درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 20:35   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14769صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 24 آذر 1393 - 15:07
روابط عمومی همه چیز را بی‌عیب و نقص نشان دادن نیست
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیران هوشمند و موفق کسانی هستند که بدون روابط عمومی حرکتی نمی‌کنند و تصمیمی را از پیش نمی‌برند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  مدیران هوشمند و موفق کسانی هستند که بدون روابط عمومی حرکتی نمی‌کنند و تصمیمی را از پیش نمی‌برند.

 

یک پژوهشگر آموزش و پرورش و توسعه انسانی گفت: بی‌تردید با همفکری و تبادل نظر همه فعالان و دغدغه‌مندان تعلیم و تربیت شاهد تصویری روشن‌ از فردای نظام آموزشی کشور خواهیم بود.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ نظری پژوهشگر آموزش و پرورش و توسعه انسانی در نشستی با عنوان «آموزش و پرورش و افکار عمومی» به نقش و جایگاه مهم روابط عمومی‌ها در اثرگذاری و همراه ساختن افکار عمومی با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که ما امروز در سومین مرحله رشد روابط‌عمومی‌ها قرار داریم. نسل سوم روابط عمومی‌ها در ادبیات مدیریتی نوین، ناظر به کارکرد اجتماعی و حوزه عمومی است.

 

وی ادامه داد: در روابط‌عمومی جدید احترام و به رسمیت شناختن افکار عمومی، نفوذ در افکار عمومی مخاطبان از طریق اقدامات ترغیبی برای تغییر نگرش‌ها و تلاش برای همبستگی نگرش‌ها و گرایش‌های مخاطبان در زمینه برنامه‌ها و اقدامات سازمان است. فعالان و کنشگران روابط عمومی در آموزش و پرورش کشور قطعاً می‌دانند در چه جایگاه مهمی قرار دارند و امیدوارم مدیران نیز درک بالایی از این جایگاه داشته باشند.

 

وی ادامه داد: مدیران هوشمند و موفق کسانی هستند که بدون روابط عمومی حرکتی نمی‌کنند و تصمیمی را از پیش نمی‌برند.

 

نظری به مفهوم جدید روابط عمومی اشاره کرد و افزود: روابط‌عمومی، تبلیغات، کنترل و فرماندهی نیست؛ روابط عمومی ارشاد‌کردن و هدایتگری مردم نیست؛ روابط عمومی همه چیز را بی‌عیب و نقص نشان دادن نیست. لذا سنگ بنای اول، شناسایی و طبقه‌بندی مخاطبان است، چرا که مخاطب‌شناسی دقیق و درست، به مثابه نقشه راه است. سازمان‌هایی که مخاطبانشان را نمی‌شناسند و تعریف و طبقه‌بندی درستی از مراجعان و مرتبطان خود ندارند، همه را دچار سردرگمی می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در نیمه سال جاری در دانشگاه فرهنگیان فرصت خوبی پیدا کردم که مطالعه‌ای روی طیف مخاطبان آموزش و پرورش داشته باشم. یکی از نتایج حاصله این بود که ما، مخاطبان آموزش و پرورش را می‌توانیم به دو دسته تقسیم کنیم؛ مخاطبان مستقیم مانند معلمان، دانش‌آموزان، دانشجو معلمان، مدرسان، کارکنان اداری، نهادها و دستگاه‌های اجرایی مربوطه و مخاطبان غیرمستقیم یا وابسته همچون پلیس، شهرداری، فعالان حوزه اوقات فراغت، دانشگاه‌ها، انجمن‌ها و مؤسسات علمی و آموزشی، اصناف، تشکل‌ها و انجمن‌های غیردولتی علمی، آموزشی و فرهنگی، خبرنگاران و رسانه‌ها، گروه‌های غیررسمی، صاحبان نشریات و رسانه‌های محلی، استانی و ملی، نخبگان و دانشگاهیان حوزه علوم انسانی، پیشکسوتان فرهنگی و نمایندگان و چهره‌های ذی‌نفوذ محلی و منطقه‌ای هستند.

 

وی ادامه داد: در این تقسیم‌بندی اولیای دانش‌آموزان می‌توانند در هر دو دسته قرار گیرند. روابط‌عمومی‌ها باید برای هر طیفی از این مخاطبان بسته پیشنهادی مقتضی را تدارک ببیند.

 

نظری به دشواری کار مدیریت در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: مدیریت در آموزش و پرورش کار واقعاً دشواری است، اما شناسایی و طبقه‌بندی مخاطبان به ما کمک می‌کند تا کسانی که سازمان ما را می‌شناسند و آن را دوست دارند و از عملکردش نیز رضایت دارند، حفظ و تقویت کنیم. در عین حال کسانی که سازمان ما را می‌شناسند، اما از آن رضایت ندارند را جذب کنیم و در نهایت به افرادی که سازمان ما را نه می‌شناسند و نه دوست دارند و نه رضایت، اطلاع‌رسانی کنیم.

 

شایان ذکر است؛ در ادامه این نشست تخصصی، هجده نفر از حاضران دیدگاه‌های خود را مطرح کردند که در اینجا خلاصه دیدگاه‌های حاضران مطرح می‌شود.

 

• آموزش و پرورش سنگ بنای توسعه و پیشرفت یک کشور است، چرا که فکر توسعه را در دل و جان جوانان ایجاد می‌کند.

 

• آموزش و پرورش با جامعه و خانواده‌ها تعامل مورد انتظار را ندارد و متأسفانه نتواسته رابطه خوبی با مردم برقرار کند.

 

• آموزش و پرورش در دوره قبل در اختیار کسانی بوده است که متأسفانه باعث شده پیشرفتی در این حوزه حاصل نشود.

 

• یکی از مشکلات موجود در آموزش و پرورش بحث ارزیابی است، این در حالی است که جز تعداد قبولی در کنکور، شاخص مناسب دیگری برای ارزیابی مدارس در دست نیست.

 

• باید مشخص شود؛ افکار عمومی آموزش و پرورش را مدیریت کند، یا آموزش و پرورش افکار عمومی جامعه یا فرهنگ را بسازد.

 

• علت اینکه آموزش و پرورش نتوانسته افکار عمومی را با خود همراه کند، به گسست ارزش‌ها بازمی‌گردد.

 

• فلسفه تعریف شده در آموزش و پرورش با مطلوب‌های جامعه همخوانی ندارد.

 

• باید 50 درصد کانال‌های تلویزیون متعلق به آموزش و پرورش باشد، در آن صورت افکار عمومی خودش با آموزش و پرورش همراه می‌شود.

 

• گفته می‌شود 10 درصد اخبار مربوط به آموزش و پرورش است، این در حالی است که 95 درصد اخبار منفی است و این اخبار منفی باعث می‌شود که افکار عمومی نسبت به آموزش و پرورش دید خوبی نداشته باشند.

 

• در 35 سال گذشته آموزش و پرورش همواره پیشرو بوده است و اخبار و تحلیل‌های اجتماعی و فرهنگی توسط این نهاد به خانواده‌ها انتقال می‌یافت، اما با تغییر جایگاه آموزش و پرورش و کم‌کاری این نهاد، این روند معکوس شده است، به طوری که هر ابزار آموزشی یا تکنولوژی و فن‌آوری همچون تبلت که وارد بازار می‌شود، بعد از گذشت چند سال و آن هم با فشار جامعه در مدارس بکار گرفته می‌شود، در حالی که در کشورهای دیگر اینگونه نیست.

 

• یکی از مواردی که باید اصلاح شود بحث نظام شایسته‌سالاری در آموزش و پرورش است، موردی که باید به آن بها داده شود.

 

• به نظر می‌رسد در آموزش و پرورش بحث‌های کارشناسی کمتر صورت می‌گیرد و تمامی تصمیماتی که توسط مدیران اتخاذ می‌شود، خیلی در جامعه اجرایی نیست که باید این روند اصلاح شود.

 

 

• بحث آموزه‌های آموزش و پرورش در علوم انسانی، با آنچه که در مدارس آموزش داده می‌شود و آنچه در جامعه وجود دارد، تفاوت زیادی وجود دارد.

• از آنجا که اولیای دانش‌آموزان ارتباط عمیقی با آموزش و پرورش دارند و فعالیت این نهاد را از نزدیک رصد می‌کنند، بنابراین اگر فعالیت‌های اثرگذاری در این زمینه صورت گیرد، اولیای دانش‌آموزان با مدرسه همراه خواهند شد. به همین دلیل اطلاع‌رسانی در این حوزه نقش مهم و اساسی دارد و می‌تواند افکار عمومی را جذب و زمینه مشارکت آنها را فراهم کند.

 

• در حال حاضر سطح انتظارات مردم و جامعه از آموزش و پرورش بالا رفته است، زیرا به دلیل مقایسه سطح آموزه‌ها با سایر کشورها آگاهی‌مردم افزایش یافته است. به همین جهت به هر میزان که سطح کیفی آموزش‌ها بیشتر شود، همراهی مردم با آموزش و پرورش نیز افزایش می یابد.

 

 درخصوص افکار عمومی و آموزش و پرورش، می‌توان گفت این رسانه‌ها هستند که می‌توانند افکار را جهت‌ دهی کنند. به همین دلیل نقش رسانه‌ها برای تعیین افکار عمومی مهم است.

 

• آموزش و پرورش ماهیتاً یک رسانه بزرگ است، به این دلیل که 15 میلیون دانش‌آموز را در سنین مختلف در اختیار دارد. اگر امروز مشکلاتی در این حوزه دیده می‌شود به نگرش موجود در استفاده از تکنولوژی روز بازمی‌گردد، در حالی که با توجه به مباحث مطرح شده در دنیای امروز همچون "هر شهروند یک خبرنگار"، می‌توان از ظرفیت دانش‌آموزان برای این منظور استفاده کرد. بنابراین پیشنهاد اضافه کردن واحدهای رسانه‌ای و مهارت‌های عملی در دوران دبیرستان و متوسطه برای دانش‌آموزانی که به بلوغ فکری رسیده‌اند، می‌تواند راهکار مناسبی در این خصوص باشد.

 

• تمرکزگرایی بدون تمرکززدایی مالی در آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست و باید درهای آموزش و پرورش به سوی غیردولتی شدن باز شود.

 

• کارکردهای مورد انتظار آموزش و پرورش با امکانات و منابع مالی موجود سازگاری ندارد و تا زمانی که حساسیت ملی به آموزش و پرورش ایجاد نشود، وضع و شرایط موجود همین خواهد بود. بنابراین باید همان حساسیتی که در بخش سلامت در جامعه ایجاد شده است، در این بخش هم ایجاد شود.

 

• رسانه‌های عمومی همان وظیفه‌ای را برعهده دارند که مسئولان و مدیران ارشد آموزش و پرورش دارند.

 

• متأسفانه یکی از عواملی که باعث شده افکار عمومی نسبت به آموزش و پرورش بی‌تفاوت باشد، رایگان بودن آن است، این در حالی است که آموزش و پرورش هزینه می‌خواهد.

 

• یکی از دلایلی که آموزش و پرورش کمتر توانسته افکار عمومی را با خود همراه کند، این است که نتوانسته نیاز آنها را برآورده کند. به نظر می‌رسد. باید مباحث مرتبط با آموزش و پرورش برای افکار عمومی باز شود، البته نه به صورت رها، چرا که در هیچ جای دنیا سیستم آموزش و پرورش رها نیست.

 

بنابراین گزارش؛ در پایان این نشست؛ داوران علمی به جمع بندی مطالب حضار پرداختند؛ و محجوب مدیر پایگاه اطلاع رسانی فرهنگیان‌نیوز دیدگاه های حاضران را در سه بخش دسته بندی کرد و افزود: برخی از دوستان از نظر ساختاری به مقوله آموزش و پرورش نگاه کردند. بخشی دیگر نگاه محتوایی و برنامه محور به مسایل آموزش و پرورش داشتند و دسته ای دیگر نگاه حاکمیتی و سیاسی محور اصلی نظراتشان بود.

 

محجوب افزود: با توجه به وجوه فرابخشی آموزش و پرورش حل مباحث آموزش و پرورش فقط از طریق یک دستگاه امکان پذیر نیست، بلکه مسولین آموزش و پرورش زمینه‌های مشارکت بخش‌های دیگر و تسهیل بخش ورود مردم به عرصه آموزش و پرورش را باید فراهم آورند و ازجمله تجربه‌های موفق این مشارکت را، مشارکت مردم در ساخت و ساز فضاهای آموزشی برشمرد.

 

پورسلیمان مدیر سایت سخن معلم نیز با تاکید بر نقش و کارکرد رسانه‌های غیر رسمی و مستقل گفت: آموزش و پرورش بدون رسانه‌ها نمی‌تواند وظیفه خطیر خود را به سرانجام برساند و در این مسیر رسانه‌های غیردولتی و مستقل بدلیل ارتباط مستقیم با بدنه جامعه بیشترین تاثیر را می‌توانند در جلب توجه افکار عمومی به آموزش و پرورش داشته باشند. امیدوارم آموزش و پرورش در این مسیر توجه بیشتری به رسانه‌های آزاد، مستقل و غیر دولتی کند.

 

در ادامه الحسینی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: ما نیاز داریم تا رابطه آموزش و پرورش را با ذی نفعان مورد مطالعه قرار دهیم و سهم انتظارات خانه و مدرسه باید تبیین شود. سهم بودجه در مقایسه دیگر بخش‌ها مناسب نیست.

 

الحسینی افزود: متاسفانه آموزش و پرورش دچار وابستگی و محافظه کاری شده و این محافظه کاری به جایگاه مطلوب آموزش و پرورش در منظر افکار عمومی لطمه زیادی وارد کرده است. یکی از ذی‌نفعان آموزش و پرورش، شهروندان یا اولیای دانش‌آموزان هستند، اما موانع موجود اجازه نمی‌دهد آموزش و پرورش با افکار عمومی رابطه سالم و صحیح و به‌روز داشته باشد.

 

وی ادامه داد: انتظار اولیاء این است که دانش‌آموزان در سطح و تراز جهانی تربیت شوند، اما از آن طرف مشاهده می‌کنیم سهم آموزش و پرورش از سهم اقتصاد ملی بسیار کمتر از نُرم‌ها و استانداردهای جهانی است.

 

الحسینی در پایان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش از یک ضعف تئوریک رنج می‌برد. در حال حاضر از 17 نوع سواد مطرح در دنیا به 6 سواد می پردازیم که همین ضعف باعث می‌شود سطح سواد دانش‌آموختگان ما در دنیا پایین‌تر از استاندارد جهانی باشد.

 

گفتنی است؛ در پایان نشست از حضور ارزشمند و مستمر آقایان حیدری مدیرعامل خبرگزاری ایلنا، پورسلیمان مدیر سایت خبری تحلیلی سخن معلم، محجوب مدیر سایت فرهنگیان نیوز که اهتمام ویژه‌ای به مسائل آموزش و پرورش کشور دارند، قدردانی شد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد