درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 8 اسفند 1395 - 12:16   

رسانه‌های چین پس از انتشار "راهنمای پخش خبر و گزارش"

  رسانه‌های چین پس از انتشار "راهنمای پخش خبر و گزارش"


ادامه ادامه مطلب یک

آماده شوید: نسل پنجم شبکه‌های موبایل در راه است

  آماده شوید: نسل پنجم شبکه‌های موبایل در راه است


ادامه ادامه مطلب دو

محدودیت حضور خبرنگاران در کاخ سفید: رسانه‌ها محکوم کردند

  محدودیت حضور خبرنگاران در کاخ سفید: رسانه‌ها محکوم کردند


ادامه ادامه مطلب سه

 سمینار استانی مشتری مداری در هزاره سوم در بیرجند برگزار شد

   سمینار استانی مشتری مداری در هزاره سوم در بیرجند برگزار شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رئیس اداره روابط عمومی و تبلیغات وزارت خارجه با رئیس حوزه هنری دیدار کرد
  چند قانون خواندنی در مدیریت
  بسته بندی
  بازاریابی دیجیتال در صنعت جهانگردی / یک راهنمای کامل برای مبتدیان (قسمت-1)
  تاثیر گذاری آگهی های تلویزیونی / تکنیک مناسب را انتخاب کن
  نفوذ محققان به یکی از استانداردهای امنیتی کلیدی اینترنت
  نام جدید برای پیغام‏رسان گوگل
  Sign out شدن ناگهانی کاربران از گوگل
  چه عواملی باعث می‌شوند در کارمان بهره‌ور نباشیم؟
  مهم‌ترین امور اولین هفته مدیریتی شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15204صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 22 دی 1395 - 09:24
در باره ضرورت استقلال روزنامه نگار
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عقاید «سیدنی هوک » فیلسوف تجربی (نه اثبات ریاضی) قرن بیستم آمریکا که هر سال دو بار (به مناسبت زادروز و سالگرد فوت او) در رسانه ها مطرح می شوند تا از یاد نروند، در ژانویه 2005 با توجه به کاری که «آرمسترانگ ویلیامز» روزنامه نگار آمریکایی کرده بود رنگ و جلای ویژه داشت و توجه بیشتری به آن شده بود که سالها پیش خصوصیات یک روزنامه نگار حرفه ای را بیان کرده بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عقاید «سیدنی هوک » فیلسوف تجربی (نه اثبات ریاضی) قرن بیستم آمریکا که هر سال دو بار (به مناسبت زادروز و سالگرد فوت او) در رسانه ها مطرح می شوند تا از یاد نروند، در ژانویه 2005 با توجه به کاری که «آرمسترانگ ویلیامز» روزنامه نگار آمریکایی کرده بود رنگ و جلای ویژه داشت و توجه بیشتری به آن شده بود که سالها پیش خصوصیات یک روزنامه نگار حرفه ای را بیان کرده بود.

 

ویلیامز به عنوان یک فرد، کاری مغایر قانون نکرده است ولی عمل وی در کسوت روزنامه نگار مغایر اصول این حرفه و مباین نظرات اجتماعی «هوک» و بسیاری از اصحاب حرفه روزنامه نگاری بوده است. هوک که در ژانویه 1902 به دنیا آمده بود و 87 سال عمر کرد درباره رسانه های همگانی، روزنامه نگاری و روزنامه نگار تاکید بر استقلال کامل رسانه (جدا از دولت بودن) و بی طرف بودن روزنامه نگار دارد و خرید رسانه ها توسط شرکتهای غیر تخصصی و کمپانی های بزرگ را عملی خلاف رسالت این حرفه دانسته که اگر صورت گیرد؛ چنین رسانه ای از شمول تعاریف کلاسیک روزنامه نگاری خارج می شود و از آن پس نمی توان آن را رسانه همگانی (آیینه انعکاس زشتی و زیبایی های جامعه) نامید.

 

وی روزنامه نگاران را از سازش با اصحاب منافع و قرار گرفتن در درون آنها برحذر داشته و گفته است که در این صورت، دیگر مستقل و بی طرف نخواهند بود و رسالت خود را از دست خواهند داد( همان کاری را که آرمسترانگ ویلیامز انجام داده و با دریافت 240 هزار دلار از دپارتمان آموزش و پرورش آمریکا، به معرفی یک برنامه این دپارتمان پرداخته و برای پیشبرد آن تبلیغ کرده است).


به نظر هوک و سایر اصحاب حرفه روزنامه نگاری، روزنامه نگار تا زمانی که به این حرفه اشتغال دارد حتی نباید مشغله و منافع دیگر - جز تدریس و تالیف داشته باشد( مثلا کارمند دولت باشد و یا در روزنامه های متعلق به دولت کار کند) زیرا که رسانه های همگانی نه تنها باید اطلاع رسانی جامع و بی غرضانه کنند و سطح دانایی مردم را به موازات تحولات روز بالا ببرند بلکه زبان حال مردم، و وسیله منصفانه انتقال عقاید و نظریات و شناساندن بی غرضانه اصحاب اندیشه به جامعه ملی و جهانی باشند. رویدادهای بین مردمی (اصطلاحا: حوادث شهری) و اجتماعی شیپور نقاط ضعف جامعه هستند که به صدا در می آیند و اگر درست و ماهرانه توصیف و گزارش شوند برای مردم عبرت آموز و برای دولت زنگ خطر خواهند بود تا مسئله را دریابد و دست به حل معضل، اصلاح کار و پیشگیری بزند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نخستین فرستنده عادی تلویزیونی


  تاریخچه دفترچه اطلاعات تلفن


  ضعف ژورنالیسم و یا گریز از گزارش رویدادهای قابل ذکر!


  فیلسوف مبتکر تاریخنگاری ژورنالیستی


  زادروز «رادار»


  روابط عمومی دومین شغل خلاق سال 2017 معرفی شد


  از نقشه دموکرات ها برای برکناری ترامپ باخبر شد


  فراخوان پیشنهاد سخنران دومین همایش ملی زن و روابط عمومی


  هکرها در آینده نزدیک اطلاعات خصوصی را از مغزتان می‌دزدند


   سمینار استانی مشتری مداری در هزاره سوم در بیرجند برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله دومین همایش ملی زن و روابط‌عمومی