شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با حضور مدیران روابط عمومی و امور اداری سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان کارگاه" اصول برقراری ارتباط موثر و مخاطبشناسی" در اهواز توسط نعمت نعمتی برگزارشد.
مدیر عامل موسسه باران اندیشه در گفتوگو با ایسنا گفت: روز پنج شنبه اول خرداد ماه سال جاری کارگاه "اصول برقراری ارتباط موثر و مخاطب شناسی" ویژه مدیران ارشد و کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در محل آموزش این سازمان واقع در کیانپارس اهواز برگزار شد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.
نعمتی افزود: قبل از شروع کارگاه، مدیران روابط عمومی و امور اداری سازمان یاد شده به ایراد سخنانی در خصوص جایگاه واهمیت آموزش در سازمان و جامعه پرداختند و از شرکت کنندگان تشکر کردند که در روز غیرکاری این گونه و به گرمی به فراگیری محتوای چنین کارگاههایی اهمیت میدهند.
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایسنا که هدف از برگزاری کارگاه اصول برقراری ارتباط موثر چیست، بیان کرد: میدانیم که ارتباط، تنها وسیله دریافت اطلاعات از دیگران است و از طریق برقراری ارتباط، عاطفه به دیگران منتقل میشود و تصحیح سوءبرداشتها و سوءتفاهمها فقط از طریق برقراری ارتباط میسر میباشد. اما به صورت کلیدی و ریشهای میتوانم بگویم ارتباط موثر دستمایه هر نوع رشد فردی و اجتماعی است و بلوغ یک اجتماع منوط به سیالی ارتباطهای بین فردی است.
او ادامه داد: اگر بخواهیم از منظری دیگر به این مهم نگاه کنیم متوجه میشویم که آسیبهای فردی و اجتماعی ریشه در ارتباط ناسالم دارند و مدیریت هیجانهای منفی نظیر خشم تنها از طریق برقراری ارتباط سالم میسر است. بنابراین لزوم فراگیری اصول برقراری ارتباط موثر برای تمامی اقشار جامعه احساس میشود.
این مدرس فن بیان و سخنوری اظهار داشت: برای من مایه خرسندی بود که مدیران ارشد و کارشناسان گرانمایه در روز تعطیل در چنین کارگاهی شرکت کردند و در طول مدت برگزاری بسیار فعال عمل کردند و کارگاه به صورت تعامل و ایجاد ارتباط برگزار شد که این موضوع باعث به وجود آمدن فضایی معنوی یادگیری گردید و دانش پژوهان عملا برقراری ایجاد موثر را تجربه کردند که به نظر من فراهم آمدن چنین فضایی برمیگردد به نوع نگاه مدیران روابط عمومی و امور اداری سازمان یاد شده که چشمانداز شایسته و بایستهای از آموزش دارند؛ آموزشی که رکن اساسی هر جامعه است و بودن این گونه نگاهها به مقوله آموزش موهبتی است که باید پاس داشته شود.
نعمت نعمتی که دانش آموخته علوم تربیتی است افزود: در کارگاه مذکور، این مباحث مطرح شد:
• شخصیت چیست؟
• تفاوت دیدن و نگاه کردن
• تفاوت شنیدن و گوش کردن
• خود آگاهی
• همدلی
• موانع همدلی
• ارتباط چیست؟
• ارتباط موثر چیست؟
• راههای ارتباط موثر
• اهمیت ارتباط
• اجزای ارتباط
• گوش دادن فعال
• توصیههایی برای کار آمد کردن ارتباطهای کلامی
• استفاده از عناصر غیرکلامی برای گوش دادن
• روشهای مؤثر برای گوش دادن فعال
• مدیریت فرآیند ارتباطات
• موانع موجود بر سر راه ارتباط مؤثر
•
نعمتی که اواخر فروردین ماه سال جاری مفتخر به دریافت لوح افتخاربرگزاری بهترین کارگاه آموزش فن بیان از چهارمین جشنواره هنرمندان و مجریان صحنه ایران شد سالها است که علاوه بر آموزش برقراری ارتباط موثر و دیگر کارگاهها، فن بیان و آیین سخنوری را نیز تدریس میکند و در این زمینه کتابی با عنوان "فن بیان و آیین سخنوری" نوشته که سال گذشته به چاپ دوم رسید.
وی در خصوص یکی از تازهترین خبرهای موسسه باران اندیشه مربوط به کارگاههای فن بیان گفت: برای نخستین بار در خوزستان در حال برنامهریزی انجام کارگاههای بداههگویی با استفاده از تئاتر درمانی" هستم که گامی نوین در ارایه فن بیان خواهد بود و شرح آن را به زودی اطلاع همگان خواهم رساند.
نعمتی همچنین با اشاره به این موضوع که دانستن رمز و راز ایجاد ارتباط موثر با دیگران یکی از راههای اساسی سالم نگه داشتن جامعه و فرد میباشد توصیه کرد: چنانچه مدیران سازمانها، موسسات و مراکز آموزشی و یا افراد مختلف جامعه نیازی به گذراندن این کارگاه دارند میتوانند با تلفن 2930142 موسسه باران اندیشه واقع در خیابان وکیلی شرقی اهواز تماس بگیرند.
|