درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 13:18   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13972صفحه نخست » پنجشنبه، 8 آبان 1393 - 20:11
میزگرد «جایگاه دیپلماسی تجاری در دنیای معاصر»
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- میزگرد «جایگاه دیپلماسی تجاری در دنیای معاصر» در حالی با حضور دست‌اندرکاران حوزه تجارت برگزار شد که الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی هنوز پذیرفته نشده و چندی پیش نیز رئیس کل سازمان توسعه تجارت از عدم اجماع برای الحاق ایران به این سازمان خبر داده بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- میزگرد «جایگاه دیپلماسی تجاری در دنیای معاصر» در حالی با حضور دست‌اندرکاران حوزه تجارت برگزار شد که الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی هنوز پذیرفته نشده و چندی پیش نیز رئیس کل سازمان توسعه تجارت از عدم اجماع برای الحاق ایران به این سازمان خبر داده بود.


در این میزگرد که از سوی موسسه مطالعات بازرگانی برگزار شد، اسفندیار امیدبخش، مشاور رئیس کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به اهمیت دیپلماسی تجاری و اقتصادی به ویژه بر اثر جهانی شدن، فروپاشی و ادغام بلوک شرق سابق در اقتصاد جهانی گفت: دیپلماسی تجاری یا اقتصادی شامل دو بخش دیپلماسی و اقتصاد می‌شود که به معنای تعامل و همکاری دولت و بخش خصوصی است.


وی تصریح کرد: دولت‌ها از نیروها و بازیگران بازار برای پیشبرد منافع اقتصادی کشورها در سطوح مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی استفاده می‌کنند. با این تعریف، در نظام‌های دولتی، دیپلماسی اقتصادی چندان موضوعیت ندارد و بیشتر در نظام‌های لیبرالی معنا پیدا می‌کند که نیروهای بازار نقش دارند و میان دولت و بازار تعامل وجود دارد. مشاور رئیس کل سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: اکنون پیوند بین حوزه‌های داخلی و خارجی کشورها نیز تشدید شده و تمام دستگاه‌های درگیر در دیپلماسی اقتصادی در تدوین و اجرای آن نقش دارند. امیدبخش بر توجه دیپلماسی تجاری در ایران تاکید کرد و افزود: در این راستا باید اقتصاد بر سیاست تقدم یابد و به بخش خصوصی نقش بیشتری داده شود که برای این کار، راهبرد توسعه صنعتی باید تدوین و به امکانات و فرصت‌های جهانی هم توجه شود.

لزوم توجه به اقتصاد سیاسی و روابط قدرت
صادق ضیایی بیگدلی، مدیر کل دفتر نمایندگی تجاری سازمان توسعه تجارت نیز در ادامه با اشاره به دیدگاه‌های نظری مختلف بر لزوم توجه به اقتصاد سیاسی و روابط قدرت تاکید کرد و گفت: این مساله در سازمان‌های بین‌المللی دارای نقش زیادی است و کشورهایی مانند چین و برزیل در این سازمان‌ها خیلی قوی عمل کرده‌اند.
وی توسعه دیپلماسی تجاری در کشور را نیازمند تدوین راهبردی تجاری دانست و گفت: این راهبرد باید مذاکرات تجاری در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و چندجانبه را در برگیرد و فرهنگ‌سازی و اجماع‌سازی هم خیلی مهم است.

نقش اتاق‌های بازرگانی در ترویج دیپلماسی تجاری
پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران نیز گفت: دیپلماسی تجاری و اقتصادی حتی در سطح نخبگان ما هم ناشناخته است و به آن پرداخته نشده است. وی با اشاره به نقش اتاق‌های بازرگانی در توسعه و ترویج دیپلماسی تجاری در دنیا اظهار کرد: برای پیشبرد دیپلماسی تجاری باید نوعی اجماع در مورد منافع ملی حاصل شود و دولت و نهادهای بخش خصوصی باید به یک گفتمان مشترک دست یابند. نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران بیان کرد: در حال حاضر با ظهور سازمان‌های غیردولتی در حوزه‌های مختلف مانند حقوق بشر، محیط‌زیست، حقوق کار و... نیز رویکرد جامعه‌محوری در اتاق‌های بازرگانی مورد توجه قرار گرفته و دولت‌ها نیز باید به آن توجه کنند. در مذاکرات تجاری ازجمله مذاکرات دور اورگوئه نیز بخش خصوصی و تشکل‌های غیردولتی نقش زیادی ایفا کرده و خواهند کرد.


وی بااشاره به اینکه در دیپلماسی تجاری، رویکرد منطقه‌ای مهم است گفت: با توجه به ویژگی‌های خاص منطقه، کشور ما باید رویکردی غیرامنیتی را در منطقه تقویت کرده و کشورهای دیگر منطقه را هم برای ورود به اقتصاد جهانی ترغیب کند.


در ادامه، میرهادی سیدی، عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی با اشاره به جهانی‌شدن، توجه به تجربه کشورهای دیگر را امری ضروری دانست و گفت: تجارت در جهان فعلی، مجموعه سازوکارهایی را شامل می‌شود که می‌تواند توانمندی‌های اقتصادی و تولیدی داخل کشور را به جهان عرضه کند و امکانات لازم را برای بهره‌مندی کشور از کالاها، خدمات و محصولات علمی و فنی و سرمایه‌های خارجی فراهم کند. وی تصریح کرد: بر این اساس، کشورها با توسل به دیپلماسی تجاری درصدد برمی‌آیند که منافع ناشی از تعامل تجاری کشورشان را با جهان به حداکثر برسانند. با توجه به اینکه تعامل تجاری با جهان در سال‌های اخیر از نظر موضوعی بسط و از نظر مفهومی گسترش پیدا کرده و علاوه بر تجارت کالا، خدمات، دانش، فناوری و سرمایه‌گذاری خارجی و... را هم در برگرفته، باعث شده تا کشورهای دیگر در رویکرد خود نسبت به تجارت بین‌الملل تغییر ایجاد کرده و براساس آن سیاست‌های توسعه‌ای و متناسب با آن استراتژی‌ها و سیاست‌های تجاری خود را تغییر دهند.

گسترش دیپلماسی تجاری در آمریکا
محمد نقی‌زاده، رئیس اداره اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت در این میزگرد به بیان وضعیت تدوین و اجرای سیاست تجاری در آمریکا پرداخت و گفت: نمایندگی تجاری آمریکا (USTR) همه امور تجاری ازقبیل مذاکرات تجاری برای عقد انواع موافقت‌نامه‌های تجاری، حل‌وفصل اختلافات تجاری و هماهنگی‌های داخلی درمورد تجارت را انجام می‌دهد.


دانشیار موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی نیز بر فعال‌سازی و افزایش کارآمدی دیپلماسی تجاری و تلاش برای الحاق به سازمان تجارت جهانی تاکید کرد و گفت: ازجمله الزامات تحقق دیپلماسی تجاری در کشور «توسعه نگرش برونگرا برای دستیابی به جایگاه مناسب جهانی» و «توسعه فرهنگ تعامل سازنده اقتصادی با جهان» است.


وحید بزرگی افزود: ضرورت اتخاذ یک دیپلماسی تجاری فعال در اهداف و برنامه‌های دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز تجلی یافته است، به طوری که در برنامه دولت جدید به «اهداف راهبردی تنش‌زدایی، تعامل سازنده با اقتصاد جهانی و کمک به توسعه پایدار و هدفمند کشور با مبنا قراردادن اقتصادمحوری در سیاست خارجی» و «راهبرد به‌کارگیری تمام ظرفیت دیپلماسی کشور برای پیشبرد مقاصد اقتصادی» اشاره شده است.


شریعتی‌نیا، دیگر عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی نیز با اشاره به فرآیند تدوین و اجرای سیاست‌های تجاری در چین افزود: تاریخ تحول سیاست تجاری در چین متناسب با تحولات سیاسی این کشور است.


وی آغاز تحول در چین را به تغییر ایجادشده در حوزه سیاست مرتبط دانست و گفت: از زمانی که جمع‌بندی رهبران چین دچار تغییر شد، سیاست تجاری چین هم مجال تغییر پیدا کرد.

روزنامه دنیای اقتصاد

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد