درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 02:48   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14742صفحه نخست » یکشنبه، 23 آذر 1393 - 13:54
مدیریت ارتباط با مشتری، رمز موفقیت سازمان‌های پویا
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه با پیشرفت سریع فناوری و گسترش جهانی‌سازی، تولید محصولات و خدمات به‌شدت افزایش یافته و قیمت تمام شده برای مشتریان بسیار کاهش یافته است.
  

مدیریت ارتباط با مشتری، رمز موفقیت سازمان‌های پویا

ناصر نوروزی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
امروزه با پیشرفت سریع فناوری و گسترش جهانی‌سازی، تولید محصولات و خدمات به‌شدت افزایش یافته و قیمت تمام شده برای مشتریان بسیار کاهش یافته است.
به سخن دیگر، فناوری موجب شده سازمان‌ها قادر باشند محصولات و خدمات خود را با بالاترین سطح کیفیت و پایین‌ترین قیمت ممکن در اختیار مشتریان خود قرار دهند. به همین دلیل دیگر فناوری پیشرفته یا قیمت ارزان‌تر به‌عنوان مزیت رقابتی سازمان‌ها تلقی نمی‌شود. در این شرایط، تنها مزیت رقابتی ممکن برای سازمان‌ها مشتری است. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، راهبردی تجاری است که به جذب، حفظ و ارتقای مشتری می‌پردازد. 
سازمان‌های ایرانی نیز، باید با به‌کارگیری راهکارهای جدید درجهت حفظ و گسترش مشتریان داخلی و خارجی خود، کوشا باشند. CRM می‌تواند روش مناسبی برای رسیدن به این مقصود باشد. درواقع بدون پیاده‌سازی CRM، سازمان‌های ایرانی در بلندمدت قادر به رقابت با همتایان جهانی خود در جذب و حفظ مشتری نخواهند بود. 

 اهمیت CRM
شرایطی که بر انجام کسب‌وکار حاکم است به‌سرعت درحال تغییر است. تغییراتی که در جوامع رخ داده است موجب تغییر در نیازهای مشتریان شده و مشتریان مایل هستند خدمت‌دهی به آنها به‌طور شخصی و با ارتباطی مستقیم صورت پذیرد. 
تغییر بعدی، افزایش رقابت منطقه‌ای و جهانی در بازارها است که سازمان‌ها را وامی‌دارد تا برای موفقیت بیشتر به راه‌های نوین رقابت در بلندمدت روی آورند. در این شرایط اما باید توجه کرد تنها تکیه بر تکنولوژی پیشرفته و کیفیت بالا برای حفظ مشتریان کافی نیست؛ زیرا رقبا نیز به‌سرعت در حال پیشرفت هستند و به‌زودی به همان سطح خواهند رسید. محصولات و خدمات ‌باید به فراخور نیاز و تمایلات مشتری و با هدف افزایش ارزش محصول یا خدمات برای او طراحی شوند. همه این تغییرات نیاز به روش‌های جدید فکری در این دوره را آشکار می‌سازد. چنین محیط متغیر و پویایی، سازمان‌ها را بر آن می‌دارد تا ساختارهای خود را در جهت افزایش شانس خود برای بقا تغییر دهند؛ به‌علاوه چنین محیطی موجب شده تا رویکردهای جدیدی در تحقیقات بازاریابی ارائه شود. یکی از این رویکردها مدیریت ارتباط با مشتریان است که مورد توجه دانشگاهیان و متخصصان مدیریت قرار گرفته است. هدف مدیریت ارتباط با مشتریان، بهبود مبادله مشتریان با سازمان‌ها است که موجب رضایتمندی و وفاداری مشتری می‌شود. با افزایش قابلیت سازمان در شناخت نیازهای ویژه مشتری، ارزش مبادله نیز افزایش می‌یابد. CRM یک محصول یا خدمات نیست، بلکه یک استراتژی کلی تجاری است که شرکت‌ها را قادر به مدیریت موثر ارتباط با مشتری می‌کند. CRM یک دید و نمای کلی از مشتری‌های هر سازمان را برای اعضای آن سازمان به تصویر می‌کشد. براساس مفاهیم CRM هرکس در سازمان باید روی مشتری و اطلاعات مشتری متمرکز باشد، به این منظور باید اطلاعات مشتری به‌طور کامل و یکسان در سازمان در اختیار تمام ارکان مرتبط با مشتری قرار گیرد. در این رابطه واحدی مستقل از هر سازمان با تلاش سازمان‌یافته و مداوم اطلاعات مشتری را جمع‌آوری و در سیستم اطلاع‌رسانی و در شبکه سازمان نگهداری می‌کند.

 مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟
مدیریت ارتباط با مشتری تمام مولفه‌هایی است که در درون یک سازمان با مشتری و به شیوه‌ای هوشمند در ارتباطند. CRM بخشی از استراتژی یک سازمان جهت شناسایی مشتریان، راضی نگهداشتن آنها و تبدیل آنها به مشتری دائمی است. همچنین CRM در راستای مدیریت ارتباطات مشتری با سازمان و به‌منظور به حداکثر رساندن ارزش هر مشتری، سازمان را یاری می‌کند، از این رو فراهم آوردن سیستم‌هایی که بتواند هر کدام از این وظایف را بهبود ببخشند، برای موفقیت حیاتی است. 
- مدیریت ارتباط با مشتری واژه‌ای برای مجموعه متدولوژی‌ها، فرآیندها، نرم‌افزار و سیستم‌هایی است که به موسسات و شرکت‌ها در مدیریت موثر و سازمان‌یافته ارتباط با مشتریانشان کمک می‌کند. 
- مدیریت ارتباط با مشتری، ‌استراتژی جامع کسب‌وکار و بازاریابی است که فناوری، فرآیندها و تمام فعالیت‌های کسب و کار را حول مشتری یکپارچه می‌سازد. 

 اصول مدیریت ارتباط با مشتری 
فرآیندها و برنامه‌های کاربردی مدیریت ارتباط با مشتری، براساس اصول پایه‌ای به شرح زیر هستند: 
• هدف‌گذاری کردن تک‌تک مشتریان 
• جذب و حفظ مشتری از طریق ارتباط شخصی 
• انتخاب مشتری براساس مفهوم ارزش طول حیات مشتری
• ضرورت به‌کارگیری CRM در سازمان‌ها
با توجه به اهمیت مشتری به عنوان یکی از ارکان حیات یک سازمان و تاکید CRM به این عنصر، دلایل زیر را می‌توان به‌عنوان ضرورت‌های استفاده از CRM در یک سازمان (با توجه به پیچیدگی و گستردگی فعالیت‌های هر سازمان) مطرح کرد: بهبود خدمات، رضایت مشتری، کاهش هزینه‌ها و ارتباط فرد به فرد، حتی با میلیون‌ها مشتری.

 مزایای استفاده از CRM 
مزایای استفاده از CRM در یک سازمان را می‌توان با هدف کسب رضایت مشتریان و بقا در محیط رقابتی، در موارد زیر خلاصه کرد: 
• کاهش هزینه‌های بازاریابی و فروش 
• جلب سریع‌تر و موثرتر مشتریان و درک بهتر از نیازمندی‌های آنها 
• افزایش میزان وفاداری مشتریان به سازمان 
• همسویی عالی منابع کمیاب با راهکارهای راهبردی در سطح سازمان
• توانایی توسعه برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری راهبردی 
نکته آخر اینکه تغییرات سریع دنیای کنونی، سازمان‌ها را با چالش‌های مختلفی رو‌به‌رو کرده است. در این میان سازمان‌هایی موفق هستند که به کمک ابزار مختلف مدیریتی و فناوری‌های نوین، از فرصت‌های ایجاد شده به سود خود استفاده کنند.

Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/847303/#ixzz3LrNfR7oE
 



شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه با پیشرفت سریع فناوری و گسترش جهانی‌سازی، تولید محصولات و خدمات به‌شدت افزایش یافته و قیمت تمام شده برای مشتریان بسیار کاهش یافته است.


به سخن دیگر، فناوری موجب شده سازمان‌ها قادر باشند محصولات و خدمات خود را با بالاترین سطح کیفیت و پایین‌ترین قیمت ممکن در اختیار مشتریان خود قرار دهند. به همین دلیل دیگر فناوری پیشرفته یا قیمت ارزان‌تر به‌عنوان مزیت رقابتی سازمان‌ها تلقی نمی‌شود. در این شرایط، تنها مزیت رقابتی ممکن برای سازمان‌ها مشتری است. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، راهبردی تجاری است که به جذب، حفظ و ارتقای مشتری می‌پردازد.


سازمان‌های ایرانی نیز، باید با به‌کارگیری راهکارهای جدید درجهت حفظ و گسترش مشتریان داخلی و خارجی خود، کوشا باشند. CRM می‌تواند روش مناسبی برای رسیدن به این مقصود باشد. درواقع بدون پیاده‌سازی CRM، سازمان‌های ایرانی در بلندمدت قادر به رقابت با همتایان جهانی خود در جذب و حفظ مشتری نخواهند بود.

اهمیت CRM
شرایطی که بر انجام کسب‌وکار حاکم است به‌سرعت درحال تغییر است. تغییراتی که در جوامع رخ داده است موجب تغییر در نیازهای مشتریان شده و مشتریان مایل هستند خدمت‌دهی به آنها به‌طور شخصی و با ارتباطی مستقیم صورت پذیرد.
تغییر بعدی، افزایش رقابت منطقه‌ای و جهانی در بازارها است که سازمان‌ها را وامی‌دارد تا برای موفقیت بیشتر به راه‌های نوین رقابت در بلندمدت روی آورند. در این شرایط اما باید توجه کرد تنها تکیه بر تکنولوژی پیشرفته و کیفیت بالا برای حفظ مشتریان کافی نیست؛ زیرا رقبا نیز به‌سرعت در حال پیشرفت هستند و به‌زودی به همان سطح خواهند رسید. محصولات و خدمات ‌باید به فراخور نیاز و تمایلات مشتری و با هدف افزایش ارزش محصول یا خدمات برای او طراحی شوند. همه این تغییرات نیاز به روش‌های جدید فکری در این دوره را آشکار می‌سازد. چنین محیط متغیر و پویایی، سازمان‌ها را بر آن می‌دارد تا ساختارهای خود را در جهت افزایش شانس خود برای بقا تغییر دهند؛ به‌علاوه چنین محیطی موجب شده تا رویکردهای جدیدی در تحقیقات بازاریابی ارائه شود. یکی از این رویکردها مدیریت ارتباط با مشتریان است که مورد توجه دانشگاهیان و متخصصان مدیریت قرار گرفته است. هدف مدیریت ارتباط با مشتریان، بهبود مبادله مشتریان با سازمان‌ها است که موجب رضایتمندی و وفاداری مشتری می‌شود. با افزایش قابلیت سازمان در شناخت نیازهای ویژه مشتری، ارزش مبادله نیز افزایش می‌یابد. CRM یک محصول یا خدمات نیست، بلکه یک استراتژی کلی تجاری است که شرکت‌ها را قادر به مدیریت موثر ارتباط با مشتری می‌کند. CRM یک دید و نمای کلی از مشتری‌های هر سازمان را برای اعضای آن سازمان به تصویر می‌کشد. براساس مفاهیم CRM هرکس در سازمان باید روی مشتری و اطلاعات مشتری متمرکز باشد، به این منظور باید اطلاعات مشتری به‌طور کامل و یکسان در سازمان در اختیار تمام ارکان مرتبط با مشتری قرار گیرد. در این رابطه واحدی مستقل از هر سازمان با تلاش سازمان‌یافته و مداوم اطلاعات مشتری را جمع‌آوری و در سیستم اطلاع‌رسانی و در شبکه سازمان نگهداری می‌کند.

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟
مدیریت ارتباط با مشتری تمام مولفه‌هایی است که در درون یک سازمان با مشتری و به شیوه‌ای هوشمند در ارتباطند. CRM بخشی از استراتژی یک سازمان جهت شناسایی مشتریان، راضی نگهداشتن آنها و تبدیل آنها به مشتری دائمی است. همچنین CRM در راستای مدیریت ارتباطات مشتری با سازمان و به‌منظور به حداکثر رساندن ارزش هر مشتری، سازمان را یاری می‌کند، از این رو فراهم آوردن سیستم‌هایی که بتواند هر کدام از این وظایف را بهبود ببخشند، برای موفقیت حیاتی است.
- مدیریت ارتباط با مشتری واژه‌ای برای مجموعه متدولوژی‌ها، فرآیندها، نرم‌افزار و سیستم‌هایی است که به موسسات و شرکت‌ها در مدیریت موثر و سازمان‌یافته ارتباط با مشتریانشان کمک می‌کند.
- مدیریت ارتباط با مشتری، ‌استراتژی جامع کسب‌وکار و بازاریابی است که فناوری، فرآیندها و تمام فعالیت‌های کسب و کار را حول مشتری یکپارچه می‌سازد.

اصول مدیریت ارتباط با مشتری
فرآیندها و برنامه‌های کاربردی مدیریت ارتباط با مشتری، براساس اصول پایه‌ای به شرح زیر هستند:
• هدف‌گذاری کردن تک‌تک مشتریان
• جذب و حفظ مشتری از طریق ارتباط شخصی
• انتخاب مشتری براساس مفهوم ارزش طول حیات مشتری
• ضرورت به‌کارگیری CRM در سازمان‌ها
با توجه به اهمیت مشتری به عنوان یکی از ارکان حیات یک سازمان و تاکید CRM به این عنصر، دلایل زیر را می‌توان به‌عنوان ضرورت‌های استفاده از CRM در یک سازمان (با توجه به پیچیدگی و گستردگی فعالیت‌های هر سازمان) مطرح کرد: بهبود خدمات، رضایت مشتری، کاهش هزینه‌ها و ارتباط فرد به فرد، حتی با میلیون‌ها مشتری.

مزایای استفاده از CRM
مزایای استفاده از CRM در یک سازمان را می‌توان با هدف کسب رضایت مشتریان و بقا در محیط رقابتی، در موارد زیر خلاصه کرد:
• کاهش هزینه‌های بازاریابی و فروش
• جلب سریع‌تر و موثرتر مشتریان و درک بهتر از نیازمندی‌های آنها
• افزایش میزان وفاداری مشتریان به سازمان
• همسویی عالی منابع کمیاب با راهکارهای راهبردی در سطح سازمان
• توانایی توسعه برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری راهبردی
نکته آخر اینکه تغییرات سریع دنیای کنونی، سازمان‌ها را با چالش‌های مختلفی رو‌به‌رو کرده است. در این میان سازمان‌هایی موفق هستند که به کمک ابزار مختلف مدیریتی و فناوری‌های نوین، از فرصت‌های ایجاد شده به سود خود استفاده کنند.

Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/847303/#ixzz3LrNfR7oE
 

ناصر نوروزی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی

روزنامه دنیای اقتصاد

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد