درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 18:33   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14829صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 26 آذر 1393 - 19:31
گزارش برگزاری نشست تخصصی «ارزیابی نشر کتاب در حوزه روابط عمومی»
نشست تخصصی «ارزیابی نشر کتاب در حوزه روابط عمومی» عصر امروز چهارشنبه 26 آذر (1393) با حضور اسماعیل قدیمی، مدرس رشته ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، امیرعباس تقی پور، صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات و مدیر انتشارات سیمای شرق، حسن نصیری قیداری، سردبیر نشریه بازاریابی و با اجرای محمدرضا رسولی در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار شد.
  


4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نشست تخصصی «ارزیابی نشر کتاب در حوزه روابط عمومی» عصر امروز چهارشنبه 26 آذر (1393) با حضور اسماعیل قدیمی، مدرس رشته ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، امیرعباس تقی پور، صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات و مدیر انتشارات سیمای شرق، حسن نصیری قیداری، سردبیر نشریه بازاریابی و با اجرای محمدرضا رسولی در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار شد.

انتشارات اشکال دارد چون آموزش غلط است
اسماعیل قدیمی در این نشست گفت: روند انتشارات در حوزه روابط عمومی به صورت خاص، ارتباط مستقیمی بامسئله دانشگاه و آموزش دارد. تعریف و شروع رشته روابط عمومی در دانشگاه‌ها از همان ابتدا با اشکالات بنیادین نهادی روبه‌رو بوده است. بنابراین مهم‌ترین دلیل برای وضعیت نامناسب نشر کتاب‌های حوزه روابط عمومی، آموزش غلط آکادمیک در این حوزه است.

وی افزود: چیزی به اسم «تالیف» در حوزه روابط عمومی در ایران وجود ندارد. فراموش نکنیم بخشی از این رشته و حرفه آموزش و بخش مهمی از آن نیز تاسیسات زیربنایی است که در یک تعامل بنیادین در کنار دیگر حرفه‌ها و شغل‌ها ایفای نقش می‌کند. بر این اساس متوجه می‌شویم که رشته روابط عمومی مبتنی بر نیازهای اجتماعی است که این نیازها در ایران مشخص نیستند.

قدیمی در ادامه با اشاره به این نکته که اکنون نیز در کشور ما زمینه‌ای برای تالیف کتاب در حوزه روابط عمومی وجود ندارد، گفت: روند «تالیف» کتاب با تحقیق و پژوهش و کسب یک رویداد خاص شروع می‌شود، حال ما که چنین چیزی را در کشور نداریم و تجربه نکرده‌ایم، چه چیزی را می‌خواهیم به عنوان تالیف بنویسیم.

این مدرس دانشگاه علامه طباطبایی همچنین به فاصله موجود میان رشته دانشگاهی روابط عمومی در ایران با واقعیت‌ها و حقیقت این رشته در سطح جهان اذعان کرد و گفت: بیشتر کتاب‌هایی که در کشور به عنوان کتاب تالیفی منتشر شده‌اند، صرفا ترجمه بخش‌ها و یا فصل‌هایی از چند کتاب خارجی است که کنار هم قرار گرفته و نویسنده با جملات ربطی این فصول را به هم ربط داده است. این مسئله نشان می‌دهد که ما «اخلاق تالیف» را هم نداریم.

مترجم کتاب «اینترنت و جامعه» در ادامه با اشاره ناآشنایی محققان و دانشجویان روابط عمومی در کشور با روش درست پژوهش در این حوزه گفت: در حال حاضر نیز، یعنی در سال 1393 ما هنوز شرایط تالیف کتاب را پیدا نکرده‌ایم و در نظام آکادمیک ما نیز پژوهش در موضوع روابط عمومی جا نیافتاده است. بنابراین باید این رشته را مورد بازنگری قرار داد و دوباره آن را تعریف کرد.

اشتباهات بسیار در نشر کتاب حوزه روابط عمومی
امیرعباس تقی پور، مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات نیز در این نشست به آسیب‌شناسی جریان انتشار کتاب در حوزه روابط عمومی پرداخت. وی در بخشی از سخنرانی خود گفت: از همان سال‌های ابتدایی تعریف و تشکیل رشته روابط عمومی در ایران، در حوزه تالیف کتاب، درست عمل نکرده و اشتباهات بسیاری داشتیم.

وی افزود: ارائه ترجمه به جای تالیف، اشتباه و ایراد در نوع چاپ کتاب و صفحه آرایی آن، بی‌توجهی به بخش بازاریابی و عرضه صحیح کتاب‌ها و بسیاری اشتباه و اشکال دیگر در این حوزه رخ داده‌اند و البته تکرار این اشتباهات باعث شده تا این مسائل به صورت تنها راه ممکن فعالیت در این حوزه به شمار بیایند.

تقی پور در ادامه با اشاره به تاثیر اندک فن‌آوری‌های نوین در راستای تالیف کتاب‌های نظری و تئوریک در حوزه روابط عمومی گفت: ورود فن‌آوری‌های نوین و مدرن ارتباطی به کشور، باعث شد انتشار کتاب‌های روابط عمومی از نظر کمی بسیار رشد پیدا کند، اما کماکان آن اشتباهات نیز وجود دارند. بسیاری معتقدند فن‌آوری‌های جدید نه تنها تاثیر چندانی بر بهبود کیفیت کتاب‌های روابط عمومی نگذاشته، بلکه پدیده زشت «کپی پیست» را رواج داده است.

مدیر انتشارات تخصصی سیمای شرق در ادامه به نبودن ادبیات ویژه رشته و حرفه روابط عمومی در کشور اشاره کرد و گفت: ما اکنون در حوزه تولید محتوا دچار نقص هستیم و حتی امروزه چیزی به اسم «ادبیات بومی روابط عمومی» نداریم.

کتابی درباره «فلسفه روابط عمومی» مورد نیاز است
دیگر سخنران این نشست حسن نصیری قیداری، مدیر روابط عمومی بانک‌شهر و مولف کتاب «مدیریت و اصول برنامه ریزی اردو» بود. وی درباره آسیب‌شناسی کتاب‌های حوزه روابط عمومی در ایران گفت: در حال حاضر چندین بحران را داریم از سر می‌گذرانیم. در زمینه نشر کتاب و میزان مطالعه در کشور ما در بدترین شرایط در طول تاریخ به سر می‌بریم.

وی افزود: شمارگان پایین کتاب‌ها در ایران وضعیت اسفبار صنعت نشر را نشان می‌دهد. حتی دانشجویان رشته روابط عمومی نیز رغبتی برای مطالعه کتاب ندارند و اگر استادان، اجباری مبنی بر خریداری و مطالعه یک کتاب خاص درسی به‌خرج می‌دهند، نبودتمکن مالی برای خرید کتاب را بهانه می‌کنند. بهترین داورها در زمینه کتاب مردم و مخاطبان تخصصی هستند.

نصیری در ادامه اظهار کرد: عمده کتاب‌های منتشر شده در حوزه روابط عمومی صرفا ادبیات تحقیق دانشگاهی است و این مسئله نشان می‌دهد حرکت‌ها و فعالیت‌های عمقی در این زمینه وجود نداشته است. به عنوان مثال ما هیچگاه بحثی به اسم «فلسفه علم روابط عمومی» را مطرح نکرده‌ایم که به نظرم این بحث جزو الزامات این حوزه است.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد