درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 05:19   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14812صفحه نخست » جهان روابط عمومیچهارشنبه، 26 آذر 1393 - 01:02
روابط عمومی در هند: درس هایی که آموختیم
درس واضحی که ما از این نکات می آموزیم این است که شرکت های روابط عمومی می بایست محیطی را که می خواهند وارد شوند به دقت تحلیل کنند و راهکارهای اساسی برای بوجود آوردن رابطه منطقی با محیط را ارائه کنند. بسیاری از شرکت های چند ملیتی متخصصان تراز اول روابط عمومی را در اختیار دارند تا پیام تبلیغاتی خود را سازگارتر با محیط بازار جدید ارائه دهند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سیاست اصلاح اقتصادی 1991، باعث ترغیب و ورود شرکت های چند ملیتی به هند شد. از آنجایی که دولت هند منتظر ورود شرکت های خارجی به بخش تولید بود، عمده شرکت های داخلی وارد بازار خدمات شدند. کمپانی های کوکاکولا و پپسی و مک دونالد برای تطبیق تولیدات خود با ذائقه های هندی ها، برنامه های جدیدی را تدارک دیدند و البته با تغییر شیوه تبلیغات و تولید خود، لطمه جدی به خود زدند. اینجا معنی « درس هایی که آموختیم» مشخص می شود.


به چند نمونه توجه کنیم:
1- بازی کریکت که توسط انگلیسی ها به هند وارد شد، محبوب ترین ورزش در هند است. در سال 94 کاپیتان تیم هند با یک شرکت تبلیغات نمایشی ورزشی قرار داد بست. نام او محمد بود و این کار باعث ایجاد آشوب در جامعه اسلامی هند شد. کاپیتان تیم کریکت ضمن عذرخواهی توضیح داد که وی تنها از نام خود «محمد» برای امضای قرارداد استفاده کرده و این نام در نمایش تبلیغاتی بکار رفته است، البته اعتراض تا مدت ها ادامه پیدا کرد.


2- یک شرکت عظیم دیگر مورد اعتراض گروهی از هندوها واقع شده بود. چرا که استخراج عصاره از درختی بود که از قضا این درخت برای یک گروه مذهبی در هند مقدس می باشد و این باعث شد ملی گرایان هند در برابر بیگانگان رو در و قرار بگیرند و...


3- یک کارخانه غذاهای آماده برای فروش کالای خود از شعار، صبحانه هندی باعث چاقی می شود. استفاده کرده بود و این کار باعث تحریک تعداد زیادی از مردم شده بود.


4- برنامه های مبتذل ماهواره ای باعث بوجود آمدن بحث های پیرامون ارزش های فرهنگی هندی شده بودند و این مسله باعث بوجود آمدن اشکالاتی در پخش این برنامه ها شده بود.


5- یک کارخانه Fast food با ارائه برنامه های تبلیغاتی برای فروش کالای خود متهم به حمایت از تهاجم فرهنگی علیه فرهنگ هندی شده بود.


این مسائل باعث ایجاد مشکلاتی برای شرکت های چند ملیتی شده بود. حزب BJP که رهبری دولت را در دست داشت علیه تخریب فرهنگ هند و تهاجم فرهنگی واکنش های شدیدی نشان داد. به دفعات دیده شد که هندی ها مایل به مرور و تحلیل فرهنگ های وارداتی و کسب نقاط قوت آنها هستند تا اصطلاحاٌ فرهنگ پاپ آمریکا نتواند بر فرهنگ هند غلبه کند و به قول حزب حاکم، ما چیپ های کامپیوتر را می خواهیم نه چیپس سیب زمینی.


درس واضحی که ما از این نکات می آموزیم این است که شرکت های روابط عمومی می بایست محیطی را که می خواهند وارد شوند به دقت تحلیل کنند و راهکارهای اساسی برای بوجود آوردن رابطه منطقی با محیط را ارائه کنند. بسیاری از شرکت های چند ملیتی متخصصان تراز اول روابط عمومی را در اختیار دارند تا پیام تبلیغاتی خود را سازگارتر با محیط بازار جدید ارائه دهند.


هم اکنون آژانس های روابط عمومی و شرکت های چند ملیتی به طیف گسترده ای از متخصصین روابط عمومی در هند دسترسی دارند.

 

ترجمه: شارا

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد