درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 9 مرداد 1400 - 07:52   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

... و بدینسان دموکراسی متولد شد

  ... و بدینسان دموکراسی متولد شد


ادامه ادامه مطلب سه

برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده

  برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضداطلاعات دیجیتالی و مشارکت فعال شهروندان در حل اختلاف‌نظرهای موجود در حوزه‌های سلامت و علم: دیدگاه‌هایی جدید از کووید-19
  درگذشت دو نفر از کارشناسان مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
  چرا نباید خیلی نگران طرح صیانت مجلس بود؟
  بررسی تأثیرات بیماری همه‌گیر کووید-19 بر مسئولیت اجتماعی شرکت ‌و نقش استراتژیک متخصصان روابط‌عمومی
  چه گزارشی خوب و موثر است؟
  پیش به سوی عصر جدید دورکاری
  توسعه و استفاده از هوش مصنوعی در واکنش به کووید-19
  تدوین گزارش‌ ارزیابی‌ روزمره‌ به شکلی نوین
  اصول سخنرانی عالی
  28 ژوئیه، روز متخصصان روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15353صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 28 دی 1393 - 17:25
وابستگی متفابل رسانه‌ها و روابط عمومی ها
ارتباط میان روابط عمومی و رسانه‌ها بر پایه همکاری متقابل، اعتماد و احترام استوار است. متاسفانه فعالیت‌هایی سبب اختلاف نظر و کدورت روابط شده‌اند. در بخش روابط عمومی؛ این اعمال بزرگ‌نمایی، مغلطه‌کاری و فریب‌کاری را باعث می‌شود.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  واقعیت ارتباطات جمعی دنیای امروزی این است که گزارشگران و مدیران روزنامه‌ها به جای جمع‌آوری اطلاعات، تمام وقت خود را صرف تحلیل دانسته‌ها می‌کنند. هرچند، بسیاری از گزارشگران این ادعا را رد می‌کنند، بسیاری از اطلاعاتی که در رسانه‌های همگانی پخش می‌شوند از روابط عمومی منشاء گرفته‌اند. طوفان عظیمی از اخبار، مقالات، وقایع برنامه‌ریزی شده و پیام‌ها از این بخش به سوی رسانه‌ها در حرکت است.


«ا.اچ.گندی» این وضعیت را کمک دولتی اطلاعات به مطبوعات نامیده است. وی در کتاب خود با عنوان کمک دولتی اطلاعات و سیاست عمومی توضیح می‌دهد که مطالبی مانند بیانیه‌های خبری یک حمایت دولتی هستند زیرا منبع خبر باعث می‌شود که با بهای کم‌تری به دست آید.


به عبارتی دیگر؛ عناصر روابط عمومی برای رسانه‌ها، زمان، پول و شرایط گردآوری اخبار را فراهم می‌کنند. به علاوه، هیچ رسانه‌ای از تعدا خبرنگار و گزارشگر کافی برای پوشش کلیه اخبار موجود برخوردار نیست. آن‌چنان‌که روزی یکی از مسئولان روزنامه «اخبار سان جوز» گفت: روابط عمومی‌ها، گزارشگران بدون حقوق روزنامه‌ها هستند.

وابستگی روابط عمومی به رسانه‌ها
هدف روابط عمومی، خبررسانی، شکل‌دهی به افکار، عقاید و جریان آن‌ها است. این هدف تنها در صورتی به دست می‌آید که مردم به طور مداوم و مستمر پیام‌ها را دریافت کنند.


رسانه‌ها، در تمام انواع آن‌ها، کانال‌های باارزشی در ارتباطات و جامعه خبری هستند. آن‌ها به طور افزاینده‌ای دریافت همزمان یک پیام را توسط میلیون‌ها نفر میسر می‌سازند. از طریق معجزه ارتباطات ماهواره‌ای و اینترنتی، جهان یک دهکده است که تمام افراد آن در اطلاعات هم شریک هستند.


قدرت و اثربخشی رسانه‌ها در یک جامعه دموکراتیک ناشی از مستقل بودن آن‌ها خارج از کنترل بخش دولتی است. گزارشگران و مسئولان جراید قضاوت کاملاً جداگانه‌ای نسبت به خبرهای باارزش و قابل ثبت و نیز خبرهای بی‌اهمیت انجام می‌دهند. آن‌ها مانند یک فیلتر اطلاعاتی عمل می‌کنند. البته همه نسبت به تصمیم اتخاذ شده توسط آنان احساس شادمانی نمی‌کنند. حقیقت آن است که دروازه‌بانان خبری رسانه‌ اختصاصی‌تر از ماموران روابط عمومی‌ها هستند. این افراد ممکن است یک گروه یا سازمان ویژه باشد.


نقاط اختلاف
ارتباط میان روابط عمومی و رسانه‌ها بر پایه همکاری متقابل، اعتماد و احترام استوار است. متاسفانه فعالیت‌هایی سبب اختلاف نظر و کدورت روابط شده‌اند. در بخش روابط عمومی؛ این اعمال بزرگ‌نمایی، مغلطه‌کاری و فریب‌کاری را باعث می‌شود. در سمت مطبوعاتی قضییه: اعمال شامل گزارشات درهم و برهم و مقالات جنجال برانگیز می‌شوند. هر دو گروه با تاثیر تبلیغاتی نامتعارفی مواجه می‌شوند که منتهی به کاهش باورپذیری اخبار و اطلاعات خواهدگشت.


گزارشات سست و نادرست
کیفیت گزارشگری موجود آن چنان که پیدا است، باعث اعتماد و اطمینان میان مسئولان روابط عمومی و سازمان‌های اجرایی نمی‌شود.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

هیات تحریریه شارا

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ... و بدینسان دموکراسی متولد شد


  تدوین گزارش‌ ارزیابی‌ روزمره‌ به شکلی نوین


  اصول سخنرانی عالی


  چرا نباید خیلی نگران طرح صیانت مجلس بود؟


  پیش به سوی عصر جدید دورکاری


  28 ژوئیه، روز متخصصان روابط‌عمومی


  توسعه و استفاده از هوش مصنوعی در واکنش به کووید-19


  درگذشت دو نفر از کارشناسان مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی


  چه گزارشی خوب و موثر است؟


  بررسی تأثیرات بیماری همه‌گیر کووید-19 بر مسئولیت اجتماعی شرکت ‌و نقش استراتژیک متخصصان روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده