درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 22:42   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15053صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 10 دی 1393 - 18:49
15 نکته درباب دریافت پوشش از رسانه ها در سال 2015
تصور کنید که اگر تنها یک چهارم آنها با یک گزارشگر تماس گرفته باشند تا از او پوشش خبری دریافت کنند، چه حجمی از درخواست برای گزارشگران رفته است. این یعنی شما با چند صد هزار شرکت روبرو هستید! در حقیقت، ایمیل شما برای الیسون شانتل از بیزینس اینسایدر درباره نوآوری در نرم افزار جدید احتمالا بعد از 299 ایمیل بعدی قرار می گیرد که در اینباکس وی همچنان ناخوانده باقی می ماند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به این دلیل دریافت یک پوشش خبری رسانه ای سخت است که با سر و صدا همراه می باشد. نگاهی به بازار اپلیکیشن ها بیاندازید. همچنان از ژوئن 2014، تعداد 1.2 میلیون نرم افزار در آی تیون بوده است.


تصور کنید که اگر تنها یک چهارم آنها با یک گزارشگر تماس گرفته باشند تا از او پوشش خبری دریافت کنند، چه حجمی از درخواست برای گزارشگران رفته است. این یعنی شما با چند صد هزار شرکت روبرو هستید!
در حقیقت، ایمیل شما برای الیسون شانتل از بیزینس اینسایدر درباره نوآوری در نرم افزار جدید احتمالا بعد از 299 ایمیل بعدی قرار می گیرد که در اینباکس وی همچنان ناخوانده باقی می ماند.


بنابراین، به منظور جلب توجه، شما باید هوشمندانه با رسانه تماس بگیرید.
در این نوشتار به 15 مورد از تکنیک هایی که می تواند به شما کمک کند تا در سال 2015 نظر خبرنگاران را به خود جلب کنید، اشاره می شود. آنها تجارب من با شرکت هایی چون بلومبرگ، بیزینس اینسایدر، بازفید، کی کیو ای دی، مش ایبل، تک کرانچ، سان فرانسیسکو کرونیکل، توماسون روییترز، وایرد، وال استریت ژورنال و سایرین است.


1. نکته کلیدی خود را ابتدا بگویید.
در اشاره به یک گزارشگر، لید خبرتان را دفن نکنید. وقتی یک مصاحبه رسانه ای انجام می دهید، ابتدا نکته اصلی خودتان را بیان کنید. برنامه ریزی نکنید که آن را در صفحه 45 پرزنتیشن خود نشان دهید.


2. کوتاه بیان کنید.
یک گزارشگر حدود 100 تا 300 ایمیل در طول روز دریافت می کند که می خواهند او را متقاعد کنند که خبرشان دارای ارزش است. صندوق صوتی آنها مملو از این صداهاست. یک ایمیل کوتاه ممکن است به طور کامل خوانده شود. برای افزودن جزئیات، لینک بدهید. استاد روابط رسانه ای استندفورد من و نویسنده اسبق روزنامه سانفرانسیسکو کرونیکل، مارشال ویلسون می گوید: یک جمله نباید بیشتر از 27 کلمه باشد. پیام های کلیدی اگر بخواهند دیده شوند نباید به بیش از نه ثانیه برای بیننده وقت نیاز داشته باشند.


3. ابتدا داستان ها را بخوانید.
پیش از اینکه پم ادستورم در نخستین رویداد رسانه ای با بیل کیتس شرکت کند، به پیشینه شرکت های خودشان مراجعه کرد و تمام مجلات را از ابتدا تا روزی که می خواست صحبت کند را مطالعه کرد. وی سپس توانست مذاکره هوشمندانه ای با خبرنگاران داشته باشد. او موسس شرکت روابط عمومی واگنر ادستروم است.


4. رقابت در متقاعد کردن خبرنگاران.
پیتر جان شوار از کی کیو ای دی در کلاس روابط رسانه ای من در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه استنفورد سخن می گفت. او گفت او احتمال ندارد که یک داستان را دو بار پوشش دهد. با او تماس نگیرید و نگویید، «من من دیدم که موضوع فلان را پوشش داده اید، شرکت من دقیقا همین کار را می کند.» به جز متقاعد کردن افرادی که تاکنون هیچ داستانی نداده اند، این کار برای سایرین امکان کمی دارد، بویژه برای یک خبرنگار در یک رسانه رقابتی.


5. ارائه چیزی ویژه که درباره هیچ چیز نیست.
تک کرانچ از داستان هایی مشارکتی کمک می گیرد اما آنها هیچ چیزی که منحصر به فرد باشد ارائه نمی کنند.


6. پرش به عقب بعد از شکست.
نگذارید روابط رسانه ای عالی مردمی به عقب باز گردند. زمان بندی ممکن است تمام شود. این ممکن است یک سال ساخت روابط را برای خرید اپلیکیشن را در اداره منزل نیاز داشته باشد. برای مثال، این موردی بود که یکی از مشتریان من مطرح می کرد.


7. تماس با خبرنگار صحیح.
اگر داستان شما مربوط به یک نرم افزار بازاریابی اجتماعی بی تو بی است، با نویسنده کسب و کار در رسانه های اجتماعی هافینگتون پست تماس بگیرید و از تماس با یک وبلاگ نویس نخبه در مسائل سیاسی روز خودداری کنید. پروفایل ها را در توییتر چک کنید تا بتوانید روزآمد جزئیات شغل افراد را ببینید. تغییرات در مشاغل خیلی زیاد اتفاق می افتند.


8. وانمود کنید که با مادربزرگتان صحبت می کنید.
از استفاده کردن واژه های تخصصی مانند «ماموریت بحرانی» و مانند آن بپرهیزید و هر چه می گویید را توضیح دهید. اگر یک دستگاه ذخیره سازی در فروشگاه برای 500 فیلم جا دارد، دیگر از گیگابایت صحبت نکنید. وانمود کنید که دارید با مادر بزرگتان صحبت می کنید.


9. به مکان ها بروید.
برای افزایش شانس خود در ملاقات با خبرنگاران، به سراغ آنها بروید و توجه شان را به خودتان جلب کنید. یک گفتگو در کنفرانس صنعتی یا یک ملاقات ترتیب دهید. به یک شهر سفر کنید که گزارش گران در آنجا حضور دارند. من یک ملاقات با لزی لاپوسکی از وایرد و سیلیکون ولی ترتیب دادم که اخیرا در نتیجه آن توانستم مقاله ای فوق العاده را در مورد موضوع مورد نیازم بدست بیاورم.


10. یک داستان کامل بگویید.
داستان سرایی یک آغاز، میانه، انتها و قهرمان دارد. شخص را زمانی وارد کنید که شما با یک گزارشگر در حال صحبت می باشید. در مجموع حقیقت این است که صاحبان شرکت دوست ندارند که مشکلات مشتریان برجسته شود. داستان های فیلم سونی که در قالب «مصاحبه» منتشر شد، مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورد.


11. یک داستان بگویید که قلب ماجرا در آن باشد.
یک مشتری اپلیکیشن یکی از ویژگی های جدید برنامه اش را پیش از اطلاعیه آزمایش کرد. داستانی برجسته در ارتباطات درباره یک مادر بود که سعی می کرد ملاقاتش را به پایان برساند که بتواند کادوی کریسمس را به بچه هایش برساند. این باعث جلب توجه شد. مشتری دیگری داستانی درباره اینکه چطور سه جراحی قلب باز بر روی یک جوان 19 ساله انجام شده است. اینکه وی هنوز سالم است و الهام بخش موسس شرکت نرم افزار تناسب اندام می باشد در حالیکه هنوز در مدرسه است.


12. اخبار را اعلام کنید اما به موقع این کار را انجام دهید.
کمپین شما نیاز دارد که با آنچه که در دنیا اتفاق می افتد همخوان باشد. دقیقا الان به نظر می رسد که فیلم سونی با نام «مصاحبه»، قطعنامه ای برای خریدهای نوروزی در سال جدید است. یک هفته پیش بیل کوسبی این جایگاه را داشت. به زودی کاهش وزن و تناسب اندام، در سوپر بال 2015 و روز ولنتاین مطرح می شود. در آگست این مساله به مدارس باز می گردد.


13. از عناصر غافلگیری استفاده کنید.
اسنپ چت، نرم افزار «ناپدید سازی پیام» زمانی برای ارزشمند شدن از طریق عمومی سازی یافته است و این کار را با رد کردن پیشنهاد 3 میلیون دلاری فیسبوک انجام داد. جای تعجب است که این کار را به خاطر تعیین مقدار مطلق انجام دادند. بعد از آن، هرکسی می داند که آنها بوده اند. گزارشگران دوست دارند که شگفت زده شوند.


14. به صورت بصری ارائه دهید.
همیشه یک عکس از بنیانگذار، عکسی از صفحه اپلیکیشن و سایر گرافیک های دستی داشته باشید. اینفوگرافیک ها و ویدئوها محبوب هستند. برای یادداشت های رسانه اجتماعی، از یک ابزار رایگان گرافیکی مانند کانوا استفاده کنید. یک عکاس باهوش خبری استخدام کنید تا بتوانند کارهای روابط عمومی شما را عکاسی کنند.


15. این را به خودتان بنویسید.
برخی رسانه ها نظیر بازفید، تکچرچ، و وایرد با مود مشارکتی را می پذیرند. وبلاگ من بر روی یک وبسایت محبوب حمایت شده است. اگر مقالات شما خوب است، این می تواند در صفحه اصلی ترویج شود. جسارت شرکت عمومی سرمایه گذاری کاتالیست پارتنرز به عنوان شرکتی شناخته شده است که صاحب مواد منتشر شده خودش است. این به این دلیل است که رئیس ارتباطات بازاریابی آن خودش یک خبرنگار می باشد.


در هر موردی، اگر شما این نکات را سعی کنید و هنوز زمان های سختی دارید، شخصی را با تجربه رسانه ای برای کمک استخدام نمایید.


مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد