درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 خرداد 1398 - 17:52   

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب یک

باشگاه خبرنگاران منطقه آزاد قشم راه اندازی می شود

  باشگاه خبرنگاران منطقه آزاد قشم راه اندازی می شود


ادامه ادامه مطلب دو

سرپرست جدید مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) منصوب شد

  سرپرست جدید مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) منصوب شد


ادامه ادامه مطلب سه

آیین معارفه و تودیع مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین برگزار شد

  آیین معارفه و تودیع مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین برگزار شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تدوین مدل کسب کار بانک توسعه تعاون در راستای بانکداری دیجیتال
  رئیس باشگاه خبرنگاران جوان منصوب شد
  استاندار یزد: روابط عمومی‌ها مروج و مجری مفهوم عدالت در جامعه
  مدیرجدید روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان منصوب شد
  مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن خبر داد: انتشار اوراق خرید دین استهلاکی برای اولین بار در کشور
  نیت خیرخواهانه تان را با بانک ملی ایران عملی کنید!
  آغاز پنجمین دوره جشنواره سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک آینده
  نماینده مجلس باید یک متخصص روابط عمومی و ارتباطات هم باشد
  تقویم روز ارتباطات/ رسانه ها در آمریکا و تاسیس اف.سی.سی FCC
  تقویم روز ارتباطات/ مسیری را که یک امپراتوری بزرگ رسانه ای پیموده است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14386صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 2 آذر 1393 - 16:38
بازتعریف وظایف مدیران میانی در عصر دیجیتال
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فناوری عامل تغییر خصمانه‌ای برای مدیریت میانی تلقی می‌شود و البته عکس این موضوع نیز صادق است. زمان آن فرا رسیده است که به گذشته نیم‌نگاهی داشته باشیم و رابطه‌ای جدید در دنیای دیجیتال برای این دو تصور کنیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فناوری عامل تغییر خصمانه‌ای برای مدیریت میانی تلقی می‌شود و البته عکس این موضوع نیز صادق است. زمان آن فرا رسیده است که به گذشته نیم‌نگاهی داشته باشیم و رابطه‌ای جدید در دنیای دیجیتال برای این دو تصور کنیم. دلیل این امر پویایی نیازهای دنیای دیجیتال است که مستلزم سبک جدیدی از رهبری است، ثابت شده است که مدیران میانی از پتانسیل پذیرش و اجرای این سبک نوین رهبری برخوردار هستند، سبکی که نقش یک مدیر واقعی را برای آنان به ارمغان خواهد آورد.


مدیریت میانی مجموعه‌ای گسترده از مدیران را شامل می‌شود که به‌عنوان عامل پیوند مدیران ارشد و سرپرستان و مدیران عملیاتی تلقی می‌شوند. مدیران بخش میانی سازمان‌ها با مجموعه‌ای از وظایف سروکار دارند که از آن به‌عنوان بوروکراسی سازمانی یاد می‌شود. به نظر شما آیا واقعا چنین است؟ عصر دیجیتال و دگرگونی‌های شگرف ناشی از پدیده‌های تکنولوژیک، چه نقش و اهمیتی در تغییر وظایف مدیران میانی خواهند داشت؟مدیران میانی سال‌ها همچون کیسه بوکسی برای نظریه‌های کسب‌وکار بوده‌اند. وظایف این لایه مدیریتی اغلب بر تعدیل عملیات سازمانی متمرکز بوده است. با این اوصاف، به‌راحتی می‌توان مدیریت میانی را مانعی بر سر راه ظهور فناوری در سازمان و متعاقبا مانع توسعه کسب‌وکار دیجیتال دانست.نظریه‌پردازان سازمانی به مطالعه نقش مدیران میانی در برقراری فرآیندهای ارتباطی و هماهنگ‌کننده ازطریق جریان نوظهور اطلاعات می‌پردازند. مدیریت میانی در گذشته کانال انسانی سازمان تلقی می‌شد. با ظهور فناوری‌های امروزی که به‌راحتی قادرند جریان اطلاعاتی مناسبی را در سازمان ایجاد کنند، نقش این کانال‌های انسانی چه خواهد بود؟ پاسخ این پرسش در فهم نحوه تاثیرگذاری تغییرات تکنولوژیک بر فرآیندهای مدیریتی و سازمانی نهفته است.فناوری‌هایی که ناکارآمدی را کاهش می‌دهند، تکنولوژی‌های دیجیتال از این قاعده مستثنی نیستند. تجزیه و تحلیل‌ها، همکاری‌های مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی، داده‌های حجیم یا فرآیندهای مبتنی بر رایانش‌های ابری ظرفیت‌های جدیدی برای همکاری و کنترل فراهم می‌آورند.

از پیاده‌سازی تا مدیریت میانی
مدیران میانی باید موقعیت خود را در یک سازمان دیجیتال تغییر دهند در غیر این صورت باید به پیشواز ریسکی جدید بروند. این حالت مستلزم نگرشی جدید برای مدیران است تا آنان را از یک مدیر به یک رهبر تبدیل کند. دیجیتال‌سازی نیازمند مدیرانی است که از قسمت میانی سلسله مراتب مدیریتی (در قالب مدیریت تیمی ثابت و فرآیندهای مشخص) به بخش میانی شبکه مدیریت منابع، به‌منظور دسترسی و جذب مشتری و کسب نتایج مورد نظر سازمان تغییر وضعیت داده‌اند.
موفقیت در نقش یک مدیر میانی با کاربرد فناوری‌های دیجیتال ازطریق تعیین میزان نفوذ، مشارکت و رهبری در دستیابی به نتایج سازمانی تکامل می‌یابد. خوشبختانه این مقیاس‌های جدید در حوزه مدیریت میانی با توسعه‌های حوزه گزارش‌های عملکرد تحلیلی متناسب است. تغییر ماهیت از اجرا و پیاده‌سازی به سمت رهبری در میزان قدرت و وظایف مدیریت میانی، تغییراتی ایجاد می‌کند. مدیران میانی بیش از گذشته به دنبال کسب منافع بیشتر از جریان تکنولوژیک هستند، به‌طور قطع دستیابی به چنین هدفی مستلزم اقدامات صحیح است.آینده موفقیت مدیریت میانی در رهبری سازمانی نهفته است نه مدیریت اجرا. در اغلب موارد مدیران میانی درگیر پیاده‌سازی هستند نه مدیریت. حذف مدیریت‌میانی از سلسله‌مراتب سازمانی به سهولت قابل تحقق است، به‌خصوص زمانی که تکنولوژی به‌راحتی نقش اجرایی آنان را مختل و از آن خود کرده است. سازمان‌های ما محتاج حضور مدیرانی هستند که پل ارتباطی بین اهداف استراتژیک و تحولات تاکتیکی باشند. این هدف چیزی جز مدیریت فناوری‌های دیجیتال نیست. بدون شک هر مدیر میانی قادر به بقا در دنیای دیجیتال نیست. مدیر میانی آینده شخصی است که ویژگی‌های زیر را داراست:
1- او به خوبی می‌داند که سازمان در سطح انتزاعی و در صورت توجه به مشتری موفق خواهد بود و درآمد بعدی از مساله است و نحوه کسب درآمد و دلایل آن جریان کسب درآمد را به نحوی موفقیت‌آمیز بهبود می‌بخشند.
2- او به خوبی تفاوت‌های موجود میان قابلیت‌های انتقادی و رفاهی را درک می‌کند. چنین مدیری توانایی‌های لازم را در توسعه این قابلیت‌ها به‌منظور کسب موفقیت داراست.
3- او تکنولوژی را با عینک اطلاعات می‌نگرد نه برنامه‌های کاربردی. وی از این بینش برای تقویت توانایی تیم‌ها و نیروهای تحت مدیریت خود در بهره‌برداری هوشمندانه و دقیق از اطلاعات به‌کار می‌بندد نه کاربرد کورکورانه و محدود از ابزارهای کاربردی.
4- او از تکنولوژی به‌منظور سرمایه‌گذاری‌هایی با دستاوردهای محسوس برای مشتری و سطح عملیاتی سازمان بهره می‌گیرد.
چنین ویژگی‌هایی در کنار هم مدیران میانی را در رویارویی با چالش‌های خاص و خواسته‌های مشتریان یاری می‌رساند. این گروه از مدیران به خوبی می‌دانند که ایجاد ارزش برای مشتری مستلزم درک خواسته‌ها و نیازهای آنان است نه وادار کردن مشتریان به پذیرش راه حل‌های استاندارد و محدود. ویژگی‌های مذکور نقطه افتراق مدیران اجرایی از رهبرانی است که با عنوان مدیر از آنان یاد می‌شود.

مدیران قدرتمند در نقش‌های قدرتی
حفظ نقش قدیمی مدیران میانی در کسب‌وکارهای دیجیتال منجر به کاهش چالاکی، افزایش تعارض و پیچیدگی در سازمان می‌شود. مدیران اجرایی دنیای امروز نیاز به نگرش‌هایی جدید دارند که براساس آن اصول دیجیتال جدیدی جایگزین چارچوب‌ها و مدل‌های پیشین کسب‌وکار می‌شوند.
چالش و بحرانی خاموش در سازمان‌ها جاری است، حوزه‌های مدیریتی متعدد بدون مدیران کارآمد و واقعی اداره می‌شوند. رهبری سازمانی واقعی در بسیاری از سازمان‌ها قابل رویت نیست. این کمبود حتی با ورود به عصر دیجیتال و افزایش خواسته‌های مشتریان و روند تکامل و تغییر کسب‌وکارها و تعارض حاصل از تغییرات چشمگیرتر می‌شود.دنیای دیجیتال بسیار پویا است، بی‌شک انطباق آن با اصول متنوع مدل‌های قدیمی کسب‌وکار و ساختارهای سازمانی دشوار خواهد بود. اما اگر به دنبال بر پایی اصولی به‌منظور مشارکت، هماهنگی میان واحدهای مختلف کسب وکار هستید این دشواری را به خوبی لمس خواهید کرد.
 

مترجم: فریبا ولیزاده
منبع: accenture

روزنامه دنیای اقتصاد

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ مسیری را که یک امپراتوری بزرگ رسانه ای پیموده است


  تقویم روز ارتباطات/ رسانه ها در آمریکا و تاسیس اف.سی.سی FCC


  نماینده مجلس باید یک متخصص روابط عمومی و ارتباطات هم باشد


  دومین نشست مدیران ارتباطات شرکت های گروه خودروسازی سایپا به میزبانی پارس خودرو برگزار شد


  مدرس و پیشکسوت روابط‌عمومی: روابط‌عمومی‌ها باید زیر نظر بالاترین مقام دستگاه فعالیت کنند


  شماره جدید فصلنامه کارگزار روابط عمومی منتشر شد


  انتظار از نهادهای صنفی روابط عمومی/ یک طرفه به محکمه نرویم


  نشست مدیران روابط عمومی پارک های علم و فناوری سراسر کشور


  مدیرکل روابط عمومی مجلس تغییر کرد


  روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: استاد هوشنگ عباس زاده چهره ماندگار روابط عمومی ایران چشم از جهان فرو بست