درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 2 آبان 1397 - 09:48   

وضعیت و آینده بازارهای دیجیتال

  وضعیت و آینده بازارهای دیجیتال


ادامه ادامه مطلب یک

نیویورک تایمز: آمریکا قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای، فعالان سایبری روسی را هدف قرار داده است

  نیویورک تایمز: آمریکا قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای، فعالان سایبری روسی را هدف قرار داده است


ادامه ادامه مطلب دو

نقش روابط عمومی در مدارس و آیا مدارس نیاز به استراتژی روابط عمومی دارند؟

  نقش روابط عمومی در مدارس و آیا مدارس نیاز به استراتژی روابط عمومی دارند؟


ادامه ادامه مطلب سه

«کمپین اعتماد» بانک صادرات ​تندیس طلایی برد

  «کمپین اعتماد» بانک صادرات ​تندیس طلایی برد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تبلور مسئولیت اجتماعی در اداره و مدیریت شهرداری کلانشهر تهران
  انتشار اولین کتاب برندسازی رسانه در ایران
  مشکلات مردان در محل کار
  وضعیت و آینده بازارهای دیجیتال
  نیویورک تایمز: آمریکا قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای، فعالان سایبری روسی را هدف قرار داده است
  نقش روابط عمومی در مدارس و آیا مدارس نیاز به استراتژی روابط عمومی دارند؟
  تقویم روز ارتباطات/ قتل شش روزنامه نگار در یک شهر روسیه
  تقویم روز ارتباطات/ زادروز یک روزنامه نگار پُرکار ایران ـ نظرات «جنان صفت» در حرفه روزنامه نگاری
  ارز اربعین(3) / زائران عزیز نگران پول واریزی خود نباشند
  گزارش تصویری جایزه بین‌المللی دکتر نطقی به دکتر حسن بشیر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14908صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 3 دی 1393 - 12:26
اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: استاد هوشنگ عباس‌زاده
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- استاد هوشنگ عباس‌زاده در اردیبهشت ماه سال 1330 هجری شمسی در مشهد مقدس به دنیا آمد. مقطع ابتدایی را در مشهد گذراند و مقطع متوسطه را در تهران به پایان رساند.
  

 اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: هوشنگ عباس‌زاده

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- استاد هوشنگ عباس‌زاده در اردیبهشت ماه سال 1330 هجری شمسی در مشهد مقدس به دنیا آمد. مقطع ابتدایی را در مشهد گذراند و مقطع متوسطه را در تهران به پایان رساند.

 

وی از طریق آشنایان و دوستان و همچنین پویایی و جذابیتی که در رشته ارتباطات مشاهده کرد این رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب و در رشته کارشناسی روابط عمومی و امور اجتماعی در دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی فارغ التحصیل شد، سپس برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در رشته مطالعات رفتاری در مقطع دانشوری و کارشناسی ارشد از  دانشگاه ایالتی «اکلاهما» آمریکا فارغ التحصیل شد.


از سال 1356 در دانشکده علوم ارتباطات مشغول تدریس دروسی مانند «اصول روابط عمومی»، «تاریخ روزنامه نگاری» و «افکار عمومی و وسایل ارتباط جمعی» می‌باشد. همچنین تدریس در دانشکده صدا و سیما – دانشکده خبر و مرکز آموزش مدیریت دولتی را بر عهده داشت. وی در موارد زیادی به عنوان سخنران در همایش های روابط عمومی‌های وزارتخانه‌ها و مؤسسات شرکت داشته‌اند.


از سال 1356عضوهئیت علمی دانشکده علوم ارتباطات شد و از سال 1371 تاکنون عضو هیئت علمی داوران انتخاب روابط عمومی‌های برتر کشور می‌باشد.

 تألیفات و تحقیقات ایشان شامل تألیف کتاب زبان انگلیسی تخصصی روابط عمومی و ارتباطات باهمکاری علی میرسعید قاضی، انتشار مقالات مختلف در مورد اصول و مفاهیم روابط عمومی و افکار عمومی و تاریخ روزنامه‌نگاری در نشریات مختلف می‌باشد.

 

در ذیل برخی نظرات استاد عباس‌زاده را مرور می کنیم:
 شایسته سالاری در روابط عمومی
تحرکات و نگاه مثبت بیشتری نسبت به گذشته در حوزه روابط عمومی به وجود آمده است. استخدام افراد کارشناس در اولویت قرار گرفته است، زیرا سازمانها و مؤسسات با استخدام و  جذب نیروهای متخصص روابط عمومی می‌توانند هرچه سریعتر و بهتر نقش موثر خود را ایفا کنند.


 جایگاه روابط عمومی در ایران
نگاه مثبت و ژرف نگر مدیران به روابط عمومی روز به روز افزایش می‌یابد و به عنوان یک کار تخصصی به آن نگاه می‌کنند، در چارت سازمانی بعد از بالاترین مقام قراردارد با عنوان سخنگوی سازمان ها و مؤسسات به همه مخاطبان خود اطلاع رسانی می‌کند...
 مهم اینکه انتشار کتاب های روابط عمومی و نشریات تخصصی که در گذشته بسیار اندک بود در حال حاضر در سطح بالایی رونق گرفته است بطوریکه در حال حاضر بیش از 100 عنوان کتاب بصورت تألیف و ترجمه در مورد روابط عمومی و پنج نشریه تخصصی در مورد روابط عمومی وجود دارد.
 نکته دیگر اینکه، استقلال حرفه‌ای روابط عمومی باید به وجود آید تا در نتیجه آن روابط عمومی‌ها ارتقا و پیشرفت لازم را به دست آورند.


 روابط عمومی سیاسی است یا اقتصادی؟
هیچکدام؛ در حقیقت روابط عمومی یک پل ارتباطی است که باید در حیطه کاری خود کاملاَ بی ‌طرف و رعایت انصاف و احترام به افکار درون سازمانی و برون سازمانی با عنوان مغز متفکر یک سازمان مورد توجه قرار دهد و به همین دلیل است که از روابط عمومی به عنوان مهندسی انسانی یا مهندسی توافق نام می‌برند.


منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز یک روزنامه نگار پُرکار ایران ـ نظرات «جنان صفت» در حرفه روزنامه نگاری


  تقویم روز ارتباطات/ قتل شش روزنامه نگار در یک شهر روسیه


  ویدیو/ روابط عمومی آینده


  احترام به مخاطب


  تقدیر از 10 روابط عمومی فعال، خلاق و مسئولیت پذیر


  جایزه پدر روابط عمومی ایران به حسن بشیر اهدا شد


  انتشار ویژه نامه پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران


  تفکر مبتنی بر سناریو و آینده روابط عمومی


  رونمایی از چهار کتاب روابط عمومی در کنفرانس روابط عمومی


  گزارش تصویری جایزه بین‌المللی دکتر نطقی به دکتر حسن بشیر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد