درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 12:30   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14925صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 4 دی 1393 - 18:19
ابراهیم، دربان مهربانی و اخلاق
سعیدمعادی - خیرخواه بود و خیراندیش و بر مبنای شخصیت انسانی و بزرگوارانه اش، نقد منصفانه و خیرخواهانه را در جهت اصلاح و بهبود و توسعه و پیشرفت امور ارائه می کرد و صادقانه هم کمر همت می بست تا در جهت رفع نوافص و بهسازی کارها اثر مثبت و مناسب از خود بجا بگذارد و در این میان اهل کم کاری و کم فروشی نبود و حمایت هم جانبه و مستمرش در توسعه و تعالی روابط عمومی یکی از ویژه های اخلاقی این عزیز بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به یاد دوست عزیز و مهربان، مرحوم ابراهیم دربانیان که دریایی از مهر و محبت بود و دشتی از لطف و صفا و در عالم رفاقت و دوستی خلوت و جلوتش یکسان بود، بی آلایش و یکرنگ

من آن دم که گردم زمستی هلاک

به آیین مســتان بریدم به خـــــاک


به آب خـــرابـــات غســـلم دهیـــد

پــس آنـــگاه بر دوش مستم نـهید


به تابــوتی از چـــوب تاکـــم کــنـید

به راه خـــرابـــات خـــاکــم کـــنـید


مریزید بر گـور من جـــــز شــــراب

میــاریـــد در مـــاتمم جـــز ربــــاب


مــــبادا عــزیزان کــه در مـرگ من

بنالـنـد به جز مطـــرب و چـــنگ زن


تو خود حافظا سر زمستی متاب

که ســلطان نــخواهد خراج از خراب


نوشتن در سوگ دوستی مهربان و با صفا که در تمام این ایام جز اخلاق، صداقت، بزرگواری، معرفت و یکدلی و صمیمیت چیزی دیگر از او ندیدم کار بسیار دشوار و عملی به شدت رنج آور است. دوست پاک و بی آلایشی که همواره تبسم، بهترین زینت بخش چهره زیبا و دلنشینش بود و در ارتباط و دوستی با دیگران، گرم و مهربانانه، بهترین و خالص ترین واژ گان را پیشکش می کرد.

 

به واقع یک روابط عمومی تمام عیار در پهندشت روابط اخلاقی، انسانی و اجتماعی بود. متعهد بود و پر تلاش، مخلص یود و صادق، اهل کار بود و اهل دل،غمخوار بود و همدل، دردمند بود و مردمدار، نجیب بود و با وقار، وفادار بود و پای کار، یار شاطر بود و نه بار خاطر، صاف بود و زلال، مرد بود و اهل مردانگی، عاشق بود و اهل عشق. به راستی که به درستی به مفهوم عشق دست یافته بود و در دل و جانش آن را جا کرده بود، چون باید عاشق باشی و به عشق دست یافته باشی و در کوره عشق گداخته شده باشی تا بتوانی بی منت و بی غَل�'ُ و غَشق در عرصه روابط عمومی با دل و جان و با تمام وجود به مردم خدمت کنی و شیفته خدمت به مردم باشی.


ابراهیم عزیز به درستی و با چشم بینا و گوش شنوا و دلی بزرگ و مهربان روابط عمومی را برای عاشق پیشگی و عشق ورزی به مردم برگزید و روابط عمومی را با دست پر مهر و محبتش تبدیل به خانه ای از جنس ارتباط عاقلانه وآگاهانه برای خدمت صادقانه در وادی آگاهی بخشی برای دانا ساختن و توانا ساختن مردم نمود.

 

مرد خستگی ناپذبر عرصه روابط عمومی به راستی وکیل مدافع مردم بود و احقاق حق و حرکت در مسیر عدالت خواهی و عدالت ورزی را نصب العین روزگار خدمتگزاری به مردم قرار داد. روح جمع خواهی و جمع طلبی، مساعدت و همکاری، تعاون و همدلی برای پیشبرد و پیشرفت عرصه علمی و عملی روابط عمومی و ارتقاء جایگاه این نهاد مدنی قابل ستایش و در خور توصیف بود.


هیچ گاه اهل نزاع و مجادله و بیهوده گوئی و بیهوده ورزی نبود و به راستی به مثابه یک روابط عمومی اهل اخلاق و رفتار حرفه ای به دنبال ارتباط و اتحاد و اتصال و انسجام همه کسانی بود که خدمت در روابط عمومی را پیشه خود ساخته بودند. دائم به تشویق و ترغیب همگان بر دوستی و مودت و همکاری و همراهی جدی وخالصانه بود. اهل اعتراض و غرض ورزی و انتقاد جاهلانه ای که تصور تخریب و توهین از آن استنباط می شد، نبود، خیرخواه بود و خیراندیش و بر مبنای شخصیت انسانی و بزرگوارانه اش، نقد منصفانه و خیرخواهانه را در جهت اصلاح و بهبود و توسعه و پیشرفت امور ارائه می کرد و صادقانه هم کمر همت می بست تا در جهت رفع نوافص و بهسازی کارها اثر مثبت و مناسب از خود بجا بگذارد و در این میان اهل کم کاری و کم فروشی نبود و حمایت هم جانبه و مستمرش در توسعه و تعالی روابط عمومی یکی از ویژه های اخلاقی این عزیز بود.

ثبات شخصیت، استواری، جدیت، عزم و اراده، سرسختی و سخت کوشی و پایمردی از جمله خصیصه های زبان زد ابراهیم عزیز بود که همه دوسنان متفق القول بر روی آن صحه می گذاشتند و به زبان می آوردند.

تواضع و فروتنی و ادب و خلق و خوی لطیفش از او انسانی قابل احترام برای همه کسانی ساخته بود که با او در ارتباط بودند و با او معاشرت داشته اند و به خاطر همین ویژگی اخلاقی و علیرغم سوابق مدیریتی و تجارب ارزشمند، فردی راحت وصمیمی و قابل دسترس در برقراری ارتباط و ایجاد مراوده های کاری و دوستی بود.

صد افسوس که تقدیر این چنین رقم خورد تا دوست عزیز و بزرگوار و انسان فرهیخته و قابل احترام از میان ما رخت بر بندد و تنها از او خاطرات خوب و خوش به جا بماند. ضمن پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره این عزیز سفر کرده و با آرزوی طلب غفران و رحمت واسعه الهی برای روح آن مرحوم، امیدوارم که مرگ این عزیزان پندی باشد برای دوستی های بهتر و بیشتر و به یاد داشته باشیم که فرصت با هم بودن آن چنان نیست که در ارتباط و دوستی های مان بخواهیم غلط ها را تکرار کنیم.


امیر مومنان(ع) می‏فرمایند: «با مردم چنان بیامیزید که اگر در آن حال مردید بر شما بگریند و اگر زنده ماندید خواهان معاشرت با شما باشند».


 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  راهنمای کوتاه بحران


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد