درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 23:31   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15065صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 12 دی 1393 - 11:03
5 مورد از بدترین رسوایی‌های روابط عمومی در سال 2014
نوشته متیو شوارتز - به شکلی تغییرناپذیر، هر سال سهم خود را از بحران‌ها و رسوایی‌ها در زمینه روابط عمومی را دارد، و سال 2014 هم از این موضوع مستثنی نیست. این سال سهمی عظیم از رسوایی‌ها را داشت، افتضاحاتِ روابط عمومی و اپیزودهای بسیار شرم‌آور در میان برخی از شناخته‌ترین برندهای موجود در جهان به وقوع پیوست.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به شکلی تغییرناپذیر، هر سال سهم خود را از بحران‌ها و رسوایی‌ها در زمینه روابط عمومی را دارد، و سال 2014 هم از این موضوع مستثنی نیست. این سال سهمی عظیم از رسوایی‌ها را داشت، افتضاحاتِ روابط عمومی و اپیزودهای بسیار شرم‌آور در میان برخی از شناخته‌ترین برندهای موجود در جهان به وقوع پیوست.


الف: رسوایی هک شرکت سونی پیکچرز: افتضاح از وقتی بوجود آمد که ایمیل‌های بین اسکات رودین، تهیه کننده فیلم و ایمی پاسکال، رئیس شرکت هک شدند. ایمیل‌های هک شده برخی از نظرات چاپلوسانه و تمسخرآمیز درباره اوباما و همچنین آنجلینا جولی و لئوناردو دکاپریو را نشان می‌دادند، رودین و پاسکلال پس از این هر دو عذر خواهی کردند، اما ضربه وارد آمده بود. این رسوایی نشانه‌ای بسیار خوب است که اگر بخواهید مسئله‌ای حساس را بگویید، باید این تضمین وجود داشته باشد که هیچ کس آن را نشنیده باشد و همه چیز در خانه تمام می‌شود.


ب» رسوایی رِی رایس: این رسوایی دومینویی بود که لیگ فوتبال آمریکا را تا هسته به چالش کشید. رسوایی وقتی کلید خورد که یک ویدئو نشان ‌داد رایس نامزد وقتِ خود، جنای را به زور از آسانسوری در آتلانتیک سیتی بیرون می‌کشید (ویدیوی دیگری هم در ادامه نشان می‌داد که رایس همسرش را با ضربه بیهوش کرده است). پاسخ اولیه و ساده لیگ فوتبال- محرومیت رایس تنها از دو بازی- لیگی را نشان داد که از خشونت داخل خود ناآگاه بود، لیگی که نیاز مبرم به تغییر در فرهنگ دارد. لیگ فوتبال اخیراً قوانین جدیدی درباره خشونت داخلی را وضع کرده است (که برخی از منتقدان از آنها به دلیل ناکارآمدی‌اشان انتقاد کرده‌اند) این در حالی است که رایس در درخواست استینافش برای محرومیت نامحدود برنده شد (او پس از آن جریمه شد که ویدئو او را در حال کتک زدن جنای نشان می‌داد) و دوباره به لیگ فوتبال بازگشت.


پ: گاف ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت: آیا مدیرعامل و سایر مسئولین اجرایی شما می‌دانند که همیشه میکروفن آنها روشن است (و همچنین دوربین)؟ آنها باید مطلع باشند. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در جشن گراس هاپرِ نکوداشت زنان در صنعت کامپیوتر در حال سخنرانی بود که گفت زنانی که خواهان حقوق بیشتری از کارفرمایان خود نیستند در طولانی مدت و زمانی که کارِ خوب آنها دیده شود جایزه می‌گیرند. نادلا به دلیل این نظراتش سخت مورد انتقاد قرار گرفت و سریعاً از موضع خود بازگشت و بعداً هم از زنان و کارمندان مایکروسافت عذرخواهی کرد. این اظهار نظر افتضاح شاید برخی از بررسی‌های دقیق را پیرامون نگرش صنعت تکنولوژی درباره زنان را در دره سیلیکان کلید زده باشد.


ت: افتضاح فراخوان جنرال موتورز: افتضاحی پیرامون این که بیش از ده سال طول به طول انجامیده است تا جنرال موتورز خودروهای دارای نقص فروخته شده خود را فرا بخواند، مسئله‌ای که با مرگ حداقل 13 نفر مرتبط می‌باشد، سبب ریختن آبروی جنرال موتورز شد. این عامل مسئله‌ای غمناک است که چرا چیزی به نام بیش-برقراری ارتباط وجود ندارد، و همچنین داستان‌هایی درباره بحرانی که نشان داد که مدیران درباره قطعات مشکل‌دار خودروها با یکدیگر صحبت نمی‌کنند و در پاسخگویی ناموفق‌اند.


ث: رسوایی مفتضحانه دونالد استرلینگ: این که شخصی بی‌نزاکت که از نظر نژادی فاقد حساسیت است را در مرکز برند یا سازمان خود قرار دهید اصلاً ایده خوبی نیست. اسیو بالمر، مدیر سابق مایکروسافت پس از رسوایی عظیم انتشار فیلمی از اظهارات نژادپرستانه استرلینگ، با فروش تیم بسکتبال کلیپرز به قیمت دو میلیارد دلار موافقت کرد. متعاقباً استرلینگ هم برای همیشه از ان‌بی‌ای محروم شد. حالا کلیپرها موظفند تا نشان دهند که تیم چگونه قرار است تا از گذشته‌اش فاصله بگیرد و روابطش با سهامداران و هوادارانش را بازسازی نماید.

 

برگردان: گروه ترجمه شارا
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
منبع:  http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/12/16/5-of-the-worst-pr-scandals-of-2015/?hq_e=el&hq_m=3003766&hq_l=9&hq_v=472ca672b1
 


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
فرامرزی
| 1393/10/12 - 18:07 |     0     0     |
اینا که رسوایی روابط عمومی نیستند. سازمان ضایع شده!


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد