درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 00:52   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1463صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 11 شهریور 1391 - 10:40
شبکه‌های اجتماعی به رسانه‌ تبدیل شده‌اند
  

یک کارشناس سینما و رسانه با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی به رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده‌اند تأکید کرد: باید دانش و آگاهی کاربران استفاده از اینترنت را افزایش دهیم.
 به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا منتظری در همایش بررسی آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به گسترش تاثیر غول‌های شبکه‌های اجتماعی دنیا همچون فیسبوک، گوگل‌پلاس اظهار داشت: امروزه شاهدیم شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک رسانه اجتماعی قادر به فعالیت هستند و این مسئله ما را موظف می‌کند دانش و آگاهی کاربران استفاده از اینترنت را افزایش دهیم.
 
 وی با اشاره به تاثیر رسانه‌های خبری و اطلاع‌رسانی بر جنبش‌های مدنی و اجتماعی افزود: شاید برای نسل‌های گذشته مطبوعات، رادیو و تلویزیون به ترتیب بیشترین قدرت نفوذ و تاثیرگذاری را بر عموم جامعه داشتند، اما برای نسل امروز و آینده با گسترش امکانات اینترنتی و مخابراتی به قطع رسانه‌های جدید مخابراتی بیشترین تاثیر را در جامعه خواهند داشت.
 
 این کارشناس سینما و رسانه در تعریف شبکه‌های اجتماعی اینترنتی اظهار داشت: شبکه اجتماعی مجازی یا شبکه اجتماعی اینترنتی، وب سایت یا مجموعه‌ای از وب‌سایت‌هایی است که به کاربران امکان می‌دهد علاقمندی‌ها، افکار، عقاید و فعالیت‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارد و به عبارت دیگر با استفاده از این ابزارهای سایبری امکان ارتباط بیشتر در قالب روابط فردی و گروهی را با انتقال پیام فراهم کنند.
 
 وی در ادامه به قدرت شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک اشاره کرد و افزود: سایت فیس‌بوک در سال 2004 توسط یک دانشجوی امریکایی و به صورت محدود اختراع شد اما در کمتر از 8 سال توانست به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان با بیش از 950 میلیون کاربر و عضو شناخته شود.
 
 منتظری در ادامه با اشاره لزوم دانش و آگاهی کاربران استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: یکی از محوری‌ترین مراحل عضویت و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی دوست‌یابی و ایجاد حلقه‌های دوستان مشترک می‌باشد که در نگاه منطقی بدون اشکال است، اما شاید عدم آگاهی و بینش در کابران و اعضای این حلقه‌های مشترک ممکن باشد آثار سوء و مخربی را به همراه داشته باشد که البته این مساله محدود به فضای اینترنت نیست و ممکن است با هر وسیله ارتباطی و یا هر شکل دوستی آسیب‌های اجتماعی را به همراه داشته باشد.
 
 وی به تاریخچه شکل‌گیری سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: فیلم‌های مختلفی درباره رسانه‌های اینترنتی ساخته شده اند که مهمترین آن فیلم شبکه اجتماعی (social network) توسط کارگردان ایدئولوگ سینمای هالیوود دیوید فینچر ساخته شده است، که با روایت زندگی مارک زاکربرگ مخترع سایت فیس‌بوک گسترش شبکه‌های اجتماعی را دستمایه قرار می‌دهد.
 
 منتظری در پایان تاریخچه و روند شکل‌گیری و گسترش سایت‌ها و شبکه‌‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار داد و افزود: بدون تردید یکی از ملزومات نسل آینده ورود به فضاهای سایبری و استفاده از امکانات و تکنولوژی‌های مخابراتی و همچنین مواجهه با شبکه‌های اجتماعی است و از این رو می‌بایست به جای تنها تحریم و فیلترینگ این‌گونه فضاها، زمینه را برای افزایش دانش و آگاهی در بین کاربران اینترنت آماده کرد تا شاهد آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی نباشیم و امیدوراریم در آینده نیازی به فیلترینگ سایت‌هایی مثل فیس‌بوک و یوتیوب و... نباشد.
 
 در این مراسم بخش‌هایی از یک فیلم مستند با موضوع گسترش شبکه‌های اجتماعی در زندگی مدرن امروز و مشکلات برخی از این شبکه‌ها همچون فیس‌بوک، یوتیوب، توئیتر و... برای نسل جوان ایرانی پخش شد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد