درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 16:37   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14305صفحه نخست » چهارشنبه، 28 آبان 1393 - 13:59
بررسی کارکرد شبکه های اجتماعی ضرورتی اجتناب ناپذیر
در فاصله جان باختن 'مرتضی پاشایی' جوان هنرمند کشورمان تا به خاکسپاری وی، بطور متوسط هر دو ساعت یکبار یک پیام، عکس، تصویر، تسلیت، ابراز همدردی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تلفن همراه را پر کرده بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در فاصله جان باختن 'مرتضی پاشایی' جوان هنرمند کشورمان تا به خاکسپاری وی، بطور متوسط هر دو ساعت یکبار یک پیام، عکس، تصویر، تسلیت، ابراز همدردی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تلفن همراه را پر کرده بود.

شکی نیست که فوت این جوان هنرمند که بسیاری از مردم با آهنگ هایش خاطره دارند موجی از سوگ در اجتماع جوان ایران به راه انداخت و حتی توضیح و تحلیل، انکار و مخالفت و حتی محتوای طنز آلودی که سوار بر بال شبکه های اجتماعی تلفن همراه به ذهن مخاطبان سرازیر می شد نتوانست اندکی از این غم بکاهد.

در کنار انتشار عکس های آن مرحوم در بیمارستان و تصاویر جمعیتی که چه در زمان حیاتش خارج از بیمارستان برای شادی و روحیه دادن به او آهنگ هایش را می خواندند و چه در زمان تشییع پیکرش محدوده تالار وحدت را پر کرده بودند، نشان داد در ایران رویداد اجتماعی- فرهنگی، هر یک از شهروندان، خود تبدیل به رسانه ای شده اند.

'هنگامه نجمی' کارشناس فرهنگی، این رسانه شدن خود به خودی هر شهروند برای انعکاس رویداد را مطرح کرد و گفت: در پدیده های اجتماعی از این موضوع به عنوان موج یا جو زلزله وار یا گذار یاد می شود.

وی افزود: این موضوع نیازمند کنکاشی عمقی است تا زیر لایه های ایجاد این موج و تسری آن به شهرها و استانهای دیگر و حتی مناطق کم جمعیت بررسی شود.

وی با اشاره به همراهی دلسوزانه و آگاهانه جوانان از این موج افزود: بعضی افراد سخت گیر، این همراهی را جو شدن قشر جوان می دانند اما آنچه مسلم است، این همراهی که اوج آن در روز خاک سپاری مرحوم پاشایی خود را نشان داد، نشانه گردش تمایلات فرهنگی افرادی است که به نوعی از برنامه های نمایشی و فرمایشی و حرکت های نخ نما و بی اثر عرصه فرهنگی خسته و دل زده شده اند و در مواردی این چنینی موضوع سوگواری مرگ یک جوان بهانه تخلیه ذهنی آنان می شود.

'مهدی افراسیابی' کارشناس اجتماعی نیز با بیان اینکه باید به علایق جوانان توجه شود تاکید کرد: توجه آگاهان و تصمیم سازان اجتماعی و مدیران برنامه ریز بخش فرهنگ به این حرکت خودجوش جوانان ضروری بنظر می رسد.

وی افزود: تجمع جوانان پشت در بیمارستان، شب های شمع سوزان فراق پاشایی، تشییع پیکر و اولین شام عزای این هنرمند جوان، همگی تلنگری است که برنامه ریزان را به فکر اندازد چه خواسته ها و علایقی در بستر تعامل آنها با جامعه نادیده گرفته شده است.

'علی زارع زاده' کارشناس سیاسی هم با ابراز تاسف از افرادی که این تجمع های فرهنگی را دهن کجی به فرهنگ سازی دولتی، حرکت تلافی جویانه جوانان به آئین های ملی و انقلابی و حتی حرمت شکنی ایام محرم دانسته و تفسیر می کنند، گفت: تدارک ضد فرهنگی و خیز عجیب دشمنان قسم خورده نظام اسلامی برای سوء استفاده از این جمعیت ها، با هوشیاری همین جوانان و بخصوص تدبیر به موقع و رشادت فرهنگی و اعتقادی خانواده مرحوم پاشایی و بخصوص پدرش در نطفه خفه شد.

وی افزود: اما همانطور که گفته شد، موج زلزله وار، هم پس لرزه دارد و هم تخریب، که باید پس از وقوع آنی و غیر قابل پیش بینی آن، امدادگران فرهنگی به صحنه وارد شوند و نگذارند که پیامد های منفی ان دامن گیر جامعه شود.

وی تاکید کرد: فرار به جلوی عده ای از تندروهای وابسته به تفکرات سنتی دینی، انفعال و سکوت جمعی از اثرگذاران اجتماعی و تا حدودی تغییر رویه ناگهانی رسانه ملی در پرداختن به این موضوع سبب شد تا در موضوع 'موج مرگ مرتضی' هیچ متفکر صاحب تریبونی نتواند به وضوح بگوید چقدر می شد از این اجتماع ها به نفع جامعه استفاده کرد.

زارع زاده با بیان اینکه همدلی جوانان در زمان فوت مرحوم پاشایی فرصتی فرهنگی است که نباید به تهدیدی ضد فرهنگی تبدیل شود تاکید کرد: باز شدن پای بدعت ها به آئین سوگواری، بهانه تراشی برای تجمع های غیرقانونی احتمالی بعدی، گزک دادن به دست دشمنان و رسانه های معاند، ایجاد جو خواننده سالاری در تقلید جو مداح سالاری، برجسته سازی مقایسه ای مراسم تشییع برخی علما و روحانیون و افراد مشهور، موضوعاتی است که این تجمع های سالم فرهنگی را تهدید می کند.

'ابوالقاسم صمیمی' آسیب شناس اجتماعی هم در جمع بندی این نظرات گفت: پیام های این تجمع ها، ضرورت توجه جامعه پزشکی به سونامی سرطان، محبوبیت عاطفی مشاهیر هنری در دل جوانان، نیاز مبرم جوانان به آرامش متاثر از موسیقی و زنده شدن دوباره هم دلی ها و هم نوایی ها در قشر جوان بود.

وی افزود: آنچه مسلم است خارج شدن انحصار انعکاس وقایع اجتماعی از ید قدرت رسانه ملی و همه رسانه های رسمی دولتی و غیر دولتی کشور، بدلیل گستردگی روز افزون استفاده از محیط های مجازی تلفن همراه، باعث شده که خود مردم بگویند که در مراسمی که شرکت کردند چه خبر بوده است و هر موبایل بدستی فراخور نظر و عقاید خود تصویر ثبت و انتشار داد تا برداشت شخصی هزاران نفر روی میز مقایسه منصفانه مردم قرار بگیرد.

بسیاری از کارشناسان، عکس العمل های مردم بخصوص جوانان پس از درگذشت 'مرتضی پاشایی' هنرمند جوان موسیقی پاپ کشورمان را یک نشانه نهفته فرهنگی برای به خود آمدن مسئولان و ضرورت نزدیک شدن به عقاید جامعه جوان برای هدایت گری این موج ها در مسیر صحیح تحلیل کرده اند و این نشان می دهد که جاده ارتباط جوانان و مسئولان یک طرفه نیست و هنرمند حتی اگر بمیرد همیشه زنده است...ک/4
ایرنا

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد