درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 16:11   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15301صفحه نخست » پنجشنبه، 25 دی 1393 - 18:31
سیلیکون ولی چگونه نام‌گذاری شد؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ندا لهردی: یازدهم ژانویه 2015، چهل و چهارمین سالگرد اولین انتشار نام «سیلیکون ولی» است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ندا لهردی: یازدهم ژانویه 2015، چهل و چهارمین سالگرد اولین انتشار نام «سیلیکون ولی» است. داستان‌های زیادی درباره گذشته این منطقه وجود دارد؛ منطقه‌ای روستایی و باغی در جنوبی‌ترین قسمت خلیج سانفرانسیسکو که بیشتر به «دره دلشاد» معروف بود، نام مشخص و خاص خودش را گرفت. بازدیدکنندگان وبلاگ‌های معروف مربوط به نویسندگان نیویورک تایمز ایده این نام را به «رالف وائرست» کارآفرین و موسس شرکت Ion Equipment نسبت می‌دهند. آنها معتقدند که او این نام را به «دان هوفلر» گزارشگر نشریه Electronic News پیشنهاد کرده است و سپس او ستونی را درباره شرکت‌های محلی سازنده تراشه‌های سیلیکونی کامپیوتری با نام «Silicon Valley USA» راه انداخته است. این ستون اولین بار در روز یازدهم ژانویه سال 1971 با همین نام منتشر شد.

شک و شبهاتی درباره اولین زمان استفاده از این عبارت وجود دارد که مربوط به یک اشتباه در نشریه Electronic News است. تاریخ حروفچینی شده در سر صفحه مربوط به سال 1970 بود، اما در داخل صفحات تاریخ به درستی سال 1971 را نشان می‌داد. در سال 2010 «روی مییز» یکی از استادان موزه تاریخ کامپیوتر درباره منشاء این نام از بسیاری از مورخان، دانشمندان و همکاران پرس و جو کرد.


مورخان و دانشمندان معاصر به خاطر می‌آورند که این نام توسط مقامات دولتی و در هنگام بازدید آنها از منطقه محل تجمع شرکت‌های الکترونیکی در اواخر دهه 1960 مورد استفاده قرار می‌گرفته است، اما هیچ کس واقعا نمی‌داند که این عبارت چه وقت راهش را به لغت‌نامه‌ها پیدا کرد.


«جیم وینسلر» یکی از مالکان شرکت Vincler Communications در رست‌وود سیتی در کالیفرنیا اخیرا خاطراتش را درباره اینکه چطور این نام به ذهن هوفلر خطور کرد، مرور می‌کند: «نام سیلیکون ولی توسط روزنامه‌نگاری به نام دان هافلر در سال 1971 مورد استفاده قرار گرفت و مشهور شد.


دان یکی از ستون‌نویس‌های نشریهElectronic News بود؛ هفته‌نامه‌ای مصور که اخبار حوزه صنعت الکترونیک را پوشش می‌داد. Electronic News هر یکشنبه صبح روی میز مدیران صنعت الکترونیک قرار می‌گرفت. این مدیران کارشان را در هفته جدید قبل از خواندن این نشریه شروع نمی‌کردند.


آنها می‌خواستند بدانند که چه اخبار جدیدی درباره افراد، محصولات و شرکت‌ها در این صنعت وجود دارد. هفته‌نامه Electronic News برای این دسته از مدیران نقش یک کتاب مقدس را داشت و در واقع اگر این نام در این نشریه منتشر نمی‌شد، هرگز اینقدر معروف نمی‌شد.


دان چند هفته‌ای بود که روی گزارشی درباره اینکه چطور صنعت پردازنده‌های نیمه رسانا در دره سانتا کلارا در طول دهه 60 شکوفا شده است، کار می‌کرد. روزی دو نفر از بازاریابان نشریه، دان را صدا زدند و گفتند که می‌خواهند آن روز به سانفرانسیسکو بروند و او را به صرف ناهار دعوت کردند. من که در آن زمان به‌عنوان یکی از گزارشگران Electronic News با دان کار می‌کردم، با آنها همراه شدم. در طول صحبت‌های موقع ناهار، یکی چیزی درباره «سیلیکون ولی» گفت. من دیدم که چشمان دان به طرز زیرکانه‌ای درخشید و سپس پرسید: «سیلیکون ولی؟». شاید این همان جایی بود که این نام از آنجا به ذهنش خطور کرد.


مدیر بازاریابی گفت: «اوه، این نامی است که دوستان ما این منطقه را به آن صدا می‌زنند.» ما با هم درباره هیجان‌مان از این نام خاص صحبت کردیم؛ نامی که فروشندگان و بازاریابان این صنعت آن را خلق کرده و سپس در موضوعات دیگر هم به کار بردند. در راه برگشت به دفتر، به دان گفتم: «نام جالبی است، این‌طور نیست؟» و او لبخند زد.


وقتی ما به دفتر برگشتیم، دان که داشت گزارشش را تمام می‌کرد عنوانش را تغییر داد و آن را به دفتر مرکزی Electronic News در نیویورک مخابره کرد. یکشنبه آینده گزارش او با تیتر درشت  «سیلیکون ولی، آمریکا» (SILICON VALLEY, U.S.A.) منتشر شد و به این شکل بود که دنیا با سیلیکون ولی آشنا شد.


مدتی بعد دان هافلر هفته نامه Electronic News را ترک کرد تا یک نشریه صنعتی دیگر به نام Microelectronic News را منتشر کند. او کار انتشار این نشریه را تا زمان مرگش در سال 1986 همچنان ادامه داد. با وجود ترس و عدم رضایت مدیران شرکت‌های سیلیکون ولی، هافلر در صفحات نشریه‌‌اش گزارش‌هایی درباره اشتباهات و نقاط ضعف مدیران عامل این شرکت‌ها منتشر می‌کرد؛ یک آگهی ترحیم که متذکر می‌شد: «بعضی‌ها دوستش داشتند، اما بسیاری دیگر دوستش نداشتند» و همه آن را می‌خواندند.


شایعات مربوط به شکست‌های شرکت‌ها، محصولاتشان و جزئیات داخلی شرکت‌ها درباره امور مالی‌شان در دفتر کارش در جایی امن نگهداری می‌شد؛ رونوشت‌هایی که در بسیاری از دفاتر شرکت‌ها ممنوع شده بودند. در یک مورد، «جیم ریلی» رئیس شرکتSignetics کارمندان بخش بازاریابی شرکتش را از ورود به اماکن عمومی که فعالان صنعت الکترونیک هم حضور داشتند، منع کرده بود.


«چرخ واگن» (Wagon Wheel) کافه‌رستورانی در قلب سیلیکون ولی بود که نقطه مهمی در فرهنگ این منطقه هم محسوب می‌شد.


کارمندان استارت‌آپ‌های افسانه‌ای آن زمان مانند Intel و Netscape که بعدها به شرکت‌های بزرگی تبدیل شدند، بعد از بازنشستگی به سالن کم نور این کافه پناه می‌آورند، موفقیت‌هایشان را جشن می‌گرفتند، ناراحتی و غم‌هایشان از اخراج، شادی‌های استخدام را با هم شریک می‌شدند و راهکارهای مختلفی برای حل مشکلات را با یکدیگر به اشتراک می‌گذاشتند. تا جایی که مورخان این کافه رستوران را به مرکزی برای ساختار همکاری و مشورت رهبران صنعت تکنولوژی در سال‌هایی که این صنعت با سرعت رشد می‌کرد، تعبیر کرده‌اند.


این مکان در سال 2003 و بعد از درگیری‌هایی مربوط به شرط‌بندی‌های غیرقانونی تعطیل شد و حالا خالی افتاده است. بعضی لوازم این رستوران مانند یک چرخ واگن اصل و بخشی از یک واگن چوبی در حال حاضر در موزه تاریخ کامپیوتر به نمایش گذاشته شده‌اند.


مدیران قدیمی این صنعت هم نسخه‌هایی از نشریه Microelectronic News مربوط به سال‌های 1972 تا 1986 را به موزه تاریخ کامپیوتر اهدا کرده‌اند. «باب شرینر» موسس و مدیرعامل شرکت Synertek مجموعه شخصی خود را که شامل نسخه‌های مربوط به سال‌های 1975 تا 1986 است به صورت آنلاین در وب‌سایت موزه ملی تاریخ تراشه‌های آمریکا منتشر کرده و در اختیار موسسه Smithsonian قرار داده است.


هافلر در مقاله‌ای درSan Jose Mercury News در سال 1981 نوشت: «توضیح اصول به قدر کافی ساده است: این تراشه‌های نیمه رسانای انقلابی در یک دره ساخته شده‌اند؛ از جنس سیلیکون، دومین عنصر فراوان روی زمین بعد از اکسیژن. این دلیل انتخاب عبارت «سیلیکون ولی» برای این منطقه از طرف من بود.» اعتبار دان هافلر در دنیای تکنولوژی اما تنها به خاطر ابداع عبارت سیلیکون ولی نیست، او در طول دهه‌ها اخبار و اطلاعات مختلفی درباره روند رشد صنعت الکترونیک و تکنولوژی در سال‌های گذار این صنعت منتشر کرده است.
منبع: computerhistory.org

Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/853883/#ixzz3Otc7yOq7
 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد