درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 12:18   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13984صفحه نخست » خبر یکپنجشنبه، 8 آبان 1393 - 21:18
گزارش 173 مین نشست انجمن روابط عمومی ایران/ جهانی شدن و ارتباط آن با روابط عمومی
روابط عمومی یک عملکرد مدیریتی است، اظهار داشت: « امروزه در جامعه جهانی متوجه شدند که روابط عمومی باید یک کارکرد و هدف خاصی داشته باشد و امروزه اصرار بر این است که روابط عمومی باید اعتمادسازی، برجسته سازی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کند که از مهمترین وظایف آن مدیریت افکار عمومی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 173 مین نشست عمومی انجمن روابط عمومی ایران عصر روز چهارشنبه 7 آبان ماه سال جاری در سالن همایش های پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی با حضور اعضای این انجمن برگزار شد.


به گزارش اختصاصی خبرنگار شارا، در این مراسم ابتدا لعلی عضو هیات مدیره انجمن با ارایه گزارش مختصری از فعالیت های یک ماهه انجمن روابط عمومی ایران گفت: «در یک ماه گذشته، هیات مدیره دو جلسه برگزار کرد که تصمیماتی در راستای بهبود فعالیت های کمیته ها و ساماندهی بحث خبری مربوط به انجمن اتخاذ شد. انتشار سر رسید با محتوایی بهتر و غنی تر از سال های گذشته مطرح شد که در این راستا دبیرخانه انجمن پذیرای پیشنهادات می باشد. علاوه بر این در یک ماه گذشته اعضای هیات مدیره با تعدادی از اعضا دیدار داشتند و اعضاء پیشنهادت محتوایی و سخت افزاری را برای پویایی بیشتر این انجمن ارایه کردند. در همین راستا دوره های آموزشی نیز به روز شده است و کارگاه هایی تشکیل دادیم که این دوره ها در محل انجمن برگزار خواهد شد و اطلاعات آن بر روی سایت موجود است. علاوه بر این انجمن 90 نفر عضو جدید گرفته که کارت های آنها نیز صادر شده است.»


در ادامه «میرزا بابا مطهری نژاد» مقاله ای را تحت عنوان جهانی شدن و ارتباط آن با روابط عمومی مطرح کرد و با اشاره به ویژگی های روابط عمومی در عصر جهانی شدن اظهار داشت: «به طور کلی اگر بخواهیم به مسئله جهانی شدن نگاهی بیندازیم، در نگاه اندیشه های دینی می توان گفت که ما یک چنین دیدگاهی را در اندیشه های یونان باستان، آموزه های ارباب کلیسا در قرون وسطا و آموزه های تشیع داشته ایم. اما در نگاه واقعیت، در نیمه ی دوم قرن بیستم و آغازین سال های هزاره سوم با پیشرفت وسایل الکترونیکی، نظریه دهکده جهانی و اطلاعاتی مطرح شد. حال باید دید دهکده جهانی چیست و چه ویژگی هایی دارد.

 

دهکده جهانی این ویژگی را دارد که اگر کسی در داخل یک دهکده بخواهد اطلاعاتی را به دیگران برساند، می تواند فریاد بزند و دیگران را مطلع کند. همانطور که مارشال مک لوهان می گوید اگر چیزی را می خواهید به دیگران بگویید، در یک جا بگویید و دیگران اطلاع پیدا می کنند مانند گذاشتن مطلبی در سایت. در صورتی که در دهکده اطلاعاتی چه بخواهید یا نخواهید، اطلاعات شما در اختیار دیگران است. حال تصور کنید این مسئله جهانی شود. کافی است اطلاعاتی را در شبکه بانکی داشته باشید و فردی به آن دست یابد، در آن صورت تمام اطلاعات شما را کسب خواهد کرد.»


مطهری نژاد یکی از پیشینه های جهانی شدن را توافق های سیاسی و اقتصادی بعد از دو جنگ جهانی دانست و تصریح کرد: « بعد از جنگ جهانی اول و دوم بحث هایی مانند ناتو و پیوندهای اقتصادی مطرح شد و تا سال 1995 با هدف آزادسازی جریان سرمایه و پیوند بازار کالاها، مسئله سازمان تجارت جهانی شکل گرفت.»


وی به مفهوم جهانی شدن اشاره کرد و گفت: «جهانی شدن ابعاد مختلفی دارد که تمامی ابعاد زندگی انسان را در بر می گیرد و از مرزهای سیاست و اقتصاد فراتر می رود. در مورد جهانی شدن، جامعه شناسان و اقتصاددانان نگاه های مختلفی دارند. در این میان گیدنز غول جامعه شناسی می گوید: تشدید روابط اجتماعی در سراسر جهان، مکان های دور از هم را چنان به هم مرتبط می سازد که رخدادهای هر محل زاده ی حوادثی است که کیلومترها دورتر به وقوع می پیوندد.

 

گیدنز به روابطی تکیه می کند که اگر می خواهیم تاثیر رویدادهای دور از ما بر جامعه ی ما قابل مدیریت باشد، چاره ای نداریم که به روابط اجتماعی خود بها و آن را تسریع دهیم. رابرتسون نیز می گوید: جهانی شدن هم به کوچک شدن جهان و هم به تقویت آگاهی از جهان اشاره دارد. از طرف دیگر مانوئل کاستلز نیز جهانی شدن را نوعی جامعه شبکه ای می داند که در ادامه حرکت سرمایه داری؛ پهنه ی اقتصاد، جامعه و فرهنگ را در بر می گیرد.»


عضو هیات مدیره انجمن با تعریف دکتر نطقی از روابط عمومی به سیر تحول رویکردهای روابط عمومی در جهانی شدن ارتباطات پرداخت و عنوان کرد: «دکتر نطقی روابط عمومی را یکی از اعمال از روی برنامه مدیریت تعریف کردند و به این معنا که شما در هر سازمانی که کار می کنید، در سه موقعیت مدیریتی، اجرایی و پشتیبانی فعالیت می کنید. یعنی کسانی که در روابط عمومی هستند، وظیفه ی آول انها برنامه ریزی، هدایت، رهبری و نظارت بر ارتباطات سازمانی است. هدف روابط عمومی کسب، حفظ و تداوم تفاهم است. تبلیغات اگر خوب عمل کند، به مرحله ترغیب می رسد اما روابط عمومی باید از آن عبور کند و وظیفه روابط عمومی روش ابلاغ اطلاعات به موقع و از روی برنامه با هدف خاص است.»


«مطهری نژاد» با اعتقاد به اینکه روابط عمومی یک عملکرد مدیریتی است، اظهار داشت: « امروزه در جامعه جهانی متوجه شدند که روابط عمومی باید یک کارکرد و هدف خاصی داشته باشد و امروزه اصرار بر این است که روابط عمومی باید اعتمادسازی، برجسته سازی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کند که از مهمترین وظایف آن مدیریت افکار عمومی است. امروزه بحث بر این است که برای این پنج فعالیت چه فنی لازم است. به طور کلی رویکردهای روابط عمومی در ایران به سه دسته تقسیم می شوند، 1- رویکرد سنتی،2-رویکرد کارکردی و 3- رویکرد کاسبکارانه. رویکرد جدید در عصر جهانی شدن این است که ما باید تحت تاثیر مفاهیم جهانی شدن حرکت کنیم ولی در رویکرد سنتی پیام ها ترغیب کننده و با هدف تشویق مخاطبان برای رفتار در جهت اهداف سازمان تهیه و ارسال می گردد و به رسانه و مخاطب به عنوان ابزار نگاه می کنند.»


وی افزود: «روابط عمومی باید بتواند معنای مشترک با جهان ایجاد کند و از ابزار صرف سازمانی برای تأثیر گذاری بر مخاطب به سمت معنا بخشی سوق داده شود. زیرا ارتباطات جهانی شده است و اگر بتوانیم این معنا را در روابط عمومی حاکم کنیم، می توانیم به سمت جهانی شدن برویم. در عصر جهانی شدن اهمیت فرآیند ارتباط به اندازه خود ارتباط اهمیت دارد.»


در ادامه این نشست «محمد جعفری» از پیشکسوتان عضو انجمن روابط عمومی ایران  به شرایط جدید ارتباطات و روابط عمومی در عصر حاضر اشاره کرد و اظهار داشت: « یک مجله امریکایی به نام فوربست (For best) که یک مجله اقتصادی و مالی است، ویرایش خاصی در حوزه روابط عمومی دارد. نکته حایز اهمیت و منحصر به فرد این مجله این است که اعضای تحریریه آن را روبات تشکیل داده است و روبات ها کار اخبار و مقالات را می نویسند که این مسئله پیامدهای حقوقی و مالی دارد.

 

مسئله بعدی در حوزه روابط عمومی به سرگرمی دوران جوانی من در حوزه تحقیقات فضایی بر می گردد. تمامی ماهواره های فضایی یک برنامه روابط عمومی دارند به این ترتیب که از تمامی مردم دنیا می خواهند تا پیام و یا نام خود را برای قرار دادن در این ماهواره ارسال کنند و به آنها گواهینامه هایی می دهند مبنی بر اینکه آنها در این پروژه شرکت داشته اند و به این ترتیب با کل جمعیت جهان پیوند ارتباطی برقرار می کنند و سوم تبلیغات ماهواره ای پولی است که نزدیک به 300 میلیاد دلار درآمد این شبکه ها است.»


وی در ادامه به توضیح کاملی از روابط عمومی نیروهای مسلح ارتش امریکا پرداخت و ابراز داشت: « روابط عمومی نیروهای مسلح امریکا دارای ابعاد خاصی هستند. به عنوان مثال تمامی دستگاه های این روابط عمومی باید با رسانه ها و بیرون ارتباط برقرار کنند. افرادی که در این زمینه کار می کنند، در ابتدا وارد یک دانشکده اقتصادی در ایالات مری لند می شوند که حدود100 عنوان نشریه راجع به حوزه تخصصی روابط عمومی درباره ی نیروهای مسلح امریکا به چاپ می رسانند که سرکردگی آن در پنتاگون است و دارای چهار نیروی مسلح از جمله تفنگداران دریایی، نیروی زمینی، دریایی و هوایی می باشد.

 

از برنامه های این سرفرماندهی، طراحی و اجرای برنامه های استراتژیک، عملیات پاسخ سریع، راه اندازی جنگ روانی و برنامه های توجیهی برای افسران بازنشسته، تعاملات فرهنگی و آیین نامه و دستورالعمل برای خبرنگاران همراه با نیروها است. در حوزه داخلی خود یک شبکه ماهواره ای اقتصادی دارند که به تمامی نیروهای مسلح در تمامی دنیا دسترسی دارند. در سال 2006 نیز نیروی پاسخ سریع را در برابر هجمه های رسانه ای بر علیه نیروهای امریکا تشکیل دادند رصد شبانه روزی رسانه ها، جایگزین نیروهای کارشناس بازنشسته و قرار دادن افسران روابط عمومی در سفارت خانه های امریکا در کشورهای مختلف خارجی از دیگر اقدامات این دستگاه است.

 

از دیگر اقدامات این دستگاه می توان به حضور 3 تا 6 بلندگو برای ایجاد پارازیت و به کار انداختن عملیات روانی، مستقر کردن موشک هایی برای از کار انداختن فرستنده های تلویزیونی و رادیویی مخالف، مدیریت و تهیه و تولید اعلامیه ها و قرار دادن آنها در بمب های موشکی، از کار انداختن شبکه های تدارکاتی، خرابکاری در تراکنش های بورس سهام، مدیریت بهره برداری از هواپیماهای بدون سر نشین و غیره اشاره کرد.»

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد