درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 20:38   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14887صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 1 دی 1393 - 18:01
بحران روابط عمومی در شرکت تولید مواد غذایی
برای شرکت های تولید مواد غذایی، مسائل بهداشتی پاشنه آشیل و عامل بحران هستند. این پاشنه آشیل در صورتی که به طور علنی مورد حمله قرار بگیرد، می تواند اعتبار یک شرکت را که در نتیجه سالیان طولانی به دست آمده است، زیر سوال ببرد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هر سازمانی یک پاشنه آشیل دارد و روابط عمومی ها در زمان بحران معمولا در چالش با رویدادی قرار می گیرد که پاشنه آشیل سازمان را مورد هدف قرار داده است.


برای شرکت های تولید مواد غذایی، مسائل بهداشتی پاشنه آشیل و عامل بحران هستند. این پاشنه آشیل در صورتی که به طور علنی مورد حمله قرار بگیرد، می تواند اعتبار یک شرکت را که در نتیجه سالیان طولانی به دست آمده است، زیر سوال ببرد.


همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، یکی از شرکت های تولید مواد غذایی در این عکس که احتمالا توسط یک شهروند خبرنگار تهیه شده است، در مورد بهداشت محصول دوغش زیر سوال برده شده است.


اما سوال اینجاست که روابط عمومی این شرکت در مقابل این بحران، باید چه کار کند؟ کدام بیانیه، کدام تکذیبیه، کدام خبر می تواند شرکتی را که با یک تصویر کاملا گویا مورد نقد قرار گرفته است، از زیر بار اتهام نجات دهد؟


این عکس می تواند به سرعت در سراسر اینترنت به صورت ویروسی منتشر شود و شرکت را به طور کامل زیر سوال ببرد. حتی اگر تمام رسانه های دیگر بگویند که درِ این محصول توسط شخصی خرابکار گشوده شده و سوسک به درون آن انداخته شده است، نمی توانند جلوی تکثیر این تصویر را بگیرند.


به ویژه اینکه عده ای در شبکه های اجتماعی جویای نشان دادن تضادهای جامعه و نقادی هستند و برایشان اصلا مهم نیست که آیا نکته ای که مطرح می کنند تا چه اندازه با حقیقت همخوان است.


در چنین شرایطی مهمترین کاری که روابط عمومی از پیش تر باید انجام داده باشد، این است که باید ارتباط خوبی با رهبران فکری، وبلاگ نویسان و افرادی که ممکن است برایش خطر داشته باشند برقرار کرده باشد. با این کار حتی اگر گروهی بخواهند اقدام به تخریب کنند، روابط عمومی می تواند با استفاده با استفاده از روش هایی کاملا حرفه ای از اثر تخریب بکاهد.


به عنوان مثال روابط عمومی این شرکت برای رد این اتهام که محصولاتش در شرایط نامناسب تولید می شود، باید فیلمی از خط تولید این شرکت تهیه کند و آن را در قالب های مناسب در سراسر شبکه های اجتماعی تکثیر کند.


همچنین روابط عمومی باید عکس مورد نظر را در گوگل جستجو کند و با استفاده از ماژولی که گوگل برای جستجوی عکس های مشابه در نظر گرفته است، ببیند که عکس مورد نظرش در چه سایت ها و وبلاگ های عمده دیگری منتشر شده است. آنگاه می تواند شروع به برقراری ارتباط برای حذف محتوای مورد نظرش از طریق اینترنت کند.


یا اینکه بر اساس قانون مطبوعات بخواهد که جوابیه و یا کلیپی از مراحل تولید ذیل همان عکس منتشر شود. همچنین توصیه می شود که تا حد ممکن از عناصر بصری برای مقابله با این شرایط استفاده شود.


بازدید گروهی از وبلاگ نویسان از شرکت برای تهیه گزارش خبری و تصویری می تواند به فرونشاندن این شرایط کمک کند. یعنی روابط عمومی شرکت نباید به یک وبلاگ نویس ایمیل بزند و از او بخواهد که عکسی را که منتشر کرده است را از وبلاگ خود پاک کند، بلکه باید از او دعوت کند تا به شرکتش بیاید و در آنجا از نزدیک شاهد مراحل تولید باشد.


متاسفانه رسانه های اجتماعی نظیر وایبر، لاین، واتس آپ و وی چت شرایط بسیار متعاملی را فراهم کرده اند و این برای روابط عمومی بسیار دشوار است که بخواهد در این فضاهای به غایت متعدد و متکثر حضور پیدا کرده و حقانیت خودش را در قبال یک موضوع نشان دهد.


شرکت مذکور یکی از برندهای بسیار معتبر صنایع غذایی کشور است و در عین حال رقبایی دارد و هیچ بعید نیست که برای تخریبش این اقدام انجام شده باشد. در عین حال باید روابط عمومی در نظر داشته باشد که نمی توان به راحتی به شرکت های رقیب مضنون شده و داد شکایت داد.


تنها یک حضور قوی روابط عمومی در فضای مجازی می تواند از بار این مساله بکاهد و حتی اثرات ثانویه یک عکس می تواند در یادداشت های دیگری که در سایت ها و وبلاگ ها منتشر می شوند، ادامه پیدا کند. نظیر همین یادداشت که برای مدت ها در آرشیو اینترنت باقی می ماند و ممکن است توسط سایت های خبری دیگر نیز کپی شود.


فعالیت روابط عمومی در فضای مجازی تحت تاثیر شرایط مختلف، به شدت در حال تحول است و برخی اوقات نمی شود هیچ اقدامی در برابر آن انجام دهد.


با این حال، اطلاع رسانی های دقیق و بموقع می تواند از بروز بسیاری از این مسائل جلوگیری کند. وقتی روابط عمومی تصویر خوبی از شرکت در انظار عمومی نشان می دهد و می تواند شرکت را به عنوان شرکتی طرفدار محیط زیست معرفی کند، با این کار روابط عمومی اعتباری فراتر از محصول خوب برای شرکت بدست می آورد.


این تنها یک پیشنهاد برای ایجاد اعتبار مضاعف برای شرکت است. شرکت ... اینک در بحران قرار گرفته است اما امکان دارد حتی روابط عمومی آن به این موضوع فکر هم نکند، چراکه آثار این اخبار به زودی در فروش محصولات مشخص نمی شود.


معمولا استراتژی سکوت در چنین مواردی در دراز مدت، شرکت را بی مسئولیت معرفی می کند. بنابراین لازم است که نسبت به اعلام موضوع مشخص اقدام شود.

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

نویسنده: گروه هیات تحریریه شارا

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد