درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 19:14   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14659صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 4 فروردین 1401 - 12:09
هفت نکته اساسی فوتوژورنالیسم برای اثربخشی بصری
نویسنده: دیوید گرین - این روزها علاوه بر خبرنگاران، عکاسان خبری و روابط عمومی ها، عموم مردم از عکاسی خبری استفاده می کنند. هرکسی که یک گوشی همراه دوربین دار داشته باشد می تواند یک عکاس خبری باشد. دوربین های تلفن های همراه روز به روز قوی تر و حرفه ای تر می شوند و می توانند برای انتشار در روزنامه های بزرگی نظیر نیویورک تایمز به کار آیند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| این روزها علاوه بر خبرنگاران، عکاسان خبری و روابط عمومی ها، عموم مردم از عکاسی خبری استفاده می کنند. هرکسی که یک گوشی همراه دوربین دار داشته باشد می تواند یک عکاس خبری باشد. دوربین های تلفن های همراه روز به روز قوی تر و حرفه ای تر می شوند و می توانند برای انتشار در روزنامه های بزرگی نظیر نیویورک تایمز به کار آیند. استفاده این عکس ها در صفحات سایت نیز بسیار متداول شده است. بنابراین چه تفاوت هایی میان فوتوژورنالیست و شخصی است که یک دوربین در اختیار دارد و از صحنه ای که در آن حضور دارد عکاسی می کند؟


فوتوژورنالیسم بیشتر از اینکه به معنای حضور در مکان صحیح باشد به معنای حضور در زمان صحیح است. در اصل فوتوژورنالیسم روزنامه نگاری جدی می باشد که تمرکز خود را بر اثربخشی بصری یک داستان معطوف کرده است. بنابراین فعالیت در جایگاه یک فوتوژورنالیست نیازمند آموزش است و باید برای این موضوع در دوره های فوتوژورنالیسم یا عکاسی خبری شرکت کنید. در این یادداشت به نکات اساسی که فوتوژورنالیسم را اثربخش می کند می پردازیم.


1. برنامه ریزی


مهمترین چیزی که باید در کار عکاسی خبری مد نظر قرار بگیرد، برنامه ریزی است. اگر شما به طور کامل ندانید به چه چیزی نیاز دارید، نمی توانید از تجهیزاتی که در اختیارتان قرار می گیرد به نحو شایسته استفاده کنید. در واقع شما در یک رویداد نمی دانید از چه چیزهایی باید عکس بگیرید و به چه مواردی باید توجه کنید. فوتوژورنالیسم به ندرت درباره رویدادهای غیر مترقبه سخن می گوید، بلکه بیشتر درباره لحظات غیر منتظره در یک رویداد برنامه ریزی شده بحث می کند.


به عنوان یک فوتوژورنالیست، حتی اگر به طور رسمی برای یک نشریه کار نمی کنید، باید تکالیف خودتان را تعیین کنید و از پیش برنامه ریزی کنید که به چه مواردی نیاز دارید. آیا رویدادی در شهرتان اتفاق می افتد که شما معتقد باشید قابلیت تولید خبر داشته باشد؟ مسئولیت رفتن به این رویداد و عکاسی از شرکت کنندگان کلیدی با شماست. توجه کنید که چه چیزی اتفاق می افتد، و درباره احتمالاتی که ممکن است فرصت هایی را برای جاذبه بصری فراهم کند فکر کنید.


2. زمانبندی


بسیاری از عکاسان خبری منتظر می نشینند. اگر شما در موقعیتی هستید که می دانید احتمالا اتفاقی در راه است، سوال این است که چه چیز اتفاق می افتد و چه موقع. شما باید کاملا متوجه پیرامونتان باشید. به جزئیات بصری که امکان دارد برای بینندگان نکته ای را توضیح دهد توجه کنید.


وقتی فقط درباره ثبت لحظات بحرانی یاد بگیرید، به این باور خواهید رسید که این فرصت ها تنها یک بار اتفاق می افتد. شما باید دوربین خود را همیشه آماده داشته باشید و در مسیر و زمان درست قرار بگیرید. اما این کار ممکن است انتظاری غیر ممکن به نظر برسد اما درواقع چیزی است که باید انجام شود.


یک راز بسیار جالب درباره زمانبندی است، و برخی چیزها هستند که تا زمانی که وارد کار نشوید نمی توانید بیاموزید. مثلا شما باید بدانید که لحظه های طلایی می تواند بیش از یک مرتبه اتفاق بیافتد. حتی اگر یک لحظه فوق العاده را برای عکاسی از دست دادید یا لحظه ای را که سخنران به سمت تریبون می رود، برخی چیزهایی مرتبط بلافاصله بعد از آن اتفاق می افتد که می تواند مورد توجه شما قرار گیرد. اگر شما می توانید برای گرفتن عکس از آن لحظات حضور یابید، می توانید عکس هایی طلایی بگیرید. با تجربه، شما یاد خواهید گرفت عکس هایی را بگیرید که به آنها نیاز دارید، حتی اگر لحظه هایی را از دست دادید، باز هم عکس های مورد نیازتان را می توانید بگیرید.


3. عکاسی


عکاسی خبری تنها درباره بیان هنری نیست، بلکه همچنین این اطمینان را می دهد که مردم می توانند آنچه را که اتفاق افتاده است را ببینند. همیشه این وسوسه وجود دارد که نگاهی هنری به هر صحنه داشته باشید، و این وسوسه مانع از تامین تمام عکس هایی می شود که برای یک گزارش کامل تصویری از آنچه اتفاق افتاده است نیاز دارید. اما بینندگان از فوتوژورنالیسم انتظار واقعیت را دارند. عکاسی با فرمت RAW آن را آسان تر می کند.


وقتی به سر صحنه می رسید، دوربین خود را به دقت برای عکاسی از آنچه نیاز دارید تنظیم کنید. نور باید به اندازه کافی وجود داشته باشد تا بینندگان بتوانند سوژه عکس شما را به راحتی روئیت کنند. وقتی لحظه ای اتفاق می افتد، و شما نیاز دارید که عکس حساسی را بگیرید، نیاز نیست که نورسنجی کنید. همچنین نیاز نیست که به فکر تنظیمات دوربین باشید و بهتر است که از تنظیمات خودکار دوربین استفاده کنید.

 

عکاسی با تنظیمات خودکار نور متوسطی را برای عکس لحاظ می کند و شاید برخی از جزئیات مورد نظرتان را پنهان کند. اگر نور در حالت طبیعی نیست، به عنوان یک عکاس بهتر است کنترل را در دست بگیرید و دوربین خود را از حالت خودکار در بیاورید و تنظیمات را به صورت دستی انجام دهید. این کار به ویژه در زمانی که اتفاقات را از نظر زمان و مکان پیش بینی کرده اید می تواند جواب دهد. اگر می خواهید نحوه استفاده از تنظیمات دستی را بیاموزید بهتر است به دستورالعملی که در کارتن دوربین قرار گرفته است مراجعه کرده و موارد را آنقدر آزمایش کنید که کاملا به دستتان بیاید.


4. برش عکس


یکی از مزایای عکاسی با دوربین هایی که رزولیشن بالایی دارند، توانایی برداشت بخشی از عکس است که مورد نظرتان می باشد. نقطه تصاویر عکاسی خبری به منظور توجه بینندگان به عناصر بسیار مهم عکس می باشد. شما نمی توانید کادر خودتان را همیشه آنطور که می خواهید تنظیم کنید به گونه ای که چشم مخاطبان شما به چیزی که می خواهید جلب شود. گاهی اوقات نیاز است که اطراف موضوع عکستان را برش دهید.


استفاده از تصاویری با رزولیشن بالا به شما این اجازه را می دهد که از هر قسمت عکس بخشی را جدا کنید و آن را با کیفیت بالا منتشر کنید. برش عکس تنها تنظیمی است که می توانید قانونا آن را انجام دهید. برش تصاویر بر خلاف روتوش و مونتاژ تصاویر که جزء کارهای غیر اخلاقی عکاسی محسوب می شوند، کاملا قانونی است و اصالت دارد. فوتوژورنالیسم درباره استناد به واقعیات است. بینندگان به شما اعتماد دارند و شما باید به این اعتماد احترام بگذارید.


5. فوکوس


بدیهی است که بدون فوکوس بر موضوع، بینندگان قادر نیستند که آن را به درستی مشاهده کنند. اما فوکوس یکی از ابزارهای فوتوژورنالیست است که می تواند برای جلب توجه به عناصر مرتبط و تصویر به کار رود. به عنوان یک عکاس خبری تازه کار، ممکن است وسوسه شوید که از کوچکترین بخش های ممکن استفاده کنید، و سعی کنید روی وسیع ترین محدوده فوکوس کنید. اما یک عمق باریک می تواند ابزاری با ارزش باشد. شما باید فقط زمانی از آن استفاده کنید که مجبور هستید، یاد بگیرید چگونه دیافراگم تصاویر را تحت تاثیر قرار می دهد.


اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که به موضوع نزدیک شوید، عمق باریک در پس زمینه می تواند حضار را در خارج از زمینه فوکوس قرار دهد و موضوع برجسته شود. برای این کار نیاز دارید که برنامه ریزی کرده و مهارت فوکوس بر روی موضوع را بدست آورید. من توصیه می کنم که فوکوس خودکار را خاموش کنید و به صورت دستی بر روی موضوع فوکوس کنید و آن را در مرکز صفحه تان قرار دهید.

 
6. موضوع


انتخاب آنچه می خواهید بر روی آن فوکوس کنید یکی از مهمترین جنبه های عکاسی خبری می باشد. برخی اوقات شما به یک رویداد وارد می شوید زیرا می دانید چیزهای ویژه ای وجود دارند که می توانید در ضمن آن رویداد دید و از آن عکاسی کرد اما گاهی اوقات تنها به دور و بر خود نگاه می کنید تا اتفاقی را ببینید که دارای ارزش خبری است. در حالت ایده آل، شما باید همیشه ایده هایی داشته باشید که بتوانید فرصت های فوتوژورنالیستی را شناسایی کنید و بسوی آن حرکت نمایید. گاهی اوقات سردبیر از شما می خواهد که موضوع خاصی را عکاسی کنید که در این موارد باید ذهنتان را به گونه ای نظم دهید که بدانید که در هر زمان از چه چیزی می خواهید عکاسی کنید.


برخی اوقات کاملا آشکار است که موضوع عکاسی چیست، اما برخی اوقات فضا برای مانور بیشتری دارید و می توانید عرصه های گوناگون را در نظر داشته باشید. هنگامی که اتفاق دراماتیکی می افتد، در واقع ارزش خبری به توجه اطرافیان شما به آن بر می گردد. به صورت مخاطبان خود و افرادی که پیرامون آنها ایستاده اند توجه کنید. گاهی اوقات در بافتی که می خواهید عکاسی کنید سوژه هایی زیباتر از خود موضوع پیدا می کنید. این موارد می توانند فرصتهای خوبی را برای تفاسیر فوتوژورنالیستی بوجود آورد.


7. حقوق


اگر در میان مردم هستید، مهم است که حقوق آنها را برای عکاسی را بدانید. عکاسی از شخصیت های برجسته، سیاستمداران، جنایتکاران و برخی کارگران در شرایط ضروری هیچ مورد قانونی و حقوقی ندارد اما در مورد شهروندان عادی باید از آنها اجازه عکاسی بگیرید. همچنین باید دقت کنید که در کجا عکس خود را می گیرد. در برخی از فضاها عکاسی ممنوع است و باید از عکاسی پرهیز کنید.


در مکان های عمومی آسان تر است که بتوانید حق عکاسی را از افراد بدست آورید. این حق در زندان ها، بیمارستان ها و یا مکان ها خصوصی بسیار دشوار تر است.
فوتوژورنالیسم را امری عادی به تصور نکنید. شما می توانید با یک عکس زندگی افرادی که عکس را می بیند و کسی که عکس از او گرفته شده است متحول کنید. احترام به حقوق افراد از همین حیث شایسته است.


منبع: https://www.udemy.com/blog/photojournalism-tips/
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد