درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 03:37   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14390صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومییکشنبه، 2 آذر 1393 - 16:41
طراحی سه هدف برای تحقق اقتصاد مقاومتی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای از ارائه برنامه‌های این بانک در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به شورای اقتصاد خبر داد. این برنامه‌ها با طراحی سه هدف میانی و سیاست‌های یازده‌گانه به‌دنبال تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای از ارائه برنامه‌های این بانک در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به شورای اقتصاد خبر داد. این برنامه‌ها با طراحی سه هدف میانی و سیاست‌های یازده‌گانه به‌دنبال تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است. بنابر گزارش سایت بانک مرکزی، به‌دنبال ابلاغ سند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و متعاقب آن تقسیم کار صورت گرفته میان دستگاه‌های مختلف، در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با دستور رئیس‌کل بانک مرکزی کمیته‌ای تحت‌عنوان «کمیته اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه پولی و بانکی» با مسوولیت قائم‌مقام بانک مرکزی و با حضور اعضای هیات‌عامل این بانک و نمایندگانی از شبکه بانکی کشور تشکیل شد. با توجه به جدید بودن موضوع، کمیته مزبور در اولین گام تبیین مبانی نظری «اقتصاد مقاومتی» را در دستور کار قرار داد. در همین راستا تیمی از کارشناسان بانک مرکزی برنامه مطالعاتی جامعی را با هدف تبیین مبانی نظری اقتصاد مقاومتی آغاز کردند که نتایج مطالعات یاد شده پس از طرح و جمع‌بندی در «کمیته اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه پولی و بانکی»، در شورای اقتصاد ارائه شد. بر اساس مطالعات نظری انجام شده، فراهم‌سازی شرایط «ثبات کلان اقتصادی» پیش‌‌شرط اساسی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به‌شمار می‌آید که در همین ارتباط

«پایداری بودجه‌ای»، «پایداری خارجی» و «ثبات مالی» به‌عنوان سه مولفه اساسی برای حصول به شرایط «ثبات کلان اقتصادی» معرفی شد. نتایج مطالعات یاد شده در تنظیم سند اقتصاد مقاومتی نیز مورد توجه قرار گرفت و با توجه به تقسیم‌کار انجام شده میان دستگاه‌های مختلف، سه هدف میانی و سیاست‌های یازده‌گانه به‌عنوان نقشه راه بانک مرکزی در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تعیین شد.
 

هدف اول: ثبات قیمتی و مهار تورم
سیاست‌ها: رعایت هماهنگی در سیاست‌گذاری پولی، ارزی، اعتباری و بودجه‌ای جهت حفظ ثبات اقتصاد کلان.


هدف دوم: ایجاد ثبات پایدار در نظام مالی اقتصاد به‌منظور بهبود خدمت‌رسانی به تولید و کاهش آسیب‌پذیری بانک‌ها و موسسات اعتباری در برابر انواع ریسک.
سیاست‌ها: حذف زمینه‌های سرکوب مالی و تقویت فرآیند واسطه‌گری مالی بانک‌ها و موسسات اعتباری.
‌ارتقای سلامت مالی و بهبود کیفیت ترازنامه بانک‌ها متناسب با استانداردها جهت ارتقای نظام نظارت بر بخش پولی و بانکی.
اصلاح و روزآمد کردن چارچوب بازار بین‌بانکی.
ارتقای تعاملات و بهبود توازن بازارهای پول و سرمایه در حوزه تامین مالی.
بهبود وضعیت دسترسی عموم به تامین مالی خرد.
شفاف‌سازی عملیات بانکی و کاهش زمینه‌های فساد.


هدف سوم: کاهش دامنه نوسان نرخ ارز و ارتقای شفافیت و کارآیی بازار ارز در تامین نیازهای تولیدی و تجاری
سیاست‌ها: ایجاد ثبات پایدار در بازار ارز، مهار تلاطم‌های ارزی و گذر به نظام نرخ ارز یکسان (شناور مدیریت شده) پس از تامین پیش‌نیازهای ضروری.
تسهیل نقل و انتقالات ارزی و روان‌سازی جریان صادرات و واردات کالا و خدمت با هدف کاهش تمرکز الگوی تجاری.
افزایش تنوع روش‌های تامین منابع ارزی اقتصاد به‌منظور کاهش آسیب‌های این حوزه.


اهداف و سیاست‌های فوق در بردارنده 39 برنامه در حوزه‌های مختلف کاری بانک مرکزی شامل سیاست‌گذاری پولی، ارزی، اعتباری، نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری و بانکداری الکترونیک بود. پس از نهایی شدن اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌ها، تبیین اقدامات اجرایی بانک مرکزی به‌منظور تحقق برنامه‌های تعیین شده در دستور کار این بانک قرار گرفت. نتایج بررسی موضوع در کارگروه‌های داخلی بانک مرکزی در نهایت بیش از 150 اقدام اجرایی به‌منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در حوزه کاری این بانک را شناسایی کرد.


در این راستا، جهت‌گیری کلی اقدامات بانک مرکزی در حوزه سیاست پولی بر عدم سرکوب مالی و توجه به تحولات و اقتضائات کلان اقتصادی (به ویژه نرخ تورم) در تعیین نرخ‌های سود بانکی تمرکز دارند. کاهش شکاف نرخ ارز در بازار رسمی و غیررسمی، مدیریت و عدم انباشت ناترازی در نرخ ارز و بازبینی در مقررات ارزی به‌منظور تسهیل مبادلات بین‌المللی، اولویت‌های‌ اساسی اقدامات بانک مرکزی در حوزه سیاست‌های ارزی را تشکیل می‌دهند. رفع زمینه‌های سلطه مالی دولت، کاهش بدهی بخش دولتی به نظام بانکی، تقویت اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها، کمک به تامین مالی واحدهای تولیدی و همچنین بهبود تامین مالی خُرد، رویکرد اصلی اقدامات بانک مرکزی در حوزه سیاست‌های اعتباری را تشکیل می‌دهند. در حوزه نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری، اقدامات بانک مرکزی عمدتا بر ساماندهی موسسات اعتباری غیرمجاز و انتظام‌بخشی به بازار پول، کاهش مطالبات غیرجاری بانک‌ها، بهبود کمی و کیفی سرمایه بانک‌ها و صیانت از حقوق ذی‌نفعان بانک‌ها و موسسات اعتباری، تمرکز دارند. اقدامات بانک مرکزی در حوزه بانکداری الکترونیک نیز بر توسعه کمّی و کیفی بانکداری الکترونیک، ایجاد بانکداری متمرکز (Core Banking) در نظام بانکی کشور و ارتقای شفافیت اطلاعات بانک‌ها به‌منظور تقویت نظارت بر کارکرد شبکه بانکی، مهم‌ترین اقدامات بانک مرکزی به‌منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در حوزه بانکداری الکترونیک را تشکیل می‌دهند. توجه به اصول و مبانی نظری و همچنین حصول به سطح بالایی از سازگاری، رویکرد اساسی این بانک در تعیین اهداف، برنامه‌ها و اقدامات اجرایی در حوزه اقتصاد مقاومتی را تشکیل می‌دهد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  اخبار ممنوعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد