درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 02:01   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14827صفحه نخست » خبر یکچهارشنبه، 26 آذر 1393 - 18:21
گزارش برگزاری ششمین همایش وقف و رسانه
ششمین همایش وقف و رسانه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه 25 آذرماه 1393 در تالار وحدت برگزار شد و در آن از فعالان هنری، فرهنگی و رسانه ای در حوزه وقف تجلیل شد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ششمین همایش وقف و رسانه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه 25 آذرماه 1393 در تالار وحدت برگزار شد و در آن از فعالان هنری، فرهنگی و رسانه ای در حوزه وقف تجلیل شد.

 ترویج فرهنگ وقف با اطلاع رسانی مطلوب و مدیریت افکار عمومی
رئیس ستاد ششمین همایش وقف و رسانه گفت: با هدفگذاری، اطلاع رسانی مطلوب و مدیریت افکار عمومی می توانیم، فرهنگ وقف را در جامعه ترویج و تبیین کنیم.


حسن ربیعی، رئیس ستاد ششمین همایش وقف و رسانه صبح امروز سه شنبه 25 آذر در همایش وقف و رسانه با بیان این مطلب که این همایش در سال 1388 بدنبال تدبیر نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز به کار کرد ، اظهارداشت: علت اینکه عنوان همایش «وقف و رسانه» انتخاب شد به این دلیل بود که علی رغم خدمات ارزشمندی که وقف از گذشته تاکنون در کشور داشته است، مردم و بویژه خواص جامعه از تاثیر آن کم اطلاع یا و حتی بی اطلاع بودند.


وی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با کاهش ثبت وقف در کشور مواجه بودیم و حقوق موقوفات احقاق نمی شد، همین مسائل و موضوعات دیگر، سبب کم اطلاعی مردم از وقف و تاثیرات آن شده بود، بطوری که در نظرسنجی سال 1389، ارزیابی ما نشان می داد که 77 درصد از مردم کشور، نسبت به برکات وقف بی اطلاع هستند، لذا تدبیری اتخاذ شد که جامعه از طریق؛ تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، تشریح کارکردها و آثار و برکات این صدقه جاریه و تبیین مباحث مرتبط با وقف آشنا شوند.


سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: باتوجه به تأثیری که وقف در جامعه می تواند داشته باشد، می توان سیاست های کلی نظام و کشور در آن بروز و ظهور یابد و بر اساس این سیاست ها که شامل تعامل رسانه ها و سازمان اوقاف است، مردم و بویژه خواص می توانند به آگاهی بیشتری در این زمینه دست یابند. در همین راستا ما توانسته ایم با بهره گیری از تمام ظرفیت های فرهنگی در قالب تولیدات نمایشی، هنری، شعر، ادبیات، عکس و هزاران خبر و گزارش، هدف گذاری مناسبی داشته باشیم و خوشبختانه در میان اصحاب رسانه و وقف ارتباط و تعامل خوبی برقرار شده است.


مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: علی رغم ثبت وقف هایی که در کشور صورت گرفته است با توجه به ظرفیتی که اوقاف، امامزادگان و بقاع متبرکه دارند تا فاصله مطلوب راه بسیاری داریم بنابراین با هدف گذاری، اطلاع رسانی مطلوب، فرهنگ سازی و مدیریت افکار عمومی باید برای ترویج هرچه بیشتر این سنت حسنه در جامعه بکوشیم.


ربیعی با اشاره به شعار «وقف، رسانه، چشم انداز فرارو» گفت: شعار ششمین همایش وقف و رسانه این است که بدنبال افقی باشد که وقف با مشارکت همه اجزا و دستگاهها در زندگی اجتماعی مردم نقش مستقیمی ایفا کند.


وی اضافه کرد: نقش وقف و بقاع متبرکه می تواند در مهندسی نظام، سیاست های فرهنگی ، علمی و سلامت تاثیرگذار باشد، برای همین از تمامی گروه های مرجع اعم از مراجع عظام تقلید، اساتید دانشگاهها، اصحاب رسانه در خواست داریم نسبت به احیا وقف در جامعه بکوشند تا این سنت حسنه در جایگاه خودش قرار گیرد.

 

 وقف باید به یک گفتمان عمومی، ارزشی و فرهنگ عمومی تبدیل شود
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اگر بخواهیم با نگاه کلان به مقوله وقف بنگریم، همه دستگاهها و نهادها، باید برای احیای فرهنگ وقف همکاری داشته باشند.


حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در ششمین همایش وقف و رسانه با اشاره به اینکه نسبت به وقف دو نگاه وجود دارد، گفت: در نگاه جزئی به وقف، وقف فقط برای این بوجود آمده است که نیازهای مستمندان و مشکلات جامعه را حل کند اما در نگاه کلی به وقف، این سنت حسنه یکی از احکام مهم الهی است که در تمدن سازی و فرهنگ سازی نقش برجسته و مهمی دارد.


رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: بنظر می رسد که نگاه دوم به وقف صحیح است چرا که در تاریخ بشریت، قبل از اسلام و در دوران اسلامی، نهادهایی وجود داشته اند که در این راستا فعالیت کرده اند و نخستین کاری که پیامبر اسلام انجام داده است، ساخت مسجد بوده است تا بعنوان یک موقوفه در تبلیغ، ترویج و تبیین فرهنگ اسلام و قرآن فعال باشد.


حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: اگر بخواهیم با نگاه کلان به وقف بنگریم همه دستگاهها و نهادها باید برای احیا فرهنگ وقف همکاری کنند چرا که در جامعه اسلامی همه مدیون وقف هستند، بنابراین وظیفه همگانی اقتضا می کند که نسبت به این فرهنگ توجه داشته باشیم.


رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با طرح این پرسش که فرهنگ وقف چیست؟ گفت: فرهنگ وقف یعنی اینکه انسان به فکر دیگران و نسل آینده خود باشد، خودخواهی را کنار بگذارد و نسبت به همه جامعه احساس مسئولیت بکند، در همین راستا پیامبر(ص) نیز می فرمایند: کسی که به امور مسلمین و جامعه بشری اهتمام نداشته باشد، مسلمان نیست، از همین رو نباید فقط به خودمان یا فرزندانمان فکر کنیم بلکه باید در راستای حل مشکلات جامعه اهتمام بورزیم و برای آنها برنامه ریزی کنیم.


وی یادآور شد: وقف خودش یک رسانه است و رسانه ها نیز در بین دیگر دستگاهها در اولویت ترویج و احیا فرهنگ وقف مرتبط با رسانه قرار دارند، در یازده قرن پیش سند موقوفه ای موجود است که واقف آن را برای مسائل دینی و فرهنگی اسلام وقف کرده است، جالب است بدانید که 28 هکتار از این موقوفه در اصفهان قرار دارد و در اختیار یکی از مجموعه های مرتبط با انرژی هسته ای است.


حجت الاسلام محمدی اشاره کرد: بدون شک اگر وقف یک رسانه نبود، چنین موقوفه ای که یازده قرن پیش به ثبت رسیده است، وجود نداشت، این درحالی است که در دوران پهلوی و قبل از آن برخی از حاکمان ظالم و جبار رابطه خوبی هم با وقف نداشتند و می خواستند که فرهنگ وقف را ازبین ببرند تا مردم با آن ناآشنا باشند.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: به حمد الله اکنون به برکت خون شهدا، هدایت های امام راحل و مقام معظم رهبری شاهد آن هستیم که فرهنگ وقف در جامعه به تدریج احیا شده است.


نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با ارائه آماری در این زمینه گفت: از ابتدای انقلاب تا سال 88، هر سال میانگین 200 موقوفه به ثبت می رسید اما پس از برگزاری همایش های وقف و رسانه و فعالیت های رسانه ای در این راستا در سال 92، 1800 موقوفه ثبت شد و در 9 ماهه نخست سال 93، 2000 موقوفه به ثبت رسیده است، باید کاری کنیم تا وقف به یک گفتمان عمومی، ارزشی و فرهنگ عمومی تبدیل شود تا در جامعه اثرگذار باشد.


حجت الاسلام محمدی با بیان این مطلب که وقف می تواند یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی باشد، افزود: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری؛ باید فرهنگ، اقتصاد و علم و فناوری در اولویت کارها قرار گیرد.


رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: تقاضای ما از رسانه ها این است که به معرفی و الگو سازی واقفان خیر، اطلاع رسانی خدمات و آثار وقف، تهیه فیلم های مستند برای آشنایی با کارکردهای وقف، مشاوره و آموزش در حوزه وقف، جهت دهی برای وقف کردن برای نیازهای روز، برگزاری برنامه های تخصصی و کارشناسی و احیا سبک آموزش دینی بپردازند.


وی افزود: برخی احساس می کنند که وقف فقط برای افراد متمکن است، این در حالی است که همه افراد می توانند با یک سرمایه جزیی واقف باشند علاوه براین واقفان هم می توانند با حقوق خود در رابطه با وقف آشنایی پیدا کنند.


حجت الاسلام محمدی در پایان اظهار داشت: همچنین رسانه ها انتظار داریم در خصوص موضوعات مشابه با وقف مانند ثلث وصیت، قسم، عهد یا حبس نیز فعالیت داشته باشند.

 

توجه مدیریت نهاد وقف به رسانه ها، یکی از هوشمندی های آنان است
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: وقف، مقوله ای است که تولد آن، ثمره پیوند دین، عقل و ثروت است.


حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در ششمین همایش وقف و رسانه با اشاره به جایگاه سنت الهی وقف در جامعه اظهارداشت: از اینکه با تلاش سازمان اوقاف و امور خیریه بستر فهم و ارتقاء بهره وری وقف و موقوفات فراهم شده است، تشکر می کنم.


وی ادامه داد: فرهنگ وقف، مقوله ای است که تولد آن، ثمره پیوند دین، عقل و ثروت است و اگر این سه عنصر در انسان شکل بگیرد، راه برای خلق یک اثر مانگار فراهم می شود.


ابوترابی فرد افزود: توسعه معرفتی و اخلاقی ایران اسلامی مرهون فرهنگ وقف در جهان اسلام بوده و هست و ما امروز داریم از این چشمه جوشان می نوشیم.


وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای ارتقاء بهره وری وقف خاطر نشان کرد: متاسفانه در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از این ظرفیت دینی و عقلی استفاده نشده و امیدواریم روزی فرا برسد که از سرمایه گرانبهای وقف، آنگونه که باید، استفاده کنیم.


نائب رئیس مجلس با اشاره به برگزاری این همایش در تالار وحدت، نقش رسانه ها را در گسترش فرهنگ وقف یادآور شد و گفت: رسانه بالاترین ظرفیت را در خلق و انتقال پیام در دنیای امروز در اختیار دارد و استفاده صحیح از رسانه، بهترین راه انتقال پیام است و توجه مدیریت نهاد وقف به رسانه ها، یکی از هوشمندی های آنان است.


ابوترابی فرد با یادآوری نقش رسانه ها و کارکرد آن در دنیای غرب متذکر شد: برای موفقیت رسانه باید به چند موضوع توجه داشت که اولین آن کیفیت پیام است که پاسخگوی نیازهای خلق کنندگان و مخاطبان اثر باشد.


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رسانه ای می تواند موفق تر باشد که در بالاترین کیفیت اثر خود را خلق کند.


وی کارکرد تاثیرگذاری برخی آثار هنری مانند سریال های تلویزیونی در تبلیغ مقوله وقف در جامعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: دومین ویژگی که یک اثر باید داشته باشد، اطلاعات واقعی و قابل اعتماد است تا آن را به یک اثر ماندگار تبدیل کند.


ابوترابی فرد یادآور شد: متاسفانه بسیاری از آثار ما از این ویژگی مهم و کلیدی فاصله گرفته است در حالی که اگر کارگروه هایی تشکیل و در این حوزه پراهمیت به ارائه اطلاعات صحیح بپردازند، قطعا می توانند آینده بهتری در پیش رو داشته باشند.


وی اضافه کرد: ویژگی سوم، رعایت اخلاق است که در هر جامعه ای اصول تعریف شده ای وجود دارد که باید این اصول را شناخت و در خلق اثر بدان توجه کرد چراکه بی توجهی به آنها قطعا برای کلیت جامعه اثر منفی خواهد داشت.


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرو ریختن ارکان اخلاقی و مبانی مورد احترام ملت ها در راستای جهانی سازی و سلطه فرهنگی غرب، امروز مدنظر رسانه های غربی است.


ابوترابی فرد توجه به ویژگی های شکلی، تصویری و فناوری نوین را یکی دیگر از ابزار انتقال فرهنگ وقف از سوی رسانه ها عنوان کرد و گفت: از هرکدام از این ویژگی ها که استفاده شود مسلما می تواند اثر مطلوبی را در تبلیغ و نهادینه کردن وقف در جامعه داشته باشد.


وی با تاکید بر نقش ششمین همایش وقف و رسانه خاطر نشان کرد: این گام علاوه بر اینکه می تواند در خلق فرهنگ وقف و نهادینه کردن آن نقش موثری داشته باشد، می تواند در انتقال رسانه ای نقش مهمی ایفا کند.


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه متذکر شد: ارائه خدمات به 10 هزار بیمار و 24 هزار نیازمند، حمایت از سه هزار هیأت مذهبی، نشر فرهنگ سوگواری و عزاداری سید الشهدا، تلاش برای ارتقای امامزادگان و ایفای نقش در گسترش فرهنگ دینی، تلاش برای ارتقای جایگاه قرآن و تلاش گسترده برای بازخوانی دست نوشته های واقفین در راستای اجرای درست نیات واقفین از جمله اقدامات مهم و تاثیرگذار سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور است.


ابوترابی فرد با قدردانی از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در تحقق نیات واقفین برای برگزار کنندگان ششمین همایش وقف و رسانه، آرزوی موفقیت کرد.


همکاری دو سویه اوقاف و رسانه ها نقش تاثیرگذاری در گسترش فرهنگ غنی و دینی وقف  دارد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رونق وقف در کشور در سالهای اخیر گفت: وقف در فرهنگ اسلامی ما یکی از سنت های مقدسی بوده است که امروزه باید بر اساس نیازهای جامعه آن را مهندسی و هدایت کرد.


علی جنتی خاطرنشان کرد: بحث وقف و انجام امور خیریه برای دیگران، اختصاص به مسلمانان ندارد و به مصداق این گفته سعدی که بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند، در طول تاریخ حس نوع دوستی ایجاب می کرد که برخی از انسان ها بر اساس عواطف خود به فکر دیگران، آیندگان و یا همنوعانی که با آنها زندگی می کنند، باشند.


جنتی گفت: بنابراین قبل از اسلام این نوع فعالیت ها را در جوامع داریم و بعد از اسلام نیز نه تنها در جوامع اسلامی بلکه در سایر ادیان الهی نیز این یک سنت شایعی است و بسیاری از غیر مسلمانان که خارج از ادیان توحیدی هستند، از این سنت ها برخوردارند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: در جهان غرب نیز بسیاری از مراکز بهداشتی، آموزشی و علمی موقوفه است و افراد خیری در طول تاریخ پیدا شده اند که برای خدمت به علم و دانش، تحقیق و مطالعات بخشی از زندگی خود را وقف این کار کرده اند.


وی با اشاره به وجود موقوفه های دانشگاهی ایالات متحده عنوان کرد: درآمد برخی از این موقوفات صرف آموزش و تحقیقات می شوند و همچنین بسیاری از مراکز علمی و تحقیقاتی اروپا نیز وقفی است و امروز درآمد آنها صرف موضوعات مطالعاتی و پژوهشی می شوند که شرق شناسی از جمله آن است و برخی از این مطالعات نیز علیه ما استفاده می شود.


جنتی با یادآوری نقش و کارکرد تاریخی وقف در جوامع بشری یادآور شد: در طول تاریخ درخشان کشور ما در دوره های مختلف مقوله وقف فراز و نشیب هایی داشته که در برخی دوره ها درخشان و یا کمتر بوده است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره سلجوقیان را یکی از مهمترین ادوار گسترش وقف دانست و افزود: نقطه اوج و گسترش موقوفات در تاریخ ما در دوره صفویه و بخصوص دوران شاه عباس صفوی بوده است.


به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وقف در فرهنگ اسلامی یکی از سنت های مقدسی بوده است که در این ارتباط بسیاری از شهرها از جمله مشهد، سرخس، چناران، یاسوج بصورت کامل و یا برخی قسمت ها در طول تاریخ وقف شده است.


جنتی نیات واقفان در ادوار تاریخی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: وقف های گوناگون مانند وقف برای نعل اسب زائران، وقف بسیاری از پل ها، حمام ها، مغازه ها در طول تاریخ کشور ما وجود داشته است و افراد خیر آن را برای استفاده عموم وقف می کردند.


وی گفت: امروز باید براساس نیازها به وقف توجه کنیم و اکنون در حوزه فرهنگ خیلی از فعالیت های فرهنگی مانند ساخت کتابخانه، مدارس، چاپ کتاب را داریم که باید وقف را به سوی آن سوق دهیم.


جنتی ساخت فیلم، اعطای بورسیه به دانشجویان، تاسیس مراکز علمی و تحقیقاتی را از جمله عرصه های فرهنگی در دوران معاصر دانست که احتیاج به حمایت وقف دارد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی موقوفه های شاخص در کشور، موقوفات متعلق به ملک در تهران و مشهد و موقوفات متعلق به افشار را از جمله وقف های ماندگار در زمینه توسعه و گسترش فرهنگ در کشور دانست.


وی گفت: در حال حاضر نیز در زمینه وقف فعالیت های بسیار خوبی صورت گرفته است و با تلاش سازمان اوقاف، وقف اکنون رونق گرفته است.


وی تعامل دو سویه وقف و رسانه را مورد تاکید قرار داد و افزود: سازمان اوقاف با اطلاع رسانی و قرار دادن اطلاعات در معرض افکار عمومی می تواند در گسترش فرهنگ وقف کمک فراوانی کند.


جنتی همکاری دو سویه اوقاف و رسانه ها را در گسترش فرهنگ غنی و دینی وقف یادآور شد و گفت: این حرکت باید دو سویه و دو جانبه باشد و برگزاری چنین همایشی می تواند فضایی را در کشور ایجاد کند که توجه افکار عمومی به وقف را بیشتر کند.


وی آسیب شناسی وقف و رفع برخی شبهات را از سوی سازمان اوقاف یادآور شد و گفت: سازمان اوقاف همه اطلاعات موقوفات را در اختیار عموم قرار دهد تا در رفع شبهات و گسترش فرهنگ وقف موثر باشد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آسیب شناسی وقف را از سوی سازمان اوقاف، ارائه اطلاعات و شفافیت دانست و گفت: واقفین بزرگی که در حال حاضر کارهای برجسته ای انجام داده اند می توان در معرض دید و قضاوت قرار داد و آنها را به جامعه معرفی کرد تا در گسترش فرهنگ وقف موثر باشند.


وی در پایان از نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و دست اندرکاران برگزاری ششمین همایش وقف و رسانه تقدیر و تشکر کرد.


 به زودی شاهد افزایش برنامه های صداو سیما درباره وقف خواهیم بود
معاون صدای رسانه ملی گفت: اگر بخواهیم چیزی را جاودانه کنیم باید ابزار هنر را بکار بگیریم، از همین رو برای ماندگار کردن وقف نیز باید بوسیله هنر یک پیوست فرهنگی داشته باشیم.


محمدحسین صوفی با اشاره به اینکه اسلام و فقه اسلامی برای همه امور زندگی مادی و معنوی انسان برنامه ریزی دارد، گفت: یکی از رویکردهای با ارزش اسلام عزیز گسترش عدالت اجتماعی است و به این موضوع بسیار تاکید دارد.


وی افزود: وقف، صدقه، انفاق و قرض از جمله سنت های حسنه ای در اسلام هستند که زمینه ساز عدالت اجتماعی خواهند بود، از همین رو برای آنکه بتوانیم این سنت را در جامعه جاودان کنیم، باید از ابزار هنر بهره مند شویم، بوسیله هنر می توانیم پیوست فرهنگی را در جامعه داشته باشیم، یکی از دلایل ماندگاری عاشورا نیز این است که از هنر برای ماندگاری آن استفاده کرده ایم و حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) خودشان بدلیل رسالتی که داشته اند ، یک رسانه بوده اند.


معاون صدا سازمان صداوسیما با اشاره به این مطلب که مهمترین وظیفه رسانه ها ترویج و اشاعه تفکر اسلامی است، گفت: یکی از بهترین رفتارها و تفکرها مربوط به وقف است که در سالیان مختلف، به گونه های متفاوتی ترویج شده است و بواسطه آن متدینین و متمکنین توانسته اند در عرصه وقف حضور یابند، آن زمان وقف به ساخت مدرسه، کمک به ایتام و روضه خوانی اختصاص داشت و از سنت های وقف محسوب می شد اما امروز به مرور زمان مصداق های وقف ، تغییر و تحول یافته است.


صوفی با اشاره به انتظارهای رسانه از اوقاف و اوقاف از رسانه ها خاطرنشان کرد: معرفی واقفین، موقوفات، معرفی کارکردهای اجرایی وقف و برگزاری میزگردهای توجیهی در رابطه با این سنت حسنه از جمله انتظارهای وقف از رسانه هستند، خوشبختانه اکنون رسانه ملی به این موضوع بیشتر و متنوع تر از قبل پرداخته است و باتوجه به تجربه هایی که داشته است، در آینده شاهد افزایش برنامه های تولیدی در راستای تحقق اهداف اوقاف خواهیم بود.

 

 تقدیر از 28 فعال فرهنگی ،هنری و رسانه ای در حوزه وقف
در این  ششمین همایش وقف و رسانه که جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه حضور داشتند، از تلاشگران و فعالان حوزه رسانه و فرهنگ و هنر که در زمینه اشاعه فرهنگ وقف در جامعه تلاش مؤثری داشته‌اند قدردانی شد.


در این مراسم ؛ دکتر مهدی ذاکری، مدیر مسئول روزنامه همشهری، دکتر جلیل جعفری بنه خلخال، مدیر مسئول هفته نامه توسعه و عدالت، عباس درویش توانگر، قائم مقام خبرگزاری تسنیم، علیرضا ملوندی، دبیر گروه فرهنگی خبرگزاری نسیم، جواد عبادی، سردبیرخبرگزاری شبستان، دکتر فاطمه خالقی، دبیرسرویس بالینی هفته نامه سلامت، معصومه قلباربند، خبرنگارخبرگزاری فارس، فاطمه بختیاری، خبرنگار خبرگزاری ایکنا و صدیقه توانا، خبرنگار روزنامه کیهان تقدیر شدند.


همچنین در بخش ویژه نیز؛ دکتر حسن بشیر، مدرس دانشگاه و مولف کتاب فرهنگ وقف، مهدی باقریان، ریس موسسه کارگزار روابط عمومی، حوریه حکمت، همسرخبرنگار شهید سید محمد طاووس شیرازی، منیژه جودت، مادر خبرنگار شهید علیرضا افشار و مهناز رضایی همسرعکاس و خبرنگار شهید داریوش گودرزی کیا تقدیر شدند.


 در بخشی دیگر از این همایش؛ محمد حسین صوفی، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران، مهدی فرجی، مدیر شبکه یک سیما، سعید مقیسه، مدیر شبکه تهران، حمید شیخ محمدی،مدیر رادیو ایران، دکتر محسن حبیبی، مدیر گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه دوم سیما، فضل الله شریعت پناهی، مدیرگروه اجتماعی شبکه سوم سیما، امیر بیات، مدیر امور عمومی شبکه اول سیما؛ مهدی قصری زاده، سردبیر اخبار قرآنی سیما، عبدالمحمد منتظر حجت، مدیر کل صدا وسیمای مرکز استان سمنان، مهدی محمدی پور، مدیرتولید برنامه صبح و امید شبکه قرآن و معارف سیما، بهروز شعیبی، کارگردان سریال پرده نشین، سید محمود رضوی، تهیه کننده سریال پرده نشین، کامران برومیده، خبرنگار اخبار قرآنی سیما و وحید مدرس زاده، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان تقدیر شدند.


رونمایی از کتاب فرهنگ وقف و پوستر جشنواره وقف
همزمان با ششمین همایش وقف و رسانه در تالار وحدت، کتاب فرهنگ وقف نوشته دکتر حسن بشیر و پوستر پنجمین همایش وقف، چشمه همیشه جاری رونمایی شد.

 

تجلیل از عوامل سریال «پرده نشین»
سازمان اوقاف و امور خیریه به دلیل توجه ویژه سریال پرده نشین به موضوع وقف در ششمین همایش وقف و رسانه از محمود رضوی تهیه کننده و بهروز شعیبی کارگردان سریال پرده نشین و سایر عوامل این سریال با اهدای لوح قدردانی کرد.

 

حضور پر رنگ چهره ها در ششمین همایش وقف و رسانه
ششمین همایش وقف و رسانه با حضور چهره های آشنایی از هنرمندان و مدیران رسانه های گوناگون کشور، جلوه ویژه ای یافت.


 هنرمندان شرکت کننده در سریال پرده نشین با محوریت موضوعی سنت حسنه وقف از جمله شرکت کنندگان در همایش وقف و رسانه بودند که در کنار چهره های سرشناس رسانه ای کشور حضور بهم رسانیدند.
آتیلا پسیانی هنرمند پیشکسوت کشور در کنار هنرمندانی چون ویشکا آسایش، مهران رجبی، هومن برق نورد، حمیدرضا پگاه، هومن حاجی عبداللهی و مهدی فقیه همگی از هنرمندان برجسته کشورمان که به همراه بهروز شعیبی کارگردان و سید محمد رضوی تهیه کننده سریال پرده نشین در همایش وقف و رسانه حضور یافتند.


همچنین ششمین دوره همایش وقف و رسانه شاهد حضور گرم و گسترده مدیران و چهره های سرشناس رسانه ای بود که از جمله می توان به حجت الاسلام ارباب سلیمانی مدیرعامل خبرگزاری شبستان، دکتر بابک دربیگی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارشاد، عباس درویش توانگرقائم مقام مدیر عامل خبرگزاری تسنیم، سعید مقیسه مدیر سابق شبکه تهران، حجت السلام والمسلمین دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، حمید شیخ محمدی مدیر رادیو ایران، محسن حبیبی مدیر گروه معارف شبکه دوم سیما، فضل الله شریعت پناهی مدیر گروه اجتماعی شبکه سوم سیما در این همایش حضور یافتند.
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد