درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 03:25   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14958صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابییکشنبه، 7 دی 1393 - 13:01
آیا روابط عمومی و بازاریابی یک روز ازدواج می کنند؟
دایان شوارتز - وقتی بازاریابی و روابط عمومی به عنوان یک مجموعه وارد یک اتاق می شوند، فیل های کمی هستند و این حیوانات احساس می کنند فضایی یافته اند: بودجه و چارت سازمانی. بیشتر سازمان ها بودجه های جداگانه ای برای روابط عمومی دارند و در عین حال یک رقابت ذاتی میان دو بخش بزرگتر برای بدست آوردن بودجه ای بیشتر وجود دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این سوال به ناچار زمانی مطرح می شود که شما در یک اطاق مملو از ارتباطگران قرار دارید: چگونه یخ بین روابط عمومی و بازاریابی را می شکنید؟ من اخیرا یک پنل با اندرو بوینز در مسترکارد و جی بارتلت و پیتنی بوز در موضوع همکاری روابط عمومی و بازاریابی یا فقدان آن در بسیاری از سازمان ها راه اندازی کردم. ما موافق بودیم که مسیر به سوی «باهم بودن»، می تواند درست باشد. چراکه با در کنار هم بودن همه ما، عملکرد ما برای یافتن جایگاه مناسب سازمان، ارتقا می یافت.4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


هم جی و هم اندرو موافق بودند که بخش ها نیاز دارند که نه فقط بیشتر اوقات با هم گفتگو کنند، بلکه نیروی همکاری باید تبدیل به فرهنگ شود. بخشی از اعضای مخاطبان محدود این را به اشتراک گذاشته اند که چگونه سازمان آنها توانسته است تابو شکنی کند و فضاهای کاری را مهندسی مجدد نماید به گونه ای که همکاران روابط عمومی و بازاریابی کنار همدیگر بنشینند.


وقتی بازاریابی و روابط عمومی به عنوان یک مجموعه وارد یک اتاق می شوند، فیل های کمی هستند و این حیوانات احساس می کنند فضایی یافته اند: بودجه و چارت سازمانی. بیشتر سازمان ها بودجه های جداگانه ای برای روابط عمومی دارند و در عین حال یک رقابت ذاتی میان دو بخش بزرگتر برای بدست آوردن بودجه ای بیشتر وجود دارد. آنگاه چارت سازمانی است که از گذشته تاکنون کمتر دچار تغییر شده است. کسی که گزارشی را به افرادی می دهد و نهایتا گوش مدیر عامل است که بدون شک بودجه و عملکرد و خروجی ها را پیوند می دهد. درک مهارت های جدید مورد نیاز برای افزایش سرعت رشد ممکن است به معنای بازنگری در عناوین شغلی، مسئولیت ها و ساختار سازمانی باشد.


در نشست رسانه اجتماعی پی آر نیوز، هفته گذشته یک توافق بر سر این بود که بازاریابی و روابط عمومی نیازمند همکاری بیشتر و مرتب هستند و به ویژه وقتی که این به سرعت از ارتباطات رسانه های اجتماعی می آید. وقتی که دو بخش بر سر مخاطبان خود توافق کنند، دیگر سوال زیادی بر سر اینکه رسانه اجتماعی متعلق به روابط عمومی است یا بازاریابی به وجود نمی آید.


روابط عمومی و بازاریابی ممکن است روزی با همدیگر ازدواج کنند، شاید ضرورت دارد که این اتفاق بیافتد. اما برای ازدواج آنها به انجام کارهایی که یک زوج برای ازدواج موفق باید انجام دهند: زمانی را برای با هم بودن صرف کنند، حرکت کنند و زندگی همدیگر را بیشتر بشناسند (مادر من در این مورد نظر موافقی ندارد) و آنگاه عقد کنند. بر سر مسائل مالی کار کنند و روز به روز مسئولیت هایی را به عمل در آورند. در بیماری و سلامت با همدیگر باشند. شما نیاز دارید که با همدیگر باشید.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد