شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت که نگاه این وزارتخانه نگاهی راهبردی به روابط عمومی است وروابط عمومی ها در همه ورزش کشور باید به سمت کارآمدی حرکت کنند.
به گزارش شارا، عبدالحمید احمدی که در جلسه تبیین نظام ارزیابی روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی سخن می گفت، افزود: وقتی نگاه محمود گودرزی نگاهی راهبردی است باید از این فرصت حرفه ای به نحو احسن استفاده کرد و روابط عمومی ها در وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ها در جایگاه ویژه خود قرار گیرند.
وی با یادآوری اینکه باید وضعیت روابط عمومی ها مورد توجه فدراسیون ها قرار گیرد تا یکی از معیارهای ارزیابی فدراسیون ها محسوب شوند ، گفت: نگاه فنی ، نگاهی جامع برای ارزیابی عملکرد فدراسیون ها نیست و باید فعالیت این مجموعه ها در مقوله های فرهنگی ، آموزشی ، پژوهشی ، امور مالی و عملکردی نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.
احمدی ادامه داد: باید نگاهی دوباره به روابط عمومی ها داشته باشیم و در این بخش نیازی به سیاهی لشکر نیست و افراد باید در این مجموعه دارای تعریف کاربردی و راهبردی باشند.
وی کار روابط عمومی را پیچیده و سخت توصیف کرد و افزود : باید با همفکری و هم افزایی به ترسیم چارچوب های واحد در این حوزه دست یابیم تا هر چه زودتر به تعریف جامعی از روابط عمومی برسیم .
وی در ادامه از مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جونان خواست تا تلاش مضاعفی را در خصوص تخصیص اعتباری حداقلی برای روابط عمومی فدراسیون ها به کار گیرد.
احمدی گفت : ورزش یک موضوع صد در صد ارتباطی است و در عرصه ارتباطات هر قدر فعالیت کنیم باز هم کم است زیرا مخاطبان ما انتظاراتی دارند و باید در این زمینه پاسخگو باشیم .
معاون وزیر ورزش و جوانان نقش روابط عمومی در برآورده کردن خواسته ها و مطالبات مخاطبین ورزش را غیر قابل انکار توصیف کرد و افزود :
آنچه که از روابط عمومی مجموعه ورزش و به خصوص مرکز روابط عمومی وزارت ورزش استنباط می شود این است که در این مجموعه، تفکری مبتنی بر برنامه ریزی حاکم است .
وی ادامه داد: باید یک مدل و شبکه استاندارد را طراحی کنیم تا ظرفیت های بالقوه خود را روی کاغذ آورده و کار خود را بر مبنای آن انجام دهیم .
احمدی مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان را به عنوان یک الگوی قابل استناد در امر اطلاع رسانی معرفی کرد و گفت :با وجود کارهای زیادی که انجام شده باز هم با نقطه مطلوب فاصله داریم و امیدوارم هر چه زودتر نظام نامه روابط عمومی توسط این مرکز تهیه و تدوین شود.
به گزارش ایرنا، مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان ،ظرفیت رسانه ای شبکه های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت : شبکه های اجتماعی و تکنولوژی روز نرم افزارهای موبایلی و اینترنتی همه جزو ظرفیت های رسانه ای هستند که مرکز روابط عمومی و فدراسیونهای ورزشی نباید از این بستر مناسب رسانه ای غافل شود.
|