درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 15:07   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14597صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 14 آذر 1393 - 23:33
تهرانی ها به چه رسانه‌هایی اعتماد دارند؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگرچه روزنامه‌ها بعد از رسانه ملی و پایگاه‌های اینترنتی، رتبه سوم اعتماد مردم را به خود اختصاص دادند اما روزنامه‌های «همشهری، ایران و جام جم» در صدر علاقه‌مندی‌های مردم تهران هستند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  اگرچه روزنامه‌ها بعد از رسانه ملی و پایگاه‌های اینترنتی، رتبه سوم اعتماد مردم را به خود اختصاص دادند اما روزنامه‌های «همشهری، ایران و جام جم» در صدر علاقه‌مندی‌های مردم تهران هستند.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در میان روزنامه‌های ورزشی نیز «خبر ورزشی» با تفاوت معناداری از سایر روزنامه‌های ورزشی بیشترین خواننده را دارد.

بنا بر نتایج تحقیقی مبتنی بر نظرسنجی مرکز ملی مطالعات و سنجش افکار عمومی از شهروندان تهرانی درباره الگوی مصرف و میزان استفاده آن‌ها از مطبوعات که در مهرماه سال 1393 از تعداد 1100 پاسخگو با روش میدانی و با استفاده از پرسشنامه انجام‌شده، در کسب اخبار و اطلاعات از رسانه‌های مختلف، میزان استفاده از مطبوعات در جایگاه چهارم و در بین سایر رسانه‌ها در خصوص اعتماد به این رسانه هم مطبوعات بعد از صداوسیما و شبکه‌های اینترنتی در جایگاه سوم قرار دارد.

مهم‌ترین شیوه دسترسی پاسخگویان به مطبوعات (روزنامه و مجلات) خرید شخصی بوده و میانگین میزان مطالعه روزنامه توسط خوانندگان مستمر آن‌ها 41 دقیقه در شبانه‌روز است که البته با افزایش سن بر میزان مطالعه آن‌ها افزوده‌شده است. مهم‌ترین روزنامه موردمطالعه پاسخگویان در بخش روزنامه‌های غیر ورزشی روزنامه‌های «همشهری، ایران و جام جم» و در میان روزنامه‌های ورزشی «خبر ورزشی» با میانگین 48 درصد و بافاصله بسیار زیاد، روزنامه‌های «نود و استقلال» با کمتر از 10 درصد است. در بین مجلات هم «خانواده سبز» و «دنیای ورزش».

گزارش حاضر که حاصل سومین نظرسنجی از شهروندان شهر تهران به سفارش معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد است، نشان می‌دهد که در بین شش رسانه مطرح‌شده یعنی صداوسیما، روزنامه‌ها و سایت‌های متعلق به آن‌ها، مطبوعات خارجی، شبکه‌های ماهواره‌ای، رادیوهای خارجی فارسی‌زبان و پایگاه‌های اطلاعاتی اینترنتی، بیشترین استفاده پاسخگویان از صداوسیما با میانگین رتبه‌ای 2.40 از 4 و کمترین میزان استفاده هم مربوط به مطبوعات خارجی با میانگین 0.38 از 4 است. ضمناً از میان موارد مطرح‌شده میانگین میزان استفاده از مطبوعات جهت کسب اخبار و اطلاعات معادل 1.28 از 4 است که در مقایسه با منابع مختلف مطرح‌شده در رتبه چهارم میزان استفاده قرار دارد.

در استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای نیز 7.8 درصد پاسخگویان این پژوهش همیشه، 16.3 درصد بیشتر اوقات، 20.6 درصد گاهی، 10.4 درصد بندرت و 44.9 درصد هم‌جهت کسب اطلاعات و اخبار گوناگون هرگز استفاده‌ای نمی‌کنند.

در مورد پایگاه‌های اطلاعاتی اینترنتی هم همان‌طور که نتایج پژوهش نشان می‌دهد، 14.9 درصد همیشه، 18.8 درصد بیشتر اوقات، 17.2 درصد گاهی، 7.5 درصد بندرت و 41.5 درصد هم هرگز از این رسانه جهت کسب اخبار و اطلاعات استفاده نمی‌کنند.

در خصوص میزان اعتماد پاسخگویان به این رسانه‌ها هم بالاترین میزان اعتماد به صداوسیما با میانگین رتبه‌ای 2.65 از 5 و کمترین میزان میانگین که معرف کمترین میزان اعتماد به رسانه‌های فوق است هم به رادیوهای خارجی فارسی‌زبان با رقم میانگین 1.38 از 5 مربوط است. همچنین میزان اعتماد پاسخگویان به مطبوعات با رقم 2.43 از 5 بعد از صداوسیما و پایگاه‌های اطلاعاتی اینترنتی در جایگاه سوم قرار دارد.

در رابطه با میزان استفاده پاسخگویان از خدمات پست الکترونیکی و نرم‌افزارهای خبری نصب‌شده بر روی تلفن‌های همراه هم اگرچه 52.9 درصد اصلاً از پست الکترونیکی استفاده نمی‌کنند، اما میزان استفاده 10.5 درصد همیشه و 13.3 درصد بیشتر اوقات است. این درصدها در رابطه با نرم‌افزارهای نصب‌شده بر روی موبایل هم به‌گونه‌ای است که 62.8 درصد از آن‌ها هرگز استفاده نکرده و تنها 9.7 درصد همیشه و 17.3 درصد هم گاهی استفاده می‌کنند.

در رابطه با افراد خانواده پاسخگو که خواننده روزنامه هستند، به‌جز فرد پاسخگو، 33.5 درصد گفته‌اند که فقط یک نفر، 24.4 درصد دو نفر و 27.6 درصد هم گفته‌اند که به‌جز آن‌ها هیچ فرد دیگری در خانواده خواننده روزنامه خریداری‌شده در منزل نیست.

همچنین نتایج مربوط به دلایل پاسخگویان جهت خرید روزنامه هم نشان می‌دهد که کسب اخبار و اطلاعات روز ایران با 26.9 درصد، افزایش اطلاعات عمومی با 14.1 درصد و کسب سرگرمی و گذران وقت با 8.4 درصد مهم‌ترین دلایل افراد جهت مطالعه روزنامه است.

در مورد بخش‌های مختلف روزنامه هم نتایج نشان می‌دهد که در میان موضوعات مندرج در روزنامه‌های کشور، بیشترین میزان علاقه‌مندی پاسخگویان با 19.1 درصد به بخش حوادث، 12.2 درصد به بخش‌های اجتماعی و 11.9 درصد هم به بخش‌های سیاسی روزنامه‌ها مربوط است.

در خصوص ویژگی‌های یک روزنامه مناسب هم نتایج تحقیق نشان می‌دهد، 41.9 درصد پاسخ‌ها مربوط به صحت مطالب روزنامه و 10.8 درصد شفاف‌سازی اخبار است. در این رابطه گفتنی است، میانگین نمرات داده‌شده آن‌ها هم به عملکرد روزنامه‌ها در سطح کشور به‌طور میانگین 13.2 است که اگرچه 32 درصد نمرات در حد 15 تا 16 هست، اما با افزایش سن و میزان تحصیلات از میزان نمره دهی پاسخگویان به عملکرد روزنامه‌ها در یک سال اخیر کاسته شده است.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد