درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 13:02   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1494صفحه نخست » سه شنبه، 14 شهریور 1391 - 02:15
چگونه مدیریت گزاف را کنار بگذاریم؟
مترجم: شایان غیاث‌الدین
  


مردم تصور می‌کنند که رهبران بزرگ تاریخ همچون جولیوس سزار در سیاست و استیو جابز در تجارت نقش پرکار و فعالی در تشکیلات و سازمان خود داشته‌اند. سزار شخصا سپاهیان خود را در گل (فرانسه امروزی) همراهی کرد و جابز نحوه طراحی کوچک‌ترین اجزای محصولات اپل را نظارت می‌کرد.

 

 

اما کیت مورناین، استاد مدیریت دانشکده مدیریت کلاگ معتقد است که چنین روشی نمی‌تواند بهترین سبک مدیریت سازمان باشد. وی در آخرین کتاب خود با عنوان «کاری نکنید! چگونه مدیریت گزاف را کنار بگذاریم و تبدیل به یک رهبر بزرگ شویم» اشاره می‌کند که اکثر رهبران موفق جهان کارهای عادی را به کارکنان خود واگذار می‌کنند. به این ترتیب از حجم کارهای‌شان کاسته می‌شود و می‌توانند عملکردی هماهنگ با سایرین داشته باشند. در این حالت روحیه کارکنان تقویت خواهد شد و در عین حال رهبر سازمان اضطراب کمتری تحمل می‌کند.

فعالیت‌هایی را که در آن خبره هستید کنار بگذارید
مورناین آخرین کتابش را پس از چهار دهه تدریس به رشته تحریر در آورده است. وی در طی این سال‌ها به دانشجویان خود آموخته است که «تصمیم‌گیری، مذاکره، و تشکیل تیم مهم‌ترین مهارت‌های رهبری هستند. بنابراین اگر رهبر بخواهد تیمی متشکل از کارکنان قابل اعتماد ایجاد کند و ناظر کل سازمان باشد، باید کارهای روزمره‌اش را کنار بگذارد، در واقع کاری نکند!» متاسفانه، کم‌کردن اختیارات مدیران بسیار دشوار است. کار نکردن برای کسانی که به کارشان علاقه دارند و در کارشان موفق هستند، تصمیم آسانی نیست. مشکل اینجا است که معمولا افرادی که در کارهای فنی شرکت خبره هستند به سمت سرپرستی و رهبری سازمان انتخاب می‌شوند. وقتی این افراد سمت‌های بالاتر را عهده می‌گیرند، باید کارهای فنی را کنار بگذارند و به دیگران واگذار کنند. مورناین در نخستین فصل کتابش می‌نویسد، «رهبران موفق باید وظایف خاص خودشان را انجام دهند و کارهای قبلی خود را کنار بگذارند، حتی اگر در آن کارها خبره باشند. آنان با انجام کارها و به کارگیری مهارت‌های قبلی راحت‌تر خواهند بود، اما باید تلاش کنند مهارت‌های دیگری به دست آورند.» عدم توجه به این موضوع مشکلات متعددی به وجود می‌آورد. اکثر مدیران اعضای تیم‌های کاری را افرادی ناکارآمد و ناشایست فرض می‌کنند. در این حالت کارکنان نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند و شرکت را با نارضایتی ترک می‌کنند. به همین دلیل دغدغه و نگرانی مدیران هر روز بیشتر خواهد شد.

با چند آزمایش شروع کنید
مورناین چند روش برای «کاری نکردن» ارائه داده است. در قدم نخست، رهبران باید بهترین کارمندان را شناسایی کنند و کارهایی منطبق با مهارت‌های‌شان به آنها بدهند. مورناین می‌گوید، رهبران معمولا پس از شکل‌گیری گروه وظایف کوچکی برای هر فرد تعریف می‌کنند و عملکرد آنان را می‌سنجند. وی اعتقاد دارد این کار درست نیست. «به هر کس درباره وظیفه‌اش مشاوره دهید. بر کارهای انجام‌ شده نظارت کنید و اجازه دهید کار را با سبک خودشان انجام دهند.» سپس، رهبر جدید باید بر کارکنان بیش از قبل اعتماد کند و وظایفی را به آنان واگذار کند که نشان دهنده اعتماد و اطمینانش باشد. مورناین می‌گوید: «خصوصا باید مسوولیت‌های بزرگ‌تری به آنان بدهید؛ اما فقط کمی بزرگ‌تر.»
البته مورناین به مدیران پیشنهاد نمی‌کند که واقعا هیچ کاری انجام ندهند و وقت تلف کنند. حتی اگر مدیر تمام کارهایش را تفویض اختیار کند، باید از وضعیت آنها مطلع شود. مورناین می‌گوید، «یکی از وظایف اصلی مدیر این است که به محل کار کارکنان برود و دو سوال کلیدی از آنها بپرسد: حالتان چطور است؟ کاری از من بر می‌آید که وظایف شما را ساده‌تر کند؟» همان‌طور که مورناین اشاره می‌کند، این سوالات نشان می‌دهد که یک رهبر به کارکنان و کارهای‌شان اهمیت می‌دهد. «اگر شما احساس کنید که مدیر عامل سازمان به شما اهمیت می‌دهد، مطمئنا انگیزه بیشتری پیدا می‌کنید و کارتان را بهتر انجام می‌دهید.» واژه‌هایی مثل «تسهیل» و «هماهنگ کردن» برای یک مدیر شایسته بسیار بامعنا هستند. مورناین می‌نویسد، «یک رهبر شایسته به افراد کمک می‌کند تا در کارشان موفق شوند. مثلا درباره ویژگی‌های مشتری احتمالی با مسوول فروش شرکت صحبت می‌کند یا اینکه کمک می‌کند که کارشناس اول کارش را زودتر از کارشناس دوم تمام کند تا پروژه سر وقت آماده تحویل شود. یک رهبر شایسته با انجام کارهای کمتر، فرصت پیدا می‌کند تا درباره آینده بیندیشد و برنامه‌ریزی کند.» مورناین در نهایت قوانین رهبری را اینگونه جمع‌بندی می‌کند: «ابتدا به نتیجه مورد نظر فکر کنید، سپس کارهای لازم برای به دست آوردن آن نتیجه را بررسی کنید.» در کتاب مورناین دو استثنا برای قانون «کاری نکردن» وجود دارد: «اول وقتی شما تنها کسی باشید که مهارت لازم برای یک وظیفه مهم را دارید و دوم زمانی که به نتیجه کار شک داشته باشید.» البته انجام این کارهای استثنایی توسط مدیر فقط یک بار قابل پذیرش است. شرکت باید کارکنان فعلی را طوری تربیت کند که مهارت‌های لازم را به دست آورند یا افراد جدید استخدام کند که از عهده آن کار بر آیند.
«کاری نکردن» منافع بسیار دارد: بالا رفتن رضایت شغلی کارکنان، محصول نهایی بهتر، کاهش گردش نیروی کار، به دست آوردن زمان بیشتر برای برنامه‌ریزی، و البته آرامش بیشتر در مدیریت. مورناین معتقد است در این حالت کارکنان توانایی‌هایی را از خود نشان خواهند داد که شما هرگز تصور نمی‌کردید و به دستاوردهایی فراتر از انتظار شما می‌رسند. همچنین، مدیران می‌توانند ساعات کاری‌شان را به نصف (حدود 35 ساعت در هفته) برسانند. اما این استراتژی خطری برای آینده شغلی آنان دارد. ممکن است شایعاتی به وجود آید که چنین مدیرانی هیچ کاری برای انجام دادن ندارند. اما در حقیقت این گونه نیست؛ مدیران وظیفه دارند که اعضای گروه را تشویق کنند و از آنان بخواهند تا مهارت‌هایشان را به کار گیرند. به این ترتیب اگر اعضای تیم خوب کار کنند، بیشترین افتخار نصیب رهبر گروه می‌شود. «کیفیت تیم نشان دهنده کیفیت رهبر تیم است. اگر تیم شما موفق شود و مردم بدانند که شما کاری نکرده‌اید، هرگز تصور نخواهند کرد که تنبل هستید. اتفاقا، از شما می‌پرسند که راز موفقیت‌تان چیست.»

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد