درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 13:45   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14256صفحه نخست » صوت و فیلم روابط عمومیدوشنبه، 26 آبان 1393 - 11:41
کارنامه شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها/1
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی شنبه 17 آبان ماه 1393 در مصلای امام خمینی(ره) تهران با شعار «آزادی مسؤولانه» در حالی با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی آغاز به کار کرد که نام شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا) نیز در این میان به چشم می‌خورد.
  

 

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی شنبه 17 آبان ماه 1393 در مصلای امام خمینی(ره) تهران با شعار «آزادی مسؤولانه» در حالی با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی آغاز به کار کرد که نام شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا) نیز در این میان به چشم می‌خورد. این فرصت بهانه ای شد تا شارا با افراد برجسته همچون برخی از سیاستمداران، هنرمندان، اساتید دانشگاه ها، مدیران مسول برخی سازمان ها و نمایندگان مجلس گفتگو داشته باشد و از غرفه بازدید داشته باشند. در ادامه گزارش این حضور را از نظر می گذرانیم:


نمایشگاه مطبوعات باعث افتخار و حسرت است
مشاور فرهنگی رییس جمهور در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفتگوی اختصاصی با شارا با بیان این مطلب تصریح کرد: « باعث افتخار است که حضور جوانان بسیاری در نمایشگاه به چشم می خورد.»
حسام الدین آشنا افزود: « می توان گفت نمایشگاه مطبوعات هم باعث افتخار و هم باعث حسرت است. افتخار از آن جهت که حضور جوانان بسیاری در این نمایشگاه به چشم می خورد و حسرت به دلیل اینکه می توانست کارهای بسیاری انجام داد که متاسفانه انجام نشده است.»

تعامل بین روابط عمومی ها و رسانه ها ضعیف است
محمدرضا صادق در حاشیه بازدید از غرفه شارا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات با بیان این مطلب تصریح کرد: «تعامل بین روابط عمومی ها و رسانه ها خیلی قوی نیست و چندین بار با نشست هایی که با مسئولین روابط عمومی ها داشتیم به این نکته اشاره کردم که ارتباطی نزدیکتر و پویاتری را با رسانه ها داشته باشیم.»
وی افزود: «من فکر می کنم تعامل بین روابط عمومی ها و رسانه ها یک ارتباط دو سویه است به طوری که هم رسانه ها و هم روابط عمومی ها باید برای برقراری ارتباط بیشتر تلاش کنند.»
مشاور رسانه ای رییس جمهور عنوان کرد: «من فکر می کنم دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت می تواند در این راستا نقش آفرین باشد. البته در حال حاضر نیز برنامه هایی را در این رابطه در دستور کار دارد که در آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.»

نیاز به استقلال بیشتر در روابط عمومی ها و رسانه ها داریم
وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفتگوی اختصاصی با شارا اظهار داشت: «ما نیاز به استقلال بیشتر در روابط عمومی ها و رسانه ها داریم تا بتوانند به عنوان رکن چهارم عمل کنند.»
عباس آخوندی عنوان کرد: «اوضاع و احوال روابط عمومی هاو رسانه ها در ایران رشد جدی پیدا کرده اند و نمایشگاه نیز نشان دهنده ی این است که میزان مطبوعات بسیار گسترده شده اند.»
وی افزود: «البته همچنان نیاز به یک دوره بازگشت به کیفیت در رسانه و مطبوعات داریم. یکی از مسائلی که در ایران وجود دارد این است که عقبه بسیاری از رسانه ها در ایران به نهادهای عمومی بر می گردد.»

روابط عمومی و رسانه ها باید به جایگاه درست خود توجه داشته باشند
شهیندخت ملاوردی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفتگوی اختصاصی با شارا عملکرد روابط عمومی و رسانه ها را در نمایشگاه مثبت ارزیابی کرد و گفت: « روابط عمومی و رسانه ها در نمایشگاه به خوبی عمل کرده اند و انتظار می رود تا به جایگاه درست خود توجه داشته باشند.»
وی افزود: «امیدواریم مطبوعات در راستای شعار جشنواره امسال که آزادی است، گام بردارند تا بتوانند به جایگاه واقعی خود برسند.»
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور تصریح کرد: «رسانه ها و روابط عمومی ها باید برای انعکاس فعالیت ها، سیاست ها و برنامه هایی که دولت برای پیش برد جامعه در پیش گرفته است، مساعدت کنند تا بذر امیدی که در جامعه کاشته شده است را به ثمر برسانند.»

روابط عمومی و رسانه ها بسیار خوب عمل کرده اند
دستیار رییس جمهور در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفتگوی اختصاصی با شارا اظهار داشت: «امسال نمایشگاه مطبوعات بسیار خوب و عالی است. روابط عمومی و رسانه ها نیز به لحاظ اینکه حرص و طمع برای گرفتن خبر دارند، بسیار خوب عمل کرده اند.»
علی یونسی تصریح کرد: «به وضوح می توان این اشتیاق و علاقه را در بین رسانه ها مشاهده کرد که خود نشان از سرزندگی، شوق و اشتیاق در بین رسانه ها در نمایشگاه است و من این را به خوبی احساس کردم»

تعامل روابط عمومی با رسانه می تواند برکاتی برای جامعه داشته باشد
مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شارا با بیان این مطلب اظهار داشت: « اگر روابط عمومی ها نقش خود را به خوبی ایفا کنند، می توانند بار سنگینی را از دوش رسانه ها بردارند.»
سید محمود دعایی با اشاره به اهمیت تعامل بین روابط عمومی ها و رسانه ها گفت: «اگر روابط عمومی ها به طور علمی و اصولی کارهای خود را دنبال کنند و با رسانه ها تعامل خوبی داشته باشند، می توانند برکاتی برای جامعه داشته باشند.»


شارا؛ رسانه ای است که از دل مردم برخواسته است
وزیر اسبق پست و تلگراف و تلفن در بازدید از غرفه شارا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات، با بیان این مطلب اظهار داشت: «با توجه به اینکه این شبکه وابسته به ارگان یا سازمان دولتی نیست می توان گفت این رسانه برخواسته از دل مردم است.»
سید محمد غرضی عنوان کرد: «نسل بعد از 28 مرداد از جنبه اطلاع رسانی، روزنامه، مجله و غیره بسیار بی بهره بود و علت آن این بود که یک چنین مجموعه هایی در اختیار نبود.»
وی افزود: «امروزه وقتی این مجموعه های روابط عمومی را می بینیم و با30 سال پیش مقایسه می کنیم، متوجه می شویم که نیروی وسیعی از داخل مردم به طور خودکار جوشیده است که به عنوان مثال می توان به همین شبکه اطلاع رسانی شارا اشاره کرد که این استعداد بسیار با ارزش است.»
غرضی در پایان عنوان کرد: «بنابراین استعداد اجتماعی که برای روابط عمومی ها، رسانه ها و مردم فعالیت می کنند، ارزش سیاسی پیدا کرده اند.»

روابط عمومی رسانه ای با روابط عمومی نهادی متفاوت است
سید اکبر یعقوبی در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفتگوی اختصاصی با شارا اظهار داشت: «جنس کار وفعالیت روابط عمومی در مطبوعات با روابط عمومی نهادها، وزارتخانه ها و ارگان ها مقداری متفاوت است. دلیل ان هم از اینجا نشأت می گیرد که شاکله اصلی هر روزنامه، به دلیل اینکه هیات تحریریه باید به محتوای خبر دسترسی پیدا کند، باید از خروجی ارگان ها و نهادهای دولتی و خصوصی مطلع شوند.»
وی افزود:«طبیعتاً ارتباط این خروجی ها با محتوای کاری که در مجموعه فعالیت خود دارند، می توانند به نحو احسن بر روی پایگاه های خبری خود اطلاع رسانی شود و یا اینکه از خبرنگارانی دعوت کنند که حوزه های خبری آنها را پوشش دهند. در نتیجه روابط عمومی ها در روزنامه می توانند این پل ارتباطی را بین هیات تحریریه و روابط عمومی نهادها و ارگان های دیگر برقرار کنندو خبر در نهایت صحت، درستی و اعتبار خبری برای مخاطب عرضه شود.»
مدیر روابط عمومی مؤسسه جام جم با اعتقاد به اینکه نمایشگاه مطبوعات فرصتی برای ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطبان است، گفت: «در نمایشگاه مطبوعات ما فعالیت های رسانه ای داریم به این مفهوم که در رساندن خبر و آگاهی دادن از نحوه ی فعالیت های هر یک از ارگان ها و نهادها، تمام تلاش خود را انجام دهیم و روابط عمومی هایی که نقش اصلی را در ارگان ها بازی می کنند، حتما در مجموعه نمایشگاه حضور داشته باشند و در ارتباط نزدیک با مخاطب خود قرار گیرند.»
یعقوبی تصریح کرد: « روابط عمومی ها با حضور خود در نمایشگاه مطبوعات می توانند آنچه که خودشان به عنوان خبر به آن می پردازند و در پایگاه اطلاع رسانی خود نشر می دهند را به مردم انتقال دهند و در نتیجه آثار حضور آنها در بین مخاطبین خود پربار و پرثمر خواهد بود. در عین حال از نزدیک با فعالیت های خبری رسانه ها بیشتر آشنا می شوند، گویی که آنها هم به نوعی کار خبر را انجام می دهند، ولی به نوعی در کیفیت و محتوای خبر به صورت تخصصی حضور ندارند. در نتیجه لازم است که از نزدیک شاهد فعالیت های آنها باشند و چیدمان خبری را حس کنند.»

روابط عمومی ها برای مردم ایجاد اطمینان می کنند
شبان شهیدی در حاشیه بازدید از غرقه شارا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شارا با بیان این مطلب تصریح کرد: « روابط عمومی ها در مردم ایجاد اطمینان می کنند. مردم برای اینکه ارتباط برقرار کنند در ابتدا باید اعتماد کنند یکی از دلایلی که در کشورهایی نظیر کشور ما مردم حرف دل خود را به رسانه ها نمی زنند همین است.»
شهیدی با بیان اینکه رسانه ها شناخت درستی از مطبوعات ندارند، گفت: «رسانه ها شناخت درستی از مخاطب ندارند و روابط عمومی ها در چنین موقعیت هایی است که می توانند از طرف مردم جلب اطمینان کنند.»

وی افزود: «نمایشگاه مطبوعات در وهله اول به آشنایی مردم با مطبوعات کمک می کند و در وهله دوم شناساندن و مشکل بودن کار مطبوعاتی را به مسئولان دولتی و حکومتی برای تامین امنیت بیان در جامعه نشان می دهد.»
شهیدی روابط عمومی را جزو لاینفک رسانه ها دانست و اظهار داشت: «روابط عمومی یک دور تسلسل با رسانه ها دارد و نمی توان گفت که جدا از رسانه است. رسانه ها باید از طریق روابط عمومی اهداف خود را تبیین و نیازسنجی کنند و در نهایت به مردم انتقال دهند.»

روابط عمومی و رسانه؛ دو بال دانش ارتباطات
سردبیر روزنامه "صنعت ما" در بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفتگوی اختصاصی با شارا، روابط عمومی و رسانه را مانند دو بال دانش ارتباطات دانست و تصریح کرد: « وقتی از دانش ارتباطات صحبت می کنیم، باید به این دوبال یعنی دانش روزنامه نگاری و روابط عمومی توجه کنیم. دانش ارتباطات نمی تواند تا زمانی که این دوبال هماهنگ با یکدیگر کار نکنند و پرواز خوبی را برای این علم داشته باشند، اوج بگیرد.»
ناصر بزرگمهر افزود: «در کشور ما نیز از نظر علمی و دانشگاهی در دوره های کارشناسی تا دو سال اول تمامی واحدهای درسی مشترک است و در نهایت در دانشگاه انتخاب می کنیم که به کدام شاخه یعنی روزنامه نگاری و یا روابط عمومی بپیوندیم.»
سردبیر روزنامه "صنعت ما" اظهار داشت: «در حوزه اجرایی نیز در کار روابط عمومی نیز به طور طبیعی می بینیم که خبرنگارانی از وزارتخانه ها به روابط عمومی می پیوندند و افرادی از روابط عمومی ها نیز به رسانه ها و مطبوعات کشور ملحق می شوند. در نتیجه این مسئله نشان می دهد که این دو حوزه بیش از اندازه در هم تداخل دارند و در هم تنیده شده اند.»
بزرگمهر با بیان اینکه افرادی در هر دو حوزه موفق هستند که بتوانند روابط مناسبی را برقرار کنند، گفت: به دلیل اینکه روابط عمومی و رسانه تا این اندازه به هم نزدیک هستند، ناچار هستیم تعامل بین این دو را به یک تعامل مناسب برسانیم و هر حوزه ای وظایف خود را بدرستی انجام دهد بدون اینکه به حوزه دیگری به اصلاح باج دهد.»
وی با اعتقاد بر اینکه نمایشگاه مطبوعات، فرصت طلایی برای ارتباط بیشتر روابط عمومی ها و رسانه ها است، عنوان کرد: «نمایشگاه مطبوعات یک فرصت طلایی برای این است که روابط عمومی ها و رسانه ها با یکدیگر مرتبط شوند و اگر آشنایی با هم ندارند این شناخت به وجود آید. اگر روابط عمومی ها بتوانند با توانمندی های رسانه های مکتوب یعنی روزنامه، هفته نامه و مجلات آشنا شوند و رسانه های مکتوب نیز بتوانند با کمک روابط عمومی ها ببیند در کجا می توانند خود را مطرح کنند، می توانند خوراک اولیه خود را از طریق روابط عمومی هایی که در این نمایشگاه مستقر هستند شناسایی کند.»

نمایشگاه مطبوعات، فرصت مناسبی برای تعامل بیشتر روابط عمومی ها و رسانه ها
عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفتگوی اختصاصی با شارا، با بیان این مطلب گفت: «رسانه و روابط عمومی نیازمند تعامل با یکدیگرند.»
«قربانعلی تنگ شیر» به اهمیت رسانه ها در جوامع امروز اشاره کرد و افزود: «نمایشگاه مطبوعات فرصت بسیار خوبی برای روابط عمومی هاست که به نمایشگاه بیایند و از نزدیک با توانمندی های بالقوه و بالفعل رسانه ها آشنا شوند و از آن در جهت منافع سازمان بهره برداری کنند.»
عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی اظهار داشت: «ما در جامعه ای زندگی می کنیم که هم به روابط عمومی و هم به رسانه ها نیازمندیم. رسانه ها می توانند بازوی ارزشمندی برای کمک به فعالیت های روابط عمومی ها باشند. روابط عمومی ها نیز نیازمند این هستند که از امکانات رسانه ها و شبکه های اجتماعی استفاده کنند.»

روابط عمومی و رسانه یک پیکر واحدند
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفتگوی اختصاصی با شارا با بیان این مطلب اظهار داشت: «نمی توان روابط عمومی را از رسانه جدا دانست. دیگر زمانی نیست که بتوان این دو را از یکدیگر تفکیک کرد، زیرا در حال حاضر همه روابط عمومی هستند.»
محمد خدادی افزود: « رسانه و روابط عمومی اگر باهم تعامل نداشته باشند نه روابط عمومی هستند و نه رسانه اینکه می گوییم تا انسان نباشیم نمی توانیم کار کنیم، بنابراین تا تعامل نداشته باشیم نمی توانیم کار کنیم.»
خدادی اخلاق را محور توسعه در ارتباطات دانست و گفت: « اگر می خواهیم بر روی افکار عمومی که همان مخاطب ما هستند تاثیر بگذاریم، اول باید از خودمان شروع کنیم و روی خودمان اثر بگذاریم. تمامی اینها مربوط می شود به اینکه اخلاق محور باشیم یعنی اگر در مناسبات ما اخلاق حاکم باشد، به طور اتوماتیک به نتیجه خواهیم رسید.»
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه باید بین تفاوت و تقابل مرز قایل شویم، عنوان کرد: «در چارچوب نظام، منافع و امنیت ملی هیچ کسی نمی تواند با دیگری تقابل داشته باشد. گاهی اوقات باید توجه داشت که جای تفاوت و تقابل را با یکدیگر اشتباه نگیریم و تصحیح کنیم. گاهی اوقات تصور می کنیم که این تفاوت ها تقابل است، در حالی که معنای اصلی فضا و کار رسانه ای ایجاد تبادل آراء و نظرات برای بستر توسعه است.
وی تصریح کرد: هیچکس نمی گوید من رسانه ای برای تخریب درست کرده ام ولی معنای توسعه نیازمند یک نگاه هم افزایی است چرا که همه ی ما یک خانواده ای به نام ایران هستیم که به دنبال یک هدف هستیم تا به تعالی و توسعه برسیم و هیچ راهی ندارد جز اینکه مانند یک خانواده با هم تعامل داشته باشیم.»
وی با بیان اینکه تفاوتی بین روابط عمومی و رسانه وجود ندارد، تصریح کرد: «از نظر من روابط عمومی و رسانه دیگر تفاوتی با یکدیگر ندارند بلکه یک پیکر واحد به نام اطلاع رسانی هستند. این جریان رسانه ای در جایی به تناسب کار خود ارتباط برقرار می کند و در جای دیگر اطلاع رسانی می کند. بنابراین باید فکر جدیدی کرد زیرا تفکری که از روابط عمومی داریم، مربوط به دهه 70 می باشد، در صورتی که اکنون در دهه 90 هستیم و حدود یک دهه عقب هستیم و مردم در کار روابط عمومی و رسانه از ما جلو هستند. در گذشته روابط عمومی و رسانه انحصار داشت در صورتی که در حال حاضر دیگر انحصاری وجود ندارد. زیرا هر فردی که یک دستگاه تلفن همراه داشته باشد، توان تولید و انتشار را دارد.»

انتظار ارتباط بیشتری بین روابط عمومی و رسانه ها داریم
مدیر عامل بیمه ایران در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفتگوی اختصاصی با شارا با اشاره به این مطلب اظهار داشت: «ما به عنوان بیمه ایران از ارتباط با اصحاب رسانه و روابط عمومی ها استقبال می کنیم تا بتوانیم بهتر به مردم اطلاع رسانی کنیم. به همین دلیل است که انتظار ارتباط بیشتری بین این دو داریم.»
محمد علی عسگری عنوان کرد:«اطلاع رسانی به موقع و مناسب باعث می شود مردم با اطمینان و اعتماد بیشتری تصمیم گیری کنند.»
وی با بیان اینکه روابط عمومی بیمه ایران دارای سه رتبه اول روابط عمومی در کشور است، تصریح کرد: « روابط عمومی بیمه ایران با توجه به زیرساخت هایی که اخیراً برای آن تدارک دیده شده است، سه رتبه اول در کشور را در بحث روابط عمومی الکترونیک، نوآوری و خلاقیت و بانک و بیمه، مقام اول را کسب کرده است.»
تعامل بین روابط عمومی ها و رسانه ها ضعیف است
محمدرضا صادق در حاشیه بازدید از غرفه شارا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات با بیان این مطلب تصریح کرد: «تعامل بین روابط عمومی ها و رسانه ها خیلی قوی نیست و چندین بار با نشست هایی که با مسئولین روابط عمومی ها داشتیم به این نکته اشاره کردم که ارتباطی نزدیکتر و پویاتری را با رسانه ها داشته باشیم.»

وی افزود: «من فکر می کنم تعامل بین روابط عمومی ها و رسانه ها یک ارتباط دو سویه است به طوری که هم رسانه ها و هم روابط عمومی ها باید برای برقراری ارتباط بیشتر تلاش کنند.»

مشاور رسانه ای رییس جمهور عنوان کرد: «من فکر می کنم دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت می تواند در این راستا نقش آفرین باشد. البته در حال حاضر نیز برنامه هایی را در این رابطه در دستور کار دارد که در آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.»

روابط عمومی در کشور توسط رسانه ها خوب تبیین نمی شود
حسن ربیعی در حاشیه بازدید از غرفه شارا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفتگوی اختصاصی با شارا با بیان این مطلب تصریح کرد: « گرچه روابط عمومی از ابزار رسانه برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند و ابزار بسیار مناسبی هم است اما رسانه برای ترویج فرهنگ ارتباطات و روابط عمومی کمتر این موضوع را مورد توجه قرار می دهد.»

وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای مهم مجموعه هر روابط عمومی در سازمان ها و نهادها رسانه ها هستند، اظهار داشت: «روابط عمومی ها با بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای پیام و اهداف سازمان را برای مردم، جامعه، گروه های هدف تعریف و تشریح می کنند. تعامل بین رسانه و روابط عمومی معمولا یک تعامل دو طرفه است. به این معنا که این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند و در صورتی که بتوانند ارتباطات خود را هدفمند و بر اساس برد طرفین تنظیم کنند که منافع طرفین در ارتباط با تولید و انعکاس و پوشش توانمندی ها و دستاوردهای موسسهرعایت شود، فکر می کنم موفقیت برای هر دو طرف حاصل شود.»

مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل سازمان اوقاف و امورخیریه کشور افزود: «گرچه رسانه ها مسئولیت سنگین تری را بر عهده دارند که تنظیم، جهت دهی ورضایتمندی افکار عمومی است که البته همه ی اینها در فعالیت ها و شرح وظایف روابط عمومی ها هم نهفته است. زیرا روابط عمومی ها مسئولیت افکار جامعه هدف هر سازمان را بر عهده دارد وپل ارتباطی میان جامعه و سازمان مورد هدف است.»

ربیعی عنوان کرد: « به نظر من ارتباطات در شرایط فعلی ارتباطات وسطح تعاملات در شرایط حاضر مناسب است ولی خود مجموعه روابط عمومی ها در کشور توسط رسانه ها خوب تبیین نمی شوند. که به نظر من اشکالی که در حال حاضر در رابطه با تعامل بین روابط عمومی و رسانه وجود دارد، این است که رسانه ها وظایف خود را در غبال روابط عمومی آنطور که شایسته است انجام نمی دهند.»

رابطه روابط عمومی ها و رسانه ها جذاب نیست
هرمز شجاعی مهر در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفتگوی اختصاصی با شارا اظهار داشت: «رابطه بین روابط عمومی ها و رسانه ها رابطه جذابی نیست. نمی دانم این کوتاهی از رسانه ها یا روابط عمومی هاست.»

وی تصریح کرد: «البته به دلیل اینکه رسالت روابط عمومی ایجاد روابط بسیار باز با تمامی ارگان ها است، به نظر می رسد که این کوتاهی از طرف روابط عمومی ها است. ما به عنوان یک رسانه همیشه دستمان به سوی روابط عمومی ها دراز است زیرا می دانیم روابط عمومی با افکار عمومی در ارتباط است. بنابراین نیاز دارد تا در جایگاه رفیع تری باشند و این در موفقیت یک مجموعه بسیار مهم است.»

مجری سیمای خانواده عنوان کرد: «برای اینکه این ارتباط بیشتر شود بهتر است حداقل هر ماه یکبار رسانه ها و روابط عمومی ها با هم جلسه و تبادل نظر داشته باشند و به راه حلی برسند که این ارتباط نزدیکتر و بهتر شود. روابط عمومی ها هستند که باید به دنبال رسانه ها بروند و رسانه ها نیز باید طالب آنها باشند. اگر رسانه ها دست خود را از اطلاعات روابط عمومی ها پر کنند، جایگاه رسانه ها بالاتر می رود.»


روابط عمومی، پیشانی هر دستگاهی است
علی مروی در حاشیه بازدید از غرفه شارا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شارا، ارتباط روابط عمومی با دستگاه ها را با اهمیت دانست و عنوان کرد: «روابط عمومی، پیشانی هر دستگاه و انعکاس دهنده فعالیت های آن است.»

رییس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به استقبال بی سابقه مردم از نمایشگاه مطبوعات تصریح کرد: «استقبال مردم بسیار خوب بود و این نشان می دهد که مردم به کار خبرنگاری، رسانه ها و اطلاع رسانی علاقه مند هستند. تمامی غرفه ها فعال، سرزنده و خوب بودند.»

مروی اظهار داشت:«هر اندازه ارتباط روابط عمومی ها با دستگاه ها فعال تر باشد، می تواند فعالیت های دستگاه خود را بهتر منعکس کند. روابط عمومی ها باید کارهای دستگاه ها را به مردم معرفی کنند تا مردم با فعالیت های خوب دستگاه ها آشنایی پیدا کنند.»

روابط عمومی ها در نمایشگاه مطبوعات نقش فعالی دارند
مهدی کیایی در حاشیه بازدید از غرفه شارا در بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفتگوی اختصاصی با شارا تصریح کرد: «روابط عمومی ها و رسانه ها در نمایشگاه مطبوعات نقش فعالی دارند. سازمان ها برای نزدیک شدن به مردم چاره ای ندارند جزء اینکه به رسانه ها نزدیک شوند.»

مدیر کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس افزود: «رسانه های اصلی و رسانه های قدرتمند که روابط عمومی های بزرگتر و با امکانات بیشتری دارند، این امکان را داشتند که بهتر در نمایشگاه حضور پیدا کنند.»

مدیر کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس اظهار داشت: «رسانه ها بهترین منتقل کننده اخبار به مردم هستند و برای مثال روابط عمومی مجلس برای انعکاس فعالیت های قوه مقننه و انعکاس دیدگاه های نمایندگان مجلس به مردم چاره ای جز ارتباط نزدیک با مردم ندارد. به همین منظور تلاش کردیم که ارتباط با خبرنگاران را تسهیل کنیم و شرایط امکان حضور آنها را در مجلس فراهم کنیم.»

رسانه تغذیه روحی و روانی جامعه است
مصطفی پور محمدی در حاشیه بازدید از غرفه شارا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفتگوی اختصاصی با شارا با بیان این مطلب اظهار داشت: «رسانه تغذیه روحی و روانی جامعه است. هر چه این حوزه فعال تر باشد، حیات انسانی بهبود می یابد.»

وزیر دادگستری با اشاره به استقبال گسترده مردم از نمایشگاه مطبوعات عنوان کرد: «باعث خرسندی است که بازدیدکنندگان بسیاری در نمایشگاه حضور دارند به خصوص در دو روز اخیر که نظم خوبی پیدا کرده است. من امروز نزدیک به پنج ساعت در نمایشگاه هستم و این موضوع احساس خوبی به من دست داده است.»

پور محمدی افزود: «استقبال، حضور نشریات مختلف و مشارکت های بخش های مختلف بسیار خوب بود. هر لحظه نمایشگاه نشاط بیشتری پیدا می کند. از تلاش شما تشکر می کنیم.ما از این نشاط گسترده ای که در فضای رسانه کشور برقرار است، خرسند هستیم.»

روابط عمومی ها پل ارتباطی بین دولت و رسانه ها است
محمود واعظی در حاشیه بازدید از غرفه شارا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفتگوی اختصاصی با شارا با بیان این مطلب تصریح کرد: «روابط عمومی در وزارت خانه ها برای تعامل با رسانه ها ایجاد شده است. بنابراین می توانم بگویم که پل بین رسانه ها و دولت روابط عمومی ها هستند.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: «روابط عمومی که تعامل نمی کند، وظیفه اصلی خود را انجام نمی دهد. بر همین اساس احساس می کنم که این نیاز را قطعا ما به عنوان دولت داریم.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد:«ما به عنوان دولت نیاز داریم که از مطالبات و خواسته های مردم مطلع شویم و از طرف دیگر مردم نیز علاقه مند هستند بدانند که برنامه ها و عملکرد دولت چگونه است. این مسئله تنها از طریق روابط عمومی ها و رسانه ها به ما می رسد.»

عملکرد روابط عمومی ها و رسانه ها در نمایشگاه مطبوعات نوآورانه است
مرتضی بانک در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شارا با اشاره به این موضوع تصریح کرد:«عملکرد روابط عمومی ها و رسانه ها در نمایشگاه نوآورانه و جذاب بود. این حجم از بازدیدکننده غیر قابل تصور است.»

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود:« البته شاید در گذشته کمتر از نمایشگاه مطبوعات بازدید کرده باشم، اما این برای من قابل تصور نبود که این حجم از حضور و انگیزه قوی را در بین مردم ببینم که این نشان می دهد عطش فراوانی برای این نوع ارتباط در مردم و رسانه وجود دارد.»

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با ابراز امیدواری از اینکه روابط عمومی ها و رسانه ها بتوانند نقش خود را گسترش دهند، اظهار داشت: « امیدواریم که روابط عمومی ها و رسانه ها بتوانند نقش خود را ارتقاء داده و وظیفه اطلاع رسانی و انتقال مشکلات و مسایل مردم را به خوبی انجام دهند، پل ارتباطی بین مردم ومسئولین باشند و اهداف مهم و ارزشمند رسانه ها را در حوزه ها ی مختلف به خوبی پیاده کنند.»

فضا برای رسانه و روابط عمومی ها در جامعه باز است
سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفتگوی اختصاصی با شارا با بیان این مطلب افزود: « حضور فعال روابط عمومی و رسانه ها در نمایشگاه نشان دهنده این است که فضا برای این دو بخش در جامعه باز است.»

محسن اژه ای اظهار داشت: « روابط عمومی و رسانه ها در نمایشگاه هر کدام با روحیه شاداب و با نشاط در غرفه های مخصوص به خود مشغول فعالیت هستند.»

وی تصریح کرد: « به دلیل همین نشاط و شادابی است که قطعا باید بین روابط عمومی و رسانه ها ارتباط تنگاتنگی وجود داشته باشد.»

ادامه دارد

 

نمایشگاه مطبوعات به روایت شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران


نمایشگاه مطبوعات به روایت شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران/2


نمایشگاه مطبوعات به روایت شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران/3

 

نمایشگاه مطبوعات به روایت شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران/4

 

نمایشگاه مطبوعات به روایت شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران/5

 

نمایشگاه مطبوعات به روایت شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران/6

 

نمایشگاه مطبوعات به روایت شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران/7




 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد