درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 23:13   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14205صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 24 آبان 1393 - 12:23
تحلیلی بر موضع مدبرانه استاندار خوزستان در خصوص روابط عمومی‌ها
پای در گل ماندن روابط عمومی‌های بنری در خوزستان
  

روابط عمومی‌ها اصلی‌ترین حلقه ارتباطی مردم با نهادهای دولتی و مجموعه‌های غیردولتی به شمار می‌آیند، ولی آیا در خوزستان این مجموعه‌ها در هر اداره در جایگاه واقعی خود قراردارند.
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- موضع‌گیری مدبرانه اخیر استاندار خوزستان در جمع فرمانداران، در روزهای گذشته درباره دارا بودن سواد کافی روابط عمومی‌ها در خوزستان مشخص شد که استاندار فرهیخته خوزستان به این مجموعه اشراف کامل دارد درد اساسی این مجموعه را در خوزستان به خوبی شناخته است.


ورود استاندار به این حوزه نشان از احساس نیاز استان مهم خوزستان به داشتن روابط عمومی‌هایی پویا و توانمند برای بیان تلاش‌های مسئولان به مردم است و با این گلایه مطروحه مشخص می‌شود که عالیترین نماینده دولت در استان نیز به پای در گل ماندن روابط عمومی‌ها در خوزستان اذعان دارد.


روابط عمومی‌ها در سال‌های گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند و تا حدودی دید مدیران از این مجموعه در سازمان‌های دولتی تغییر کرده است، ولی هنوز فرسودگی و خمودگی در اکثر این نهاد‌ها در خوزستان وجود دارد.


چه بسیارند مدیران روابط عمومی‌ها که برای گذران روز‌ها و ماه‌های پایانی خدمت خود در ادارات به مجموعه روابط عمومی‌ها فرستاده می‌شوند تا در این روزهای آخر خدمت در محلی بدون تنش و کم‌کار‌تر روزگار بگذرانند ولی فارغ از اینکه این برداشت با روح و رسالت این بخش کاملاً در تناقض است.


روابط عمومی‌ها در واقع باید بخشی پویا، کوشا و بروز باشند و چه زیاد هستند روابط عمومی‌هایی که در خوزستان هنوز توانایی و دانش استفاده از ایمیل و... را ندارند و هنوز اخبار خود را با چند روز تأخیر و به صورت مکتوب به رسانه‌ها ارسال می‌کنند.


روابط عمومی‌ها در خوزستان دغدغه اصلی خود که ایجاد حلقه ارتباط دستگاه دولتی با مردم است را فراموش کرده و بیشتر به مجالی برای تعریف و تمجید مدیران در هر دستگاه دولتی مبدل شده‌اند که این مهم نیز در اعتمادسازی و پذیرش نگاشته‌های این نهاد از سوی مردم خلل ایجاد می‌کند.
مختوم کردن روابط عمومی‌ها به نصب بنرهای مناسبتی و فراهم کردن شرایط برای اقامه نماز در نمازخانه ادارات و... بد‌یهی‌ترین نوع نگرش به این نهاد تاثیرگذار در دستگاه‌های دولتی است، در حالی که این مجموعه می‌توان بیش از این در دستگاه دولتی و خصوصی ایفای نقش کند.


روابط عمومی باید به مجموعه‌ای پایشگر برای افکار عمومی و خط‌دهی به مسئولان مبدل شود تا مسئولان بتواند به واسطه داشتن روابط عمومی قوی در سازمانش قوت و ضعف سازمان خود را از دیدگاه مردم متوجه باشد و لحظه به لحظه شرایط سازمانی خود را در افکار عمومی پایش و سنجش کند.


مجهز شدن به علم روز و نرم‌افزارهای موجود در این حوزه می‌تواند کارآمدی و پویایی را در این نهاد بسیار افزایش دهد و در این زمینه باید از نیروهای متخصص و تحصیل کرده در این حوزه استفاده شود و دید مدیران در این زمینه در مرحله نخست باید تغییر کند تا شاهد تحولی زیربنایی در این حوزه باشیم.


حضور در شبکه‌های اجتماعی، ارتباط نزدیک با مردم و بروزرسانی اطلاعات و دانسته‌های مدیران روابط عمومی ادارات و نهادهای دولتی از جمله مسائلی است که باید مدنظر افراد قرار گیرد و در این زمینه نباید فرصت را از دست داد.


بهبود وضعیت رسیدگی به مشکلات مردم و تکریم ارباب رجوع در نهادهای دولتی و خصوصی زیر سایه روابط عمومی قوی و توانا محقق می‌شود و در صورتی که در این زمینه موفق باشیم می‌توان امیدوار بود که تلاش‌های مدیران و مجموعه‌های زحمتکش و خدمات‌رسان به مردم نیز از دید تیزبین مردم دور نماند.


منبع: فارس



 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد