درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 05:05   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14881صفحه نخست » دوشنبه، 1 دی 1393 - 17:23
داستان کسب‌وکار مرسدس بنز AMG
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آوفرشت و ملچر، دو مهندس علاقه‌مند به خودروهای اسپرت در شرکت دایملر بنز بودند. آن زمان شرکت دایملر، برای تولید خودروهای اسپرت هم، وقت و هم انرژی زیادی صرف می‌کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آوفرشت و ملچر، دو مهندس علاقه‌مند به خودروهای اسپرت در شرکت دایملر بنز بودند. آن زمان شرکت دایملر، برای تولید خودروهای اسپرت هم، وقت و هم انرژی زیادی صرف می‌کرد. در اوایل دهه شصت میلادی آنها مشغول کار کردن روی موتور 300 SE برای مسابقات بودند. کار خودروهای اسپرت برای آنها بسیار جذاب بود و شاید کمتر کسی این شانس را داشته باشد که دقیقا در همان زمینه‌ای که عاشقانه دوستش دارد فعالیت کند.


کار آنها در نوع خود بی‌نظیر بود. در سال ۱۹۶۵ در مسابقات اتومبیلرانی، ماشین مرسدس بنز 300 SE آنها که رانندگی‌اش را مانفرد شیک بر عهده داشت، پیشتاز مسابقات بود و ده مرتبه خط پایان مسیر را جلو‌تر از همه ماشین‌ها طی کرد. ماشین شماره ۶۰۷ خاطره‌انگیزترین ماشین رقابت‌های آن سال‌ها بود؛ اما این شادی‌ها چندان دیرپا نبود. شرکت تصمیم گرفت فعالیت‌هایش را در حوزه ماشین‌های اسپرت متوقف کند.


آوفرشت و ملچر، آنقدر عاشق کارشان بودند که در اوقات فراغت خودشان هم، به دارندگان ماشین‌های 300 SE خدمات تیونینگ و تنظیم موتور ارائه می‌دادند. آنها در آن زمان، با تغییر سیستم پاشش سوخت، قدرت موتور بنز را برای مالکانشان افزایش می‌دادند تا لذت بیشتری را در رانندگی تجربه کنند. آوفرشت و ملچر همیشه به همه توضیح می‌دادند که عاشق مسابقات اتومبیلرانی هستند و این کار برای آنها بیش از هر چیز، یک تفریح دوست داشتنی است.


این فعالیت‌ها هر شب تا دیرهنگام و تمام آخر هفته‌ها انجام می‌شد. آنها تقریبا هیچ فرصتی برای کار دیگری نداشتند. تنظیم و تیونینگ موتورها را در گاراژی که در خانه آوفرشت بود انجام می‌دادند. در سال ۱۹۶۷، آوفرشت و ملچر عملا وادار به ترک شغل خود شدند؛ البته کسی آنها را رسما اخراج نکرد. اما تنها کاری که دوست داشتند و در آن متخصص بودند از فهرست فعالیت‌های بنز، حذف شد! آنها تصمیم گرفتند همان فعالیت سابق را ادامه دهند و برای کارگاه خود یک اسم بگذارند به نام «AMG»: ا A حرف اول آوفرشت بود و M حرف اول ملچر و G هم حرف اول گروس اشپاخ محل کارگاهشان (و البته محل تولد آوفرشت). آنها همچنان بنزهای کار تیونینگ و تنظیم و تقویت موتور خودروهای 300 SE را انجام می‌دادند و از این به بعد، نام AMG به‌تدریج روی خودروها دیده می‌شد.

مرسدس بنز AMG
در همان سال‌ها، SEL 300 6.3 تولید شد و موتور 6 لیتری آن، آوفرشت و ملچر را ترغیب کرد که به سراغ آن بروند. شاید نقطه اوج عجیب AMG اینجا بود؛ چون این خودرو پس از تغییراتی که آنها در این ماشین ایجاد کردند (و حالا یک موتور ۶۹۰۰ سی‌سی بود) سریع‌ترین خودرو جهان شد!


به‌تدریج، علاوه‌بر تقویت موتور، تغییر ظاهری و زیباتر کردن خودروهای مرسدس بنز هم در کنار خدمات آنها قرار گرفت. لوگوی AMG از جنس کروم به پشت ماشین‌های مرسدس بنز اضافه می‌شد. شباهت موتورهای AMG به موتورهای اصلی بنز، به تدریج کمتر می‌شد. حالا AMG معتقد بود که در شاسی هم می‌تواند بهبود‌هایی ایجاد کند. در مورد رینگ هم، سلیقه‌ای متفاوت از بنز به‌کار گرفته شد. گیربکس‌های اتوماتیک، به سیستم انتخاب دستی دنده مجهز شدند. چیزی که روی گیربکس‌های اصلی بنز در آن زمان امکان‌پذیر نبود.


AMG به‌تدریج علاوه‌بر لوگوی خود که روی ماشین‌ها نصب می‌کرد، به این باور رسیده بود که ماشین‌ها در حدی متفاوت شده‌اند که مدل اصلی آنها که توسط بنز اعلام می‌شود، چندان قابل مقایسه نیست! نام مدل‌های بنز از پشت ماشین‌ها حذف می‌شد و نام‌های تعیین شده توسط AMG اضافه می‌شد. آن زمان بنز از نام‌گذاری سه رقمی استفاده می‌کرد و AMG تصمیم گرفت از اعداد دورقمی استفاده کند. C32 AMG یکی از اولین نمونه‌های نام‌گذاری آنها بود.


حدود سال ۱۹۹۰ بود که مرسدس بنز احساس کرد نمی‌توان به سادگی از AMG صرف‌نظر کرد. شرکتی که یک رقم از مدل اعلام شده توسط بنز کم می‌کرد اما رقم قابل‌توجهی به قیمت این خودرو لوکس جهان، می‌افزود! حالا دارندگان خودروهای AMG با غرور اعلام می‌کردند که خودروی آنها، بنز ارژینال نیست و حتی اصرار داشتند ثابت کنند که بخش‌های مختلف، کاملا طراحی AMG است و با بنز فرق دارد! AMG هم خود را بزرگ‌تر می‌دید و دوست داشت محصولاتش در فروشگاه‌های رسمی مرسدس بنز فروخته شوند. این توافق در همان سال امضا شد. 23 سال پس از ترک شرکت و تعطیل شدن زمینه فعالیت‌شان، حالا می‌توانستند محصولات خود را در کنار محصولات کارفرمای قدیمی ببینند!

پیوستن به مادر
در سال ۱۹۹۹ شرکت دایملر پیشنهاد خرید ۵۱ درصد از سهام AMG را مطرح کرد. دو طرف از چنین کاری خوشحال بودند. بنز می‌توانست ادعا کند شرکتی که مدل خودروهای بنز را از پشت آنها حذف می‌کند و لوگوی خودش را جایگزین می‌کند، غریبه نیست و AMG هم فرصت داشت از همان ابتدا در طراحی و تولید محصولات اعمال نظر کند و دست بازتری در طراحی خودروها داشته باشد.


در سال 2003 موتور 12 سیلندر بنز تقویت شده توسط AMG حدود ۶۱۲ اسب بخار قدرت داشت و پشت آن لوگوی SL65 AMG نصب شده بود. به‌تدریج جذابیت AMG در آسیا، کشورهای عربی و خاورمیانه هم افزایش یافت.


در سال ۲۰۰۵، بنز تمام سهم شرکت AMG را خرید و حالا این شرکت دوباره بخشی از شرکت مادر بود. کارکنانی که وادار به ترک شرکت خود شده بودند، این بار به صورت یک سازمان بزرگ و قدرتمند و مستقل، به جایگاه نخست خود بازگشتند. در سال ۲۰۰۶ ماشین‌های جدیدی توسط AMG عرضه شد که به موتور AMG مجهز بودند!


امروز شرکت بنز فیلم‌ها و کلیپ‌های مختلفی درباره AMG منتشر می‌کند. این شرکت را با غرور به‌عنوان یکی از قدرتمند‌ترین شرکت‌های تولید و تیونینگ خودرو در جهان معرفی می‌کند. اما همیشه ماجرا به شکلی روایت می‌شود که ماجرای نخستین روزهای جداشدن این فرزند از شرکت مادر تا حدی که امکان‌پذیر است، پررنگ نباشد.
منبع: motamem.org
Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/848760/#ixzz3Mcbpva1f
 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد