درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:12   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14683صفحه نخست » گزارشچهارشنبه، 19 آذر 1393 - 12:18
بررسی آسیب‌های روابط عمومی
در بیان اهمیت روابط عمومی‌ها همین بس که روابط عمومی‌ها با برقراری ارتباط دو سویه با مردم و با رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی سازمان با مخاطبان، افکار عمومی را هدایت می‌کنند. روابط عمومی‌ها با بهره‌گیری از یافته‌های تحقیقاتی و مطالعات اجتماعی، مدیران را از دیدگاه‌ها، خواسته‌ها و نیازهای مخاطبان آگاه می‌سازند و از این طریق در تصمیم سازی و سیاست گذاری سازمان ایفای نقش می‌کنند.
  

بررسی آسیب‌های روابط عمومی

روابط عمومی‌ها پل ارتباطی که نیازمند ترمیم هستند

در بیان اهمیت روابط عمومی‌ها همین بس که روابط عمومی‌ها با برقراری ارتباط دو سویه با مردم و با رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی سازمان با مخاطبان، افکار عمومی را هدایت می‌کنند.

خبرگزاری فارس: روابط عمومی‌ها پل ارتباطی که نیازمند ترمیم هستند

  •  

     

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، روابط عمومی‌ها با بهره‌گیری از یافته‌های تحقیقاتی و مطالعات اجتماعی، مدیران را از دیدگاه‌ها، خواسته‌ها و نیازهای مخاطبان آگاه می‌سازند و از این طریق در تصمیم سازی و سیاست گذاری سازمان ایفای نقش می‌کنند.

اما امروزه این پل‌های ارتباطی آنچنان که انتظار می‌رود پل‌های مستحکم نبوده و پایه و بنیان‌های لغزانی دارند که با توجه به اهمیت اصل مشتری مداری و ارائه تصویری شفاف از عملکرد سازمان، التیام زخم‌های این پل ارتباطی ضروری محسوب می‌شود.

جدا ماندن مفاهیم کلامی و نظری روابط عمومی از مهارت‌های عملی و تجربی، نبود منزلت و جایگاه مناسب در حوزه روابط عمومی، وجود شکاف عمیق بین روابط عمومی دانشگاهی و محیط‌های عملی و حرفه‌ای ایجاب می‌کند برای برون رفت از این وضعیت چشم‌اندازها و اهداف مناسبی تدوین و برنامه‌ریزی شود.

شاید یکی از اقدامات مفید در این راستا برگزاری همایش‌ها و میزگردهای تخصصی در رابطه با این حوزه و بررسی چالش‌ها و آسیب‌ها و راه‌های برون رفت و ترمیم زخم‌های پیکره حرفه و رشته روابط عمومی باشد.

مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک نیز که برگزار کننده دوره‌های آموزشی کاردانی و کارشناسی رشته روابط عمومی در اراک است در راستای این مهم  با حضور جمعی از اساتید و کارشناسان روابط عمومی و دانشجویان این رشته  میزگرد آسیب شناسی روابط عمومی در ایران را برگزار کرد.

*ارتقای روابط عمومی حرفه‌ای نیازمند بهبود زیرساخت‌های موجود است

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک در این رابطه با تاکید بر اینکه برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها فرصت مناسبی است تا دانشجویان در کنار کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی با آسیب‌ها و معضلات این بخش آشنا شوند، روابط عمومی‌ها را بازوی توانمند مدیران دستگاه‌ها دانست که نقش مهمی در اطلاع رسانی از دستاوردهای دستگاه خود بر عهده دارند.

مهدی قاسمی گفت: روابط عمومی‌ها می‌توانند عملکرد سازمان‌ها را به صورت ویترینی ارائه دهند و یا با سیاه نمایی مدیریت سازمان را به چالش بکشند و در مواردی نیز به جای پرداختن به وظیفه اصلی و ذاتی خود در دستگاه‌های دولتی و خصوصی، نقش مشتری مداری و سود آوری و یا تأمین سیاست‌های مدیران را انجام ‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: در سیستم در حال توسعه امروز اعم از مدیریت دولتی و خصوصی ارتقای روابط عمومی حرفه‌ای نیازمند بهبود زیرساخت‌های موجود است.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک بیان داشت: در سیستمی که مدیران آن بر اساس الزامات سیاسی و رفاقتی انتصاب می‌شوند نمی‌توان انتظار داشت که روابط عمومی عملکرد و ویژگی‌های مطلوبی ارائه دهد و نقش و کارکرد هویتی خود را ایفا کند.

قاسمی تاکید کرد: در حوزه و سازمانی که افق و چشم‌اندازی برای سازمان پیش‌بینی نشده و مدل حداقلی تعالی سازمان وجود ندارد روابط عمومی نمی‌تواند انتظارت متوقع را برآورده سازد.

وی افزود: روابط عمومی‌ها برای اینکه از پویایی و روزآمدی برخوردار باشند باید نقشه راه مشخص داشته و با فناوری‌های روز دنیا آشنا باشند و تعامل با دستگاه‌ها، رسانه‌ها و مردم را در دستور کار خود قرار دهند.

* عدم وجود ارتباط از مشکلات عمده روابط عمومی‌ها

یکی از اساتید مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک عدم وجود ارتباط را از مشکلات عمده روابط عمومی‌ها دانست و بیان داشت: روابط عمومی وظیفه هدایت افکار و نظارت بر آن، پاسخگویی به مردم و برقراری ارتباط متقابل سودمند را بر عهده دارد.

عزیزالله شیخی افزود: ارتباط ضعیف روابط عمومی با رسانه‌ها از مهم‌ترین مشکلات این بخش است و موجب می‌شود رسانه‌ها آنها را متهم می‌کنند که اخباری که خودشان می‌خواهند را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند و روابط عمومی‌ها نیز رسانه‌ها را متهم می‌کنند که به دنبال اطلاعات و انتشار اخبار جنجالی از سازمان‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در تقابل عینی با هم هستند، اظهار داشت: نبایستی از روابط عمومی‌ها انتظار بیش از معقول داشت چرا که نمی‌توانند در جایگاه خود تمام مشکلات سازمان را بیان کنند و با کوچک‌ترین لغزشی جایگاه خود را از دست می‌دهند.

*کمبود نیروهای متخصص در حوزه روابط عمومی

این استاد دانشگاه، با بیان اینکه روابط عمومی‌ها در سازمان‌های ایران به صورت سنتی اداره می‌شوند و حرفه‌ای نیستند بیان داشت: یکی از مشکلات نبود و کمبود اساتید و نیروهای متخصص و فارغ‌التحصیلان رشته روابط عمومی  است.

شیخی خاطر نشان کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک نیز برای ارائه دروس تخصصی با مشکل کمبود استاد مواجه است و به ناچار دروس جهت آموزش با اساتید غیر مرتبط ارائه می‌شوند.

وی بر ضرورت برگزاری دروس این رشته به صورت کارگاهی و عملیاتی در دانشگاه تاکید کرد و بیان داشت: کمبود فضای فیزیکی باعث شده است دروس به صورت نظری و تئوری تدریس شود که این نوعی آسیب در این حوزه محسوب می‌شود.

*جامعه از روابط عمومی توجیه‌گر رنج می‌برد

یکی از استادان رشته ارتباطات دانشگاه‌های استان نیز با بیان اینکه  در حوزه روابط عمومی پشتوانه قانونی و شفافیت لازم وجود ندارد سوال جدی و دغدغه جامعه امروز را سخنگو نبودن روابط عمومی‌ها و نبود اطلاعات و رانت اطلاعاتی و بیان نشدن گردش آزاد اطلاعات به صورت شفاف عنوان کرد.

پیمان عین‌القضاتی افزود: با توجه به اینکه در هزاره سوم زندگی می‌کنیم نگاه به روابط عمومی‌ها باید نگاه نوین باشد و آنها بتوانند حقیقت را بیان کنند چرا که عدم بیان حقیقت منجر به از بین رفتن اعتماد مردم به نهادها و سازمان‌ها می‌شود و این جنایتی بزرگ است.

وی خاطر نشان کرد: در دنیای امروز با توجه به کارکردهای شبکه‌های اجتماعی و نفوذ این شبکه‌ها اگر روابط عمومی‌ها خوب عمل نکنند شبکه‌های اجتماعی جایگزین عملکرد اطلاع رسانی روابط عمومی‌ها می‌شوند.

وی با تاکید بر ضرورت اهمیت اطلاع رسانی شفاف و بیان اطلاعات و حقایق گفت: در صورتی که روابط عمومی‌ها در این عرصه کوتاهی کنند مرجعیت خبری از رسانه‌های داخلی به خارجی منتقل می‌شود و «شایعه» جایگزین خبر می‌شود.

* روابط عمومی در ایران چرخ پنجم درشکه است

رئیس گروه روابط عمومی در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک نیز در این نشست گفت: اساسا روابط عمومی‌ها در ایران از اهمیت آنچنانی برخوردار نبوده چرا که شکل گیری آن بر اساس ضرورت نبوده و تنها بر اساس الزامات اداری شکل گرفته است.

مجید سعادت‌زاده تصریح کرد: نگاه سازمان‌ها به روابط عمومی به گونه‌ای است که اغلب، روابط عمومی‌ها را چرخ پنجم درشکه می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه  در مواردی با توجه به اینکه حیات سازمان‌ها وابسته به مشتری نیست و مشتری‌ها در هر شرایطی مجبور به خرید کالاهای آن‌ها هستند روابط عمومی‌ها از جایگاه مناسبی برخوردار نیستند، بیان داشت: وقتی بحث رقابت مطرح نباشد سازمان‌های خدماتی نیز کمتر در مقابل مردم پاسخگو هستند.

رئیس گروه روابط عمومی در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک افزود: برای رشد و توسعه روابط عمومی‌ها چاره‌ای جز رشد تمامی عرصه‌ها وجود ندارد چرا که حوزه ارتباطات را نمی‌توان از حوزه جامعه جدا دانست.

سعادت‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نیروهای حرفه‌ای روابط عمومی در ایران نمی‌توانند موفق عمل کنند ادامه داد: نیروهای متخصص که پایبند اصول حرفه‌ای هستند نمی‌توانند خود را با برخی از سیاست‌های غیر  حرفه‌ای مدیران هماهنگ کنند و به ندرت از جرگه فعالیت در این حوزه حذف می‌شوند.

* روابط عمومی مدعی منافع مردم در سازمان

یکی دیگر از استادان مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک نیز روابط عمومی‌ها را مدعی منافع مردم در سازمان و مدافع منافع سازمان در میان مردم عنوان کرد و بیان داشت: روابط عمومی‌ها این کار را از طریق مجموعه مدیریتی که به آن وابسته هستند، انجام می‌دهد.

ابوالفضل نیک‌عهد افزود: رسانه‌ها به عنوان ابزار قدرت در روابط عمومی نقش موثری داشته و برخی رسانه‌ها جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارند و در سبد خانوار جای می‌گیرند.

وی با بیان اینکه دین اسلام به جماعت توجه ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: روابط عمومی موفق باید با بکارگیری آموزه‌های دینی و سازمانی در خدمت مردم باشد و آن چیزی که مورد نیاز مردم است را در جامعه اطلاع رسانی کند.

وی بر ضرورت افزایش ارزش‌ها و کمال رسانه و روابط عمومی‌ها گفت: روابط عمومی‌ها می‌بایست در جامعه و روابط همگانی اطلاع رسانی شفاف داشته باشند.

* عدم تفهیم نقش و جایگاه روابط عمومی مهم‌ترین چالش حوزه اجرایی

مشاور ریاست دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور بین‌الملل و روابط عمومی نیز در این نشست گفت: مهم‌ترین چالش در حوزه اجرایی روابط عمومی‌ها عدم تفهیم نقش و جایگاه روابط عمومی در ارگان‌ها و سازمان‌ها است و به دلیل این موانع روابط عمومی‌ها نمی‌توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

مهدی میرزابابایی افزود: روابط عمومی باید در برخی مواقع با عدم انتشار برخی از اطلاعات، امنیت جامعه را حفظ کند تا مشکلات به صورت حرفه‌ای حل شوند.

وی با بیان اینکه  مدیران روابط عمومی‌ها می‌توانند در عزت و اعتبار بخشیدن به جایگاه روابط عمومی‌ها موثر باشند، ادامه داد: روابط عمومی موفق است که بتواند در متقاعد سازی مدیر کل سازمان‌ها گام‌های موثری بردارد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930919000363#sthash.SKLJNKf4.dpuf

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در بیان اهمیت روابط عمومی‌ها همین بس که روابط عمومی‌ها با برقراری ارتباط دو سویه با مردم و با رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی سازمان با مخاطبان، افکار عمومی را هدایت می‌کنند.

به گزارش شارا، روابط عمومی‌ها با بهره‌گیری از یافته‌های تحقیقاتی و مطالعات اجتماعی، مدیران را از دیدگاه‌ها، خواسته‌ها و نیازهای مخاطبان آگاه می‌سازند و از این طریق در تصمیم سازی و سیاست گذاری سازمان ایفای نقش می‌کنند.

اما امروزه این پل‌های ارتباطی آنچنان که انتظار می‌رود پل‌های مستحکم نبوده و پایه و بنیان‌های لغزانی دارند که با توجه به اهمیت اصل مشتری مداری و ارائه تصویری شفاف از عملکرد سازمان، التیام زخم‌های این پل ارتباطی ضروری محسوب می‌شود.

جدا ماندن مفاهیم کلامی و نظری روابط عمومی از مهارت‌های عملی و تجربی، نبود منزلت و جایگاه مناسب در حوزه روابط عمومی، وجود شکاف عمیق بین روابط عمومی دانشگاهی و محیط‌های عملی و حرفه‌ای ایجاب می‌کند برای برون رفت از این وضعیت چشم‌اندازها و اهداف مناسبی تدوین و برنامه‌ریزی شود.

شاید یکی از اقدامات مفید در این راستا برگزاری همایش‌ها و میزگردهای تخصصی در رابطه با این حوزه و بررسی چالش‌ها و آسیب‌ها و راه‌های برون رفت و ترمیم زخم‌های پیکره حرفه و رشته روابط عمومی باشد.

مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک نیز که برگزار کننده دوره‌های آموزشی کاردانی و کارشناسی رشته روابط عمومی در اراک است در راستای این مهم با حضور جمعی از اساتید و کارشناسان روابط عمومی و دانشجویان این رشته میزگرد آسیب شناسی روابط عمومی در ایران را برگزار کرد.

*ارتقای روابط عمومی حرفه‌ای نیازمند بهبود زیرساخت‌های موجود است
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک در این رابطه با تاکید بر اینکه برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها فرصت مناسبی است تا دانشجویان در کنار کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی با آسیب‌ها و معضلات این بخش آشنا شوند، روابط عمومی‌ها را بازوی توانمند مدیران دستگاه‌ها دانست که نقش مهمی در اطلاع رسانی از دستاوردهای دستگاه خود بر عهده دارند.

مهدی قاسمی گفت: روابط عمومی‌ها می‌توانند عملکرد سازمان‌ها را به صورت ویترینی ارائه دهند و یا با سیاه نمایی مدیریت سازمان را به چالش بکشند و در مواردی نیز به جای پرداختن به وظیفه اصلی و ذاتی خود در دستگاه‌های دولتی و خصوصی، نقش مشتری مداری و سود آوری و یا تأمین سیاست‌های مدیران را انجام ‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: در سیستم در حال توسعه امروز اعم از مدیریت دولتی و خصوصی ارتقای روابط عمومی حرفه‌ای نیازمند بهبود زیرساخت‌های موجود است.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک بیان داشت: در سیستمی که مدیران آن بر اساس الزامات سیاسی و رفاقتی انتصاب می‌شوند نمی‌توان انتظار داشت که روابط عمومی عملکرد و ویژگی‌های مطلوبی ارائه دهد و نقش و کارکرد هویتی خود را ایفا کند.

قاسمی تاکید کرد: در حوزه و سازمانی که افق و چشم‌اندازی برای سازمان پیش‌بینی نشده و مدل حداقلی تعالی سازمان وجود ندارد روابط عمومی نمی‌تواند انتظارت متوقع را برآورده سازد.

وی افزود: روابط عمومی‌ها برای اینکه از پویایی و روزآمدی برخوردار باشند باید نقشه راه مشخص داشته و با فناوری‌های روز دنیا آشنا باشند و تعامل با دستگاه‌ها، رسانه‌ها و مردم را در دستور کار خود قرار دهند.

* عدم وجود ارتباط از مشکلات عمده روابط عمومی‌ها
یکی از اساتید مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک عدم وجود ارتباط را از مشکلات عمده روابط عمومی‌ها دانست و بیان داشت: روابط عمومی وظیفه هدایت افکار و نظارت بر آن، پاسخگویی به مردم و برقراری ارتباط متقابل سودمند را بر عهده دارد.

عزیزالله شیخی افزود: ارتباط ضعیف روابط عمومی با رسانه‌ها از مهم‌ترین مشکلات این بخش است و موجب می‌شود رسانه‌ها آنها را متهم می‌کنند که اخباری که خودشان می‌خواهند را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند و روابط عمومی‌ها نیز رسانه‌ها را متهم می‌کنند که به دنبال اطلاعات و انتشار اخبار جنجالی از سازمان‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در تقابل عینی با هم هستند، اظهار داشت: نبایستی از روابط عمومی‌ها انتظار بیش از معقول داشت چرا که نمی‌توانند در جایگاه خود تمام مشکلات سازمان را بیان کنند و با کوچک‌ترین لغزشی جایگاه خود را از دست می‌دهند.

*کمبود نیروهای متخصص در حوزه روابط عمومی
این استاد دانشگاه، با بیان اینکه روابط عمومی‌ها در سازمان‌های ایران به صورت سنتی اداره می‌شوند و حرفه‌ای نیستند بیان داشت: یکی از مشکلات نبود و کمبود اساتید و نیروهای متخصص و فارغ‌التحصیلان رشته روابط عمومی است.

شیخی خاطر نشان کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک نیز برای ارائه دروس تخصصی با مشکل کمبود استاد مواجه است و به ناچار دروس جهت آموزش با اساتید غیر مرتبط ارائه می‌شوند.

وی بر ضرورت برگزاری دروس این رشته به صورت کارگاهی و عملیاتی در دانشگاه تاکید کرد و بیان داشت: کمبود فضای فیزیکی باعث شده است دروس به صورت نظری و تئوری تدریس شود که این نوعی آسیب در این حوزه محسوب می‌شود.

*جامعه از روابط عمومی توجیه‌گر رنج می‌برد
یکی از استادان رشته ارتباطات دانشگاه‌های استان نیز با بیان اینکه در حوزه روابط عمومی پشتوانه قانونی و شفافیت لازم وجود ندارد سوال جدی و دغدغه جامعه امروز را سخنگو نبودن روابط عمومی‌ها و نبود اطلاعات و رانت اطلاعاتی و بیان نشدن گردش آزاد اطلاعات به صورت شفاف عنوان کرد.

پیمان عین‌القضاتی افزود: با توجه به اینکه در هزاره سوم زندگی می‌کنیم نگاه به روابط عمومی‌ها باید نگاه نوین باشد و آنها بتوانند حقیقت را بیان کنند چرا که عدم بیان حقیقت منجر به از بین رفتن اعتماد مردم به نهادها و سازمان‌ها می‌شود و این جنایتی بزرگ است.

وی خاطر نشان کرد: در دنیای امروز با توجه به کارکردهای شبکه‌های اجتماعی و نفوذ این شبکه‌ها اگر روابط عمومی‌ها خوب عمل نکنند شبکه‌های اجتماعی جایگزین عملکرد اطلاع رسانی روابط عمومی‌ها می‌شوند.

وی با تاکید بر ضرورت اهمیت اطلاع رسانی شفاف و بیان اطلاعات و حقایق گفت: در صورتی که روابط عمومی‌ها در این عرصه کوتاهی کنند مرجعیت خبری از رسانه‌های داخلی به خارجی منتقل می‌شود و «شایعه» جایگزین خبر می‌شود.

* روابط عمومی در ایران چرخ پنجم درشکه است
رئیس گروه روابط عمومی در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک نیز در این نشست گفت: اساسا روابط عمومی‌ها در ایران از اهمیت آنچنانی برخوردار نبوده چرا که شکل گیری آن بر اساس ضرورت نبوده و تنها بر اساس الزامات اداری شکل گرفته است.

مجید سعادت‌زاده تصریح کرد: نگاه سازمان‌ها به روابط عمومی به گونه‌ای است که اغلب، روابط عمومی‌ها را چرخ پنجم درشکه می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه در مواردی با توجه به اینکه حیات سازمان‌ها وابسته به مشتری نیست و مشتری‌ها در هر شرایطی مجبور به خرید کالاهای آن‌ها هستند روابط عمومی‌ها از جایگاه مناسبی برخوردار نیستند، بیان داشت: وقتی بحث رقابت مطرح نباشد سازمان‌های خدماتی نیز کمتر در مقابل مردم پاسخگو هستند.

رئیس گروه روابط عمومی در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک افزود: برای رشد و توسعه روابط عمومی‌ها چاره‌ای جز رشد تمامی عرصه‌ها وجود ندارد چرا که حوزه ارتباطات را نمی‌توان از حوزه جامعه جدا دانست.

سعادت‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نیروهای حرفه‌ای روابط عمومی در ایران نمی‌توانند موفق عمل کنند ادامه داد: نیروهای متخصص که پایبند اصول حرفه‌ای هستند نمی‌توانند خود را با برخی از سیاست‌های غیر حرفه‌ای مدیران هماهنگ کنند و به ندرت از جرگه فعالیت در این حوزه حذف می‌شوند.

* روابط عمومی مدعی منافع مردم در سازمان
یکی دیگر از استادان مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک نیز روابط عمومی‌ها را مدعی منافع مردم در سازمان و مدافع منافع سازمان در میان مردم عنوان کرد و بیان داشت: روابط عمومی‌ها این کار را از طریق مجموعه مدیریتی که به آن وابسته هستند، انجام می‌دهد.

ابوالفضل نیک‌عهد افزود: رسانه‌ها به عنوان ابزار قدرت در روابط عمومی نقش موثری داشته و برخی رسانه‌ها جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارند و در سبد خانوار جای می‌گیرند.

وی با بیان اینکه دین اسلام به جماعت توجه ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: روابط عمومی موفق باید با بکارگیری آموزه‌های دینی و سازمانی در خدمت مردم باشد و آن چیزی که مورد نیاز مردم است را در جامعه اطلاع رسانی کند.

وی بر ضرورت افزایش ارزش‌ها و کمال رسانه و روابط عمومی‌ها گفت: روابط عمومی‌ها می‌بایست در جامعه و روابط همگانی اطلاع رسانی شفاف داشته باشند.

* عدم تفهیم نقش و جایگاه روابط عمومی مهم‌ترین چالش حوزه اجرایی
مشاور ریاست دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور بین‌الملل و روابط عمومی نیز در این نشست گفت: مهم‌ترین چالش در حوزه اجرایی روابط عمومی‌ها عدم تفهیم نقش و جایگاه روابط عمومی در ارگان‌ها و سازمان‌ها است و به دلیل این موانع روابط عمومی‌ها نمی‌توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

مهدی میرزابابایی افزود: روابط عمومی باید در برخی مواقع با عدم انتشار برخی از اطلاعات، امنیت جامعه را حفظ کند تا مشکلات به صورت حرفه‌ای حل شوند.

وی با بیان اینکه مدیران روابط عمومی‌ها می‌توانند در عزت و اعتبار بخشیدن به جایگاه روابط عمومی‌ها موثر باشند، ادامه داد: روابط عمومی موفق است که بتواند در متقاعد سازی مدیر کل سازمان‌ها گام‌های موثری بردارد.


 http://www.farsnews.com

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد