درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 02:08   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14578صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 13 آذر 1393 - 00:08
صداقت صادق؛ نیاز رسانه و روابط عمومی در ایران
محمدرضا صادق ظهر سه‌شنبه در نشستی با اصحاب رسانه که در سالن همیاری استانداری گلستان برگزار شد، تصریح کرد: متاسفانه با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته، بخش رسانه‌ای دولت نتوانسته است خدمات دولت را به خوبی به مردم معرفی کند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- محمدرضا صادق ظهر سه‌شنبه در نشستی با اصحاب رسانه که در سالن همیاری استانداری گلستان برگزار شد، تصریح کرد: متاسفانه با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته، بخش رسانه‌ای دولت نتوانسته است خدمات دولت را به خوبی به مردم معرفی کند.

این اظهارات صادقانه که از زبان مشاور رئیس جمهور بیان می شود، می تواند نوید بخش افق های روشنی برای وضعیت رسانه ها در ایران باشد. شرایطی که با پایان یافتن دوره خدمت رئیس پیشین آن، امیدهایی را برای ایجاد شرایط بهتر ایجاد کرده است.

رسانه های ایرانی؛ کمبودها و تقصیرها
 دولت یازدهم در شرایطی بر روی کار آمده است که فشارهای سیاسی جهان غرب و تحریم ها در حالت تشدید قرار داشته و در داخل کشور نیز رسانه های خبری وضعیت مطلوبی نداشت.


همچنین رسانه های مکتوب در ایران که بازار بسیار خوبی نیز ندارند، از راه های مختلف سعی در جلب منابع مالی به سمت خود هستند و این مساله باعث شده است که مطبوعات مستقل در ایران هیچ جایگاهی نداشته باشند.


با حزبی شدن مطبوعات، معمولا احزاب قدرتمند با استفاده از خبرنگاران توانمند نشریات خود را اداره می کنند و چون از نظر مالی وابسته هستند بهترین شرایط را برای ادامه راه خود پیدا می کنند اما در طرف دیگر صداهایی هستند که در زیر این صداها خفه می شوند.


بحث اخلاق مداری نیز در این نشریات گاهی اوقات زیر پا گذاشته می شود.


مشاور روحانی در گفتگویی با اشاره به قول های رئیس جمهور، وعده بهبود شرایط برای چند صدایی شدن نشریات را می دهد. این وعده در حالی داده می شود، که وزارت ارشاد که مسئول مطبوعات در کشور است، زیر ذره بین گروه های منتقد دولت در مجلس قرار دارد و عملا به سمت انفعال کشیده می شود.

روابط عمومی ها؛ تناقضات و تضادها
مشاور رئیس‌جمهور در باره همکاری نکردن برخی روابط‌ عمومی‌های ادارات و سازمان‌ها با رسانه‌ها نیز اظهار کرد: همکاری روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها موضوعی قطعی و پذیرفته‌شده است و من مشکل عدم ارتباط روابط عمومی با رسانه‌ها را در جلسه شورای اداری استان مطرح خواهم کرد.

 

خبرنگاران در فضایی فعالیت می کنند که بر اساس گزارش ایسنا، بسیاری از آنها تامین بیمه و حقوق ندارند و هیچ سندیکایی برای حمایت از آنها وجود ندارد.


این فضا، خواسته و ناخواسته روابط عمومی را به سمت استفاده از راه هایی می برد که به خرید خبرنگاری که هیچ تامینی برای آینده خود نمی برد هدایت می کند... و روزنامه نگاری حرفه ای را در حاشیه قرار می دهد.


در بسیاری از موارد همزیستی مسالمت آمیزی میان روابط عمومی و رسانه به وجود می آید و این مساله دموکراسی در ایران را به شدت تهدید می کند...


این است که بزرگترین بحران در نشریات کشور، انتشار چیزهایی است که مردم می خواهند بدانند و نه چیزهایی که مردم باید بدانند.


امید که اظهارات صادقانه صادق، راه را برای توسعه مطبوعات و رسانه ها و به تبع آن برای حرفه ای شدن روابط عمومی در ایران مساعد کند.


 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد