درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 25 مهر 1397 - 07:59   

سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

  سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

پال الن از بنیانگذاران مایکروسافت درگذشت

  پال الن از بنیانگذاران مایکروسافت درگذشت


ادامه ادامه مطلب دو

خط مشی مدیریت انرژی بانک ملّی ایران ابلاغ شد

  خط مشی مدیریت انرژی بانک ملّی ایران ابلاغ شد


ادامه ادامه مطلب سه

از گسترش اخبار جعلی تا از بین رفتن اعتماد عمومی/ چالش‌های جهانی مرتبط با هوش مصنوعی

  از گسترش اخبار جعلی تا از بین رفتن اعتماد عمومی/ چالش‌های جهانی مرتبط با هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اردوغان: وسایل کنسولگری عربستان در استانبول از نو رنگ شده است
  پس از هلند و انگلیس، کانادا روسیه را به انجام حمله سایبری متهم کرد
  روابط عمومی فرمانداری بافق رتبه سوم گرامیداشت هفته دولت را کسب کرد
  رئیس گوگل برای اولین بار درباره موتور جستجوی سانسور کننده صحبت کرد
  معاونت حقوقی ریاست جمهوری مسابقه مقاله نویسی برگزار می کند
  گزارش برگزاری جلسه تخصصی آینده پژوهی روابط عمومی
  جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد
  خط مشی مدیریت انرژی بانک ملّی ایران ابلاغ شد
  پال الن از بنیانگذاران مایکروسافت درگذشت
  معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تاکید کرد؛ بازخورد افکار عمومی و مطالبات مردمی مورد توجه روابط عمومی ها قرار گیرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15340صفحه نخست » دولت، مجلس و انتخاباتیکشنبه، 28 دی 1393 - 07:30
معرفی/ مرکز ارتباطات مردمی بر بستر سامد
مرکز ارتباطات مردمی براساس الزامات قانونی حاکم بر نظام ارتباطات و حکومت در راستای تحقق اصول 90، 162، 173و 174 قانون اساسی جمهوری اسلامی و مادة 142 قانون برنامة چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، نظامنامة مدیریت پاسخگویی به شکایات و... به مثابة رسانه‏ای کارآمد دربرقراری ارتباط بین مردم و دولت، نقش محوری و مؤثری ایفا می‌کند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  اکنون دولت‌ها دریافته‌اند که اگر مردم سیاست‌های دولتی را درک نکرده و از آنها حمایت نکنند،‌ آن سیاست‌ها در اجرا و هدایت ناکام خواهند ماند. بنابراین، دولت‌ها در پی الگو‌ها و رویکردهای بهتری برای مطلع ساختن، ‌مشورت و درگیر ساختن مردم در فرایند تدوین خط‌مشی هستند. در اندیشة سیاسی امیر مومنان حضرت علی (ع)، دولت ماهیتی الهی و مردمی دارد. مشروعیت دولت اسلامی در مقبولیت مردمی آن است.

دولت‌هایی که به عموم مردم امکان مشارکت می‌دهند، برای تصمیم‌گیری در موقعیت بهتری قرار دارند و تصمیمات آنها از پشتیبانی عمومی بیشتری برخوردار می‌شود در حقیقت نمادی از عزم راسخ دولت برای مشارکت آحاد مردم در تصمیم‌گیری‌های کلان و سپردن امور به دستان پرتوان آنهاست. مشارکت، امکان دستیابی دولت را به اطلاعات مهمی در مورد نیازها و اولویت‌های افراد و جوامع فراهم می‌کند. لازمه جلب مشارکت مردمی داشتن ارتباطات موثر، دو سویه، روان بی‌واسطه بین مردم و ودولت و همچنین بستر سازی مناسب برای ایجاد چنین ارتباطاتی است.

مرکز ارتباطات مردمی براساس الزامات قانونی حاکم بر نظام ارتباطات و حکومت در راستای تحقق اصول 90، 162، 173و 174 قانون اساسی جمهوری اسلامی و مادة 142 قانون برنامة چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، نظامنامة مدیریت پاسخگویی به شکایات و... به مثابة رسانه‏ای کارآمد دربرقراری ارتباط بین مردم و دولت، نقش محوری و مؤثری ایفا می‌کند. مرکز ارتباطات مردمی به عنوان عالی ترین مرجع نظارت بر ارتباطات مردمی با مدیریت ایده‌ها، نظرها، طرح‌ها، شکایت‌ها، درخواست‌ها، انتقادها و ابراز احساسات می‌کوشد تا با برقراری ارتباطات پویا بین مردم و دولت و افزایش سطح دسترسی مردم به مسئولان و کارگزاران با رویکرد حل مشکل و مشارکت در برنامه‌ریزی و نظارت، زمینة مشارکت همگانی را عملی سازد.

ساختار نظارتی و پاسخگویی ارتباطات مردمی در کشور
عصر ارتباطات، تجارب گذشته مرکز و تجزیه و تحلیل شرایط بومی کشور باعث شد که ساختار قبلی ارتباط دولت با مردم که بصورت متمرکز و محدود در مرکز ارتباطات مردمی صورت می پذیرفت نتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد. ساختار پیشین مورد بازبینی و مهندسی مجدد قرار گرفت و ساختار جدید ارتباطات مردمی با هدف تسهیل در برقراری ارتباط مردم با دولت برای پیگیری مسائل، مشکلات و شکایات، بصورت شبکه‌ای ولایه‌ای در سطوح ملی، دستگاهی، استانی و شهرستان طراحی و پیاده سازی شد. با این تغییرات علاوه بر سهولت و روانی در دسترسی مردم به دولت، فرآیند پاسخگویی به مطالبات مردمی به سطوح پایین تر (شهرستان، استان) تفویض گردید و مرکز به ناظر عالی ارتباطات مردمی تغییر نقش پیدا کرد. شکل زیر ساختار ارتباطات مردمی (در دولایه نظارتی و پاسخگویی) در کشور را نشان می دهد.



لایه های نظارتی و پاسخگویی ارتباطات مردمی در کشور

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

هموطنان عزیز می توانند جهت ارائه ایده، طرح، پیشنهاد، شکایت، انتقاد و درخواست از طریق تلفن 111 با استانداری و فرمانداری محل سکونت خود ارتباط برقرار نمایند. ازآنجا که ساختار جدید ارتباطات مردمی بصورت یکپارچه الکترونیکی تعریف شده و دارای سطح بندی اجرایی است. بنابراین، ارتباط مردم با نزدیکترین مرجع پاسخگویی (استان و شهرستان) از نظر فرآیند پاسخگویی با سطوح اجرایی بالاتر تفاوتی نخواهد داشت و بعضا مدت زمان کمتری برای رسیدگی و اخذ پاسخ نیاز دارد.

ارتباطات مردمی رییس جمهور
برقراری ارتباط دو سویه و تنگاتنگ بین حکمران جامعه اسلامی و مردم از حقوق متقابل بین آنها و مورد تاکید در دین مبین اسلام است. هر چند که برقراری ارتباط چهره به چهره هنوز نیز از موثرترین انواع ارتباطات است اما به دلیل سختی ها و پیچیدگی های زندگی امروزی و تحولات چشمگیر و شگرف عصر ارتباطات،کانالهای ارتباطاتی متنوع و بعضا سهل و کم هزینه ای برای برقراری ارتباطات بوجود آمده است. مرکز ارتباطات مردمی با تغییر ساختار ارتباطات مردمی در کشورتحولی عظیم را در برقراری کمی و کیفی ارتباطات ایجاد نمود که افتتاح پروژه ملی سامد دانست.

 

حوزه سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد)
سامد سامانه ای است که ازطریق شماره تلفن 111 ، درخواست ها ،شکایات و پیشنهادات مردمی به دستگاههای اجرایی اعلام میگردد.این اطلاعات توسط اپراتورهادرسیستم درج وبه ادارات مربوطه توسط سامانه مذکور ارسال میشودکه بالطبع باعث کاهش مراجعه حضوری به ادارات وتسریع دررسیدگی به امورات مذکور می گردد.

شرح وظایف :
-دریافت شکایات ودرخواستهای مردمی وارجاع آنها به مراجع ذیربط وپیگیریهای لازم تاحصول نتیجه واخذ پاسخ ازادارات.
-هدایت وکنترل درخواستهاورسیدگی به شکایات ،پیشنهادات ومشکلات مردم درتمام سطوح اجرایی.
-به حداقل رساندن فاصله زمان ثبت گزارش تاپیگیری وحصول نتیجه.
-مشاوره به تماس گیرندگان درخصوص امورات مختلف مانند نحوه دریافت وام وسایرسوالات آنها.
-ارسال گزارشات عملکرد سامانه مذکور به وزارت فرادست.
-افزایش رضایتمندی مردم وجلب اعتماد عمومی وتحقق شعار مهرورزی وعدالت گستری.

 

سامانه الکترونیکی مردم و دولت چاپ کمینه
سامد سامانه ای است که از طریق شماره تلفن 111، درخواست ها و شکایات ،پیشنهادات اعلام میگردد.این اطلاعات توسط اپراتور ها در سیستم درج و به ادارات مربوطه توسط سامانه مذکور ارسال میشود که بالطبع باعث کاهش مراجعه حضوری به ادارات و تسریع در رسیدگی به امورات مذکورمیگردد.

اجرای این پروژه باعث :
· ایجادبستری مناسب برای تعامل آسان مردم و دولت
· رسیدگی به شکایات ، پیشنهادها و مشکلات مردم در تمام سطوح اجرایی
· نظارت مستمر بر حسن اجرای امور ، وظایف واختیارات دستگاهها در فرآیند سامانه "سامد "
· پاسخگویی سریع و رسیدگی مؤثر به تقاضای مردم و احقاق حقوق آنان
· به حداقل رساندن فاصله زمان ثبت گزارش تا پیگیری وحصول نتیجه
· امکان طرح مشکلات ویا درخواستها در سراسر کشور و امکان پیگیری آن در هر زمان و از هر مکان
· هدایت وکنترل درخواستها ، مراجعات و اطلاع رسانی به موقع در مسیر رسیدگی به مشکلات مردم
· مکانیزه نمودن و متمرکز شدن سیستم رسیدگی به شکایات در سطوح مختلف اجرایی کشور
· ایجاد یک منبع اطلاعاتی جامع از کلیه درخواستها و مشکلات گردآوری شده مردم
· تسریع در انتقال مشکلات و نظرات مردمی به مراجع مربوط
· افزایش رضایتمندی مردم و جلب اعتماد عمومی و تحقق شعار مهرورزی وعدالت گستری
· ساز وکار مناسب برای مشارکت اقشار مختلف جامعه در فرآیند رسیدگی به شکایات ایجادگردد.

لازم بذکر است تجهیزات فنی سامانه سامد توسط کارشناسان دفتر فناوری اطلاعات راه اندازی وپشتیبانی میگردد.

شروع به کار سامد در استان:
در آذر ماه سال 1389 و همزمان با به کارگیری 17 نفر نیروی جدید.وباحضوروزیرمحترم وقت کشور سامانه مذکور راه اندازی گردد.

نامه های ثبت شده در سامد:
تعداد نامه های ثبت شده در دور سوم سفر ریاست محترم جمهوری : حدود 000/230 نامه
تعداد نامه های ثبت شده پس از راه اندازی سامد در آذر ماه 1389 : حدود 000/8 نامه

ادارات متصل به سامد:
· تمام ادارات متصل به شبکه دولت در شهرستان ارومیه واز طریق خط leased و dialup (بیش از 100دستگاه اجرائی )
· تمامی 17 فرمانداری تابعه .


امورات جاری سامد:
· پاسخگویی به استعلامات افراد راجع به نامه های ریاست جمهوری
· دریافت شکایات و درخواستهای مردمی و ثبت و ارجاع الکترونیکی آنها به ادارات مربوطه و پیگیریهای لازم تا حصول نتیجه و اخذ پاسخ از ادارات
· دریافت گزارشات مردمی و ارجاع آنها به مراجع ذیربط
· مشاوره به تماس گیرندگاه در خصوص امورات مختلف مانند نحوه دریافت وام و سایر سؤالات آنها
· ارسال گزارشات روزانه و هفتگی درخواستی نهاد ریاست جمهوری
· حل مشکلات ادارت در زمینه کار با نرم افزارهای سامد و تعریف و اصلاح اطلاعات کاربری ادارات

سامد در جریان سفرهای استانی ریاست محترم جمهوری:
◾در جریان سفر دور سوم ریاست محترم جمهوری ،شبکه ای با حدود 100 رایانه راه اندازی گردید و نرم افزار نسخه 6022 (نرم افزار تحت ویندوز) بر روی آنها نصب گردید و بمدت 40 روز ،نامه های دریافتی از مردم ثبت گردید.
◾تشکیل ستادهای 28 گانه در جریان دور سوم که در همه آنها نرم افزار سامد نصب و اقدام به ثبت نامه های مردمی نمودند.
◾در سفر دور چهارم قرار بر این است که نامه های دریافتی از مردم در ساختمان سامد ثبت گردند.

اقدامات فنی انجام یافته :
◾پشتیبانی بستر ارتباطی سامد بیش از 100دستگاه اجرائی و همچنین مابین استان و نهاد ریاست جمهوری
◾BACKUP گیری هفتگی از بانکهای اطلاعاتی سامد
◾پشتیبانی سخت افزاری سرورهای سامد به شرح ذیل:
◾1-3) سرور Contact : خطوط E1‌ مربوط به خط 111

v هماهنگی با مخابرات و رفع مشکلات قطعی خط 111

v تست روزانه خط 111 و رفع مشکلات آن
◾2-3) Contact Server Backup : پشتیبان سرور اصلی می باشد.زمانی که سرور اصلی Contact ایراد پیدا کند و از کار بیفتد این سرور جایگزین می گردد.
◾3-3) سرور Database : برای نگهداری بانکهای اطلاعاتی
◾4-3)سرور Application ویندوز : نرم افزار نسخه 6022 که تحت ویندوز بوده و در زمان سفر دور سوم راه اندازی گردید و کلیه نامه های دور سوم و حدود 4000 نامه مردمی که از طریق تلفن 111 اعلام شده در آن ثبت گردیده است.
◾5-3)سرور Application لینوکس : نسخه جدید نرم افزار سامد که تحت لینوکس می باشد و جایگزین نرم افزار قبلی شده است.کلیه نامه های سامد بوسیله این نرم افزار ثبت و پیگیری می شود.
◾4) پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری 20 کامپیوتر مستقر در ساختمان سامد
◾5) نصب ویروس کش Kaspersky بر روی سرورها و رایانه های سامد
◾6) پشتیبانی شبکه سامد و رفع مشکلات اتصال به نهاد ریاست جمهوری
◾بستر سخت افزاری سامد
◾(سامد بر روی بستر شبکه دولت راه اندازی شده است.)

نشانی اینترنتی سامدwww
 

منابع:

http://www.saamad.ir/Portal/home/?generaltext/23132/19770/17004/
http://isfahan.mcls.gov.ir/fa/eshteghal/samad/
http://it.ostan-ag.gov.ir/tabid/1808/Default.aspx


 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد


  رسانه ها، روابط عمومی ادارات نیستند


  اصول ۴۰گانه تریز (TRIZ)


  انواع خلاقیت و نوآوری سازمانی و فناورانه


  شماره جدید مجله بانک ملی ایران با محوریت بانکداری شبکه‌های اجتماعی منتشر شد


  افکار عمومی به‌عنوان فعل جامعه مدرن را چگونه مدیریت کنیم/ دکتر تقی آزاد ارمکی پاسخ می دهد


  مدیر روابط عمومی: اخبار و اطلاعات از اصول مهم افزایش قدرت رقابت هستند


  نمونه هایی از ارتباطات جمعی و برنامه های آن/ حمایت مالی


  انتصاب مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر


  گزارش برگزاری جلسه تخصصی آینده پژوهی روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران