درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 13:23   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15102صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 14 دی 1393 - 11:27
تقسیم بندی مخاطبان در سازمان
مخاطبان یا گروه های مورد نظر یک سازمان؛ همه افراد، مجموعه ها و سازمان هائی هستند که به شکلی درحال یا آینده می توانند به نوعی سازمان را در دستیابی به اهدافش یاری کنند. البته این افراد،مجموعه ها و سازمان ها از نظر اهمیت برای سازمان در درجات گوناگونی قرار دارند و درجه اهمیت اینها را اهداف، برنامه ها، سیاستهای اجرائی، شرائط زمان و مکان و عوامل دیگر تعیین می نماید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مخاطبان یا گروه های مورد نظر یک سازمان؛ همه افراد، مجموعه ها و سازمان هائی هستند که به شکلی درحال یا آینده می توانند به نوعی سازمان را در دستیابی به اهدافش یاری کنند. البته این افراد،مجموعه ها و سازمان ها از نظر اهمیت برای سازمان در درجات گوناگونی قرار دارند و درجه اهمیت اینها را اهداف، برنامه ها، سیاستهای اجرائی، شرائط زمان و مکان و عوامل دیگر تعیین می نماید.

این افراد، مجموعه ها و سازمان ها را مرز قاطع و مشخصی از نظر روابط عمومی از یکدیگر جدا نمی کند و چه بسا ممکن است با یکدیگر دارای همپوشی باشند
 

یک طبقه بندی کلی:
۱) مخاطبان درون سازمانی و برون سازمانی
۲) گروه های اصلی، ثانوی و حاشیه ای
۳) گروه ها ومخاطبان کنونی و گروه ها و مخاطبان آینده
۴) گروه های موافق، مخالف و بی طرف


● مخاطبان درون سازمانی و برون سازمانی:
الف) مخاطبان درون سازمانی: در درون سازمان قرار دارند و به طور مستقیم با سازمان مرتبطند.


۱) بالاترین مقام سازمان، مدیران و مشاوران سازمان
روابط عمومی باید دیدگاه های موجود در محتوای رسانه ها، افکارعمومی جامعه و درون سازمان نسبت به عملکرد سازمان و وضع روحی وعلاقه مندی کارکنان به اهداف سازمانی را به دلیل موثر بودن نظرآنها در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های سازمان، به آگاهی این گروه برساند.


۲) کارکنان سازمان و خانواده های آنها
روابط عمومی باید اهداف و سیاست های سازمان را به منظور کسب تفاهم بیشتر کارکنان و مشارکت مناسب آنها در برنامه ها از طرق مختلف نظیر: برگزاری نشست ها ومناسبت ها، انتشار نشریه داخلی و بروشور و اطلاع رسانی از طریق وب سایت سازمان به آگاهی کارکنان برساند.


۳) کارکنان روابط عمومی
مدیر روابط عمومی باید ضمن تشریح برنامه های سازمان و روابط عمومی، زمینه مشارکت مناسب تمامی کارکنان روابط عمومی در فعالیت ها را فراهم کند.


ب) گروه های بیرون سازمان: مستقیماَ با سازمان مرتبط نیستند و در زیر مجموعه مدیریت آن قرار ندارند.


۱) مردم
روابط عمومی باید به وسیله ابزارها و فنون ارتباطی از دیدگاه های موجود نسبت به سازمان آگاه و اهداف و برنامه های خود رانیز از طرق مختلف به ویژه رسانه های ارتباط جمعی به آگاهی مردم برساند.


۲) سازمان های همکار و مشابه
روابط عمومی باید از طریق بررسی محتوای رسانه ها، حضور در گردهمایی ها و نمایشگاه ها از اهداف، برنامه ها، خدمات و کالاهای جدید و نقاط قوت و ضعف سازمان های مرتبط و مشابه با سازمان خود مطلع و آنها را به آگاهی مدیران و کارکنان سازمان برساند.

۳) نخبگان، استادان وپژوهشگران و متخصصان و گروه های مرتبط با فعالیت سازمان
روابط عمومی باید ضمن بررسی آثار و گفته های این افراد که دارای نفوذ فراگیری بین افراد و گروه های مرتبط با فعالیت سازمان هستند، دیدگاه های آنان را به درون سازمان منتقل کند تا بخش های مختلف از آن استفاده کرده و از کاستی های موجود بکاهند و فعالیت های جدیدی را آغاز کنند.

 

۴) رسانه های ارتباط جمعی
روابط عمومی باید با ارائه اخبار، اطلاعات، تفسیر، تحلیل و گزارش های مختلف در زمینه اهداف، برنامه هاو فعالیت های خود به رسانه ها، حضور فعال سازمان خود را در جامعه به طور مداوم و همیشگی نشان دهد تا جامعه نسبت به آن احساس آشنائی کند.


۲) گروه های اصلی، ثانوی و حاشیه ای:
گروه ها و مخاطبان اصلی از نظر مدیریت سازمان با اهمیت ترین و تعیین کننده ترین گروه ها هستند ومی توانند یاری کننده یا بازدارنده باشند و سازمان به نظر مساعد و حمایت آنها برای پیشرفت کارها نیاز دارد.
گروه های ثانوی با توجه به برنامه ها و سیاست ها و شرایط زمانی و مکانی واجد اهمیت می شوند.
گروه های حاشیه ای در کمترین حد اهمیت قرار دارن و تنها در مقاطع خاصی به آنها توجه می شود و یا در برنامه های کلان و راهبردی مورد توجه قرار می گیرند.


۳) گروه ها ومخاطبان کنونی و گروه ها و مخاطبان آینده:
کارکنان سازمان و مصرف کنندگان محصولات و خدمات، مخاطبان کنونی هستند.
دانش آموزان، دانشجویان، کارشناسان جوان و دارندگان ظرفیت های بالقوه مصرف محصولات و خدمات سازمان، مخاطبان آینده یا مخاطبان هدف سازمان هستند که باید به تدریج به صورت گروه های مرتبط با سازمان درآیند.

هیچ سازمانی به صورت دائمی با گروه ها و مخاطبان خاصی سروکار ندارد. پویائی و دگرگونی های اجتماعی ضرورتا گروه هائی را به سازمان ارتباط می دهد و گروه های قدیمی را از دایره منافع مادی و معنوی حال وآینده سازمان خارج می کند. سازمان های پیشرو همواره نگاهشان به چشم اندازها آینده است و به مخاطبان و گروه های جدید می اندیشند.


۴) گروه های موافق، مخالف و بی طرف:
هر سازمان باید با گروه های موافق، مخالف و بی طرف خود ارتباط برقرار کند.
محتوای برنامه های ارتباطی سازمان با گروه های موافق باید به گونه ای باشد که استمرار حمایت و تداوم ذهنیت موافق آنها به سازمان را تقویت کند.
محتوای برنامه های ارتباطی سازمان با گروه های مخالف باید اقناعی و ترغیبی باشد تا نگرش آنها نسبت به سازمان تغییر کند.
برای گروه های بی طرف باید برنامه های ارتباطی تدارک دید تا بتوان آنها را به گروه موافقان و حامیان سازمان پیوند داد.
«نگارنده معتقد است تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی به موقع به مشتریان و توجه به انتقادات می تواند نقش مهمی در رسیدن سازمان به اهداف خود داشته باشد.»

آیت اله قهرمانی
مدیر روابط عمومی و روابط بین الملل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد