درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 1 آذر 1396 - 08:01   

آیفون X جدید و اعتیاد پنهان شده در آن

  آیفون X جدید و اعتیاد پنهان شده در آن


ادامه ادامه مطلب یک

مبارز راه درست نگاری در رسانه ها

  مبارز راه درست نگاری در رسانه ها


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام


ادامه ادامه مطلب سه

ارزش شرکت مالک

  ارزش شرکت مالک 'وی‌چت' به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار رسید


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارزش شرکت مالک 'وی‌چت' به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار رسید
  در ارتباط با دیگران فعال تر عمل کنیم
  مرثیه ای بر آثاری که داعش از خود برجای گذاشت
  تجلیل رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش از رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان
  شورای هماهنگی روابط عمومی های استان فارس تشکیل می‌شود
  نشست مشترک مدیران خبرگزاری ها، نشریات و هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های خراسان شمالی
  مبارز راه درست نگاری در رسانه ها
  هشدار پانزده هزار دانشمند از صد و هشتاد و چهار کشور جهان به بشریت
  اختراع فنوگراف (گراموفون ـ جعبه ساز)
  پرداخت بیش از 52 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک ملی ایران به بخش صنعت و معدن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14121صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 19 آبان 1396 - 01:37
حرفه روزنامه نگاری و تارخ نویسی در بحران
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در دهه های اخیر ایراد فراوان به «روزنامه نگاری» و ادامه آن «تاریخ نگاری» وارد آمده است و تا کنون نتیجه این بوده است که تا روزنامه نگاری به راه اصلی بازنگردد
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در دهه های اخیر ایراد فراوان به «روزنامه نگاری» و ادامه آن «تاریخ نگاری» وارد آمده است و تا کنون نتیجه این بوده است که تا روزنامه نگاری به راه اصلی بازنگردد انتظار زیادی از مورخ نمی توان داشت و تا این دو حرفه مربوط به هم به «اصول و قواعد» خود باز نگردند جوامع ملی و جامعه جهانی اصلاح نخواهند شد. متنی که در زیر می آید نظر یک اندیشمند است که هفتم نوامبر 2002 ابراز شده بود:


از اواسط قرن نوزدهم روی تاریخ هیچ کشوری کار درست و حسابی نشده است، زیرا که نه مقامهای مربوط خواسته اند و نه مورخان و روزنامه نگاران زحمت این کار را به خود داده اند. تارخ نویسی ادامه کار رونامه نگاری است. ولی، با این همه دانشکده که برایشان تاسیس شده ، در یک قرن و نیم اخیر در هیچ جای دنیا در این دو رشته مربوط به هم کاری تازه صورت نگرفته است.

 

به نظر می آید که صاحبان رسانه ها شده اند بازرگان و یا سیاستمدار و به دنبال درآمد ومقام، و روزنامه نگارها هم که با امید فراوان و قصد خدمت گام به این راه می گذارند در همان اوایل کار سردرگم سراب شده و ناخواسته به ابزار سیاست و خدمه تبلیغ تبدیل و سپس در متن آن قرار می گیرند و در چنین شرایط و وضعیت، تاریخ نویس هم خود را به دردسر نمی اندازد و همان راه را می رود که برایش باز است (رسانه ها باز کرده اند).

 

نتیجه اش این می شود که کسی از واقعیات 150 سال اخیر، مگر کارهای روتین (عادی و روزمره) و ظاهر قضیه آگاه نمی شود و همان راهها را ادامه می دهد و همان اشتباهات را تکرار می کند و پایان این روند هم روشن نیست. بنابراین، روزنامه نگاری و تاریخ نگاری نیاز به یک انقلاب داخلی دارند و چه کسی و از کجا این انقلاب را شروع کند، معلوم نیست. تا این انقلاب «در این حرفه به بیراهه افتاده» صورت نگیرد مشکلات بشر در مسیر حل شدن قرار نخواهد گرفت.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اختراع فنوگراف (گراموفون ـ جعبه ساز)


  مبارز راه درست نگاری در رسانه ها


  خلاقیت، نوآوری و تمایز در نهاد هر مدیر روابط عمومی نهفته است


  تعالی سازمانی،همبستگی درونی و میراثی برای فردا


  فضای مجازی و ضرورت مدیریت اخبار جعلی


  روابط عمومی؛ پیدا کردن وجه تمایز کار


  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام


  مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر منصوب شد


  مرثیه ای بر آثاری که داعش از خود برجای گذاشت


  مدیر کل روابط عمومی و سخنگوی سازمان غذا و دارو منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: انتشار ویژه نامه چهاردهمین کنفرانس روابط عمومی ایران