درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:19   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14463صفحه نخست » جمعه، 7 آذر 1393 - 11:56
مقایسه سالوادور دالی و ونسان ون‌گوگ در بازاریابی
سالوادور فیلیپ دالی، نقاش بزرگ و مشهور اسپانیایی یکی از پیشگامان مکتب هنری سوررئالیسم در دنیا است که بسیاری از مردم توانایی درک پیام قدرتمند و موضوعات آثار هنری او را ندارند.
  
 
 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سالوادور فیلیپ دالی، نقاش بزرگ و مشهور اسپانیایی یکی از پیشگامان مکتب هنری سوررئالیسم در دنیا است که بسیاری از مردم توانایی درک پیام قدرتمند و موضوعات آثار هنری او را ندارند. با این حال دالی در فروش آثار خود مهارت بالایی داشت و می‌توان او را یک بازاریاب هنری موفق نامید. با پیروی از درس‌های بازاریابی از دالی می‌توانید در برند خود سبک متفاوتی ایجاد کنید.

 

کسانی که نمی‌خواهند از چیزی تقلید کنند، قادر به خلق هیچ چیزی نخواهند بود. همیشه در ارائه محصول این جمله از دالی را به یاد داشته باشید و در نظر بگیرید که برندهای رقیب هم ایده‌ای شبیه به آنچه در ذهن شما می‌گذرد برای ارائه محصول جدید خود در سر دارند. اینجا است که باید به دنبال ترفند جدیدی باشید و آن را به شیوه‌ای متفاوت و با سبک خودتان ارائه دهید.

 

جاه‌طلب باشید


در شش سالگی می‌خواستم یک آشپز بشوم. در هفت سالگی می‌خواستم ناپلئون شوم و جاه‌طلبی من از آن زمان به طور پیوسته در حال رشد بوده است. دالی همیشه بیش از آنچه انتظار می‌رفت تلاش می‌کرد. ما هم می‌توانیم به عنوان یک بازاریاب جاه‌طلب باشیم و اشتیاق کافی برای تبدیل شدن به رهبرانی موفق در این زمینه را داشته باشیم. سالوادور دالی و آثارش به طور مداوم در حال تحول بود. بازاریابان هم باید تمرکز خود را بیشتر روی موضوعی بگذارند که می‌دانند نتیجه خواهد داد.

 

در هر شرایطی خود واقعی‌تان باشید


بخشی از جذابیت آثار داخلی به دلیل شخصیت خودش است؛ به عنوان مثال مدل سبیل دالی در نوع خود منحصربه‌فرد و خاص است. او خودش را همان طور که بود نشان می‌داد و با همین کار توانست توجه طرفداران و دوستداران هنر را به سوی خود جلب کند.


در جهان امروز مالکان کسب و کارهای کوچک نباید لزوما مطابق مفهوم از پیش‌ تعریف‌شده‌ای که از خودشان ارائه داده‌اند، رفتار کنند. به گفته جی‌کنراد لوینسون، نویسنده آمریکایی در زمینه کسب و کار و مولف کتاب مشهور «بازاریابی پارتیزانی»، بازاریابی به هر شکلی از تعامل شما با جهان خارج گفته می‌شود. توجه داشته باشید این عقاید شما است که برندتان را می‌سازد و افرادی که عقایدی مشابه با شما دارند، به سویتان جذب می‌شوند. شاید تصور ما از دالی کاملا با شخصیت واقعی او متفاوت باشد. نکته مهم این است که او در برندسازی آثارش ثابت‌قدم بود. عملکرد شما در شرایط خوب یا بد نشان‌دهنده بازاریابی خودتان و کسب‌وکارتان است.

 

یک پیام ساده و واضح برای برندتان انتخاب کنید


نکته قابل توجه در آثار دالی این است که باید پیام و مفهومی را که در آثارش نهفته است، درک کنیم. اما این روش مناسبی برای برندها به شمار نمی‌رود. برعکس یک پیام پیچیده برای برند خطرناک است و باعث می‌شود مشتریان خود را از دست بدهید. هدف ما در جهانی که عرضه بیش از تقاضا است، جلب توجه مشتریان است. توجه داشته باشید که پیام با مخاطبان هدف همخوانی داشته باشد تا بتوانید آن را با موفقیت به مشتریان انتقال بدهید. اگر به دنبال پاسخ و واکنش مثبتی از سوی مشتریان هستید، بهتر است این شیوه دالی را در بازاریابی و کسب و کارتان فراموش کنید.

 

برندسازی شخصی را فراموش نکنید


سالوادور دالی، هوش بازاریابی خود را با تخیل خلاق و قوی و مهارت‌های فنی ترکیب کرد و به همین دلیل به یکی از بانفوذترین هنرمندانی تبدیل شد که آثارش فروش بالایی داشتند. حتی می‌توان او را به عنوان استاد بازاریابی و برند هنری جهانی دانست.


البته می‌توان گفت تمامی هنرمندان به طور طبیعی ترویج‌کننده آثار خود بودند و لزوما از استراتژی‌های بازاریابی برای پیشبرد حرفه خود استفاده نمی‌کردند. البته هر کدام از آنها دارای یک برند متمایز و با ارزشی مزین به نام خود بودند. نکته مهمی که همیشه باید به یاد داشته باشید این است که بازاریابی هیچ‌گاه از دنیای هنر دور نبوده است.  برندسازی شخصی که اغلب در ورزش و رشته‌های سرگرم‌کننده دیده می‌شود به راحتی توجه رسانه‌ها را به خود جلب می‌کند. استراتژی‌هایی مانند حمایت،‌تولید محصولات متمایز، توسعه برند به ژانرها و رسانه‌های دیگر و پرورش روحیه انحصارطلبی توسط بسیاری از هنرمندان در طول تاریخ استفاده شده است.

 

از نقاشی تداوم حافظه چه می‌توان آموخت؟

 تداوم حافظه یکی از مشهورترین آثار سالوادور دالی است. این نقاشی ساعت جیبی در حال ذوبی را نشان می‌دهد که نماد نظریه نسبت انیشتین است. کشفیات دالی در آثار هنری دالی دیده می‌شود. می‌توان نتیجه گرفت که اولین قدم برای هر فروشنده مدرنی کشف مشتری از طریق تحقیقات و چشم‌انداز اولیه است.


دالی قهرمان مبارزه با عقل متعارف بود، پس برای داشتن یک فروش بهتر باید به دنبال تاکتیک‌های بهتر فروش باشید.

 

مقایسه سالوادور دالی و ونسان ون‌گوگ در بازاریابی


این یک نظر بی‌رحمانه است که بسیاری ون‌گوگ را پیشگام خلاقیت در آثار هنری می‌دانند، در حالی که او در تمام طول زندگی هنری‌اش تنها موفق به فروش یک نقاشی به برادرش تئودوروس ون‌گوگ شد که یک دلال آثار هنری موفق بود. با این تفاسیر می‌توان دالی را به عنوان یک کارآفرین موفق با قدرت ریسک‌پذیری بالا دانست. البته ون‌گوگ هم موفق به کسب محبوبیت جهانی و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری مالی شد و آثارش برای همه مردم جهان ملموس و به‌راحتی قابل درک بود. با بررسی دقیق‌تر آثار دالی در طول زمان، متوجه می‌شویم که این هنرمند در ارزیابی شرایط بازار بسیار زیرکانه عمل کرده و آثار خود را در ژانرهای مختلفی ارائه کرده است (از ژانر امپرسیونیستی گرفته تا سوررئالیستی و هنر مذهبی) دالی بهترین هنرمند سوررئالیستی است که به عمد واقعیت و رویا را به‌گونه‌ای که تا پیش از این دیده نشده تفسیر می‌کند سپس از استقبالی که از آن می‌شود، لذت می‌برد. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های دالی و ون‌گوگ این است که آثار دالی حالتی پررمز وراز و عرفانی داشت که باعث موفقیت وی در کسب و کارش نیز شده بود. او در ایجاد شبکه‌ای از مشتریان برای حصول اطمینان از داشتن یک درآمد ثابت در سراسر زندگی‌اش موفق بود.


منبع: دوماهنامه توسعه مهندسی بازار

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد