شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کریستوفر گریوز- مواردی در طول تاریخ وجود دارند که شرکت هایی نام های خودشان را به گونه ای به هم ریخته اند که شباهتی به برندهای بزرگ پیدا کنند. به عنوان مثال شرکت «International Business Machines» نام خودش را به گونه ای انتخاب کرده است که مشابه شرکت IBM شده است یا در مثال دیگری شرکتی به نام «National Cash Register» نام خودش را به گونه ای انتخاب کرده است که تبدیل به «NCR» شود.
در حالیکه برخی از شرکت های نامدار در حوزه روابط عمومی مانند: ادلمن، فیلشمن هیلارد، بورسون مارستلر، کچوم، وبر شاندویک هیچ منبع صریح و روشنی به روابط عمومی در نام خود ندارند، آنها بی شبهات به شرکت های حقوقی نیستند که هیچ اسمی از «حقوق» یا «حقوقدان» در آنها نیست. به عنوان مثال شرکت های بزرگ حقوقی زیر را مشاهده کنید: واچتل، لیپتون، سالیون و کرومول و غیره. اما از نظر قانونی باید دامنه تخصص ها در نام انتخابی برای شرکتی که می خواهد تخصصی را ارائه دهد، وجود داشته باشد. به عنوان مثال سایبر سکیوریتی و دیتا پرایوسی. این شرکت ها هسته صلاحیت خود را ارائه نمی دهند.
در عوض، آنها صلاحیت را در عرصه های جدید و نوظهور قوی تر کرده اند.
به طور مشابه، ما (شورای روابط عمومی) معتقدیم که هسته های متفاوت صلاحیت برای «روابط عمومی» وجود دارد و بیان شده است. یعنی: ما متخصصانی هستیم که در ساخت روابط با مخاطبان متفاوت به منظور ایجاد اعتماد، ساخت درک، حفظ شهرت و به دست آوردن حق تاثیرگذاری بر دیگران فعالیت می کنیم.
آن هسته صلاحیت اکنون در رسانه اجتماعی، و تقاضای مهارت های جدید در بازاریابی محتوا، هوشمندی داده محور و روایت بصری گسترده شده است. اما همه حالت ها، پلت فورم ها و مهارت های نهفته بر هسته تغییر ناپذیر درک تاکید دارد که در نهایت منجر به تاثیرگذاری منجر می شود.
این بدان معناست که فراتر از «رسانه های بدست آمده»، ما حق گفتگو با مردم، مباحثه، اطلاع رسانی، آموزش و در صورت امکان تغییر افکار را داشته باشیم. همچنان که بدبینی ها افزایش می یابد و اعتماد از همدیگر کمتر می شود، متخصص بودن در کسب حق برای اثرگذاری بر سایرین تبدیل به ارزشی فزاینده شده است.
هر مهارت جدید از هسته این صلاحیت برای ساخت روابط و کسب اثربخشی حمایت می کند. برای مثال، تولید محتوا و بازاریابی باید در خدمت ساخت رابطه باشند.
تخصص رسانه های اجتماعی نیاز به ساخت روابط میان افراد و جوامع را به اندازه تاثیرگذاری از طریق آنلاین انجام می دهد.
هوشمندی داده باید در خدمت درک بهتر آنها با کسانی که ما می خواهیم که یک رابطه را بسازیم قرار بگیرد، و همچنین به همان معنا باشد.
روایت های بصری، گسترش تخصص ما را در متن سنتی و روایت های شفاهی که روابطی را می سازند و حق اثرگذاری را بدست می آورند گسترش می دهند.
بنابراین، ما معتقدیم که در حالیکه جنبه هایی از روابط عمومی شکل می گیرند، سازگار می شوند، و تکنولوژی های جدیدی و حالت های جدید ارتباطات را شکل می دهند، هسته صلاحیت روابط عمومی همچنان قوی و تزلزل ناپذیر باقی می ماند.
شغل ما در انجمن روابط عمومی حمایت اعضای ما از طرقی است که به سازگاری در عین حال تقویت هسته دی ان ای روابط عمومی سرعت می بخشد.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|