ شده‌ قبلی‌ و رفتار متصدیان‌ انجام‌ کار جویا شوند. برگ‌ نظرسنجی‌ می‌تواند ظهر برگ‌ ملاقات‌ و یا بهر طریق‌ دیگر با رعایت‌ صرفه‌جویی‌ و اختصار طراحی‌ شود.
تبصره‌ 1: واحدهای‌ اجرایی‌ موظفند نسبت‌ به‌ راه‌اندازی‌ و استقرار پست‌ صوتی‌ و صندوق‌ پیشنهادات‌ به‌منظور اخذ مشاوره‌ و راهنمایی‌ از مردم‌ اقدام‌ نمایند.
تبصره‌ 2: در پایان‌ هر ماه‌ برگهای‌ نظرسنجی‌ توسط‌ رئیس‌ واحد مربوطه‌، بررسی‌ و کسانی‌ که‌ براساس‌ دستورالعمل‌ سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور و برمبنای‌ نظرسنجی‌ مردم‌ از حد انتظار بالاتر ارزیابی‌ شوند مورد تشویق‌ قرار گیرند و با کارکنانی‌ که‌ موجبات‌ عدم‌ رضایت‌ ارباب‌رجوع‌ را فراهم‌ کرده‌اند، برخورد قانونی‌ شود.


ماده ‌9ـ مرکز آمار ایران‌ در مرکز و استانها موظف‌ است‌ جهت‌ سنجش‌ میزان‌ رضایت‌ مردم‌ از دستگاههای‌ اجرایی‌ ملی‌ و استانی‌ مشمول‌ این‌ مصوبه‌ سالیانه‌ طرح‌ افکارسنجی‌ میزان‌ رضایت‌ مردم‌ را اجراء و نتایج‌ بدست‌ آمده‌ را به‌ تفکیک‌ دستگاهها در بهمن‌ماه‌ هر سال‌ به‌ دولت‌ ارائه‌ نماید.
نظارت‌ بر حسن‌ رفتار کارکنان‌ دستگاههای‌ اجرائی‌ با مردم‌:


ماده‌ 10ـ کلیه‌ دستگاههای‌ مشمول‌ این‌ مصوبه‌ موظفند جهت‌ تحقق‌ اهداف‌ مصوبه‌ ونظارت‌ بر اجرای‌ آن‌، همچنین‌ پیگیری‌، راهنمایی‌ و رفع‌ موانع‌ و ارزیابی‌ عملکرد واحدهای‌ سازمانی‌ تحت‌ مدیریت‌ خود اقدامات‌ ذیل‌ را انجام‌ دهند.
الف‌ ـ تجهیز واحدهای‌بازرسی‌ ورسیدگی‌ به‌شکایات‌ جهت‌ بازرسی‌و تهیه‌ گزارشهای‌ لازم‌.
ب‌ ـ انتخاب‌ بازرس‌ ویژه‌ از طرف‌ وزیر یا بالاترین‌ مقام‌ مسئول‌ دستگاه‌ برای‌ بازرسی‌، راهنمایی‌ و ارائه‌ گزارش‌ مستمر از پیشرفت‌ و اجرای‌ مصوبه‌.
تبصره‌: برای‌ هر وزارتخانه‌ یا سازمان‌ مستقل‌، و استانداریها انتخاب‌ حداقل‌ 5 بازرس‌ به‌ طریق‌ مذکور در بند «ب‌» ضروری‌ می‌باشد.


ماده‌ 11ـ سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور و استانداران‌ استانها موظف‌ هستند بر حسن‌ اجرای‌ این‌ مصوبه‌ نظارت‌ نمایند و موارد عدم‌ اجرای‌ مصوبه‌ را به‌ وزیر یا بالاترین‌ مقام‌ مسئول‌ دستگاه‌ گزارش‌ کنند. مقام‌ مسئول‌ پس‌ از بررسی‌ موضوع‌ و در صورت‌ موجه‌ بودن‌ علت‌ عدم‌ اجرای‌ مصوبه‌، ضمن‌ ارائه‌ راهنمایی‌های‌ لازم‌ برای‌ واحد ذیربط‌، مدت‌ یکماه‌ را جهت‌ رفع‌ مشکل‌ تعیین‌ و اجرای‌ آن‌ را پیگیری‌ کند. در صورتیکه‌ در مدت‌ تعیین‌ شده‌ نسبت‌ به‌ اجرای‌ مصوبه‌ در واحد مربوطه‌ اقدام‌ نگردد، مراتب‌ از طریق‌ سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور به‌ رئیس‌ جمهوری‌ گزارش‌ می‌شود.
تبصره‌ 1ـ سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور و استانداران‌ برای‌ اجرای‌ این‌ مصوبه‌ به‌ تعداد مورد نیاز به‌ کارشناسان‌ متعهد، متخصص‌ و ذیصلاح‌ خود در مرکز و استانها، حکم‌ بازرسی‌ صادر خواهند نمود. این‌ کارشناسان‌ ضمن‌ مراجعه‌ به‌ واحدهای‌ اجرایی‌ دستگاههای‌ مشمول‌ مصوبه‌، نحوه‌ انجام‌ امور را بررسی‌ و نسبت‌ به‌ تهیه‌ گزارش‌ اقدام‌ می‌نمایند. دستگاههای‌ مشمول‌ این‌ مصوبه‌ موظف‌ به‌ همکاری‌ در جهت‌ حسن‌ اجرای‌ مأموریتهای‌ محوله‌ با کارشناسان‌ اعزامی‌ سازمان‌ یا بازرسان‌ استانداری‌ می‌باشند.
تبصره‌ 2ـ کارشناسان‌ و بازرسان‌ منتخب‌ پس‌ از طی‌ آموزشهای‌ لازم‌ با استفاده‌ از چک‌ لیستهای‌ هماهنگ‌ و استاندارد نسبت‌ به‌ انجام‌ مأموریت‌ محوله‌ اقدام‌ می‌نمایند.
تبصره‌ 3ـ استانداران‌ می‌توانند از بین‌ افراد صاحب‌ صلاحیت‌ و واجد شرایط‌، متعهد و متخصص‌ دانشگاهی‌ یا بازنشسته‌ که‌ داوطلب‌ نظارت‌ بر اجراء این‌ مصوبه‌ می‌باشند پس‌ از تأیید ستاد برنامه‌ریزی‌ تحول‌ اداری‌ استان‌، ناظر یا بازرس‌ افتخاری‌، انتخاب‌ و حکم‌ صادر نمایند.


تبصره‌ 4ـ شورای‌ اسلامی‌ شهر، شهرستان‌ و استان‌ در صورت‌ نیاز به‌ نظارت‌ مردمی‌، بازرسان‌ واجد شرایط‌ خود را به‌ استاندار استان‌ مربوط‌ پیشنهاد می‌نمایند، تا به‌ عنوان‌ ناظر یا بازرس‌ افتخاری‌ با رعایت‌ تبصره‌ 3 این‌ ماده‌ انتخاب‌ و حکم‌ صادر شود.
تشویق‌ و تقدیر از مدیران‌ و کارکنان‌ موفق‌ و برخورد قانونی‌ با مدیران‌ و کارکنانی‌ که‌ موجب‌ نارضایتی‌ مردم‌ می‌گردند:


ماده‌ 12ـ سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور موظف‌ است‌ جهت‌ اعمال‌ و تأثیر نظرات‌ مردم‌ و ارباب‌رجوع‌ در وضعیت‌ استخدامی‌ کارکنان‌ دستگاههای‌ مشمول‌ این‌ مصوبه‌، نسبت‌ به‌ تهیه‌ و تنظیم‌ لوایح‌ و مصوبات‌ مربوط‌ در زمینه‌ تشویق‌ و تنبیه‌ کارکنان‌ و رسیدگی‌ به‌ شکایات‌ ارباب‌رجوع‌، حداکثر ظرف‌ مدت‌ سه‌ ماه‌ از تاریخ‌ تصویب‌ این‌ مصوبه‌، اقدام‌ نماید. این‌ مقررات‌ باید به‌ نحوی‌ وضع‌ شود که‌ رعایت‌ حقوق‌ مردم‌ و کسب‌ رضایت‌ ارباب‌رجوع‌ در چارچوب‌ مقررات‌ موضوعه‌، در دستگاههای‌ اجرایی‌ را تأمین‌ نماید.
تبصره‌: تا تصویب‌ لوایح‌ و مصوبات‌ پیش‌بینی‌ شده‌ در ماده‌ 12، دستگاههای‌ مشمول‌ این‌ مصوبه‌ می‌توانند از محل‌ اعتبارات‌ بودجه‌ جاری‌، مازاد درآمد موضوع‌ تبصره‌ ذیل‌ ماده‌ 76 قانون‌ برنامه‌ سوم‌، اعتبارات‌ خارج‌ از شمول‌، و سایر منابع‌ با استفاده‌ از اختیارات‌ مربوط‌ نسبت‌ به‌ تشویق‌ و پرداخت‌ پاداش‌ به‌ مدیران‌ و کارکنانی‌‌ که‏ در‏اجرای‌ این‌ مصوبه‌ موجب‌‏جلب‌ رضایت‌ مردم‌‏می‌گردند،‏اقدام‌ نمایند.
برای‌ تسریع‌ در انجام‌ این‌ تبصره‌، اختیارات‌ لازم‌ جهت‌ پرداخت‌ پاداش‌ از طریق‌ مقامات‌ مسئول‌ به‌ مدیران‌ استانی‌ و رؤسای‌ شهرستانها اعطاء گردد.


ماده‌ 13ـ سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور موظف‌ است‌ نسبت‌ به‌ تهیه‌ و تدوین‌ دستورالعمل‌ تشویق‌ و تنبیه‌ حاوی‌ اعطای‌ لوح‌، تحت‌ عنوان‌ جایزه‌ تکریم‌، اعطای‌ جوایز نقدی‌ و همچنین‌ برخوردهای‌ قانونی‌ به‌ همراه‌ چگونگی‌ معرفی‌ کارکنان‌ و مدیران‌ واحدهای‌ اجرایی‌ و سازمانها و مؤسسات‌ در فضای‌ محلی‌، منطقه‌ای‌ و ملی‌ که‌ بیشترین‌ و بهترین‌ اقدامات‌ را جهت‌ کسب‌ رضایت‌ مردم‌ و بهبود کیفیت‌ خدمات‌ خود انجام‌ داده‌اند، اقدام‌ نماید.
تبصره‌ : ارباب‌رجوع‌ و مراجعینی‌ که‌ پیشنهاد سازنده‌ آنان‌ در اصلاح‌ روشهای‌ انجام‌ کار و رضایت‌ مردم‌ مؤثر واقع‌ شده‌ است‌ نیز مشمول‌ تشویق‌ این‌ ماده‌ هستند.


مادة‌ 14 ـ وزراء و رؤسای‌ دستگاه‌های‌ مستقل‌ موظفند بر اساس‌ گزارش‌های‌ واصله‌ از نمایندگان‌ خود و استانداران‌ و سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور ضمن‌ انجام‌ تشویق‌ها و تقدیرهای‌ لازم‌، در مورد مدیران‌ بی‌تفاوت‌ و غیرمؤثّر که‌ موجبات‌ رفع‌ مشکلات‌ مردم‌ را فراهم‌ نمی‌کنند، در صورت‌ عدم‌ توجه‌ به‌ تذکرات‌ مربوط‌، نسبت‌ به‌ عزل‌ آنها و انعکاس‌ موضوع‌ برحسب‌ اهمیت‌ در محیط‌ سازمانی‌ و خارج‌ از آن‌ و سایر برخوردهای‌ قانونی‌، اقدام‌ نمایند.
سایر موارد اجرایی‌:


مادة‌ 15 ـ سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور موظف‌ است‌ برای‌ پیشگیری‌ و مبارزه‌ با ارتشاء و ریشه‌کنی‌ آن‌ در دستگاه‌های‌ اجرایی‌، لایحه‌ قانونی‌ تشدید مبارزه‌ با این‌ پدیده‌ مذموم‌ را حداکثر ظرف‌ سه‌ماه‌ تهیه‌ و به‌ هیأت‌دولت‌ تقدیم‌ نماید.


مادة‌ 16 ـ وزراء و رؤسای‌ دستگاه‌های‌ مشمول‌ این‌ مصوبه‌ موظفند با فعال‌نمودن‌ شوراها و کمیسیون‌های‌ تحول‌ اداری‌ و معاونت‌ها و مدیریت‌های‌ ذیربط‌ نسبت‌ به‌ آموزش‌ و توجیه‌ مدیران‌، رؤسا و کارشناسان‌ واحدهای‌ مربوط‌ اقدام‌ نموده‌، پیگیری‌ و اجرای‌ این‌ مصوبه‌ را در اولویت‌ اول‌ دستگاه‌ خود قرار دهند.


ماده‌ 17ـ در اجرای‌ ماده‌ 167 قانون‌ برنامه‌ سوم‌ توسعه‌، صدا و سیمای‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ با هماهنگی‌ سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور نسبت‌ به‌ اطلاع‌رسانی‌ و فراگیرسازی‌ مفاد این‌ طرح‌ اقدام‌ می‌نماید.


ماده‌ 18 ـ سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور مسئول‌ نظارت‌ بر اجراء دقیق‌ این‌ مصوبه‌ است‌، که‌ از طریق‌ مختلف‌ (منجمله‌ تشکیل‌ جلسات‌ مستمر با نمایندگان‌ تام‌الاختیار دستگاههای‌ اجرائی‌) گزارشهای‌ پیشرفت‌ مصوبه‌ را اخذ و به‌ رئیس‌جمهور گزارش‌ نموده‌ و در شورای عالی‌ اداری‌ مطرح‌ می‌نماید و موارد عدم‌ پیشرفت‌ فعالیتها را از وزیر مربوطه‌ در شورای‌ مذکور پیگیری‌ می‌نماید.
تبصره‌: استانداران‌ مسئول‌ پیگیری‌ و نظارت‌ بر اجراء موضوع‌ این‌ مصوبه‌ در استان‌ مربوطه‌ هستند و ضمن‌ در اولویت‌ قراردادن‌ موضوع‌، مساعدتهای‌ لازم‌ را اعمال‌ و با تذکر مواردی‌ که‌ سستی‌ یا بی‌تفاوتی‌ نسبت‌ به‌ اجراء این‌ مصوبه‌ مشاهده‌ می‌کنند، گزارش‌ پیشرفت‌ را به‌ سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور و رئیس‌جمهور یا معاون‌ اول‌ ایشان‌ ارائه‌ می‌نمایند.


ماده‌ 19ـ دستگاههای‌ اجرائی‌ مشمول‌ این‌ مصوبه‌ در صورت‌ نیاز می‌توانند هزینه‌های‌ اجرای‌ این‌ مصوبه‌ را تا سقف‌ اعتبارات‌ مصوب‌ در موافقتنامه‌های‌ بودجه‌ هزینه‌ای‌ و سرمایه‌ای‌ پیش‌بینی‌ نمایند و در صورتیکه‌ برای‌ توسعه‌ فن‌آوری‌ اطلاعات‌ و ارتباطات‌ نیاز گسترده‌ای‌ به‌ امکانات‌ سخت‌افزاری‌ و نرم‌افزاری‌ باشد، چنانچه‌در بودجه‌مصوب‌ پیش‌بینی‌نشده‌باشد با ارائه‌ طرح‌ و پروژه‌های‌ مربوطه‌ می‌توانند از اعتبارات‌ پیش‌بینی‌ شده‌ دربند "الف‌" تبصره‌ «13» بودجه‌ سال‌ 1381 استفاده‌ نمایند.


تبصره‌: دستگاههای‌ اجرایی‌ استانی‌ می‌توانند برای‌ اجرای‌ این‌ مصوبه‌ با تأیید سازمان‌ و مدیریت‌ برنامه‌ریزی‌ استان‌ از اعتبارات‌ مازاد درآمد موضوع‌ تبصره‌ ذیل‌ ماده‌ 76 قانون‌ برنامه‌ سوم‌ توسعه‌ استفاده‌ نمایند.
مادة‌ 20 ـ دستگاه‌های‌ اجرایی‌ مشمول‌ موظفند گزارش‌ عملکرد خود را در خصوص‌ این‌ مصوبه‌ هر سه‌ماه‌ یکبار به‌ سازمان‌ مدیریت‌ و برنامه‌ریزی‌ کشور ارسال‌ و سازمان‌ مذکور نیز موظف‌ است‌، هر 6 ماه‌ یکبار اطلاعات‌ واصله‌ را‏جمعبندی‌ و‏نتایج‌ آن‌ را‏برحسب‌ مورد به‌ شورای‌عالی‌ اداری‌ گزارش‌ نماید.
محمدستاری‌ فر- معاون‌ رئیس‌ جمهور و دبیر شورای عالی‌ اداری

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


  فراخوان دفتر روابط‌عمومی وزارت نیرو برای جذب نیروی انسانی متخصص


  رنج مضاعف رسانه های محلی از مصائب فضای مجازی


  انتصاب مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای عالی انقلاب فرهنگی


  بهترین دوربین موبایل‌ در جهان کدام‌اند؟


  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


  قدرت مثبت کارکنان سفیر


  برگزاری دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری در استان سمنان


  رئیس کل بیمه مرکزی در جمع مدیران روابط عمومی صنعت بیمه: بیان دستاوردهای صنعت بیمه به تقویت گفتمان مردمی منتهی می‌شود


  گزارش برگزاری نشست هم اندیشی روسای ادارات اطلاع رسانی و روابط عمومی استان های وزارت آموزش و پرورش


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400