درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 08:27   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14510صفحه نخست » دوشنبه، 10 آذر 1399 - 10:22
اشاره به دو مسئله مهم به مناسبت سالروز تصویب بهترین ضابطه مطبوعاتی ایران
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دهم آذرماه 1331 لایحه قانونی مطبوعات نهایی، متن آن اعلام و ازدو روز بعد به اجرا گذارده شد که بهترین ضابطه مطبوعاتی ایران شناخته شده است. این ضابطه که تنها 9 ماه به اجرا درآمد، پس از براندازی 28 امُرداد ابطال و دو سال بعد از آن (سال 1334) یک قانون «محدود کننده» مطبوعات جایش را گرفت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دهم آذرماه 1331 لایحه قانونی مطبوعات نهایی، متن آن اعلام و ازدو روز بعد به اجرا گذارده شد که بهترین ضابطه مطبوعاتی ایران شناخته شده است. این ضابطه که تنها 9 ماه به اجرا درآمد، پس از براندازی 28 امُرداد ابطال و دو سال بعد از آن (سال 1334) یک قانون «محدود کننده» مطبوعات جایش را گرفت.


     طبق ضابطه آذر ماه 1331، جامعه مطبوعات ایران موظف شده بود که با تشکیل انجمن، خود بر کار نشریات از نظر خروج از دایره حرفه، نزاکت، اخلاقیات و عفت قلم نظارت کند، اخطار دهد و در صورت بی اعتنایی به اخطار، طرد کند.


     این لایحه قانونی 47 ماده ای که با امضای دکتر مصدق (که اختیار اجرای موقت لوایح خودرا داشت) از 12 آذر به اجرا در آمده بود چون با توجه به اصول آزادی فکر و بیان تنظیم شده بود در تاریخ ژورنالیسم ایران به عنوان بهترین ضابطه مطبوعاتی توصیف شده است. در این لایحه قانونی رسیدگی به اتهامات مطبوعاتی، بدون حضور هیات منصفه منع، و «نشریه عمومی = حرفه ای» تعریف شده بود و در آن، شرایط قبلی در مورد متقاضی پروانه، جز داشتن حداقل 30 سال سن، سواد کافی (که به تفسیر کارشناسان معاصر، منظور؛ سواد روزنامه نگاری بود)، نداشتن محکومیت قطعی ارتکاب جرائم عمومی و داشتن بنیه مالی برای شش ماه انتشار نشریه؛ حذف و امور مطبوعات از وزارت فرهنگ جدا و به وزارت کشور واگذار شده بود.


     مورخان عموما شکوفایی ژورنالیسم ایران از آذرماه 1331 تا 28 امرداد 1332 را به حساب این لایحه قانونی گذارده اند.


    اصول روزنامه نگاری که در سراسر جهان رعایت می شود، خصوصیات حرفه ای بودن یک نشریه را «غیردولتی بودن آن» می داند و اینکه سردبیر اجرایی نشریه و دبیران میزهای آن روزنامه نگار حرفه ای (داشتن نصاب تحصیلات و تجربه، نداشتن پیشه دیگر و حقوق بگیر دولت نبودن) باشند. دولت و موسسات دولتی می توانند نشریه داشته باشند ولی نشریات آنها «تخصصی» عنوان دارند و حق گرفتن آگهی تجاری و تکفروشی از آنها سلب شده است زیرا که مطبوعات رکن چهارم دمکراسی هستند و قوای دمکراسی منفک از یکدیگر.


     ایران شاید یکی از کشورهای انگشت شمار جهان باشد که در آن یک مقام دولتی می تواند علیه یک نشریه اعلام جرم کند. در ممالک دیگر، مقام دولتی اگر در زمینه کار دولتی خود (نه، در رابطه امور شخصی) مطلب خلافی در نشریه ببیند می تواند توضیح دهد و اگر توضیح او منتشر نشود حق مراجعه به سازمان و انجمن مربوط را دارد تا نشریه اجبار به انتشار توضیح شود.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد